Pikkuhiljaa alko temppuilemaan enemmän, että starttas pidempään mutta lähti käyntiin mutta nyt lähtee vain harvoin käymään. Ja välillä sammuu ajossa yhtäkkiä vaikka ainetta on. Staari antoi vikakoodia rail paineesta että liian pieni. Ja yleensä kun auton saa käyntiin ja sitten kun sammuttaa niin ei lähe millään. Ja yleensä jos ainetta on noin varttitankki niin saattaa sammua ajossa, eli onkohan vika siinä pumpussa mikä tasaa tankkia puolelta toiselle.
ja staarilla kun teki testin "moottorin tarkastus tyhjäkäynnillä" niin rail-paine ja paineensäätöventtiili ei ollut ohjearvoissa.
Suosittelen kyllä katsomaan ensin suuttimien ohivuodon..se laskee railpainetta ja käyntiinlähtö huononee....toki suodin aina ekana vaihtoon.
Yksi taas oli tollanen mutta vikaa ei ole selvitetty mutta yksi suutin laskee ohi mutta pelaa niin että kaksi kertaa kantaa ensin pumpun painaa ainetta läpi ja tankista kuuluukin ruplatus ja sitten kerralla käyntiin lähtee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Ei sammuile ajossa mutta tossa toinen tapaus kylläkin neloskoneella ja samaa dataa ja molempia ilmoitti vikasi korjautui määränsäädön vaihdolla...oli halvempikin..sen kun vaihtoi rauhoittui parametritkin ja sammumiset loppui.
Toki kuka osaa lukea staria kokeneempi selvittää sen mutta me kokeiltiin toimivasta varmistukseksi tota määrän säädintä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Eli vieläkin temppuilee. Kaksi suutinta vaihdettu missä oli muita enemmän ohivuotoa ja lähti niiden vaihdon jälkeen heti käymään mutta myöhemmin ei enää.. Railpaineen pitäisi olla startatessa min. 120bar ja tässä nousee vain 101bar. Onko seuraava kohde sitte korkeepainepumppu tai onko näissä jotain tiivisteitä jossain mikä päästää paineet läpi? Missään ei ainakaan näkyviä vuotoja ole
Siihen täytyy seuraavaksi perehtyä, maanantaina vaihdetaan vielä yks suutin missä oli korjausarvo isompi ku muissa. Staarin mukaan kyllä kaikki muu oli ok paitsi railpaine ja vikakoodeja ei ole.
Nyt on määränsäädinkin vaihdettu eikä ollut mitään vaikutusta. Auto lähtee harvoin käyntiin ja staarilla kun tekee testejä niin kaikki tuntuisi olevan ok. Paineensäädin on välillä ohjearvojen ulkopuolella mutta kun sille teki testin niin näytti olevan ok
.
Syttyykö hehkun merkkivalo ?
Nokka-akselin asentotunnistin, samoin kampiakselin vastaava. Staari näyttää, onnistuuko synkronointi.
Toimiiko tankkipumppu, tankilta tuleva letku irto ja pulloon, virta päälle, pitää tulla reilusti.
Onko egr-venttiilltä johto irti, äkkiä takaisin kiinni.
Vastus-virtamittarilla suuttimien testaus, häviääkö virta johonkin.
Staarilla yksi suutin kerrallaan pelistä pois, käynnistyykö.
Pullotesti suuttimille, paluuvuodon määrä, voi tehdä startillakin
Liittimet irti määränsäätimestä, sekä paineensäätimestä, pitäsi käynnistyä vikatilaan, kokeile eri variaatioita.
Lähteekö pilotilla _> vika polttoainejärjestelmässä.
Dieseli lähtee yleensä aina käyntiin, jos polttoainetta vaan riittävällä paineella tulee.
Jos paine ei nouse, eikä vuotoja ole, niin joku asiaan vaikuttavista komponenteista kiukuttelee.
Tankkipumppu-suodatin-korkeapainepummpu-paineensäädin-suutin
Hehkun merkkivalo kertoo, että järjestelmän puolesta on lupa käynnistyä
Nokka/kampiakselin synkronointi tarvitaan.
Hehkut toimii kyllä. Johonkin se paine hukkuu vaikka suuttimet ok. Pitkällä startilla auton saattaa saada käyntiin ja kun sammuttaa ja koittaa uudestaan niin ei lähde. Railpaine nousee todella hitaasti vaikka sen pitäisi nousta hetkessä. Suodattimelta otettu letku irti ja koitettu että tulee mutta paineesta ei tietoa. Tankin tasauspumppu ei ilmeisesti toimi kun alle puolen tankin auto saattaa sammua mutkassa, mutta tuo vika oli jo kauan ennen tätä vikaa..
Suuttimista vika löytykin.. Kaikki uusiks niin rupes pelaan. Kuivana päässy oleen useita kertoja kun tankkipumpussa häikkää että pääsee ottaan ilmaa välillä ja vasta kun kannulla tuo lisää niin lähtee vaikka oliskin puoli tankkia.