Rattiin nahkaa

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Bf109
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: To 18.03.2004 20:14

Rattiin nahkaa

Viesti Kirjoittaja Bf109 »

http://www.polarautovaruste.com/tuning/ ... ng/sr5.php

Tommosen ratinpäälisen näin kaupassa, onko kokemusta miten siistin näköinen olisi laitettuna paikalleen? Ihan musta/mustaa ajattelin kun tuo auto ei muuten mikään tuningi ole.

Onko muunmerkkisiä (ja mahdollisesti inhimillisemmän hintaisia) rattinahkoja jotka istuisivat c-sarjalaiseen nätisti?

Kun tossa on airbag, niin koko rattia on hankala vaihtaa :)
C180T (S202) -99
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Käyt ostaa metritavarana ja pistät vaimon ompelemaan :wink:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Ilmeisesti ovat ommeltavia? Ainakin paikallisella verhoojalla on noita ja laittelee , juuri mersuun tuommoisia.

Näyttää ihan viksulta tavalta tehdä ratti. ( paras varmaan olisi oikein kulunut,mutten paksunee hivenen. )
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Itse ompelin juuri tuon samaisen nahan palan vaimon C-mersuun. Ratin joutuu kyllä ottamaan pois paikaltaan ja ainakin minulta meni koko ilta sitä ommellessa, mutta lopputulos on erittäin hyvä :)
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Ei sitä bagia tarvitse mihinkään vaihtaa, jos haluat vaikka nahka/puuruorin. Pelkkä ratin runko vaihdetaan ja vanha bagi pannaan takaisin paikoilleen.

http://eris-car.de/cgi-bin/iboshop.cgi? ... 3779429650
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Bf109
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: To 18.03.2004 20:14

Viesti Kirjoittaja Bf109 »

Oho, näköjään bagin saa siis irti ratista rikkomatta. Vähän kalliiksi tulee kyllä nahat, jos ruoriin menee 500€ siinä samalla, joten taidan jättää ainakin nuo puiset vermeet laittamatta. Mutta pitänee siis katsella uusia rattejakin jos sopiva näkyisi jossain.

Miten ratti irrotellaan vaarantamatta airbagiä?
C180T (S202) -99
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Onpas kallis nahka. Jenkeistä saa halvemmalla ja nyt on taalakin heikko.
Tommosen laitoin SL:ään (muistaakseni ratin halkaisija ja kehän läpimitta piti antaa)

http://www.adsitco.com/catalog/productd ... sp?ID=7257
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Bf109 kirjoitti: Miten ratti irrotellaan vaarantamatta airbagiä?
Tuossa oli ainakin 126:sen ruorin irroittelua:

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=

Ei kait se nyt tenavassa olennaisesti poikkea.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Antti K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: To 13.11.2003 22:45
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Antti K. »

Bf109 kirjoitti: Miten ratti irrotellaan vaarantamatta airbagiä?
Se airbagin kotelo on kiinni kahdella torx ruuvilla jotka löytyy ratin takaa.. Ne irrottamalla lähtee se kotelo irti. Sitten vaan piuhat pois siitä bagista ( Akku kannattaa irroittaa ennen tätä!! ) Ratti itsessään on suht isolla kuuskoloruuvilla kiinni.
Uudemmissahan on jo vähän erinäköinen ratti joten siellä voi olla vähän erilainen kiinnitys.
S212 350CDI 4Matic AMG -10
Löwer-Benz C124 500E -91

ex. S203 320CDI Avatgarde Sport -07
ex.W163 320 -01
ex.BMW E46 330dA -01
ex.W211 320CDI -03
ex. W202 C180 OMG-edition
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

muistaako kukaan tuota torxin kokoa?
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Ainakin W202 -93:ssa koko on T30.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Vastaa Viestiin