W110 190D
W110 190D
Ensimmäinen harrastemersu on nyt hommattu. Auto on seissyt vuodesta 1995 katoksessa ja painunut aikalailla pohjaa myöten isänmaahan. Viikonloppuna tunkattiin kapistusta jotta päästään tulevaisuudesssa hinaamaan omalle tallille tarkemmin tutkittavaksi. Milläs metodilla nykyään puhalletaan ruosteet ja massat pois, kaikenlaisia vaihtoehtoja näyttää olevan? Sijainti keskisuomessa.
Re: W110 190D
Metodeja on paljon, mutta tekijöitä vähemmän. Omasta frame off entisöinnistä puhallettiin aikanaan pinnat soodalla ja hiekka/sooda sekoituksella. Soodassakin on omat ongelmansa, jos sitä ei saa kunnolla puhdistettua pois kaikista väleistä. Edelleen se hiekka toimii kovissa rakenteissa ja vaikka lattioissa, mutta pintapelti olisi hyvä tehdä jollakin kevyemmällä menetelmällä. Korkeapainepesu on yksi vaihtoehto, mutta soodan tapaan, tämäkin jättää ruosteen paikalleen. Pähkinänkuoret yms. on ilmeisesti hyvä vaihtoehto, mutta ei ole omaa kokemusta ja varmaan suht vähän on tekijöitä. Irto-osat olen itse puhaltanut alumiini ja teräsoksidilla ja olen ollut tyytyväinen. Sen verran kallista kumminkin hiekkaan verrattuna, että tuskin kukaan sillä koreja tekee.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W110 190D
Pintapelteihin olisi tarkoitus jättää toistaiseksi patina näkyviin. Vaikuttaisi siis, että hiekkapuhallus olisi toimivin ratkaisu. Budjettikin on minimaalinen tässä vaiheessa
Re: W110 190D
Jos keksit hyvän metodin vanhan alustamassan poistoon niin kerro:) Ainakin kaikki "manuaaliset" tavat ovat tuskaisen hankalia.
PS. Onko tämä auto alunperinkin diesel vai dieselöity?
Itse olen laittamassa kesän kuluessa -64 W110 190Dc projektin myyntiin, seissyt tallissa vuodesta -85. Alunperin tiettävästi ollut 190c (bensa).
PS. Onko tämä auto alunperinkin diesel vai dieselöity?
Itse olen laittamassa kesän kuluessa -64 W110 190Dc projektin myyntiin, seissyt tallissa vuodesta -85. Alunperin tiettävästi ollut 190c (bensa).
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W110 190D
En oikein tiedä historiaa, sen verran tuore tapaus. Selvinnnee kunhan löytyyy paperit koslaan. Alustamassaa ei varmaan kauheesti ole, kun ei ole pohjassa peltikään..
Re: W110 190D
Alustamassaan ihan kohtuulline, ja siisti tapa on sellanen oskillova monitoimiyökalu, jota myös yleisesti Fein iksi kutsutaan
Levannon We(l)ho
------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
Re: W110 190D
Ihan "ilmainen" projekti ei ole luvassa jos kaikki lattiapellit ovat vaihtokunnossa, yleensä kun ne ruostevauriot eivät koskaan rajoitu siihen miltä ensisilmäyksellä näyttää.
Tietenkin "suora" pelti on tyyliin 10€/m2 ja jos olet itse hitsari niin työtähän se kaiketi sitten vaan on mutta jos mielii esim. W110 korjauspaloja käyttää niin täytyy
jo tässä kohtaa varoittaa että niiden huono saatavuus on hilannut hinnat älyttömän ylös (esim. W110/W111 helmapelti alk 340e vs. W115 helmapelti alk. 35e - nämäkin nyt toki nousussa).
(Nimim. "oma W111 projekti paraikaa hitsattavana"...
Tietenkin "suora" pelti on tyyliin 10€/m2 ja jos olet itse hitsari niin työtähän se kaiketi sitten vaan on mutta jos mielii esim. W110 korjauspaloja käyttää niin täytyy
jo tässä kohtaa varoittaa että niiden huono saatavuus on hilannut hinnat älyttömän ylös (esim. W110/W111 helmapelti alk 340e vs. W115 helmapelti alk. 35e - nämäkin nyt toki nousussa).
(Nimim. "oma W111 projekti paraikaa hitsattavana"...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...