jysi kirjoitti:OK, on sitten ilmeisesti Audio 50 ominaisuus (Comandissa ja Audio 20:ssä onnistuu kielen vaihto lennosta koska kaikki kielet on muistissa). Eli jos korjaamoa vierastaa niin kannattaa kokeilla lainata se navigointilevy jostakin.
Onkai siinä comandissa valtavasti kieliä, muttei Suomen kieltä.
On valittavissa mutta muistissa ei ole muuta kuin Saksa mistäköhän tuon levyn saisi lainattua? ja navi herjaa kanssa että DVD puuttuu
jussilampi kirjoitti:Tuo lisävaruste höpötys on aivan turhaa, suurinosa varusteista ei tule käytettyä! Kattoluukku, sähköiset penkit muistilla, nahkaverhoilu, sähköinen ratin säätö, kääntyvät peilit, sähköinen takaluukun sulkeminen, comand navigointi. Varusteita joita tulee käytettyä, en äkkiseltään muista kun Webaston!
Viisaat rahamiehet tilaa uuteen autoon varmaan vaan ne varusteet joita tarvitsee.
Minä p-aukisena ajan toisten vanhoilla ja otan ne jotka sattuu tulemaan. Välillä pitää kyllä laittaa jotakin vielä lisääkin jos sattuu jotakin omasta mielestä tärkeää puuttumaan.
Minäkin olen aikoinaan ostanut yhden uuden todellisen perusmallin,enkä kyllä kaivannut mitään varusteita vaikka helteellä ikkunoita veivasin. Nykyisin minäkin ajan muiden runsaammilla varusteilla joista osan varusteista olen joutunut poistamaan käytöstä!
C350CDI kirjoitti:Kiitos kaikille kommenteista, omaan käyttöön autossa on kyllä ihan riittävästi varusteita Mitä mahtaa toi kuluttaa rauhallisessa maantieajossa mitä eniten ajan?
Onko kenelläkään tietoa paljonko toi on maksanut uutena Suomessa?
Tuo lisävaruste höpötys on aivan turhaa, suurinosa varusteista ei tule käytettyä! Kattoluukku, sähköiset penkit muistilla, nahkaverhoilu, sähköinen ratin säätö, kääntyvät peilit, sähköinen takaluukun sulkeminen, comand navigointi. Varusteita joita tulee käytettyä, en äkkiseltään muista kun Webaston!
Kaikki nuo luettelemasi varusteet pl. kääntyvät peilit ,ainakin itse tulee käytettyä ja jopa koettua hyödylliseksi/mukavaksi. Muistipenkki toki on ihan turha, jos ajaa aina itse kyseisellä autolla, mutta erittäin pätevä esim. silloin jos samalla autolla ajaa akka ja ukko monta kertaa samanpäivän aikana.. Myös Harman&Kardonit on mukava varuste varsinkin silloin kun ajelee yksin, enkä tarkoita mitään bassojytkytystä vaan rokki soi aika mukavasti niillä. Ja paljon lukuisia muita "turhakkeita" mitkä lähestulkoon pakollisia seuraavaan autoon jos kyseiseen varusteeseen on tottunut edellisessä autossa, esim distronic ym.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
C350CDI kirjoitti:Kiitos kaikille kommenteista, omaan käyttöön autossa on kyllä ihan riittävästi varusteita Mitä mahtaa toi kuluttaa rauhallisessa maantieajossa mitä eniten ajan?
Onko kenelläkään tietoa paljonko toi on maksanut uutena Suomessa?
Tuo lisävaruste höpötys on aivan turhaa, suurinosa varusteista ei tule käytettyä! Kattoluukku, sähköiset penkit muistilla, nahkaverhoilu, sähköinen ratin säätö, kääntyvät peilit, sähköinen takaluukun sulkeminen, comand navigointi. Varusteita joita tulee käytettyä, en äkkiseltään muista kun Webaston!
Kaikki nuo luettelemasi varusteet pl. kääntyvät peilit ,ainakin itse tulee käytettyä ja jopa koettua hyödylliseksi/mukavaksi. Muistipenkki toki on ihan turha, jos ajaa aina itse kyseisellä autolla, mutta erittäin pätevä esim. silloin jos samalla autolla ajaa akka ja ukko monta kertaa samanpäivän aikana.. Myös Harman&Kardonit on mukava varuste varsinkin silloin kun ajelee yksin, enkä tarkoita mitään bassojytkytystä vaan rokki soi aika mukavasti niillä. Ja paljon lukuisia muita "turhakkeita" mitkä lähestulkoon pakollisia seuraavaan autoon jos kyseiseen varusteeseen on tottunut edellisessä autossa, esim distronic ym.
Juuri tuon kääntyvät peilit,olen Veholla otattanut pois käytöstä. En ymmärrä miksi ne pitää kääntyä koria vasten, jos ajaa auton niin ahtaaseen paikkaan, että pitää peilit kääntää,niin eihän autosta pääse ulos! Lisäksi tuo ovien lukkoon losahtelu on poistettu,ei olla Ameriikassa jossa viedään kuulemma koko auto jos ei ovet ole lukossa.
No pojat vertailee varusteita,mua huvitti kun edellisessä CLS-350CDI 4Matic, tosi hyvin varusteltu, ei mennyt takakontti sähköisesti kiinni, niin sain eräältä mersumieheltä paheksuvan kommentin! Varmaan ylläoleva Avangardessa ihan riittävät varusteet! Kaijuttimista puheenollen Suomalaiset Genelec kaijuttimet on paremmat kuin mainitsemasi Harman Kardon.
jussilampi kirjoitti:
Juuri tuon kääntyvät peilit,olen Veholla otattanut pois käytöstä. En ymmärrä miksi ne pitää kääntyä koria vasten, jos ajaa auton niin ahtaaseen paikkaan, että pitää peilit kääntää,niin eihän autosta pääse ulos! Lisäksi tuo ovien lukkoon losahtelu on poistettu,ei olla Ameriikassa jossa viedään kuulemma koko auto jos ei ovet ole lukossa.
Tämä kertoo tapauksesta aika paljon. Vehollako myös se ovien automaattinen lukkiutuminen ajossa poistettiin? Itse olisin molemmat asettanut auton asetusvalikoista mieltymyksiä vastaavaksi.
jussilampi kirjoitti:
Juuri tuon kääntyvät peilit,olen Veholla otattanut pois käytöstä. En ymmärrä miksi ne pitää kääntyä koria vasten, jos ajaa auton niin ahtaaseen paikkaan, että pitää peilit kääntää,niin eihän autosta pääse ulos! Lisäksi tuo ovien lukkoon losahtelu on poistettu,ei olla Ameriikassa jossa viedään kuulemma koko auto jos ei ovet ole lukossa.
Tämä kertoo tapauksesta aika paljon. Vehollako myös se ovien automaattinen lukkiutuminen ajossa poistettiin? Itse olisin molemmat asettanut auton asetusvalikoista mieltymyksiä vastaavaksi.
Tässä nyt koko illan sarkasmitutka ollut hieman epävarma miten suhtautua näihin juttuihin...telkkarissa lienee myös ihan liikaa kanavia ja ainoastaan Yle 1&2 tulee katsottua?
Mutta itse nuo peilit olen ajatellut niin, että kun ne kääntää sisään, niin autojen välissä kulkijat eivät niitä vastahankaan saa taitettua, jos menevät kylkeä hipoen ohitse.
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
jussilampi kirjoitti:
Juuri tuon kääntyvät peilit,olen Veholla otattanut pois käytöstä. En ymmärrä miksi ne pitää kääntyä koria vasten, jos ajaa auton niin ahtaaseen paikkaan, että pitää peilit kääntää,niin eihän autosta pääse ulos! Lisäksi tuo ovien lukkoon losahtelu on poistettu,ei olla Ameriikassa jossa viedään kuulemma koko auto jos ei ovet ole lukossa.
Tämä kertoo tapauksesta aika paljon. Vehollako myös se ovien automaattinen lukkiutuminen ajossa poistettiin? Itse olisin molemmat asettanut auton asetusvalikoista mieltymyksiä vastaavaksi.
Joo sieltä asennusvalikosta työnjohtaja ne naputti pois,eikä se mitään maksanu. Enkä kyllä epäile ettei sinulta sama onnistu. Itse kielitaidoton eläkeukko,niin ei kiinnosta mennä räpeltään.
jussilampi kirjoitti:
Juuri tuon kääntyvät peilit,olen Veholla otattanut pois käytöstä. En ymmärrä miksi ne pitää kääntyä koria vasten, jos ajaa auton niin ahtaaseen paikkaan, että pitää peilit kääntää,niin eihän autosta pääse ulos! Lisäksi tuo ovien lukkoon losahtelu on poistettu,ei olla Ameriikassa jossa viedään kuulemma koko auto jos ei ovet ole lukossa.
Tämä kertoo tapauksesta aika paljon. Vehollako myös se ovien automaattinen lukkiutuminen ajossa poistettiin? Itse olisin molemmat asettanut auton asetusvalikoista mieltymyksiä vastaavaksi.
Tässä nyt koko illan sarkasmitutka ollut hieman epävarma miten suhtautua näihin juttuihin...telkkarissa lienee myös ihan liikaa kanavia ja ainoastaan Yle 1&2 tulee katsottua?
Mutta itse nuo peilit olen ajatellut niin, että kun ne kääntää sisään, niin autojen välissä kulkijat eivät niitä vastahankaan saa taitettua, jos menevät kylkeä hipoen ohitse.
Itse kanssa katson että peilien kääntyminen ollessa parkissa on hyvä asia just tuon ohi kulkien kannalta.
C350CDI kirjoitti:Moi no tänään sain auton ja siistissä kunnossa on sisältä ja ulkoa pientä ongelmaa aiheuttaa vain kun ajotietokone ei puhu muuta kuin Saksaa, ja navi vaatii DVD no navia en välttämättä edes tarvitse mutta millä saan sen puhumaan Enkkua ? vaatii kuulemma päivityksen? monta kieltä on valikossa mutta vain saksan kieli on valittavissa.
Jos tähän löytyisi helpompi korjaus kuin Veho niin olisin kiitollinen
Löytyykö keltään tähän näitä päivityslevyjä lainaan pientä korvausta vastaan? ja saako tähän edes navia
jussilampi kirjoitti:Tuo lisävaruste höpötys on aivan turhaa, suurinosa varusteista ei tule käytettyä!
Juuri tuon kääntyvät peilit,olen Veholla otattanut pois käytöstä. En ymmärrä miksi ne pitää kääntyä koria vasten, jos ajaa auton niin ahtaaseen paikkaan, että pitää peilit kääntää,niin eihän autosta pääse ulos!
Helsingissä ei jostakin syystä pystykorvat ole muotia:
luppakorvat_e.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut jysi, Ke 07.08.2019 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jussilampi kirjoitti:Tuo lisävaruste höpötys on aivan turhaa, suurinosa varusteista ei tule käytettyä!
Juuri tuon kääntyvät peilit,olen Veholla otattanut pois käytöstä. En ymmärrä miksi ne pitää kääntyä koria vasten, jos ajaa auton niin ahtaaseen paikkaan, että pitää peilit kääntää,niin eihän autosta pääse ulos!
Helsingissä ei jostakin syystä pystykorvat ole muotia:
No pinnalta ei ollut ainakaan jäässä ei edes yhtään hyhmässä vaan ihan nesteenä. Pitää seurata sammuuko valo päivällä kun toivottavasti kelit lämpenee.
204:ssa ollut ongelmana "liian puhdas vesi". Anturi kaiketi mitoitettu tunnistamaan johtavampi vesiseos. Muistaakseni jonkun tiedotteen mukaan käskettiin laittamaan Daimlerin omaa Kölnin vettä, varmaan sitä pahemmalta haisevaa pullotettuna.
En jaksanut tarkistaa mutta tuksin 204:ssa enää se perinteinen pissapojan ja jäähdytysnesteen tasoantureiden ketjutus jolloin viallinen jäähdyttäjän nesteen tasoanturi saattoi antaa pissapoikavaroituksen.
Hei onkohan tässä mallissa lämmityksen esivastukset vai mitkä ne on? -24c mittarissa ja 1km päästä puhaltaa jo lämmintä, auto on kyllä piuhassa mutta "lohkolämppäri" taitaa olla vesiletkussa?
DBFI kirjoitti:Mitähän tarkoitat esivastuksilla? Sellainen suoraan ilmaa lämmittävä sähkövastus siellä lämppärin kennon sisällä on, vakio kaikissa dieseleissä.
C350CDI kirjoitti:Moi no tänään sain auton ja siistissä kunnossa on sisältä ja ulkoa pientä ongelmaa aiheuttaa vain kun ajotietokone ei puhu muuta kuin Saksaa, ja navi vaatii DVD no navia en välttämättä edes tarvitse mutta millä saan sen puhumaan Enkkua ? vaatii kuulemma päivityksen? monta kieltä on valikossa mutta vain saksan kieli on valittavissa.
Jos tähän löytyisi helpompi korjaus kuin Veho niin olisin kiitollinen
Löytyykö keltään tähän näitä päivityslevyjä lainaan pientä korvausta vastaan? ja saako tähän edes navia
Pitää ensin tietää mikä soitin autossa on ja hakea siihen oikea levyke, ainakaan Comand NTG3 v.15 Europe levyke ei löydy suomenkieltä,englantti,ruotsi kyllä löytyy ja tusina muita kieliä. Kyllähän mittaristosta saa englannin kielen muutettua saksan tilalle!
jussilampi kirjoitti:
Pitää ensin tietää mikä soitin autossa on ja hakea siihen oikea levyke, ainakaan Comand NTG3 v.15 Europe levyke ei löydy suomenkieltä,englantti,ruotsi kyllä löytyy ja tusina muita kieliä. Kyllähän mittaristosta saa englannin kielen muutettua saksan tilalle!
Pitää muistaa että mersut on erilaisia. Uusimmista COMANDeista löytyy se suomenkielikin eikä se NTG3:eenkaan auta. 204:ssa auton kielivalinta tehdään mankasta, ei mittaristosta. Itse kun näitä huonosti muistan niin uskon enemmän siihen mitä auton omistaja kertoo.
C350CDI kirjoitti:Kiitos kaikille kommenteista, omaan käyttöön autossa on kyllä ihan riittävästi varusteita Mitä mahtaa toi kuluttaa rauhallisessa maantieajossa mitä eniten ajan?
Onko kenelläkään tietoa paljonko toi on maksanut uutena Suomessa?
Tuo lisävaruste höpötys on aivan turhaa, suurinosa varusteista ei tule käytettyä! Kattoluukku, sähköiset penkit muistilla, nahkaverhoilu, sähköinen ratin säätö, kääntyvät peilit, sähköinen takaluukun sulkeminen, comand navigointi. Varusteita joita tulee käytettyä, en äkkiseltään muista kun Webaston!
Kuka tykkää mistäkin, itsestä on parhaita keksintöjä: sähköiset penkit muistilla, sähköinen ratin säätö (muisti), sähköinen takaluukun sulkeminen( ja avaaminen)
Tosin ihan eri auto itsellä ja kasi eri käyttäjää.
Kyllä kaikkia vähäisiäkin varusteita tulee käytettyä. Peilin kippaustoimintoa harvemmin, mutta joillekin sekin voi olla joka päivä tärkeä. Toisessa autossani on esim. Keyless Go ja toisessa köyhälistön versio, jossa pitää avata ja lukita avaimen napista, mutta starttaa käynnistysnapista. Typerää kun on kosketuksesta toimivakin lukkoja. Toisaalta pääsee sitä avaimella lukkopesää kääntämälläkin autoon, jos ei ole parempaan tottunut. Ihmistä varten ne varusteet ovat.