Iltaa foorumilaiset, veikkauksia mistä johtuu/mitä on hajonnut.... Kyseinen kaasuläppäkoteloon? menevä tötsä oli huonosti kiinni/osaksi irti. Autoa on käytetty 60tkm/2v sitten merkkihuollossa, jolloin muutama ahtopaineanturi vaihdettu ja veikkaan, että siitä lähtien ollut tuo irti.. Nyt auto siis sirisee ikävästi kierroksien mukaan..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Tässä videota äänestä.. https://www.youtube.com/watch?v=aHJ8OcMNS0M" onclick="window.open(this.href);return false;.
Voisiko kuulua turbosta/turboista jos hiekkaa on päässyt niille?
SakariH kirjoitti:Huollon piikkiin menee turbovika jos putki ollut irti.
Vaikee uskoo että menis huollon piikkii, aikaa kummiskin huollosta jo 2 vuotta. Ainakaan sen huollon piikkiin missä niitä antureita vaihdettu, enemmänkin sen huollon piikkiin jos oot välissä sitä jossain käyttänyt, niin olisihan sielä pitäny huomata että putki on irti. Enkä tarkoita etteikö pitäisi mennä, mut hankala tollasia on todistaa.
"Tietoni perustuu vahvasti olettamukseen"
S210 280 4Matic -98
Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
SakariH kirjoitti:Huollon piikkiin menee turbovika jos putki ollut irti.
Niinhän tuon pitäisi kun puoliksi irti oli tuo imuputki ja klemmari ihan löysällä.. mutta kuinkahan tuon nyt todistat kun tuosta huollosta milloin tuo putki irroitettu lähes 2vuotta aikaa.. Autolla ajettu 300tkm ja huollettu tarkasti, öljyt vaihdettu 15tkm välein.. Ei ole halpaa w212 220cdi turbojen vaihto, pelkälle pienelle turbolle taisi jostain sano hinta-arvioksi n. 2500e ??
Sama vinkki kuin Kalella, tarkista pakosarjan pulttien kireys ja tiiviste ennen suurempia purkutöitä.
Vitosta kuului samantyylinen sirinä, ahtopaineiden mukaan voimistuva. Aluksi ääni kuului vain kiihdyttäessä, ei ollenkaan tasakaasulla(=ahdot pienet, pakopaineet pienet), sittemmin kokoajan. Paikallistin äänen pakosarjan/turbon alueelle ja huomasin, että kaksi pakosarjan mutteria oli löysällä. Kiristin mutterit ja kas - ääni katosi. En vaihtanut edes tiivistettä. Samanlainen sirinä voi varmaan aiheutua muistakin pakopuolen tiivistepinnoista, minkä välissä on peltitiiviste ja takana painetta...
E: Kun toisesta Vitosta meni turbo niin pahaan jamaan, että siivet vastasi pesiin, kuului matalampi enemmänkin kahinaa muistuttava ääni. Joka sekin kyllä muuttui kierrosten mukaan. Sen huomasi muutenkin taustapeilistä ja takapuskurista, tuprutti sen verran sinistä ja öljyä läpi.
Kiitos vinkeistä! Pitää toivoa, että kuuluisi tosiaan pakosarjan tiivisteestä tuo sirinä! Tuo voisikin olla ihan mahdollista, kun kylmänä kuuluu selkeämmin ja ääni on korkeataajuista Harmittava homma kyllä, jos turbovika tai vielä isompi vika(turbot+männänrenkaat..) on johtunut noinkin yksinkertaisesta asiasta, kuin tuosta löysällä olleesta turbojen imuputkesta... Näköjään, vaikka uudempi auto ja käyttänyt korjaamoilla huollossa, niin nuo perusasiat pitäsi aina itse muistaa/osata tarkistaa!
esprit180 kirjoitti:Kiitos vinkeistä! Pitää toivoa, että kuuluisi tosiaan pakosarjan tiivisteestä tuo sirinä! Tuo voisikin olla ihan mahdollista, kun kylmänä kuuluu selkeämmin ja ääni on korkeataajuista Harmittava homma kyllä, jos turbovika tai vielä isompi vika(turbot+männänrenkaat..) on johtunut noinkin yksinkertaisesta asiasta, kuin tuosta löysällä olleesta turbojen imuputkesta... Näköjään, vaikka uudempi auto ja käyttänyt korjaamoilla huollossa, niin nuo perusasiat pitäsi aina itse muistaa/osata tarkistaa!
Myös ilmanputsarin kuntoa kannattaa tarkastella.
Itse huomannut kun ajaa kesällä hiekkateillä tulee putsattiin helposti hienoa hiekka pölyä, joka muuttaa koneen ääntä.
Joudun putsaamaan pari kertaa kesässä putsarin vaikka on muuten ok kunnossa.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Oho, aika taas rientänyt, mutta vika oli juurikin tuossa pakosarjassa! Se oli mennyt nimittäin halki. Auton mittarissa nyt 385tkm ja tuntuu toimivan hyvin! ei vie öljyä tms! ps. näköjään matka-ajossa ollutta w212 om651 tarvitse huoltaa enemmälti vasta 300tkm kohdalla, silloin meni jouset/iskarit, alkuperäiset jarrulevyt piti vaihtaa, turbon anturi ja pakosarja
esprit180 kirjoitti:Iltaa foorumilaiset, veikkauksia mistä johtuu/mitä on hajonnut.... Kyseinen kaasuläppäkoteloon? menevä tötsä oli huonosti kiinni/osaksi irti. Autoa on käytetty 60tkm/2v sitten merkkihuollossa, jolloin muutama ahtopaineanturi vaihdettu ja veikkaan, että siitä lähtien ollut tuo irti.. Nyt auto siis sirisee ikävästi kierroksien mukaan..
Toi imuputki nyt vaan löystyy ja lähtee karkaamaan itsestään koska sen olen itsekkin melkein jokaisesta laittanut aina syvemmälle ja kiristänyt pantaa