W 124:n konsolin polttimoista.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma 30.06.2003 20:08
- Paikkakunta: Oulu
W 124:n konsolin polttimoista.
Eli uusin polttimoita keskikonsoliin lämmönsäätö "putikoiden" jne. taakse.
Vanhojen wattimäärä oli muistaakseni 0,8? ja uusien 1,4w.
Muistelin joskus lukeeneeni, että ainakin suuttimien alla olevat polttimot olisi terveintä pitää alkuperäisen kokoisina? Syynä muistaakseni kuumeneminen?
Miten lie?
Vanhojen wattimäärä oli muistaakseni 0,8? ja uusien 1,4w.
Muistelin joskus lukeeneeni, että ainakin suuttimien alla olevat polttimot olisi terveintä pitää alkuperäisen kokoisina? Syynä muistaakseni kuumeneminen?
Miten lie?
jep, kahta eri mielipidettä on, toiset sanoo että ei kestä, että sulaisivat kannat...
itse edustan sitä puolta jolla on jo ~3 vuotta ollut noi isompi wattiset, eikä oo mitään sulanut, vaikka tosin namiska on jokseenkin kuuma.
kokeilemalla selviää, jos tuntuu polttavan kuumalta, kannattaa ottaa pois ja laittaa orkkis kokoiset
itse edustan sitä puolta jolla on jo ~3 vuotta ollut noi isompi wattiset, eikä oo mitään sulanut, vaikka tosin namiska on jokseenkin kuuma.
kokeilemalla selviää, jos tuntuu polttavan kuumalta, kannattaa ottaa pois ja laittaa orkkis kokoiset

- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
Re: W 124:n konsolin polttimoista.
Itse laitoin niitä lämpösuojattuja polttimoita (mattapintaisia) kaikkeen varmuuden vuoksi paitsi tuulettimen jaJussi Wiima kirjoitti:Eli uusin polttimoita keskikonsoliin lämmönsäätö "putikoiden" jne. taakse.
Vanhojen wattimäärä oli muistaakseni 0,8? ja uusien 1,4w.
Muistelin joskus lukeeneeni, että ainakin suuttimien alla olevat polttimot olisi terveintä pitää alkuperäisen kokoisina? Syynä muistaakseni kuumeneminen?
Miten lie?
ilmanohjaus kytkinmiin laitoin tavalliset , onhan ne kytkimen nyt vähän kuumia mutta ei mitään sulamistä ole tapahtunut

Ja näkyy vähän paremmin ..

Viimeksi muokannut Automatic260E, Ma 04.08.2003 00:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma 30.06.2003 20:08
- Paikkakunta: Oulu
Joo. Näin taidan tehdä.
Kun en ole aiemmin vastaavaan törmännyt, niin vekslasin polttimot siten, että 1,4w polttimot jätin puhaltimen nopeudensäädön ja "venttiilisäädön" nuppien alle. On sitten helpompi vaihtaa jos tarvii.
Originaalit ovat mattapintaisia 0,4 W polttimoita. Pienin "huoltoasemakoko" on milestäni 1,2 W. Meillä W124:ssä 1,2 W sulatti juuri tuon puhallussuunnan säätimen niin, että nuppia irrotettaessa käteen jäi vaan päällisosa, kun pohjaosa oli jumahtanut kiinni siihen metalliin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mulle ne myi vehossa tuohon w201:seen 1,2w lamppuja.Timo L. kirjoitti:Originaalit ovat mattapintaisia 0,4 W polttimoita. Pienin "huoltoasemakoko" on milestäni 1,2 W. Meillä W124:ssä 1,2 W sulatti juuri tuon puhallussuunnan säätimen niin, että nuppia irrotettaessa käteen jäi vaan päällisosa, kun pohjaosa oli jumahtanut kiinni siihen metalliin.
Onkos siinä sattunu joku erehdys?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
gfg
mulla kans on vähän itse asiassa sulanut tuohon säätimeen nuo lamputTimo L. kirjoitti:Originaalit ovat mattapintaisia 0,4 W polttimoita. Pienin "huoltoasemakoko" on milestäni 1,2 W. Meillä W124:ssä 1,2 W sulatti juuri tuon puhallussuunnan säätimen niin, että nuppia irrotettaessa käteen jäi vaan päällisosa, kun pohjaosa oli jumahtanut kiinni siihen metalliin.
vähän mutta antaa olla .. muut on mattapintaista !!
Tavallista lamppua voi myös hioa hiekkapaperilla mataksi niin se pinta on
kylmempi lampun ollessa päällä !!

****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Paljon mahdollista. Ainakin KL-varaosat myy 0,4 W mattalamppuja.Muffler kirjoitti: Mulle ne myi vehossa tuohon w201:seen 1,2w lamppuja.
Onkos siinä sattunu joku erehdys?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Heh
Itse vaihdoin 1.2:set lämppärin säätimiin ja ajovalojen katkaisimeen, yhteensä siis 5 kappaletta ja kahdessa päivässä pimeni niiden sulake (mittariston takana), ei siis muuta kuin Vehoon hakemaan alkuperäiset ja nyt taas kestää vaikka lämpötilan säätökiekkoihin jätin 1.2:set kun alkuperäiset näytti siellä himmeiltä.
Eli se sulake on aika herkkä, joten kannattaa käyttää alkuperäisen kokoisia, ei sitä mittaria viitsi viikon välein irti repiä.
Eli se sulake on aika herkkä, joten kannattaa käyttää alkuperäisen kokoisia, ei sitä mittaria viitsi viikon välein irti repiä.
LEDejä lamppujen tilalle?
Pienellä askartelulla ja tästä (http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=led) aikaisemmasta keskustelusta voisi löytyä lääke siihen sulakkeiden palamiseen ja säätimien sulamiseen.
Tuntuu siltä, että alan jossain vaiheessa askartelemaan itsekin. W115:ssa ei tosin ole valoja siellä lämmityslaitteen vivuissa, vaan valo kulkee sinne sivistyneen modernisti valokuituja pitkin mittaristolta.
Tuntuu siltä, että alan jossain vaiheessa askartelemaan itsekin. W115:ssa ei tosin ole valoja siellä lämmityslaitteen vivuissa, vaan valo kulkee sinne sivistyneen modernisti valokuituja pitkin mittaristolta.

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Outoa
Viime kesänä hankin muutamat polttimot Vehosta ja myivät 1.2W versiot. Tuttu mittarimekaanikko sitten torui miekäläisen, että menit sitten laittamaan väärät kytkimiä sulattavat lamput. Ja kyllähän nuo namiskat kuumenivat tosi rivakasti, jos valon säätö oli kaakossa. Ovatten polttimot siellä vieläkin, mutta kun valaistuksen pitää maltillisella kirkkaudella, niin eipä kuumia juuri lainkaan.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma 30.06.2003 20:08
- Paikkakunta: Oulu
Korjaan..
1,2wattisethan ne oli, mutta seurataan tilannetta.
Aika herkät ovat kyllä nuo namikat, vaan toisaalta polttimon etäisyys siihen ei kyllä ole suurensuuri.
Ja aika kuumalta se kieltämättä tuntuu kun sormenpäällä hiplaa..
Aika herkät ovat kyllä nuo namikat, vaan toisaalta polttimon etäisyys siihen ei kyllä ole suurensuuri.
Ja aika kuumalta se kieltämättä tuntuu kun sormenpäällä hiplaa..