Leimalla käytin Eemeliä ja hylsy tuli:
Hylkäyksen syy oli liian korkeat häkäpitoisuus ja liian korkea HC.
Onko mitä tehtävissä, katsuri itse epäili anturivikaa ja suositteli vaihtamaan ainakin tulpat. Onko foorumin asiantuntijoilla antaa vinkkiä, miten saisin muuten hyvän Eemelin päästöjen puolesta leimaan. Katalysaattorit on vaihdettu uusiin kuusi vuotta sitten eli luotan että ne toimivat ja eihän lambda pielessä olekaan. Kone on siis 2,4 litranen V6
CO -pitoisuus 0,30 % ja kierroksilla 0,53 %
CO2 14 ja 14, 10
HC -pitoisuus 191 ppm ja kierroksilla 110 ppm
02 oli 0,1 ja kierroksilla 0,05
Lambda 1,000
W 210 (-98) päästöt pielessä
W 210 (-98) päästöt pielessä
W123 300 D 1982 "Ikiliikkuja"
W126 420 SEL 1989 "Lutumussukka"
W210 240 E 1998 "Pupu"
W126 420 SEL 1989 "Lutumussukka"
W210 240 E 1998 "Pupu"
Re: W 210 (-98) päästöt pielessä
Kyllä se vähän rikkaalla käy. Tämän http://www.smogstats.com/lambda_cat.aspx laskurin mukaan Lambda = 0.982 (pistä NOx = 0).
Katit näyttää kuluttavan happea (0,05), joten sitä pitäisi saada lisää. Tulpat vaihtoon ja lambda-anturikin, jos kovin vanha. Tarkista myös lämpötila-anturi, taitaa katsurikin sen kyllä katsoa.
Katit näyttää kuluttavan happea (0,05), joten sitä pitäisi saada lisää. Tulpat vaihtoon ja lambda-anturikin, jos kovin vanha. Tarkista myös lämpötila-anturi, taitaa katsurikin sen kyllä katsoa.
Viimeksi muokannut Ponton, Ti 17.04.2018 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W 210 (-98) päästöt pielessä
Kurkkaisin ensimmäiseksi onko katalysaattorissa sisuskaluja ollenkaan, tai onko jo hitsattu tarvikekatti joka ei enää toimi.
wiimax.fi
Re: W 210 (-98) päästöt pielessä
Kiitokset analyyseistä, tämä on mun uudenaikaisin Mersu, eli tämä on oikein kateilla varusteltu. Sen vuoksi tuo päästöjen kanssa pähkäily on vähän uutta.
Vertailun vuoksi, tässä päästölukemat vuoden takaa, myös tämä mittaus on tehty katsastuskonttorilla. Suurimmat muutokset nimenomaan häkä- ja HC arvoissa. Mittausten välillä ajettu 9 000 kilometriä.
Katsastus 03/2017:
CO -pitoisuus 0,08 % ja kierroksilla 0,08 %
CO2 14,6 ja 14,80
HC -pitoisuus 14 ppm ja kierroksilla 41 ppm
02 oli 0,2 ja kierroksilla 0,2
Lambda 1,020
Auton mukana tuli kuitti, jonka mukaan OEM -katit vaihdettu alkuperäisten tilalle v. 2011, hinta 598 € / kipale. Kilometrejä oli v .2011 214 000, nythän mittarissa on 320 000.
Pistän nyt nuo tulpat ja ilmansuodattimen vaihtoon...
Vertailun vuoksi, tässä päästölukemat vuoden takaa, myös tämä mittaus on tehty katsastuskonttorilla. Suurimmat muutokset nimenomaan häkä- ja HC arvoissa. Mittausten välillä ajettu 9 000 kilometriä.
Katsastus 03/2017:
CO -pitoisuus 0,08 % ja kierroksilla 0,08 %
CO2 14,6 ja 14,80
HC -pitoisuus 14 ppm ja kierroksilla 41 ppm
02 oli 0,2 ja kierroksilla 0,2
Lambda 1,020
Auton mukana tuli kuitti, jonka mukaan OEM -katit vaihdettu alkuperäisten tilalle v. 2011, hinta 598 € / kipale. Kilometrejä oli v .2011 214 000, nythän mittarissa on 320 000.
Pistän nyt nuo tulpat ja ilmansuodattimen vaihtoon...
W123 300 D 1982 "Ikiliikkuja"
W126 420 SEL 1989 "Lutumussukka"
W210 240 E 1998 "Pupu"
W126 420 SEL 1989 "Lutumussukka"
W210 240 E 1998 "Pupu"
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: W 210 (-98) päästöt pielessä
Perus huolloista aina ekana liikkeelle jos ei tietoa koska vaihdettu, öljyt, ilmasuti, tulpat. Myös sillä on iso merkitys kuinka kuumaksi auton ajaa ennen mittausta.