Viano W639 lämmitin
Viano W639 lämmitin
Onkohan Vianossa joku venttili jumissa kun pään alueen ja takatilan tuuletussuuttimista tulee pelkkää kylmää. Muista tulee lämmintä, mutta kunnon kuumaa ilmaa ei saa mistään edes eberi päällä. Eberi (joo, toimiva) ei myöskään käy kuin 20 minuuttia eikä silata jäätä muualta kuin auton alta. Aton sisus lämpiää hiukan, mutta lasit eivät sula edes peitteen alta.
Viimeksi muokannut onsekone, Ti 06.02.2018 18:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Viano W639 ilmastointi
Kojelaudan keskeltä ylemmistä suuttimista ei tule kuin kylmää, ne kannnattaa pitää kiinni.onsekone kirjoitti:Onkohan Vianossa joku venttili jumissa kun pään alueen ja takatilan tuuletussuuttimista tulee pelkkää kylmää. Muista tulee lämmintä, mutta kunnon kuumaa ilmaa ei saa mistään edes eberi päällä. Eberi (joo, toimiva) ei myöskään käy kuin 20 minuuttia eikä silata jäätä muualta kuin auton alta. Aton sisus lämpiää hiukan, mutta lasit eivät sula edes peitteen alta.
Re: Viano W639 ilmastointi
Ok. Kiitos tiedosta. Mites muuten tuo auton viileys. Ohjekirja varoittaa palovammoista jaloille jos puhallin on kuumimmalla ja suunnattu jalkatilaan. Kyllä tuolla eberi päällä voi talvella ajella pelkissä farkuissa mutta ei tuossa autossa kyllä hiki tule. Eikä missään vaiheessa tunnu, että pitäisi lämpöjä alentaa. Vikakoodit on luettu ja siellä ei ollut mitään asiaan viittaavaa.
Re: Viano W639 lämmitin
Upataampa... Kävin ajamassa muutaman kilometrin Eberi päällä ja ajolenkin jälkeen letkut tuntuivat vain hieman lämpimiltä. Siis sekä syylärille menevät, että sisälämppärille menevät. Myös lämmityslaitteen venttiilille menevät ja siitä lähtevät letkut olivat suunnilleen saman lämpöiset. Eli vain hieman lämpimät.
Olisikohan termostaatti sanonut sopimuksen irti? Se ei kylläkään selittäisi (kai) huonoa lämmitystä eberillä ennen starttia. Vikakoodit luettiin viime viikolla ja siellä ei mitään asiaan viittaavaa ollut.
Olisikohan termostaatti sanonut sopimuksen irti? Se ei kylläkään selittäisi (kai) huonoa lämmitystä eberillä ennen starttia. Vikakoodit luettiin viime viikolla ja siellä ei mitään asiaan viittaavaa ollut.
Re: Viano W639 lämmitin
Ei pitäis syylärinletkut vielä muutaman kilometrinjälkeen lämmetä. Hommaa obd mokkula niin voit seurata nesteen lämpötilaa ajon aikana.
Vito 134 cdi
w212
w212
Re: Viano W639 lämmitin
Olen käyttänyt 1/2h lämmitys aikaa ennen starttia, jolloin ohjaamo ei vielä ole lämmin, mutta alkaa heti puhaltaa lämmintä puhallin 2 tai 3 nopeudella. Kylmänä lähtiessä en ole nähnyt suurta eroa lämmitys nopeudessa, oli eberi päällä tai ei. 5km:n jälkeen moottorin lämmöt melkein normaalissa, eli 85-90astetta.onsekone kirjoitti:Upataampa... Kävin ajamassa muutaman kilometrin Eberi päällä ja ajolenkin jälkeen letkut tuntuivat vain hieman lämpimiltä. Siis sekä syylärille menevät, että sisälämppärille menevät. Myös lämmityslaitteen venttiilille menevät ja siitä lähtevät letkut olivat suunnilleen saman lämpöiset. Eli vain hieman lämpimät.
Olisikohan termostaatti sanonut sopimuksen irti? Se ei kylläkään selittäisi (kai) huonoa lämmitystä eberillä ennen starttia. Vikakoodit luettiin viime viikolla ja siellä ei mitään asiaan viittaavaa ollut.
Vitossa kuitenkin bussimallissa suuri ohjaamotila, niin ei se eberi sitä jaksa kovin nopeasti lämmittää.
Jos syylärin yläletku alkaa lämmetä heti käynnistyksen, tai on lämmin eberin jälkeen, niin on varmaan thermostaatissa vikaa.
Re: Viano W639 lämmitin
Siihen lopputulokseen tulin tänään itsekin ja tilasin uuden termostaatin. Samalla tuota tutkiessa irtosi konepellin avausvaijeri. Pellin aukaisu ilman vaijeria oli selän päälle hupaisaa touhua.Forestman kirjoitti:Jos syylärin yläletku alkaa lämmetä heti käynnistyksen, tai on lämmin eberin jälkeen, niin on varmaan thermostaatissa vikaa.