W124 230E manuaali->automaatti
W124 230E manuaali->automaatti
Tarkoituksena käydä purkamassa (olikohan 1988 tai 1989) 230:sta autosta kaikki automaatiin liittyvä, ja istuttaa ne 1992 230E:een.
Myös Tempomatiin liittyvät osat ajattelin ottaa.
Josko täältä löytyisi apua että saadaan lista aikaiseksi, mitä kaikkea täytyy ottaa mukaan.
-Laatikko
-Jarrupoljinsysteemit
-Kardaani (etupätkä )
-Virtalukko
-Alipainelinjat
-Meneekö k/ke jetille laatikolta jotain tietoa, ja onkohan nämä yhteensopivia K/KE-jet?
Entäpä Tempomat, mitä kaikkea siihen johtosarjan ja ohjainboksin lisäksi kuuluu, ja onkohan yhteensopiva 230->230E
Myös Tempomatiin liittyvät osat ajattelin ottaa.
Josko täältä löytyisi apua että saadaan lista aikaiseksi, mitä kaikkea täytyy ottaa mukaan.
-Laatikko
-Jarrupoljinsysteemit
-Kardaani (etupätkä )
-Virtalukko
-Alipainelinjat
-Meneekö k/ke jetille laatikolta jotain tietoa, ja onkohan nämä yhteensopivia K/KE-jet?
Entäpä Tempomat, mitä kaikkea siihen johtosarjan ja ohjainboksin lisäksi kuuluu, ja onkohan yhteensopiva 230->230E
Re: W124 230E manuaali->automaatti
En ole mersuista varma, jenkeissä yleeensä automaatin perävälitys on harvempi kuin manuaalissa.
- SLK 200K Final Edition 2004
ex. SLK 200K 2001
ex. SLK 200K 2001
Re: W124 230E manuaali->automaatti
Sama on mersuissakin.drago kirjoitti:En ole mersuista varma, jenkeissä yleeensä automaatin perävälitys on harvempi kuin manuaalissa.
Niin tarttet kick down systeemin kaasupolkimen alta johtoineen,kick rele joka on bensareleessä ja sen johdotus joka menee laatikolle...eli siellä on pistoke ja toisella puolen yksi johtoinen kick.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W124 230E manuaali->automaatti
Niin ja mittariston takaa hall anturin, jos ei omassa jo ole; esim, ulkolämpö mittaria??
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: W124 230E manuaali->automaatti
Vauhtipyörän tilalle tarvitset vetolevyn ja vaihdevalitsin pitää olla automaatille sopiva.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W124 230E manuaali->automaatti
Ei välttämättä ole aina perässä eroa, mutta noilla vuosimallieroilla on.
http://personal.inet.fi/koti/mb.diesel/ ... ntials.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
230:nen on tuo 124.043 ja jos tuosta taulusta kattoo, niin 89-> on 3:46:nen bärsse (eli siun nykyisessä). Automaatissa on 3:27 ja vanhemmassa manuaalissa myös.
EDIT: jos perää innostut vaihtelemaan, kannattaa kattoa, että siinä on ABS-anturi.
http://personal.inet.fi/koti/mb.diesel/ ... ntials.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
230:nen on tuo 124.043 ja jos tuosta taulusta kattoo, niin 89-> on 3:46:nen bärsse (eli siun nykyisessä). Automaatissa on 3:27 ja vanhemmassa manuaalissa myös.
EDIT: jos perää innostut vaihtelemaan, kannattaa kattoa, että siinä on ABS-anturi.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: W124 230E manuaali->automaatti
Joo, harvempi perä on kiikarissa jo.
Manuaalissa tosiaan 3,46 ja automaatissa 3,27
Mitenköhän on, uskaltaako tuohon laittaa esim 3,07 (300E automaatin perä) ?
230E:ssä ja 260E:ssäkin molemmisssa 3,27, ei kai siinä kauhean suurta eroa ole?
Ja tietääkö joku tarkemmin vakionopeudensäätimen osista (K/KE jetronic), kai siinä joku kaasuläppää/vivustoa ohjaava systeemi on?
Manuaalissa tosiaan 3,46 ja automaatissa 3,27
Mitenköhän on, uskaltaako tuohon laittaa esim 3,07 (300E automaatin perä) ?
230E:ssä ja 260E:ssäkin molemmisssa 3,27, ei kai siinä kauhean suurta eroa ole?
Ja tietääkö joku tarkemmin vakionopeudensäätimen osista (K/KE jetronic), kai siinä joku kaasuläppää/vivustoa ohjaava systeemi on?
Re: W124 230E manuaali->automaatti
Minä laittaisin 3.07 sinne kun 3.27 huutaa satasessa 3000rpm.
Sitten toi vakkari niin siinä on erillinen säätömoottori ja välitangolla tulee kaasuvivustoon toi liike....se laitetaan ruiskun alle.
Sitten toi vakkari niin siinä on erillinen säätömoottori ja välitangolla tulee kaasuvivustoon toi liike....se laitetaan ruiskun alle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230E manuaali->automaatti
Tempomatin osat selvillä.
Laatikkoon tarvittavia juttuja vielä kaivataan.
Laatikkoon tarvittavia juttuja vielä kaivataan.