300CE Kuumenee tyhjäkäynnillä
300CE Kuumenee tyhjäkäynnillä
Ehtoota !
Eli ongelmana on w124 300CE:n moottorilämpöjen nousu tyhjäkäynnillä 100°C asteeseen, hieman ylikin. Internetin syövereitä kaivelin, ja tuli ristiriitaista tietoa käykö se liian kuumana vai ei.. Kerran 200km ajomatkan jälkeen alkoi liikennevaloissa nousemaan lähemmäs 110°C asteen, ja pysähtyessäni, paisarin korkin alta tiputteli jäähdytysnestettä. (Tosin korkin tiiviste oli entinen joten johtuneeko siitä?)
Termostaatti vaihdettu joulu-/tammikuussa, syyläri ei ole kovinkaan paskainen, flekti pyörii, eikä kupli paisuntasäiliössä. Jäähdytinneste muuttui aika paskaiseksi, kun poistin nestettä ja lisäilin hieman vettä.
Seuraavaksi varmaankin huuhtelen jäähdytysjärjestelmän, mutta onko muita vaihtoehtoja mistä vikaa voisi alkaa etsimään?
Eli ongelmana on w124 300CE:n moottorilämpöjen nousu tyhjäkäynnillä 100°C asteeseen, hieman ylikin. Internetin syövereitä kaivelin, ja tuli ristiriitaista tietoa käykö se liian kuumana vai ei.. Kerran 200km ajomatkan jälkeen alkoi liikennevaloissa nousemaan lähemmäs 110°C asteen, ja pysähtyessäni, paisarin korkin alta tiputteli jäähdytysnestettä. (Tosin korkin tiiviste oli entinen joten johtuneeko siitä?)
Termostaatti vaihdettu joulu-/tammikuussa, syyläri ei ole kovinkaan paskainen, flekti pyörii, eikä kupli paisuntasäiliössä. Jäähdytinneste muuttui aika paskaiseksi, kun poistin nestettä ja lisäilin hieman vettä.
Seuraavaksi varmaankin huuhtelen jäähdytysjärjestelmän, mutta onko muita vaihtoehtoja mistä vikaa voisi alkaa etsimään?
Re: 300CE Kuumenee tyhjäkäynnillä
Älä huuhtele vaan pese joko konetiski tableteilla ,useammalla tai ihan oikealla litkulla.
Noissahan on visco eli toimiiko se?
Ikää tulee niin jäähdytin kyllä tukkeutuu väistämättä.
Noissahan on visco eli toimiiko se?
Ikää tulee niin jäähdytin kyllä tukkeutuu väistämättä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 300CE Kuumenee tyhjäkäynnillä
Liekö sitten epänormaalia lähemmäs 30asteen keleillä? Oma 603 diesel möhkö kyllä on siellä 100 asteen pinnassa jos tyhmäkäyntiä käyttää yli 5minuuttia esim motariajon jälkeen ja lämpömittari näyttää 27tms.. Ajossa noin 92-95.
W210 E320cdi
Re: 300CE Kuumenee tyhjäkäynnillä
Toimiiko viskokytkin tuulettimessa? Kun painat kuumana lappua lattiaan, avaa ikkuna - moottorista kuuluvan huminan pitäisi olla Volvo 244 luokkaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 300CE Kuumenee tyhjäkäynnillä
Lainataan ketjua. M119 koneessa jäähdytinnesteen vaihto ajankohtaista, ja ajattelin samalla puhdistaa jäähdyttimen. Onko kokemusta jäähdyttimen puhdistusaineista, toimivatko ja uskaltaako niitä käyttää?
Alkuperäiseen kysymykseen, omassa R129:ssä helteillä moottorin lämpötila pysyy kuin nakutettuna n.82-asteessa, niin ajossa kuin ruuhka matelussa kaupungissakin.
Alkuperäiseen kysymykseen, omassa R129:ssä helteillä moottorin lämpötila pysyy kuin nakutettuna n.82-asteessa, niin ajossa kuin ruuhka matelussa kaupungissakin.
R129 500SL 1989 (MR)
Re: 300CE Kuumenee tyhjäkäynnillä
Nimimerkki E38 kertoi juuri kovin samankuuloisesta lämpenemismurheesta SL320:ssaan. Syyksi paljastui juurikin visko. Omassani pysyy tukevasti 87:ssa.
Re: 300CE Kuumenee tyhjäkäynnillä
Juu visko vaihtoon. Osa ei ole edes pahan hintainen = minun koneeseen se oli 150€.
Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe de Ville
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe de Ville
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1326
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: 300CE Kuumenee tyhjäkäynnillä
Tsekkasin tänään tuosta 230CE'stäni että tismalleen 100° viivalla alkaa visko hurista, ja sammuu 85° paikkeilla. Tuntuu vanhan liiton miehelle kovalta lämmöltä, mutta paineistettu järjestelmähän tuo on.
Ja se konetiskiaine jätetään sitten osille, joissa lukee konetiskiaineen kestävä. Se kun ei tee ollenkaan hyvää kaikille muoveille, eikä auton osia ole tehty sen kanssa yhteensopiviksi.
Ja se konetiskiaine jätetään sitten osille, joissa lukee konetiskiaineen kestävä. Se kun ei tee ollenkaan hyvää kaikille muoveille, eikä auton osia ole tehty sen kanssa yhteensopiviksi.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: 300CE Kuumenee tyhjäkäynnillä
Hyvät herrat eipäs nyt sekoiteta viskoa ja magneetti kytkintä keskenään. M103 moottorissa juurikin tuo visko kytkin, eli pyörii aina tietyllä teholla vaikka moottori olisi kylmäkin, kun M102 moottorissa taas magneettikytkintä ohjataan anturilla sähköisesti.
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92