Muistaakseni saattoi olla vain napsauttamallapaikallaan. Toisaalta tuo taitaa olla niin vanha, ettei se lähde ehjänä irti. Tuohan on vain pölysuoja, tarvikekärjissä tuota ei edes tule mukana. Mitään tärkeää funktiota tuolla ei ole. Itse ottaisin vaikka väkivalloin irti ja olen tainnut aikanaan näin tehdäkin.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Kokeile nostaa kärkien liikkuva osa akselilta pois samalla, se on sokalla kiinni. Jousi on vain painamalla kolossaan.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Enpä ole hetkeen jatkanut projektia sytkän kanssa. Aiemmin putsasin jakajan kannen ja näytin hiukan mirkelituukia kosketuspinnoille. Eilen kävin pitkästä aikaa myös ajamassa ja pätkiminen oli poissa. Hienoa! Aion silti myös katsoa nuo kärjet kuntoon.
Tulpan johdoille en saanut millään konstilla mitään vastusta eikä piipparikaan antanut mitään?
Tulpanjohtojen mittaukseen auttaa pitkä m3 ruuvi, joka painetaan tulpanhattuun simuloimaan tulppaa, mikäli sinulla on vakiojohdot, eli tulpissa m3 kierre näkyvissä. Ruuvista on sitten helppo saada kontakti mittaukseen. Muuten se on aika hankalaa.
Timppa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
No niin. Pölysuojan poisto liikautti kärkiäkin, niin ettei pysy enää käynnissä. Tulipahan vauhtia kärkien ostoon. Vaan pikkasen taas Vehon suolanen hinta, 21 ja osia sekä usean päivän toimitusaika, kun on vain Saksassa. Motonetissä oli vain vääränlaisia, vaikka luettelo väittää olevan oikeanlainen. Turun vanhin yksityinen liike sen sijaan pelasti.
Autokin taas käyntiin, vaan melko epätasaista on. Moottorin kirja antaa vain asteluvut aukiololle ja värinänvaimennin on niin likainen, ettei lukuja oikein näy. Mistähän tuolle saisi millimetrit, niin voisi rakotulkilla säätää?
Ei taida saada, tehdas antaa vain kärkikulma-arvon. Kärkien aukiolo mitataan tosiaan kärkikulmamittarilla yleensä, ei värinänvaimentimesta. Rakotulkkimittaukset on vähän niin ja näin, varsinkin useampisylinterisessä.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
ManneMika kirjoitti:No niin. Pölysuojan poisto liikautti kärkiäkin, niin ettei pysy enää käynnissä. Tulipahan vauhtia kärkien ostoon. Vaan pikkasen taas Vehon suolanen hinta, 21 ja osia sekä usean päivän toimitusaika, kun on vain Saksassa. Motonetissä oli vain vääränlaisia, vaikka luettelo väittää olevan oikeanlainen. Turun vanhin yksityinen liike sen sijaan pelasti.
Autokin taas käyntiin, vaan melko epätasaista on. Moottorin kirja antaa vain asteluvut aukiololle ja värinänvaimennin on niin likainen, ettei lukuja oikein näy. Mistähän tuolle saisi millimetrit, niin voisi rakotulkilla säätää?
Ai 21€ on suolainen hinta, nuohan on vielä halvat Vehon hinnaksi
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Eihän siellä mitään ollutkaan. Mistähän tuollaisen mittarin taikoo? Tai sitten taion vain korvakuulolta. Tyhjäkäyntikin pienenee samalla oikeaan.
Kyselin Veholta uutta pyörijää, 177€!! Kansikin oli 'vain' 117. Motonetistä pyörijä 24€, eli sieltä tilasin, katsotaan, mitä saapuu.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Klaukkala on niin kovin kaukana kaikesta muusta paitsi juuri Klaukkalasta... Kiitos ystävällisestä tarjouksesta.
Tuollaisen, tai jonkinlaisen testerin/satsin voisi kyllä muutenkin ostaa. Tuossa ainakin mainitaan avainsanat 'dwell' sekä 'points'.
Käänsin korvakuulolla kohilleen, katotaan sitten miten ajo onnistuu. Löi jostain läpi sormille, ehkä johdot tosiaan pitäs vaihtaa...
Ja en sitten edes millään pulttivirityksillä onnistu saamaan johdoista vastusta, tahi piippausta. En tajua.
Ostin ehdotetun mittasetin, kannatti. Kiitos unski.
Nyt on kulmat, kärjet, ajoitus ja tyhjäkäynti oikein. On parempi. Vaan.... mitä olen koko ajan ihmetellyt, testasin pojan kanssa ja polkimesta ei saa läppää kuin 70% liikkeelle. Eli jää kulkematta, kun kulkea haluais. Ei mene kaasu pohjaan konehuoneessa. No, ruuvi auki ja molemmat pohjaan ja ruuvi kiinni. Ei liiku juuri minnekään konehuoneessa. What? Pakko avata ja laittaa toisinpäin eli tyhjäkäynnistä kiinni, jolloin palautu ennalleen. Mitä ihmettä? Ainakin laitan nyt WD40 yön yli muhimaan ja katson aamulla uudestaan.
Viimeksi muokannut ManneMika, Ti 18.07.2017 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ai niin, todellakin Motonetistä sain pyörijän 23€, josta Veho halusi 177€! Käsittämätöntä.
Mikähän sen kaasupolkimen alla olevan klossin funktio on? Jos sen poistaa.
Nenä ja aivot sanoo, että taitaa saada liikaa bensaa tämä. Millähän sitä hillittis?
Muutoin toimii todella hienosti säätöjen jälkeen, ja äänikin on isoilla kierroksilla erilainen. Tyhjäkäyntiä ei juuri kuule. On tämä käsittämättömän hieno peli etenkin ikäisekseen. Vielä kun ne vanteet jostain löytäs, ni kärsis laittaa uudemmat ja pehmeämmät renkaat alle.
Sinulla näyttää olevan D-Jetronic. Siinä on sähköinen tyhjäkäyntiseoksen säätö ECU:n päässä olevalla sormipyörällä. Myötäpäivään rikkaammalle. Suosittelisin mittaamaan ensin bensanpaineet (2bar) sitten etsimään ECU:n (en muista yhtään missä se W114:ssä on) ja säätämään seokset pakokaasuanalysaattorin avulla.
Netistä löytää paljon apuja kun hakee jenkkiläisiltä tai saksalaisilta sivuilta.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
No tuo on vielä tekemättä.
Vaan norsunluuohjauspyörän laitoin ja onpa se upea. Keskiö nyt on viel sama, kuin aiemminkin, eli puuta, mutta ainakin se sopii paremmin tuohon, kuin mustaan.
Uuden radion ostin, tai siis kunnostetun ja sähköantennikin on uusi, käyttämätön orkkis, jotka molemmat pitäs asentaa. Yksi radio tässä jäi tähteelle, varmaan joskus pitää kunnostuttaa siellä Itä-Suomessa.
No eihän se ostettu radio tähän sovi. Niin samanlaine, mutta erilainen. Pitää siis kunnostaa oma.
Melkonen johtokasa on konsolissa, siinä onkin sitten setvitmistä, kun ylimääräset joutaa pois. Oli esim ainakin kaksi antennijohtoa.
Kuinkahan isompien autojen kierroslukumittari menis kellon paikalle, muistelisin jonkun laittaneen? Ja minne tuon kellon, keskikonsoliin, vaiko hanskalokeron kanteen?