W220 Kysy&vastaa.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Siellä taka-ilmajousen alapäässä on sama nivel kuin alatukivarren ulkopäässä. Eli halpa osa ja helppo vaihtaa.
Helmamuovi irtoaa, kuten ehdotit. Etu ja takapässä kanssa ruuvit.
Helman alapuoliset kiinnikkeet on muoviruuveja, jotka ovat levittyvän niitin sisällä. Eli ensin ruuvataan auki ja sitten vedetään irti.
Helmamuovi irtoaa, kuten ehdotit. Etu ja takapässä kanssa ruuvit.
Helman alapuoliset kiinnikkeet on muoviruuveja, jotka ovat levittyvän niitin sisällä. Eli ensin ruuvataan auki ja sitten vedetään irti.
Re: W220 Kysy&vastaa.
OK kiitoksia tiedoista. En vielä jaksanut syventyä muovien irroitteluun kun oli tarvetta ajella ympyrää.
Voihan ketales, tänään vielä ronkin tuota starilla ja kun oli sopivasti nollakelissä ja kone kylmä niin aattelin kurkata ruiskujen korjauskerotimet; no niinhän siellä kutospytyssä möllöttää +4 Arvo tippuu kakkoseen ja allekin kun nostaa kierroksia, lämpimäksi en nyt tuota ajanut (viimeksi kun lämpisenä katsoin niin kaiki oli ok) mutta yksin tuo alkaa olemaan riittävä syy vaihtoon...
Aika vetelevää oli ajo uusilla hiluilla, aurauskulmia ei ole säädetty niin voinee vaikuttaa? Paikallinen kulmien kääntelijä jäi just talvilomalle ja toinen pulju ei perjantaina vastannut, pitää koittaa jostain löytää paja joka tekee.
Huuhtaisin auton ja vähän turhan monesta pellinkulmasta kurkkii ruskean vivahdetta... ei tuo paha vielä ole mutta saa noita varmaan hetken hioskella ja töpötellä paikkamaalilla... takaluukku täytyy kyllä vetää varmaan kokonaan joten maalaamoon menee. Ihanan kallista kun just on puoltoista tonnia laittanut korjauksiin.
Edit: ai niin, mystinen after start aikalaskurin vika on poistunut ja on taas alkanut toimimaan
Voihan ketales, tänään vielä ronkin tuota starilla ja kun oli sopivasti nollakelissä ja kone kylmä niin aattelin kurkata ruiskujen korjauskerotimet; no niinhän siellä kutospytyssä möllöttää +4 Arvo tippuu kakkoseen ja allekin kun nostaa kierroksia, lämpimäksi en nyt tuota ajanut (viimeksi kun lämpisenä katsoin niin kaiki oli ok) mutta yksin tuo alkaa olemaan riittävä syy vaihtoon...
Aika vetelevää oli ajo uusilla hiluilla, aurauskulmia ei ole säädetty niin voinee vaikuttaa? Paikallinen kulmien kääntelijä jäi just talvilomalle ja toinen pulju ei perjantaina vastannut, pitää koittaa jostain löytää paja joka tekee.
Huuhtaisin auton ja vähän turhan monesta pellinkulmasta kurkkii ruskean vivahdetta... ei tuo paha vielä ole mutta saa noita varmaan hetken hioskella ja töpötellä paikkamaalilla... takaluukku täytyy kyllä vetää varmaan kokonaan joten maalaamoon menee. Ihanan kallista kun just on puoltoista tonnia laittanut korjauksiin.
Edit: ai niin, mystinen after start aikalaskurin vika on poistunut ja on taas alkanut toimimaan
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
PSE yksikön asetuksista; miksi ihmeessä minulla on 'pääntukien nosto takana' - aktiivinen ja 'pääntukien nosto takana turvavyölukkojen ohjaamana' - aktiivinen... käsittääkseni tuo niskatuet ovat ihan tavalliset manuaalisesti nostettavat???
Lisäksi on 'Monisäätöisen selkänojan paineensaanti' - aktiivinen. Tarkoittako tuo tavallista penkkiäkin vai ortopedipenkkiä (mitä autossa ei ole)?
Lisäksi on 'Monisäätöisen selkänojan paineensaanti' - aktiivinen. Tarkoittako tuo tavallista penkkiäkin vai ortopedipenkkiä (mitä autossa ei ole)?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
Re: W220 Kysy&vastaa.
Täälläkin uusi w220 omistaja ilmoittautuu. Olisi tuollainen 2004 s350 tulossa viimeistään ensiviikolle lavettikyydillä pihaan. Japanin tuonti.
Nyt keräillä tässä tietoa mitähän kaikkea tarviisi leimalle. Vaatimuksenmukaisuustodistus tilattu. Massatarra vissiin värkkäillä todistuksen pohjalta sitten... Autossa varustelistan mukaan bi-xenon.
Onneksi ei ole japsi commandia varustelistalla ja radion paikallakin ollut jokin 2-din härveli, nyt tyhjä paikka. Jälkiasennevahvistin takapaksissa.
Nyt keräillä tässä tietoa mitähän kaikkea tarviisi leimalle. Vaatimuksenmukaisuustodistus tilattu. Massatarra vissiin värkkäillä todistuksen pohjalta sitten... Autossa varustelistan mukaan bi-xenon.
Onneksi ei ole japsi commandia varustelistalla ja radion paikallakin ollut jokin 2-din härveli, nyt tyhjä paikka. Jälkiasennevahvistin takapaksissa.
Re: W220 Kysy&vastaa.
S500-04 Webasto puhisee itsekseen eikä sammu mistään napista. Vasta sulakkeen poisto hiljentää sen. Kuulostaa että joku puhallin siellä puhisee. Webasto ei lähde normaalisti käyntiin ei napista eikä kauko-ohjaimesta.
Onko ideaa mitä tehdä vai vienkö suoraan starin tutkittavaksi?
Onko ideaa mitä tehdä vai vienkö suoraan starin tutkittavaksi?
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Re: W220 Kysy&vastaa.
Tuli tätä tongittua starilla...MiHe kirjoitti:PSE yksikön asetuksista; miksi ihmeessä minulla on 'pääntukien nosto takana' - aktiivinen ja 'pääntukien nosto takana turvavyölukkojen ohjaamana' - aktiivinen... käsittääkseni tuo niskatuet ovat ihan tavalliset manuaalisesti nostettavat???
Lisäksi on 'Monisäätöisen selkänojan paineensaanti' - aktiivinen. Tarkoittako tuo tavallista penkkiäkin vai ortopedipenkkiä (mitä autossa ei ole)?
Toimiiko teillä takana niskatukien nosto? Pystyn kyllä ohjaamaan toimintoa, PSE surraa mutta mitään ei tapahdu. Johtuuko tämä nyt väärästä takapenkin tyypin koodauksesta? Starihan antaa mulle virheen etuniskatukien säädöstä, ja mainitsee että vian voi jättää huomioimatta jos takana on säädettävät penkit (mitä ei fyysisesti nyt ole). Missä helevatassa määritetään millainen penkki takana on, en heti löytänyt? Jos menen istuimet ja ovet -valikosta MKL-L monisäätöinen selkänoja takana ja painan EI ei pääse kuin ristiselän säätötestiin. Tajusin vasta simulaattorissa kokeilla KYLLÄ näppäintä, sillä pääsee ohjainlaitevalikkoon mutta ei sielläkään 'deaktivointia' ole.
Sähköinen istuissäätö takaistuin ESV-H (ilman muistia) taas sisältää vain tuuletuksen ohjauksen. Takaoven ohjainlaitteessa voi ruksia lämmitykset/muistit mutta niitä ei minulla ollut rastitettukaan.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
Re: W220 Kysy&vastaa.
Minulla näyttää olevan tarkemmin katsottuna se niskatukien nappissa kaksi toimintoa eli lasku ja nosto. Aikaisemmassa oli vain lasku, napissa myös vain laskun ikoni eli manuaalinen nosto. Nosto kyllä toimii kun painaa noston napista.MiHe kirjoitti:PSE yksikön asetuksista; miksi ihmeessä minulla on 'pääntukien nosto takana' - aktiivinen ja 'pääntukien nosto takana turvavyölukkojen ohjaamana' - aktiivinen... käsittääkseni tuo niskatuet ovat ihan tavalliset manuaalisesti nostettavat???
Lisäksi on 'Monisäätöisen selkänojan paineensaanti' - aktiivinen. Tarkoittako tuo tavallista penkkiäkin vai ortopedipenkkiä (mitä autossa ei ole)?
Re: W220 Kysy&vastaa.
hmm.. no tämäkin ominaisuus tulee sitten kesken sarjan mukaan... mulla napissa vaan lasku mutta starilla saa ohjattua sitä nostoo pumpun kannalta|parsakaali| kirjoitti:Minulla näyttää olevan tarkemmin katsottuna se niskatukien nappissa kaksi toimintoa eli lasku ja nosto. Aikaisemmassa oli vain lasku, napissa myös vain laskun ikoni eli manuaalinen nosto. Nosto kyllä toimii kun painaa noston napista.MiHe kirjoitti:PSE yksikön asetuksista; miksi ihmeessä minulla on 'pääntukien nosto takana' - aktiivinen ja 'pääntukien nosto takana turvavyölukkojen ohjaamana' - aktiivinen... käsittääkseni tuo niskatuet ovat ihan tavalliset manuaalisesti nostettavat???
Lisäksi on 'Monisäätöisen selkänojan paineensaanti' - aktiivinen. Tarkoittako tuo tavallista penkkiäkin vai ortopedipenkkiä (mitä autossa ei ole)?
... mutta täytyyy puuttua siis siitä pneumatiikkasylkästäkin toinen linja tai jotain...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
Kummaa.Mun vaunu on tehty syksyllä -98,tammikuussa -99 rekisteröity.Nosto ja lasku on napissa,lisäksi tuet nousee automaattisesti kun takapenkillä kytkee turvavyön.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W220 Kysy&vastaa.
Juu starissa oli tuokin optio mahdollinen. Sen ohjaus menee lisäksi jonkun istuimessa olevan mukavuuskatkaisimen (tunnistin) kautta. Mielenkiintoista olisi tietää miten ero on toteutettu. Onko minulla oikeasti vain yksitoiminen toimilaite ja nousevissa kaksitoiminen vain onko jotain vain jätetty kytkemättä kuten tuohon aikaan vielä joskus tehtiin kun ei jaksettu säästää (tai säästöksi ajateltiin todellisten optioiden vähyyttä tehtaan päässä ja kokonpanossa). No kesällä pitää purkaa tuo takaovi niin jos ottaisi selkänojankin irti ja tutkailisi... paitsi... EPC:hän kertoo jos tuen nostimella on eri osanumero.Ari kirjoitti:Kummaa.Mun vaunu on tehty syksyllä -98,tammikuussa -99 rekisteröity.Nosto ja lasku on napissa,lisäksi tuet nousee automaattisesti kun takapenkillä kytkee turvavyön.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W220 Kysy&vastaa.
Vertaa kytkentä kaavioita wis:kautta ja osaia EPC:kauttaMiHe kirjoitti:Juu starissa oli tuokin optio mahdollinen. Sen ohjaus menee lisäksi jonkun istuimessa olevan mukavuuskatkaisimen (tunnistin) kautta. Mielenkiintoista olisi tietää miten ero on toteutettu. Onko minulla oikeasti vain yksitoiminen toimilaite ja nousevissa kaksitoiminen vain onko jotain vain jätetty kytkemättä kuten tuohon aikaan vielä joskus tehtiin kun ei jaksettu säästää (tai säästöksi ajateltiin todellisten optioiden vähyyttä tehtaan päässä ja kokonpanossa). No kesällä pitää purkaa tuo takaovi niin jos ottaisi selkänojankin irti ja tutkailisi... paitsi... EPC:hän kertoo jos tuen nostimella on eri osanumero.Ari kirjoitti:Kummaa.Mun vaunu on tehty syksyllä -98,tammikuussa -99 rekisteröity.Nosto ja lasku on napissa,lisäksi tuet nousee automaattisesti kun takapenkillä kytkee turvavyön.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W220 Kysy&vastaa.
Kytkentäkaavioista nyt ei ottanut selvää itse Maxwellikaan... tai sitten en vain osannut etsiä eri vaihtoehtoja ja tarpeeksi tarkkoja kuvia. Otin prinscreenin toimilaitteen blokkikuvaajista omasta autosta, olisi pitänyt ottaa vielä tuosta toisestakin niin voisi etsiä suoraan niiden osamoduleiden dokumenttinumeroiden perusteella.CDI203 kirjoitti:
Vertaa kytkentä kaavioita wis:kautta ja osaia EPC:kautta
No EPC:stä sain selville että aktuaattori on erilainen (tai eri osanumero) riippuen onko autossa SA koodi 224 vai ei. JOS tämä on pelkästään takapenkin niskatukiin liittyvä, ero on tässä. SA koodi 223 lienee kokonaan säätyvät takapenkit, näihin käytössä on ainakin sama osa kuin 224:n kanssa?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
On hieno homma jos niskatukien varustetaso on suurin ongelma w220 korisessa mersussa tai mersussa ylipäätään.MiHe kirjoitti:Kytkentäkaavioista nyt ei ottanut selvää itse Maxwellikaan... tai sitten en vain osannut etsiä eri vaihtoehtoja ja tarpeeksi tarkkoja kuvia. Otin prinscreenin toimilaitteen blokkikuvaajista omasta autosta, olisi pitänyt ottaa vielä tuosta toisestakin niin voisi etsiä suoraan niiden osamoduleiden dokumenttinumeroiden perusteella.CDI203 kirjoitti:
Vertaa kytkentä kaavioita wis:kautta ja osaia EPC:kautta
No EPC:stä sain selville että aktuaattori on erilainen (tai eri osanumero) riippuen onko autossa SA koodi 224 vai ei. JOS tämä on pelkästään takapenkin niskatukiin liittyvä, ero on tässä. SA koodi 223 lienee kokonaan säätyvät takapenkit, näihin käytössä on ainakin sama osa kuin 224:n kanssa?
Olisihan se parasta jos kaikki olisi ruksittu niin sitten säästyisi tällaiselta
Oma ässä korjasi itsensä airmatikin suhteen kun pakkaset loppui....
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
Re: W220 Kysy&vastaa.
Minulla on muuten nuo säätyvät takapenkit. Kyllä vois päätellä, että toimintoa ei ole, jos napista puuttuu symbooli toiminnolta.MiHe kirjoitti:Kytkentäkaavioista nyt ei ottanut selvää itse Maxwellikaan... tai sitten en vain osannut etsiä eri vaihtoehtoja ja tarpeeksi tarkkoja kuvia. Otin prinscreenin toimilaitteen blokkikuvaajista omasta autosta, olisi pitänyt ottaa vielä tuosta toisestakin niin voisi etsiä suoraan niiden osamoduleiden dokumenttinumeroiden perusteella.CDI203 kirjoitti:
Vertaa kytkentä kaavioita wis:kautta ja osaia EPC:kautta
No EPC:stä sain selville että aktuaattori on erilainen (tai eri osanumero) riippuen onko autossa SA koodi 224 vai ei. JOS tämä on pelkästään takapenkin niskatukiin liittyvä, ero on tässä. SA koodi 223 lienee kokonaan säätyvät takapenkit, näihin käytössä on ainakin sama osa kuin 224:n kanssa?
Tässähän tuo sanotaankin.
223 - REAR BACK REST ADJUSTMENT AND HEAD RESTRAINTS, ELE
Re: W220 Kysy&vastaa.
AK47 kirjoitti:
On hieno homma jos niskatukien varustetaso on suurin ongelma w220 korisessa mersussa tai mersussa ylipäätään.
Olisihan se parasta jos kaikki olisi ruksittu niin sitten säästyisi tällaiselta
Oma ässä korjasi itsensä airmatikin suhteen kun pakkaset loppui....
Juu näin on Ennenkuin katsastussetä sanoo montako ilmatolppaa lisää pitä vaihtaa... Tarvii käyttää ennen 20.5. niin ei tuu ajokieltoo
Mua ainakin harmittaa ettei oo jääkaappia ja distronicia
Eli ens talvena sitten uudestaan... kesällähän ei noille mitään viitti tehdä kun kerran toimii On muuten penaalista että siihen vedenpoistoon ei oikein ole mitään keinoa. Kuivausryynit kun antautuu niin sinnehän pumppaa vettä...
Varustekoodeista vielä, se 224 voisi olla pelkät niskatuet? Onko jollain...? Ihmettelen vain tuota etuniskatukien vierheilmoa mikä tullee takepenkin väärästä koodauksesta, ja siitä miksi mun PSE:ssä on nuo aktiivinostot koodattuna.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
Oman pse-pumpun sulakkeen poltto-ongelman ratkaisin toistaiseksi näin:Takaluukun oikella puolella lukkosysteemissä oleva sininen sähköliitin irti.Nyt toimii ovet.Elektroniikka luulee nyt,että takaluukku on aina kiinni,ja joutuu avaan avaimella.Ei iso harmi.Arveluni on,että luukun soft-close toiminto polttaa sulakkeen,joten voipi se valkoinen aktuaattori vuotaa?Jos kesällä rohkeus riittää yrittää irrottaa avaus/lukitustanko,niin saisi koko hässäkän pois,ja voisi tutkia sekä jollain mömmöllä korjata mahdolliset halkeamat.Toi aktuaattorin vuotohan tyyppivika.
Laitoin lisäksi paineettomaksi kuskinpenkin alaselän ilmatyynyn(penkin säätimestä),koska Star näytti että siinä on/ollut vuotoa.Toi on toinen yleinen vuotopaikka.
Vois sen sinisen liittimen yhdistää takaisin,ja katsoa oliko näin helppo ratkaisu sulakkeen polttoon.
Tehtiin jokakeväinen retki Tuuriin,ja kulutus oli 7,85l vajaan 300km matkalla.Ihan hyvä,mutta parempaankin päässee vielä.Mittari näytti alimmillaan 7,5 kulutusta.Laskelman tein toki tankkaamalla samasta pistoolista mennen-tullen.
Viime kesänä ajotietokone näytti välillä jopa 6,6l Porin reissulla,mutta se johtui kait etukatalysaattoreista,jotka joku aiempi omistaja oli tehnyt ontoiksi. Vaihdettu sittemmin.
Laitoin lisäksi paineettomaksi kuskinpenkin alaselän ilmatyynyn(penkin säätimestä),koska Star näytti että siinä on/ollut vuotoa.Toi on toinen yleinen vuotopaikka.
Vois sen sinisen liittimen yhdistää takaisin,ja katsoa oliko näin helppo ratkaisu sulakkeen polttoon.
Tehtiin jokakeväinen retki Tuuriin,ja kulutus oli 7,85l vajaan 300km matkalla.Ihan hyvä,mutta parempaankin päässee vielä.Mittari näytti alimmillaan 7,5 kulutusta.Laskelman tein toki tankkaamalla samasta pistoolista mennen-tullen.
Viime kesänä ajotietokone näytti välillä jopa 6,6l Porin reissulla,mutta se johtui kait etukatalysaattoreista,jotka joku aiempi omistaja oli tehnyt ontoiksi. Vaihdettu sittemmin.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W220 Kysy&vastaa.
Auto seissyt koko talven ovet auki ja nyt kun tein autolla kevään ensimäisen ajon kohteena ghetto, jossa olisin lukinnut ovet, ei lukitusta tapahtunutkaan.
Takakontin joutuu avaamaan avaimella ja softclosekaan ei toimi. Taitaa takaniskatuetkin jököttää pystyssä.
Sulakkeet katselin ja ehjiltä näyttävät.
Pumpun ääntä ei kuulu.
Onko kellään tullut vastaan moista?
Takakontin joutuu avaamaan avaimella ja softclosekaan ei toimi. Taitaa takaniskatuetkin jököttää pystyssä.
Sulakkeet katselin ja ehjiltä näyttävät.
Pumpun ääntä ei kuulu.
Onko kellään tullut vastaan moista?
Re: W220 Kysy&vastaa.
jenkkifoorumilla joku väitti että vikakoodi vois estää pumpun toiminnanRAM kirjoitti:Auto seissyt koko talven ovet auki ja nyt kun tein autolla kevään ensimäisen ajon kohteena ghetto, jossa olisin lukinnut ovet, ei lukitusta tapahtunutkaan.
Takakontin joutuu avaamaan avaimella ja softclosekaan ei toimi. Taitaa takaniskatuetkin jököttää pystyssä.
Sulakkeet katselin ja ehjiltä näyttävät.
Pumpun ääntä ei kuulu.
Onko kellään tullut vastaan moista?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
tuli kytkettyä kuskinpuolen turvavyön nostovaijerikin paikoilleen, on kyllä taas ollut saksalainen autoinsinööri kepeellä mielellä liikkeellä kun tuollainen ratkaisu on päätetty autoon laittaa
oon jo pitkään katellu että oikee takakulma olis vähän lintassa autokatoksessa, no sepelipohja niin on varmasti epätasainenkin, mutta samaa asentoo silmä valehteli työpaikan parkkiksellakin... pitäisköhän kalibroida korkeudet, vasen etu kun on vaihdettu niin sehän vois korkeemmalla ollessaan periaatteessa tönätä ristikulmaa alemmas?
No ens viikolla katsurille, palataan itkemään foorumille sen jälkeen tätä ässän omistamisen ihanuutta
oon jo pitkään katellu että oikee takakulma olis vähän lintassa autokatoksessa, no sepelipohja niin on varmasti epätasainenkin, mutta samaa asentoo silmä valehteli työpaikan parkkiksellakin... pitäisköhän kalibroida korkeudet, vasen etu kun on vaihdettu niin sehän vois korkeemmalla ollessaan periaatteessa tönätä ristikulmaa alemmas?
No ens viikolla katsurille, palataan itkemään foorumille sen jälkeen tätä ässän omistamisen ihanuutta
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W220 Kysy&vastaa.
Monesti tuo risti riipunta on syynäMiHe kirjoitti:tuli kytkettyä kuskinpuolen turvavyön nostovaijerikin paikoilleen, on kyllä taas ollut saksalainen autoinsinööri kepeellä mielellä liikkeellä kun tuollainen ratkaisu on päätetty autoon laittaa
oon jo pitkään katellu että oikee takakulma olis vähän lintassa autokatoksessa, no sepelipohja niin on varmasti epätasainenkin, mutta samaa asentoo silmä valehteli työpaikan parkkiksellakin... pitäisköhän kalibroida korkeudet, vasen etu kun on vaihdettu niin sehän vois korkeemmalla ollessaan periaatteessa tönätä ristikulmaa alemmas?
No ens viikolla katsurille, palataan itkemään foorumille sen jälkeen tätä ässän omistamisen ihanuutta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W220 Kysy&vastaa.
Oma ässä kävi Starin päässä. Pneumatiikkapuolen vikakoodeja oli aika lailla. B1442, sulkemisavustuksen turva-aika ylittyi seuraavan pneumatiikkahaaran osalta: takaluukku, kuljettajan ovi, vasen takaovi, oikea takaovi. Ja kuskin dynamiikkapenkistä 9250 vasemman istuimen istuinosan ilmatyynyn vuoto- sivuttaistuen vasen ilmatyyny 9251 Vasemman istuimen istuinosan ilmatyynyt vuoto - sivuttaistuen oikea ilmatyyny 9260 paineen saanti puuttuu tai riittämätön.
Kenelläkään kokemuksia vuotavien istuintyynyjen vaihtamisesta? Tai imuovien vuotojen metsästämisestä?
Kenelläkään kokemuksia vuotavien istuintyynyjen vaihtamisesta? Tai imuovien vuotojen metsästämisestä?
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: W220 Kysy&vastaa.
Letkuston vuotoahan vois kokeilla alipainelaitteella ottamalla sieltä kontin puolelta PSE yksiköstä letkun kerraalaan irti... taitaa mennä paineilmalla lukituksen toinen liike vaimitensenytmeni?
Viimeksi muokannut MiHe, Ke 25.04.2018 13:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
Tänään Ässä heittämällä katsatuksesta läpi - onnen päivä!
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
Miulla sama eilen. 0 huomautusta. Savutusarvo 0,00MiHe kirjoitti:Tänään Ässä heittämällä katsatuksesta läpi - onnen päivä!
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: W220 Kysy&vastaa.
tais olla rikki niiden laitejusi kirjoitti:Miulla sama eilen. 0 huomautusta. Savutusarvo 0,00MiHe kirjoitti:Tänään Ässä heittämällä katsatuksesta läpi - onnen päivä!
Mulla oli kolmen polkasun ka. 2.4 (olis menny kuulemma yhdellä jos eka polkasu olis ollu alle 2).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
Näin minäkin luulen, mutta käyn takuuvarmasti samalla asemalla jatkossakin Myös S212 oli näytti tällä asemalla nollaa, mutta siinä on sentään hiukkasloukku.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
Re: W220 Kysy&vastaa.
Kellään kokemuskisa bilteeman pyyhin sulista - ei hinnan kiroissa kyllä http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000033868/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W220 Kysy&vastaa.
Ei suoraan kokemusta Bilteman sulista, mutta tuo on liian lyhyt. Näitä löytyy myös 68 cm pituisena joka pyyhkii paremmin. Motonetissa on parasta aikaa outlet-hinnalla W220:n Bosch Aerotwin 68 cm -sulkapari hintaan 19,90 eli Biltemaa halvemmalla. Bilteman hintahan oli per yksi sulka.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
Re: W220 Kysy&vastaa.
Kiitti - Hyvä tietääjusi kirjoitti:Ei suoraan kokemusta Bilteman sulista, mutta tuo on liian lyhyt. Näitä löytyy myös 68 cm pituisena joka pyyhkii paremmin. Motonetissa on parasta aikaa outlet-hinnalla W220:n Bosch Aerotwin 68 cm -sulkapari hintaan 19,90 eli Biltemaa halvemmalla. Bilteman hintahan oli per yksi sulka.
Näky olevan vaihteiston tukikumikin vaan 13,90e motonetilla...
Re: W220 Kysy&vastaa.
Onnistuin pilaamaan ratin napeista putsaamalla maalipinnan, ja koetan tilata uudet napit. EPC antaa numeroksi A22082153517241, mutta kyselin sähköpostitse Original Teilestä (http://www.original-teile.de/" onclick="window.open(this.href);return false;), ja he eivät löydä tuolla lainkaan. Ei myöskään kun ottaa neljä viimeistä numeroa pois, jotka nähtävästi on värikoodaus. Mikähän tuossa mättää? Googlesta kyllä löytää tuolla lyhyemmällä numerolla jonkin verran käytettyjä, mutta uudet kyllä haluan enkä valmiiksi kuluneita...
edit: Uusi varaosanumero A22082153517211, löytyi ebaystä lähes inhimilliseen hintaan uutena 187 € posteineen. Useampaan paikkaan laitoin tarjouspyyntöjä, hintaluokka 260-350 €.
edit: Uusi varaosanumero A22082153517211, löytyi ebaystä lähes inhimilliseen hintaan uutena 187 € posteineen. Useampaan paikkaan laitoin tarjouspyyntöjä, hintaluokka 260-350 €.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D