W210 E280 automaatti mystinen ujellus
W210 E280 automaatti mystinen ujellus
Nyt on hieman erikoinen vika, onko muilla ollut vastaavaa?
Kardaanin tukilaakerin ja kumin sekä molempien rättinivelien vaihdon jälkeen rupesi laatikosta/kardaanitunnelista kuulumaan ujellusta. Tässä videota:
https://youtu.be/b1dsNF2X5ns" onclick="window.open(this.href);return false;
Aluksi kuului vaan kylmänä ja moottorijarruttaessa, mutta nykyään tuntuu kuuluvan ihan ajasta ja kuormituksesta riippumatta. Nosturilla ääntä en kuitenkaan saanut kuulumaan, kun renkaat oli ilmassa. Peräöljyt vaihdettu eikä vaikutusta.
Voiko laatikko pitää tuollaista ääntä? Turbiini?
Kardaanin tukilaakerin ja kumin sekä molempien rättinivelien vaihdon jälkeen rupesi laatikosta/kardaanitunnelista kuulumaan ujellusta. Tässä videota:
https://youtu.be/b1dsNF2X5ns" onclick="window.open(this.href);return false;
Aluksi kuului vaan kylmänä ja moottorijarruttaessa, mutta nykyään tuntuu kuuluvan ihan ajasta ja kuormituksesta riippumatta. Nosturilla ääntä en kuitenkaan saanut kuulumaan, kun renkaat oli ilmassa. Peräöljyt vaihdettu eikä vaikutusta.
Voiko laatikko pitää tuollaista ääntä? Turbiini?
Re: W210 E280 automaatti mystinen ujellus
Tuliko boorit kohdilleen kun liitit kardaanin yhteen eli merkit kohdalleen?
On ollut että joku motonetin laakeri on ollut viallinen jo uutena.
On ollut että joku motonetin laakeri on ollut viallinen jo uutena.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E280 automaatti mystinen ujellus
Sanoisin 99% varmuudella että laakeria asennettaessa tyritty ja laakeri vollottaa. Itselläkin vollotti 202 kardaanin laakeri kymmeniä tuhansia kun en uskonut että uus laakeri se siellä ääntää Sit uskoin kun kuului rrrrRRRUKSssvinketivinketihhrrHÖrrr jos kun pysäytin parkkiin töissä. Kuulat oli hävinny laakerista.Nnappula kirjoitti:Nyt on hieman erikoinen vika, onko muilla ollut vastaavaa?
Kardaanin tukilaakerin ja kumin sekä molempien rättinivelien vaihdon jälkeen rupesi laatikosta/kardaanitunnelista kuulumaan ujellusta. Tässä videota:
https://youtu.be/b1dsNF2X5ns" onclick="window.open(this.href);return false;
Aluksi kuului vaan kylmänä ja moottorijarruttaessa, mutta nykyään tuntuu kuuluvan ihan ajasta ja kuormituksesta riippumatta. Nosturilla ääntä en kuitenkaan saanut kuulumaan, kun renkaat oli ilmassa. Peräöljyt vaihdettu eikä vaikutusta.
Voiko laatikko pitää tuollaista ääntä? Turbiini?
Sitä laakeria ei kannata hakata paikalleen, sisäkoolista painamalla paikalleen nätisti...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W210 E280 automaatti mystinen ujellus
Boorit tuli joo kohalleen. Laakeriasennus meni ok, mutta ilman lämpöä ja naputtelemalla. Pitänee käydä Motonetistä hakemassa uusi ja laittaa lämmöllä paikalleen. Kiitos vastauksista.
Re: W210 E280 automaatti mystinen ujellus
Kallishan ei ole ihan laaatu laakerikaan...motonetista saat vaan samanlaisen...mutta kuitenkin sanoen vika ei välttämättä ole laakerissa,
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E280 automaatti mystinen ujellus
Päivitystä tähän projektiin:
Tänään vaihdettu uusi kardaanin tuki ja sen laakeri. Sama kuin aiemminkin, eli Motonetistä. On kuitenkin ihan Meylen laatutuote Saksasta, niin tuki kuin laakerikin. Vähän ihmetyttää se kardaanin tuen kuminen osa, näyttää kuin se laakeri olisi sulattamalla laitettu paikalleen, kun sen kumin reunat vähän röpelöiset, laakeri kuitenkin pysyy todella tukevasti kumissa kiinni. Edellinen laakeri vaikutti ihan ok-kuntoselle, eikä mitään merkkejä väärinasennuksesta tai muusta.
Heti osan vaihdon jälkeen testilenkille, ja leuka putoaa lattiaan: hyvin samankaltainen ujellus kuin aiemminkin, mutta nyt hieman matalemmalla taajuudella ja hieman eri nopeuksissa.
Nyt kyllä itseltä ainakin loppu huumori tämän vehkeen kanssa. Lupaan tuoda/lähettää pullon sille, joka keksii mistä tuo ujellus kuuluu.
Tänään vaihdettu uusi kardaanin tuki ja sen laakeri. Sama kuin aiemminkin, eli Motonetistä. On kuitenkin ihan Meylen laatutuote Saksasta, niin tuki kuin laakerikin. Vähän ihmetyttää se kardaanin tuen kuminen osa, näyttää kuin se laakeri olisi sulattamalla laitettu paikalleen, kun sen kumin reunat vähän röpelöiset, laakeri kuitenkin pysyy todella tukevasti kumissa kiinni. Edellinen laakeri vaikutti ihan ok-kuntoselle, eikä mitään merkkejä väärinasennuksesta tai muusta.
Heti osan vaihdon jälkeen testilenkille, ja leuka putoaa lattiaan: hyvin samankaltainen ujellus kuin aiemminkin, mutta nyt hieman matalemmalla taajuudella ja hieman eri nopeuksissa.
Nyt kyllä itseltä ainakin loppu huumori tämän vehkeen kanssa. Lupaan tuoda/lähettää pullon sille, joka keksii mistä tuo ujellus kuuluu.
Re: W210 E280 automaatti mystinen ujellus
Mahtaako toi meyle motonetistä olla kumminkaan laatukamaa? Ainakin meylen "heavy duty" tukivarret on ihan kuraa.
Omaani laitettiin vaicon tuki+laakeri, siinäkin tietty laakeri voi olla mikälie kiinalainen, mutta äänet kumminkin hävis. Kannattais laittaa ihan orkkislaatuinen laakeri sinne, hinta-ero on kuitenkin niin minimaalinen.
Omaani laitettiin vaicon tuki+laakeri, siinäkin tietty laakeri voi olla mikälie kiinalainen, mutta äänet kumminkin hävis. Kannattais laittaa ihan orkkislaatuinen laakeri sinne, hinta-ero on kuitenkin niin minimaalinen.
Re: W210 E280 automaatti mystinen ujellus
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W210 E280 automaatti mystinen ujellus
Kaveri kävi w211 laakerin motonetista ja alkoi heti huutamaan... mutta laatulaakerin vaihto lopetti huudon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E280 automaatti mystinen ujellus
Uusi Motonetin Meyle tosiaan aloitti ulvomaan välittömästi paikoilleen laitettuani. Ostin pelkän laakerin ja painoin prässillä vanhan (uuden) laakerin pois siitä Meylen kannakkeesta - se vaan näyttää siihen vulkanoidulta, kooli siinä laakerille on. Uusi tilalle ja sinne jäi ulvonnat. Samaa tarinaa olen tuosta Meylen ”laatu”laakerista kuullut ennenkin - lukee siinä laakerissa että Made in Germany, mutta semmoinen FAG jossa lukee Made in Korea toimii äänettömämmin.
Toimisi se varmaan SKF:kin, mutta niillä oli jotain kytköksiä Saksaan - toisen maailmansodan aikaan ainakin...
Toimisi se varmaan SKF:kin, mutta niillä oli jotain kytköksiä Saksaan - toisen maailmansodan aikaan ainakin...
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: W210 E280 automaatti mystinen ujellus
Oliko tuon minun linkkaaman videolta kuuluvan äänen kaltainen ulina?TimoV kirjoitti:Uusi Motonetin Meyle tosiaan aloitti ulvomaan välittömästi paikoilleen laitettuani. Ostin pelkän laakerin ja painoin prässillä vanhan (uuden) laakerin pois siitä Meylen kannakkeesta - se vaan näyttää siihen vulkanoidulta, kooli siinä laakerille on. Uusi tilalle ja sinne jäi ulvonnat. Samaa tarinaa olen tuosta Meylen ”laatu”laakerista kuullut ennenkin - lukee siinä laakerissa että Made in Germany, mutta semmoinen FAG jossa lukee Made in Korea toimii äänettömämmin.
Toimisi se varmaan SKF:kin, mutta niillä oli jotain kytköksiä Saksaan - toisen maailmansodan aikaan ainakin...
Laitoin kl-varaosista tulemaan kokonaan uuden tuen ja laakerin, FABin valmistamia ovat kl:ssä. Ostitko minkä merkkisen laakerin itse? Vähän ite tuota SKF:ää harkitsisin, kun tuohon kl:än tukeen joutuu sen laakerin ite prässäämään, niin lienee samalla järkevää vaihtaa joku oikeasti laatulaakeri siihen, ellei tuo FAB sellainen ole (ilmesesti lähi-idästä?).
Meylen osat lähtee Motonettiin, katotaan saanko jonkinnäköistä takuuselvitystä tehtyä.
Re: W210 E280 automaatti mystinen ujellus
FAG, niinkuin tuossa kirjoitin. Ja prässäsin sen siihen Meylen tukeen, josta prässillä puristin ulisevan laakerin pois. Ja ihan sama ääni oli. En meinannut minäkään uskoa, että uusi laakeri ääntäisi - niinpähän vaan teki.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: W210 E280 automaatti mystinen ujellus
No niimpäs luki. Kiitos paljon tästä tiedosta, nyt saa ehkä yön nukutuksi ennen seuraavaa laakerinvaihtoa ;DTimoV kirjoitti:FAG, niinkuin tuossa kirjoitin. Ja prässäsin sen siihen Meylen tukeen, josta prässillä puristin ulisevan laakerin pois. Ja ihan sama ääni oli. En meinannut minäkään uskoa, että uusi laakeri ääntäisi - niinpähän vaan teki.
Re: W210 E280 automaatti mystinen ujellus
Lisää päivitystä:
Kokeilin vielä tuohon edelliseen laakeriin vähän fyllipaloja kardaanituen ja rungon väliin, ja ääni koveni reilusti.
Nyt FAG:in laakeri vaihdettuna, ja ei ainakaan ensimmäisellä lenkillä ujeltanut. Huomasin myös, että KL:stä ostetussa Meylen tuessa ei ollut niin korkeat fyllipalat rungon ja tuen kiinnityspisteiden välissä (pulttien kohdalla). Jos ujellus nyt tosiaan on pois, tässä kolme epäiltyä syytä;
1. Meylen huono laakeri (tämä tosin epätodennäköistä, kun Motonetin samasta erästä ei palautuksia ole tullut)
2. Tuen fyllipala ajoi kardaanilinjaa vinoon, josta ujellus aiheutui
3. Kardaanin linjaus ei ollut kohdallaan. Tästä viimeisellä kerralla yritin huolehtia, pyörittelin kardaania tuen pultit vielä löysällään, jotta tuki asettuisi oikealle kohdalle. Laakeri ei ollut suorassa tukeen nähden (tuen kumin kalvanointi hieman vinossa), joten tukea ei voi laittaa suoraan samoille jäljille kuin alkuperäinen on ollut. Kun tuki oli oletetusti kohdallaa, ruuvit kireälle tukea liikuttamatta.
Motonet hoiti kyllä laakerien palautukset ja asiakaspalvelun kiitettävästi.
Kokeilin vielä tuohon edelliseen laakeriin vähän fyllipaloja kardaanituen ja rungon väliin, ja ääni koveni reilusti.
Nyt FAG:in laakeri vaihdettuna, ja ei ainakaan ensimmäisellä lenkillä ujeltanut. Huomasin myös, että KL:stä ostetussa Meylen tuessa ei ollut niin korkeat fyllipalat rungon ja tuen kiinnityspisteiden välissä (pulttien kohdalla). Jos ujellus nyt tosiaan on pois, tässä kolme epäiltyä syytä;
1. Meylen huono laakeri (tämä tosin epätodennäköistä, kun Motonetin samasta erästä ei palautuksia ole tullut)
2. Tuen fyllipala ajoi kardaanilinjaa vinoon, josta ujellus aiheutui
3. Kardaanin linjaus ei ollut kohdallaan. Tästä viimeisellä kerralla yritin huolehtia, pyörittelin kardaania tuen pultit vielä löysällään, jotta tuki asettuisi oikealle kohdalle. Laakeri ei ollut suorassa tukeen nähden (tuen kumin kalvanointi hieman vinossa), joten tukea ei voi laittaa suoraan samoille jäljille kuin alkuperäinen on ollut. Kun tuki oli oletetusti kohdallaa, ruuvit kireälle tukea liikuttamatta.
Motonet hoiti kyllä laakerien palautukset ja asiakaspalvelun kiitettävästi.
Re: W210 E280 automaatti mystinen ujellus
Ujellus palautunut osittain takaisin.
Nyt ulahtaa 1-3 kertaa, kun muutaman tunnin parkissa olemisen jälkeen ottaa yli 40 vauhtia. Tämän jälkeen ulina ei palaa ennen seuraavaa pitempää parkkeerausta.
Ajetaan se 10 000 ja katsotaan mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Nyt tuo ei enää jatkuvasti ujella, niin ei haittaa käyttöä.
Nyt ulahtaa 1-3 kertaa, kun muutaman tunnin parkissa olemisen jälkeen ottaa yli 40 vauhtia. Tämän jälkeen ulina ei palaa ennen seuraavaa pitempää parkkeerausta.
Ajetaan se 10 000 ja katsotaan mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Nyt tuo ei enää jatkuvasti ujella, niin ei haittaa käyttöä.
Re: W210 E280 automaatti mystinen ujellus
Ujelluksesta ei kuulu enää mitää, eikä enää juputa pienessä vedätyksessä.
Nyt puolestaan hakkaa aivan täysiä käsinojan kohdalta, aivan kuin koko kardaani lähtisi irti. Kameraa asettelin vahvistamaan tuntemuksia, koko kardaani rupee resonoimaan kun kiihyttää täysikaasulla, etenkin kakkosella.
Onko normaalia, että kardaani pyörähtää melkein 1/4 kierroksen kun laittaa pakilta drivelle tai driveltä pakille, eli kardaanissä ikäänkuin reilusti välvää - oliko perä vain menossa?
Rätit vaihettu talvella, samoin kuin kardaanin tukikumi. Kardaanikin pitäisi olla samoissa booreissaan, joten ei tasapainotuksesta johtune. Normaalissa ajossa kolinaa ei kuulu.
Nyt puolestaan hakkaa aivan täysiä käsinojan kohdalta, aivan kuin koko kardaani lähtisi irti. Kameraa asettelin vahvistamaan tuntemuksia, koko kardaani rupee resonoimaan kun kiihyttää täysikaasulla, etenkin kakkosella.
Onko normaalia, että kardaani pyörähtää melkein 1/4 kierroksen kun laittaa pakilta drivelle tai driveltä pakille, eli kardaanissä ikäänkuin reilusti välvää - oliko perä vain menossa?
Rätit vaihettu talvella, samoin kuin kardaanin tukikumi. Kardaanikin pitäisi olla samoissa booreissaan, joten ei tasapainotuksesta johtune. Normaalissa ajossa kolinaa ei kuulu.
Re: W210 E280 automaatti mystinen ujellus
Nyt havaittu, että ylämäki ja matkustajien määrän lisäys pahentaa kardaanin heilumista reilusti.
Arvelin vaihtaa takarätin uudestaan.
Arvelin vaihtaa takarätin uudestaan.
Re: W210 E280 automaatti mystinen ujellus
Onhan kardaani merkeissään ihan varmasti? Jos laakeri "kasassa - ei kuulia lennellyt pois" vaikka ujeltaisi ei pitäisi silti ravistaa kovinkaan. Itsellä ravisti vasta kun kuulat ja kuulapitimet lensi pellolle Tosin ajelin ulisevalla laakerilla varmaan 5 numeroisen kilometrimäärän ennen rusahdusta ja vatkaustaNnappula kirjoitti:Nyt havaittu, että ylämäki ja matkustajien määrän lisäys pahentaa kardaanin heilumista reilusti.
Arvelin vaihtaa takarätin uudestaan.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W210 E280 automaatti mystinen ujellus
Siis normaalisti se tekee tuon kartaanin hakkauksen kun kannatinlaakerin kumi hajoaa. Kyllä ne kumilimput voi hajota nopeastikkin, taas se laatu? Originaali kestää parhaiten.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W210 E280 automaatti mystinen ujellus
Kyllä se kardaani merkissään on, ja ei tätä kolinaa heti remontin jälkeen ilmennyt.
Takarätin jouduin irrottamaan kertaalleen, niin siinä varmaan saanut siipeensä. Meylen rätti oli. Pitää yrittää kurkata tuo kardaanin kumikin, sinne vaan hankalempi nähdä.
Takarätin jouduin irrottamaan kertaalleen, niin siinä varmaan saanut siipeensä. Meylen rätti oli. Pitää yrittää kurkata tuo kardaanin kumikin, sinne vaan hankalempi nähdä.