On siinä muisti, mutta oliko muistaakseni vain neljän tunnin ajan. Sitten menee Comfortille.RedBull kirjoitti:Onko Airmatic:sa jotain muistitoimintoa, kun usein auton startatessa on muuttanut profiiliksi Comfortin. Eli jos haluan sen pysyvän vaikka Sportissa, onko jossain joku nappi mikä pitäisi ruksia?
W205 C-sarja
Re: W205 C-sarja
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: W205 C-sarja
Ei lämmitä moottoria eikä sen Mersun mukaan tarvitsekaan lämmittää. Se lähtee oikeilla valmistajan määrittämillä öljyillä kunnossa olevalla akulla käyntiin -35 astetta saakka ainakin ja riittää kun auto on aina lämmin, moottorin ei tarvitse olla ja moottori kestää muutamista kymmenistä -15 ... -35 asteen paklasen käynnistyksistä huolimatta riittävän pitkään eli auton paalaukseen saakka 30v. ja 500-600tkm ikään saakka. Webasto toki vähentää kulutusta ja päästöjä ja säästäähän se tietenkin moottoriakin, mutta niin hirveä kikkailu 25 kpl vikakoodien ja vikatilojen poistoineen ja muine vaivoineen sekä kustannuksineen että kannattaa unohtaa koko homma, ei maksa ikinä itseään takaisin säästyneenä polttoaineena vaikka pitäisi samaa autoa 20v. ja kuka edes pitää, pois lukien harrasteautot (omalla SLK:lla tuli tässä kuussa 9v. täyteen omassa omistuksessa, pidempään kuin mikään auto aiemmin, ja siitä en luovu). Tuossa V40 T2 Volvossa Webasto lämmittää moottorin ja kabiinin, Volvo on nähnyt asian tarpeelliseksi taas edelleen.RedBull kirjoitti:Olisko jossain faktaa tuohon Webaston moottorin lämmittämättömyyteen? Vai onko väitteet vain omaa käsitystä tai kaverin kertomaa?
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: W205 C-sarja
Edellisessä volkkarissa webastolla lämpeni sekä kabiini että moottori, nykyisessä ensi alkuun vain kabiini. Hoksattuani asian, tekivät merkkihuollossa (ilman kustannuksia) jonkin uudelleen ohjelmoinnin, jonka jälkeen näillä etelän nollakeleillä jo vartin lämmitys vetää lämppärin viisarin yläviistoon . Ei mitään ongelmia ollut tuossa sen jälkeen.Simo M. A. kirjoitti:Ei lämmitä moottoria eikä sen Mersun mukaan tarvitsekaan lämmittää. Se lähtee oikeilla valmistajan määrittämillä öljyillä kunnossa olevalla akulla käyntiin -35 astetta saakka ainakin ja riittää kun auto on aina lämmin, moottorin ei tarvitse olla ja moottori kestää muutamista kymmenistä -15 ... -35 asteen paklasen käynnistyksistä huolimatta riittävän pitkään eli auton paalaukseen saakka 30v. ja 500-600tkm ikään saakka. Webasto toki vähentää kulutusta ja päästöjä ja säästäähän se tietenkin moottoriakin, mutta niin hirveä kikkailu 25 kpl vikakoodien ja vikatilojen poistoineen ja muine vaivoineen sekä kustannuksineen että kannattaa unohtaa koko homma, ei maksa ikinä itseään takaisin säästyneenä polttoaineena vaikka pitäisi samaa autoa 20v. ja kuka edes pitää, pois lukien harrasteautot (omalla SLK:lla tuli tässä kuussa 9v. täyteen omassa omistuksessa, pidempään kuin mikään auto aiemmin, ja siitä en luovu). Tuossa V40 T2 Volvossa Webasto lämmittää moottorin ja kabiinin, Volvo on nähnyt asian tarpeelliseksi taas edelleen.RedBull kirjoitti:Olisko jossain faktaa tuohon Webaston moottorin lämmittämättömyyteen? Vai onko väitteet vain omaa käsitystä tai kaverin kertomaa?
Re: W205 C-sarja
Siis Mersun mukaan nykymalleissa ei tarvitse lämmittää moottoria mutta vielä muutama vuosi sitten tarvitsi. Haiskahtaa vähän...Simo M. A. kirjoitti:
Ei lämmitä moottoria eikä sen Mersun mukaan tarvitsekaan lämmittää.
Re: W205 C-sarja
Touko-kesäkuussa alkaa olemaan kokemuksia, webasto on tehdasasenteisena vain mukavuusmallia (ei siis lämmitä moottoria). Akku on nimellinen, kait sillä voi kilometrin päästä, latautuu jarrutuksissa ja moottorijarrutuksen aikana.Muke78 kirjoitti:Hei!
Täällä ihan uutena utelen muutamaa asiaa kun C-sarjalainen on alkanut kiinnostamaan.
Onko kellään kokemuksia C300 hybridistä? Kuinka tuo sähkö tuossa toimii? Lähinnä ihan alkumetreillä pelkästään ja latautuu jarruttaessa?
Yksi käytetty yksilö kiinnostaa jossa ei ole käsittääkseni webastoa. Se pitää siihen jälkiasennuksena ottaa. Tässä mallissa ei taida olla samanlaista lämmitystä kuin plug-in hybridissä?
Tulossa C300h ”black bird”
Re: W205 C-sarja
Zone-nappi on ollut ennen kojetaulussa ja nyt en löytänyt sellaista valikostakaan? Millä säädetään takatilan lämmitys samaksi kuin edessä Thermotronicissa?
Edit:
Löytyikin tällaisen Sync-rastituksen takaa:
Sikäli kyllä huononnusta tässä 205:ssä edelliseen 204:n verrattuna, että kaikki toiminnot ovat valikoiden takana.
Edit:
Löytyikin tällaisen Sync-rastituksen takaa:
Sikäli kyllä huononnusta tässä 205:ssä edelliseen 204:n verrattuna, että kaikki toiminnot ovat valikoiden takana.
Re: W205 C-sarja
Samaa mieltä, neljässä tunnissa nollautuu, samoin viime kulutukset yms.tn62634 kirjoitti:On siinä muisti, mutta oliko muistaakseni vain neljän tunnin ajan. Sitten menee Comfortille.RedBull kirjoitti:Onko Airmatic:sa jotain muistitoimintoa, kun usein auton startatessa on muuttanut profiiliksi Comfortin. Eli jos haluan sen pysyvän vaikka Sportissa, onko jossain joku nappi mikä pitäisi ruksia?
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14
Re: W205 C-sarja
Olen tässä katsellut eri vaihtoehtoja mersuista ja kovin kiinnostaisi tuollainen C 220 vm.2015 diesel. Niitä näyttäisi löytyvän saksasta niin automaattina kuin manuaalina. Itse haluaisin manuaalin mutta kävi mielessä että millainen tuo mersun manuaali on tuon kovin kehutun 7G-tronic automaatin rinnalla? Olisi kiva kuulla kokemuksia myös autosta näin yleensäkin,onko kyseisessä mallissa ilmennyt jotain vikoja josta olisi hyvä olla tietoinen tms.
Re: W205 C-sarja
W205 facelift eli mersukielellä mopf julkistettu:
https://www.germancarforum.com/threads/ ... ost-873662
https://www.germancarforum.com/threads/ ... ost-873662
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: W205 C-sarja
Eldokin vielä elävien kirjoissa
Eipä näytä olevan kovin radikaali C:n facelift tällä kertaa. Tekniikkapuolella taitaa suurin uudistus olla OM651-dieselin korvautuminen 654:lla.
Eipä näytä olevan kovin radikaali C:n facelift tällä kertaa. Tekniikkapuolella taitaa suurin uudistus olla OM651-dieselin korvautuminen 654:lla.
Re: W205 C-sarja
Selvä. Täytyy siis ostaa automaatilla mikäli asia näin on. Tässä 220 diesel mallissa ei taida onneksi rellun konetta ollakkaan.SakariH kirjoitti:Vaikka olen satoja 205 korisia autoja huoltanut/korjannut niin IKINÄ ei ole tullut manuaalia vastaan. Miksi? Kukaan ei sellaista halua, eli jos ostat niin voi olla aika hankala saada joskus myydyksi. Työkaveri sano että oli kerran manuaalimallilla joutunu ajamaan, haukkui huonoksi ja sanoi että selkeästi auto suunniteltu enemmän automaatiksi.
Ja se mersun 7 lovinen automaattiaski on oikein mainio.
205 korisessa ei oo kummempia vikoja ollu, samoja juttuja mitä jokaisessa mersussa. Alatukivarsien pallonivelet heikkoa tekoa näissä mut se nyt tuskin auton ostoa estää. Rellun koneella olevaa ei kannata ostaa (pienin diesel) kuulemma ihan romuja eivätkä oo taksikäytössä kestäneet ko on kuluneet väljäksi ja alkaneet syömään öljyä.
Re: W205 C-sarja
Jos tätä on uskominen, niin V8 tulee jäämään pois:TM kirjoitti:Mallisarjan huipulle saadaan Mercedes-AMG C 53, joka korvaa nykyisen C 43:n sekä C 63 ja C 63 S.
https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-be ... -parannus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W205 C-sarja
Aika vähäiset on tosiaan muutokset. Pieni pettymys että farkun takavalot jäivät ennalleen. Ovat melkeimpä ainoa kohta josta en pitänyt. Olin aika "toiveikas", että olisivat muuttuneet samanlaisiksi kuin GLC- tai E-sarjassa.Eldorado kirjoitti:W205 facelift eli mersukielellä mopf julkistettu:
https://www.germancarforum.com/threads/ ... ost-873662
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Re: W205 C-sarja
Jostain haastattelusta luin että C-sarjaan ei tulisi tarjolle uusia suoria kuutosia (OM 656 ja M 256), mutta jos on tulossa "53"-malli, niin siinähän pitäisi sitten olla uusi M 256 bensa rivikuutonen..?? No, nämä ennakkotiedothan on usein vielä huhuja, virallinen ensiesittelyhän on Geneven näyttelyssä ja tarkemmat tekniset-/moottorivaihtoehtotiedot tulenevat kohtapuolin.Laaksonen kirjoitti:Jos tätä on uskominen, niin V8 tulee jäämään pois:TM kirjoitti:Mallisarjan huipulle saadaan Mercedes-AMG C 53, joka korvaa nykyisen C 43:n sekä C 63 ja C 63 S.
https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-be ... -parannus/" onclick="window.open(this.href);return false;
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: W205 C-sarja
Toisaalla taas väitetään, että nykyisestä 4,0 V8:sta tulisi R niin kuin rajumpi 575 hv -versio, mutta ensi kuun puolella olemme tämän suhteen viisaampia.Laaksonen kirjoitti:Jos tätä on uskominen, niin V8 tulee jäämään pois:TM kirjoitti:Mallisarjan huipulle saadaan Mercedes-AMG C 53, joka korvaa nykyisen C 43:n sekä C 63 ja C 63 S.
https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-be ... -parannus/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.autozeitung.de/mercedes-amg ... 35910.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W205 C-sarja
Tervehdys! Ollaan tällä hetkellä saksassa ja nyt ollaan seitsemää eri 2014 vuosimallin c 220 w205 mersua käyty katsomassa. Ainakin viidessä on kuulunut korvia raastava natina kun rattia kääntää. Osaako joku sanoa mistä tämä johtuu ja voiko kyse olla vaan ohjauspyörän rasvojen huonosta kunnosta. Narina ei kuullu ulkoa kuunnellessa. Nyt tarvitsisi pikaista apua,huomenna tarkoitus tehdä kaupat.
Re: W205 C-sarja
Kiitos nopeasta vastauksesta! Huojentavaa kuulla että ei tule kalliiksi. Missäköhän hinnoissa pyörii veholla tuon ongelman poistaminen vai onko tuon läpivientikumin vaihto mahdollista tehdä itse? Sain parhaan tarjouksen juuri sellaisesta autosta mistä narina kuului.SakariH kirjoitti:Natinaan rattia käännellessä on selkeä korjausohje olemassa, tehtaan TIPS löytyy siitä. Ekoihin tuollaisiin vaihdettiin ratin alapään läpivientikumi ja ne tulivat kuntoon sillä, mutta jossain vaiheessa Tips ohje muuttui niin että vaihdetaan myös alapään rattiakselin pätkä/nivel.
En kuitenkaan ole täysin varma siitä että meneekö akseli+läpivienti tiettyihin malleihin ja vain kumi taas joihinkin toisiin malleihin, riippunee varmaan auton valmistusajankohdasta.
Kumi ja akseli molemmat helppoja vaihtaa. Kumi joitain kymppejä kun taas akseli joitain satasia(?)
Sitten on muutamia tapauksia tullut vastaan joissa äänen aiheuttaa hammastanko. Tarkemmin ottaen hammastangon sisällä jokin laakerivälys (muistaakseni) oli vääränlainen. Korjaantuu uusimalla hammastangon, mutta ne tapaukset ovat olleet harvassa.
Re: W205 C-sarja
Jees kiitos selkeistä ohjeista. Kävi mielessä että mistäköhän tuollasia kumeja kannattaisi lähteä etsimään? Aikaisempaa kokemusta ei ole mersuista niin en ole tietoinen mistä verkkokaupasta mersuun käyviä varaosia olisi myytätävänä.
Re: W205 C-sarja
C43:een tehopäivitys 367->390 hv:
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... ellpflege/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... ellpflege/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W205 C-sarja
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W205 C-sarja
Omasta C220 meni juuri takuu umpeen kun huollon yhteydessä pyysin tutkimaan toistamiseen sirisevää/särisevää ääntä joka tuli hihnan suunnalta. (Edellisen kerran asiaa tutkittiin 2017 helmikuussa). Nyt vika löydettiin, laturi hajalla. Viimeksi oli suihkittu jotain ihme ainetta hihnaan joka poisti äänen joksikin aikaa. Yllätys oli suuri, kun huolto liike totesi että tehdas ei korvaa vikaa takuuseen. Tämä viimeisin huolto siis 2 viikkoa siitä kun takuu umpeutui. En saanut huoltoaikaa aikaisemmin.
Nyt sitten odottelen selitystä sille, että miksei vikaa korjattu jo vuosi sitten kun käytin autoa heillä huollossa ja kerroin viasta. (Auto on muuten ostettu ja huollettu samassa paikassa).
Muilla merkeillä on ollut joustoa näissä takuu asioissa, mutta Mersulla on näköjään aika tiukka linja.
Onko kenelläkään kokemusta mitä laturi ja sen vaihto kustantaa jos joudun maksumieheksi?
Jännä nähdä miten autoliike aikoo hoitaa tämän asian.
Nyt sitten odottelen selitystä sille, että miksei vikaa korjattu jo vuosi sitten kun käytin autoa heillä huollossa ja kerroin viasta. (Auto on muuten ostettu ja huollettu samassa paikassa).
Muilla merkeillä on ollut joustoa näissä takuu asioissa, mutta Mersulla on näköjään aika tiukka linja.
Onko kenelläkään kokemusta mitä laturi ja sen vaihto kustantaa jos joudun maksumieheksi?
Jännä nähdä miten autoliike aikoo hoitaa tämän asian.
Re: W205 C-sarja
Kiitos Sakari näkökulmasta sekä vinkistä. Kyseessä on Diesel. Jatketaan vääntämistä ja kerrotaan lopputulos aikanaan kansalle.SakariH kirjoitti:Kyllä noita takuuseen menee kalliimpia juttuja vielä takuuajan päättymisen jälkeenkin. Tai ainakin tulevat vastaan. Joitain osia menee vielä 5-7 vuoden jälkeenkin takuuseen ja esimerkiksi jarrujen sbc yksikötkin menevät edelleen takuuseen kunhan on täydellinen huoltohistoria ja ne ne vasta vanhoja ovatkin.
Olisivatko vaan kokeilleet kepillä jäätä? Pyydä heitä näyttämään virallinen valmistajan antama takuupäätös asiasta, he pystyvät näpyttelemään sellaisen 2 minuutissa tietokoneella ja ohjelma antaa vastauksen samantien.
Jos olet varannut ajan/ilmoittanut korjaamolle viasta ennen takuuajan umpeutumista, niin silloin viallinen osa menee automaattisesti takuuseen sillä se on todistettavasti ollut rikki/oireillut vielä takuuaikanakin. Ei se silloin sinun vikasi ole ollut jos heillä ei ole vain ollut vapaita aikoja. Tuollaiset asiat pystyy takuukäsittelijä sitten hoitamaan vaikka osa vaihdettaisiinkin ”takuun jälkeen”
Vikana aika outo. Onko dieseli vai bensa? Itse vähän epäilen tuota että olisko laturissa vika... kuitenkin noin kauan toiminut ja harvemmin laturin laakerit niin väljänä noin uutena että vetäis hihnapyörän vinoon ja aiheuttaisi sen vinkumisen. No kuitenkin laturi orkkiksena varmaan 1300 luokkaa, tarvikkeena ainakin puolet. Vaihtotyö 1-2h riippuu vähän onko tää dieseli vai bensa.
Re: W205 C-sarja
Jännä, ettei C43:n tehoa "kehdattu" nostaa aivan isoveli E43:n tasolle, vaan tehorakoa jätettiin turvalliset 11 hv.
Viimeksi muokannut Laaksonen, Ti 06.03.2018 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: W205 C-sarja
Voisiko E43 jäädä pois kokonaan ja tilalle E53 AMG ?
Tuleekohan jossain vaiheessa C 53 AMG ?
Tuleekohan jossain vaiheessa C 53 AMG ?
Re: W205 C-sarja
1,5-litraiset bensakoneet perusmalleihin:
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... tYnM!&rs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... tYnM!&rs=1" onclick="window.open(this.href);return false;