W221 numeronäppäimistön irroitus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

W221 numeronäppäimistön irroitus

Viesti Kirjoittaja eerola »

W221-korin S-Mersussa on "rannetuessa" puhelimen numeronäppäimistö. Miten se lähtee irti? Tavoitteenani on päästä käsiksi rannetuen sisällä oleviin ruuveihin.

Kuva

Rannetuen takareunassa on pieni kolo. Sieltä ilmeisesti pitäisi painaa ruuvimeisselillä. Näin kun teen, näppäimistö nousee ehkä 1 mm, mutta en saa sitä irti. Millä tekniikalla saan näppäimistön irti rikkomatta sitä?
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13255
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W221 numeronäppäimistön irroitus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

ar54.21-p-0501sx

https://www.benzworld.org/forums/w221-s ... stion.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: W221 numeronäppäimistön irroitus

Viesti Kirjoittaja eerola »

Olen näköjään ollut ihan oikeilla jäljillä. Valitettavasti ohjeen ”suitable screwdriver” on vähän epämääräinen, ja ilmeisesti ”remove” vaatii tarkkuutta/ riittävän muttei liian kovan voiman käyttöä, jota ohjeessa ei kuvata. Eli arvatenkin helppo homma kun on kerran tehnyt. Toivottavasti opettelussa ei rikkoudu mitään.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: W221 numeronäppäimistön irroitus

Viesti Kirjoittaja eerola »

Noniin, sain osan irti. Oli yllättävän aika tiukassa, ja lähti pois mielestäni vähän epätavallisesti vinoon - eli ei siis takaa suoraan ylös.

Tässä kuvassa näkyy kuinka pienellä ruuvimeisselillä tökin lukitusväkästä. Väkänen ei siis ainakaan tässä tapauksessa toiminut ihan "mainostekstin" lupaamalla tavalla. Samalla nitkutin etusormen osoittaman kulman alueelta. Sillä tavalla osa lähti nousemaan paikoiltaan.

Tässä näkyvät oleelliset lukitukset: Kuljettajan puolella on tuollainen koukku, joka ei anna piiruakaan periksi. Takana on tuo lukitusväkänen. Lisäksi matkustajan puolella on pieni tappi. Kojelaudan suuntaan on iso kieli. Eli kojelaudan suunnasta tuo ei irroitettaessa nouse eikä myöskään kuljettajan puolelta.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Vastaa Viestiin