Olen tässä suunnittelemassa uuden hankinnan äänentoiston palauttamista (lähes) täysin tehdasspeksejä vastaavaksi. Kyseessä on vm. 97 R129, johon on tehtaalta tullut perus äänentoistovarustelu Beckerin MB Classic -radiolla. Radio tulee kuitenkin päivittymään Specialiksi sen aux-inputin vuoksi.
Ennenkuin kytkentäkaaviot minulle saapuvat, löytyykö foorumilta tietoa millainen tuon auton äänentoisto pitäisi olla. Netistä on hankala löytää tietoa kun se on suurimmaksi osaksi jenkkifoorumeilta joissa Bosen systeemit taisi olla vakiona... Saksan foorumeilta olen vain lähinnä löytänyt tietoa miten autoon asennetaan "parempi" äänentoisto kiinanmankkoineen ja subbareineen
Muutama kysymys olisi:
- Tällä hetkellä ISO-liittimeen on kytketty vain etukanavien johdot. Onko tuo alkuperäisesti noin? Tuntuu kyllä loogiselta kun takakaiuttimiahan autossa ei ole.
- Onko kojelaudan ritilöiden alla perusvarustelussa diskanttikaiuttimet, vai ovatko paikat tyhjät?
- Ilmeisesti oven kahteen kaiuttimeen haaroitetaan signaali samasta syötöstä? Tällä hetkellä ääni kuuluu vain niistä pienemmistä kaiuttimista, ilmeisesti ne bassot on irroitettu kun autossa on ollut erillinen vahvistin...
- Kuskin penkin takana säilytyslokerossa on (16-napainen?) liitin, joka vaikuttaa alkuperäiseltä. Tästä oli katkaistu neljä johtoa ja ne oli kytketty jälkiasenteisiin jakosuotimiin. Kuuluuko tuon liittimen perässä olla joku boksi (vahvistin?) vai onko se vain varaus?