Auton rakentelusta ei ole minkäänlaista aikaisempaa kokemusta. Osaaminen rajoittuu autojen suhteen perushuoltoihin ja pienempiin korjauksiin.
Aikaisemmin harrastuksena on ollut kaikenlainen metalli- ja puurakentaminen, mutta tontin rakennusoikeuksien huvetessa oli keksittävä uutta mielenkiinnon kohdetta.
Sen verran paljon autojen rakentaminen veti puoleensa, että ensin oli verstasrakennusta laajennettava ja tehtävä erillinen metalli-ja autopuoli, johon sai mahtumaan kaksipilarinosturin ja paremmat tilat hitsata.
Eli ei ihan soitellen sotaan, vaikkei tietoa itse autoista vielä paljoa ole kertynytkään - oppia ikä kaikki

Onneksi naapuri on automies henkeen ja vereen - apua on aina saatavilla kun sitä tarvitsee, eli usein

Itse asiaan.
Hankin jokin aika sitten hyväkoppaisen c124:sen m103:lla koneella josta oli jakoketju mennyt poikki. Eli koneremontti ainakin olisi ollut coupeen edessä. Etsiessäni m104:sta konetta eteen sattui 320 CDI, OM613 koneella oleva ajokuntoinen ja edullinen väyrynen, siitä tuli sitten mieleen jos laittaisikin CDI koneella olevan coupen ajoon. Voimaakin tuollaisesta koneesta foorumilla on otettu ulos mukavasti.
Itselleni tuollainen 250 - 300 hp riittäisi jo vallan mainiosti.
Isompaa cooleria, avarampaa RST-putkistoa, mahdollisesti päivitettyä ahdinta jotta tehotavoite saadaan kasaan. Vielä en uskalla liikaa miettiä sähköjä, mutta eiköhän niistäkin selvitä

Sitten vain väyrynen sisälle ja koneen irroitukseen. Tuli muuten muutama kuva otettua, letkuja ja piuhoja merkattua koska mistä ihmeestä muuten tietää mitä niille jatkossa tehdä

Kone irtosi ihmeen kivuttomasti kun rälläkällä teki keulaan tarpeeksi tilaa - paaliinhan mokoma on menossa loppujen lopuksi kuitenkin.
Mikäli osia joku kaipailee, joita en itse urakassa tule kaipaamaan - niin ei muutakuin yksityiviestiä tulemaan.
Kone ja laatikko on siis tällä hetkellä irti, seuraavaksi taitaa alkaa sama homma coupen kanssa. Sitten sovitetaan ja pähkäillään paljonko rälläkkää, sähköliimaa ja peltiä tarvitaan jotta kone laatikkoineen sopii paikalleen.

Lisää seuraa kun saadaan projektia eteenpäin..