Onko kukaan muu GLKn (tai muun MBn mallin?) omistaja joutunut painimaan heikkojen jarrulevyjen kanssa ja vaihtamaan jarrulevyjä, omasta mielestään liian aikaisin ? Aivan liian aikaisin.
Tuo meidän -14 mallinen automaattivaihteinen, dieselimme jolla ajettu reippaasti alle 100 tkm täristää taas jarrutettaessa. Jos ihmettelette miksi käytän sanaa taas, jarrulevyt on jo kertaalleen uusittu...

Ensin etupäähän, ne alkoi ravistelemaan jarrutuksessa pari vuotta sitten. Ne meni takuuseen kun oli niin vähän maileja kellossa. Tais olla alle 20 tkm silloin.Samoin toki pantiin uudet palat uusien levyjen seuraksi.
Olin hetken taas iloinen kunnes taas alkoi ravistaa kun jarruttaa

Sanoivat molemmilla kerroilla että todennäköisesti olen (ehkä) autoa pestessäni suihkuttanut kylmää vettä lämpimiin jarrulevyihin ja ne siitä päättäneet kieroutua. JepJep. No meidän ajotyyli kun ei kuitenkaan ole kuin Kimi Räikkösellä, ei ne jarrulevyt kai nyt niin kuumina punahehkuisina voi normiajosta olla, enkä koskaan tietenkään aloita autonpesua suihkuttamalla jääkylmää vettä suoraan jarrulevyihin...
No anyways, olen ollut huomaavinani taas pientä vispausta polkimessa kun jarrutan tasaisesti. Ja jussina tuolla Lahdentien mökkiläisten matkaliikenteessä jouduin tekemään motarilla muutaman suht rivakan nopeuden vähennyksen ja totesin tuolloin että todellakin ravistaa, ja rajusti, kun jarruttaa.
Olisko nyt ne levyt taas kierot ?

Onko nää orggislevyt jotenkin tosi huonot ? Ja miten ihmeessä voin estää ettei vettä mene jarrulevyihin jos se kylmä vesi ne kieroksi vääntää ? En aja sateella koskaan enää ? En jarruta enää koskaan sadesäässä ? En pese autoani enää ikinä ? Ainakaan vanteita... tai pesen autoani vain kun se on ensin jäähtynyt yön yli ?

Tää meidän vatkain näköjään kuluttaa jarrulevyjä enemmän kuin renkaita !