TT:n omistushaave etenee kuin mummo hangessa, purnukka jo tallissa, johtoineen.
KLD 1000w tuo lienee on.
No katselinpa eilen sitten konepellin allekin, vähän silläsilmällä että mihin sen mötikän pudottaisin.
Ja aivan kuin tn62634 yllä kuvineenkin osoitti, tuolla paisuntasäiliön alla, ajovalon takana, on GLK:ssanikin iso tyhjä tila joka oikein kutsuu tuonne sen TT:een linkoamaan.
Aikapaljon muuten on samaa näköä näissä MB:n malleissa dieselkoneilla tuossa kohdin ja osiakin käytetty ristiin eri mallien välillä, näköjään. Huomasin kun noilla letkujen varaosa koodeilla googlasin että oli muissakin malleissa nuo letkut käytössä.
Kamera kuvaani sain tuon paisarin alta kaksikin isompaa ja tuhdimpaa kumiletkua näköpiiriini:
A2048306196 , joka mielestäni oli piiiitkä letku ja liittyi koneen vieressä, lokarin luona metalli putkeen? Tämäkö on lämmin vesi kohti lämppärinkennoa kabyysissa ?
A2045017182 , ainakin varaosa kuvauksien perusteella lienee lyhyempi, mutta iso, syylärin letku pätkä. Mutta tästä en oikein hahmottanut vielä mihin se kulkeutuu.
Jos tuohon (mielestäni) kabiinia kohti menevään letkuun, asennan tuohon keskelle haaran johon TT:n köytän kiinni, mihin suuntaan sen TT:n pitäisi sitten työntää vettä että ei mene veden kiertosuunnat ja vedenkiertoa estävät venttiilit sekaisin ?
Näin maallikkona, tuostahan sen suunta on pakko olla tuonne kohti ohjaamoa, eikö vain?
Ja oletan että tuosta kohdin ei pitäisi TT:llä olla mitään ongelmaa saada vettä ropeliinsa ( ettei laite kyrvähdä heti jäähdytyksen puutteeseen ) , eikä nostokorkeuttakaan tuosta liene voi olla liikaa. TT:n ohjeissa sanotaan että ei saa olla yli 60cm nostoa vesipumpulla.
Eiköhän se tästä ala syntymään.
Perimmäisenä haaveenani olisi tehdä hiukan samantyylinen asennus kun toisen automerkin palstalla näin. Siinä oli asennettu veden kiertoon sivuhaara, sisäänmenolla ja ulostulolla jossa oli vielä takaiskuvenakin. Normi jäähdytys vesi meni takaiskuvenan läpi suoraan kuin ennenkin, mutta noiden kahden uuden sivusyötön kautta TT sai vetensä ja suoritti työnsä. Itse venttiili/ulostulot hepsukka taisi olla Webaston osa. Liekö se ollut Webasto 1319485A se osanen jonka ympärille sitä ajattelin parsia kasaan.
Olin netin syövereistä löytävinäni koko lämppäriputkiston räjäytyskuvankin, ja tulkitsen että iso osa noista nurkan letkuista päätyy osaan "recirculation pump" tms, tämäkö siis vettä kierrättää ? Ja on sähköinen sirittäjä ?
Edit: Kävin uusiksi kurkkaamassa ja nimenomaan tuo alempi letku, se mikä muuttuu/vaihtuu/liittyy metalliputkeen kohti kabiinia, oli lämminkin äsken ja siihen väliin mielestäni on aika helppoa päästä käsiksi. Ja haarakappale tms ujuttaa.
Jatkan tutkimuksia ja kun se sinne asettuu, raporttia pukkaa.