W 210 (-98) päästöt pielessä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Camargue
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 05.12.2005 13:44
Paikkakunta: Espoo

W 210 (-98) päästöt pielessä

Viesti Kirjoittaja Camargue »

Leimalla käytin Eemeliä ja hylsy tuli:

Hylkäyksen syy oli liian korkeat häkäpitoisuus ja liian korkea HC.

Onko mitä tehtävissä, katsuri itse epäili anturivikaa ja suositteli vaihtamaan ainakin tulpat. Onko foorumin asiantuntijoilla antaa vinkkiä, miten saisin muuten hyvän Eemelin päästöjen puolesta leimaan. Katalysaattorit on vaihdettu uusiin kuusi vuotta sitten eli luotan että ne toimivat ja eihän lambda pielessä olekaan. Kone on siis 2,4 litranen V6

CO -pitoisuus 0,30 % ja kierroksilla 0,53 %

CO2 14 ja 14, 10

HC -pitoisuus 191 ppm ja kierroksilla 110 ppm

02 oli 0,1 ja kierroksilla 0,05

Lambda 1,000
W123 300 D 1982 "Ikiliikkuja"
W126 420 SEL 1989 "Lutumussukka"
W210 240 E 1998 "Pupu"
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Re: W 210 (-98) päästöt pielessä

Viesti Kirjoittaja Ponton »

Kyllä se vähän rikkaalla käy. Tämän http://www.smogstats.com/lambda_cat.aspx laskurin mukaan Lambda = 0.982 (pistä NOx = 0).
Katit näyttää kuluttavan happea (0,05), joten sitä pitäisi saada lisää. Tulpat vaihtoon ja lambda-anturikin, jos kovin vanha. Tarkista myös lämpötila-anturi, taitaa katsurikin sen kyllä katsoa.
Viimeksi muokannut Ponton, Ti 17.04.2018 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18197
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W 210 (-98) päästöt pielessä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kurkkaisin ensimmäiseksi onko katalysaattorissa sisuskaluja ollenkaan, tai onko jo hitsattu tarvikekatti joka ei enää toimi.
wiimax.fi
Camargue
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 05.12.2005 13:44
Paikkakunta: Espoo

Re: W 210 (-98) päästöt pielessä

Viesti Kirjoittaja Camargue »

Kiitokset analyyseistä, tämä on mun uudenaikaisin Mersu, eli tämä on oikein kateilla varusteltu. Sen vuoksi tuo päästöjen kanssa pähkäily on vähän uutta.

Vertailun vuoksi, tässä päästölukemat vuoden takaa, myös tämä mittaus on tehty katsastuskonttorilla. Suurimmat muutokset nimenomaan häkä- ja HC arvoissa. Mittausten välillä ajettu 9 000 kilometriä.

Katsastus 03/2017:

CO -pitoisuus 0,08 % ja kierroksilla 0,08 %

CO2 14,6 ja 14,80

HC -pitoisuus 14 ppm ja kierroksilla 41 ppm

02 oli 0,2 ja kierroksilla 0,2

Lambda 1,020



Auton mukana tuli kuitti, jonka mukaan OEM -katit vaihdettu alkuperäisten tilalle v. 2011, hinta 598 € / kipale. Kilometrejä oli v .2011 214 000, nythän mittarissa on 320 000.

Pistän nyt nuo tulpat ja ilmansuodattimen vaihtoon...
W123 300 D 1982 "Ikiliikkuja"
W126 420 SEL 1989 "Lutumussukka"
W210 240 E 1998 "Pupu"
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: W 210 (-98) päästöt pielessä

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Perus huolloista aina ekana liikkeelle jos ei tietoa koska vaihdettu, öljyt, ilmasuti, tulpat. Myös sillä on iso merkitys kuinka kuumaksi auton ajaa ennen mittausta.
Vastaa Viestiin