R129 apua katon ja vikakoodien kanssa!!
R129 apua katon ja vikakoodien kanssa!!
Auto on sl500 vm -90
Semmonen homma et akku oli poikessa, kun oli tyhjä.
Nyt ei katto aukee napista, saatiin se manuaalisesti auki. Siis kova katto.
Nyt pitäis saada toi rätti ulos et päästään siihen käsiks.
Mitä mä teen.... miten ikkunoilla nollattiin??
Tai jos joku fiksu olis juankosken lähellä ni tuu käymään.
Semmonen homma et akku oli poikessa, kun oli tyhjä.
Nyt ei katto aukee napista, saatiin se manuaalisesti auki. Siis kova katto.
Nyt pitäis saada toi rätti ulos et päästään siihen käsiks.
Mitä mä teen.... miten ikkunoilla nollattiin??
Tai jos joku fiksu olis juankosken lähellä ni tuu käymään.
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Re: R129 apua katon ja vikakoodien kanssa!!
Ikkunat ja turvakaari nollataan ajamalla ne ylä-ja ala-asentoon ja pitämällä nappia pohjassa 10-sekuntia. Tosin jos olen ymmärtänyt oikein, tätä ei tarvitse tehdä kuin vuoden-94 mallista eteenpäin? Ainakaan omassa vuoden-89 SL:ssä tätä ei tarvinnut tehdä.
Varmista myös, että kaikki katon lukot ovat kiinni tai auki ( kaikki samassa asennossa ), kun olet avannut ne manuaalisesti. Omassa autossani toinen takaluukun lukoista oli eri asennossa kuin muut, joka esti katon toiminnan.
Rätin saa ylös myös manuaalisesti, avaamalla katon lukkoihin tarkoitetulla työkalulla rätin säilytystilan kannen.
Varmista myös, että kaikki katon lukot ovat kiinni tai auki ( kaikki samassa asennossa ), kun olet avannut ne manuaalisesti. Omassa autossani toinen takaluukun lukoista oli eri asennossa kuin muut, joka esti katon toiminnan.
Rätin saa ylös myös manuaalisesti, avaamalla katon lukkoihin tarkoitetulla työkalulla rätin säilytystilan kannen.
Viimeksi muokannut vmoi73, La 02.12.2017 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
R129 500SL 1989 (MR)
Re: R129 apua katon ja vikakoodien kanssa!!
Tuli mieleen tuo ledi systeemi... ajattelin kokeilla sitä. Sillähän nollattiin niin että aiheutettiin ns oikosulku?
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Re: R129 apua katon ja vikakoodien kanssa!!
Muutamissa aikaisemmissa keskusteluissa on ollut selvitystä koodien lukemisesta, mm. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=135549" onclick="window.open(this.href);return false;
Koodien luku ja nollaus voisi auttaa. Minulla auttoi ja taustalla oli akun alhainen jännite talven seisokin jäljiltä. Lisäksi tarkista ja puhdista kaikki sulakkeet huolellisesti, myös takakontissa olevat.
Koodien luku ja nollaus voisi auttaa. Minulla auttoi ja taustalla oli akun alhainen jännite talven seisokin jäljiltä. Lisäksi tarkista ja puhdista kaikki sulakkeet huolellisesti, myös takakontissa olevat.
ex 600SL (R129)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
ex SLK 230 (R170)
ex SLK 350 (R172)
ex E240 A Avantgarde (W210)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
ex SLK 230 (R170)
ex SLK 350 (R172)
ex E240 A Avantgarde (W210)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
Re: R129 apua katon ja vikakoodien kanssa!!
Noniin. Nyt päästään Katon kimppuun. Hommattiin toi ledi, ja nyt se vilkuttaa kaksi kertaa. Eli "2 Rajakytkin, vasen lukittu, kangaskaton lokeron kansi."
Manuaalisestihan nämä toimii, mutta haluan katon toimimaan automaattisestikin.
Ja mitä se kertoo jos se katon vipu palaa kokoajan punaisena?
pitääkö turvakaari normittaa? Sekään ei liiku.
Manuaalisestihan nämä toimii, mutta haluan katon toimimaan automaattisestikin.
Ja mitä se kertoo jos se katon vipu palaa kokoajan punaisena?
pitääkö turvakaari normittaa? Sekään ei liiku.
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Re: R129 apua katon ja vikakoodien kanssa!!
Niin muistelen vuosien takaa kun tutkin oman R129 katon vikaa että vivun valo paloi punaisena niin kauan kun oli vikakoodit päällä. Ts. valo on hälytys viasta ja katto ei toiminut sähköisesti ohjattuna.
Jos vikakoodi "2" ei poistu nollaamalla, se viittaa mielestäni vialliseen rajakytkimeen, ehkä voisi olla huono liitoskontakti. Voisiko olla kyse pienestä mekaanisesta säädöstö kyse kannen ja rajakytkimen välillä? Kansi ei mene täysin paikoilleen eikä osu rajakytkimeen oikein?
Turvakaari toimi ainakin minulla vaikka katosta tuli vikakoodi. Luitko vikakoodit turvakaaresta? Kun on pyöreä 38-napainen pistoke koodien luentaa varten, nro. 22 nasta on turvakaarelle.
Jos vikakoodi "2" ei poistu nollaamalla, se viittaa mielestäni vialliseen rajakytkimeen, ehkä voisi olla huono liitoskontakti. Voisiko olla kyse pienestä mekaanisesta säädöstö kyse kannen ja rajakytkimen välillä? Kansi ei mene täysin paikoilleen eikä osu rajakytkimeen oikein?
Turvakaari toimi ainakin minulla vaikka katosta tuli vikakoodi. Luitko vikakoodit turvakaaresta? Kun on pyöreä 38-napainen pistoke koodien luentaa varten, nro. 22 nasta on turvakaarelle.
ex 600SL (R129)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
ex SLK 230 (R170)
ex SLK 350 (R172)
ex E240 A Avantgarde (W210)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
ex SLK 230 (R170)
ex SLK 350 (R172)
ex E240 A Avantgarde (W210)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
Re: R129 apua katon ja vikakoodien kanssa!!
Olen samaa mieltä SL666:n kanssa. Kun kattoa on käytetty käsin, kenties vasen takasalpa on yhä auki - napsautapa kiinni. Kun katon käyttönapin valo palaa punaisena, muistissa on joku vikakoodi, joka estää katon toiminnan. Turvakaarella on tosiaan omat vikakoodit; pin 7, jos autossasi onkin 16-napainen diagnoosipistoke.
Re: R129 apua katon ja vikakoodien kanssa!!
Mitattiin eilen yleismittarilla noi katkaisijat, ja ne toimii kyllä.
Koitetaan nollata toi turvakaari. palataan asiaan taas!
Koitetaan nollata toi turvakaari. palataan asiaan taas!
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Re: R129 apua katon ja vikakoodien kanssa!!
Katon yksi lukko oli auki, ja nyt ei anna enää vikakoodeja. Mutta, turvakaari. se antaa vikakoodit 2,3,7,8
Mitähän nämä on?
Saako turvakaaren manuaalisesti ylös?
Mitähän nämä on?
Saako turvakaaren manuaalisesti ylös?
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Re: R129 apua katon ja vikakoodien kanssa!!
En tiedä, saako turvakaarta nostettua käsin - miksi pitäisi? Muistelen, että katkaisijan pitäminen painettuna pidempään saa kaaren löytämään ääriasentonsa. Vikakoodeista #3 saattaa heittää muita eli kannattanee aloittaa siitä.Tammu kirjoitti:Katon yksi lukko oli auki, ja nyt ei anna enää vikakoodeja. Mutta, turvakaari. se antaa vikakoodit 2,3,7,8
Mitähän nämä on?
Saako turvakaaren manuaalisesti ylös?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: R129 apua katon ja vikakoodien kanssa!!
Kaari ei edelleen toimi.
Katto antaa kokoajan hälyn nro 2. (Lokeron kansi, vasen lukittu) ei saa nollattua.
Ollaan mitattu niin että laitetaan kansi kiinni, tulee reaktio, eli katkaisijat toimii kyllä...
what next??
Katto antaa kokoajan hälyn nro 2. (Lokeron kansi, vasen lukittu) ei saa nollattua.
Ollaan mitattu niin että laitetaan kansi kiinni, tulee reaktio, eli katkaisijat toimii kyllä...
what next??
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Re: R129 apua katon ja vikakoodien kanssa!!
Ja kaari ei anna hälyä.
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Re: R129 apua katon ja vikakoodien kanssa!!
Saatko turvakaaresta koodin 1=ei vikaa? Vai saitko luettua vikakoodeja laisinkaan? Luin useita keskusteluja Benzworld.org sivulta ja sellaistakin oli että turvakaaren koodien luvun aloittaminen oli jostain hidasta eli piti pitää pidempään, min. 10 s oikosulku päällä ennekuin luku alkoi.
Oli myös tapauksia joissa turvakaari oli noussut ylös itse (esim. ajettu kovalla nopeudella kuoppaan...) ja sen jälkeen turvakaari ei toimi ennen kuin hätätoiminto on kuitattu. Vaikka kaari on ylhääällä, kojetaulun nappia painetaan ylösohjauksen puolelle pitkään kunnes kuuluu vaimea "klik". Se jälkeen kaari toimii taas normaalisti. Tätä ei ollut teillä tapahtunut mutta tuotakin voi kokeilla.
Katon lokeronkannen ja lukon tilatiedoissa voi olla ongelma. Tähän en osaa muuta sanoa kuin katon ohjausyksikölle tulevat tilatiedot voisi tarkistaa. Harmilllisesti siitä on jo aikaa kun tein sen mutta netistä lunttasin apuja:
- katon ohjausyksikkö on apukuskin puolella ja takana, tavaralokeron tai takapenkin alla
- tavaralokero auki ja pohja irti (kiinni muutamilla muoviruuveilla)
- ohjausyksikkö on alumiinikoteloitu purkki auton pohjassa ja kiinni muutamalla mutterilla, ota ne auki niin pistoke on helpompi irroittaa
- ohjausyksikössä on kiinni kolme moninapapisteketta. Ota suurin niistä (pitkällä sivulla) irti, ns. Y-pistoke
- pistokkeeseen tulee kaikki katon, lokeron, niiden lukkojen jne. asentotiedot
- tilatiedot mitataan yleismittarilla (jänniteen mittaus) pistokkeen navoista - mittaus tehdään kahdella lähtötilanteella:
Positio 1 (katto ylhäällä, ikkunat kiinni ja turvakaari ylhäällä)
Auki navat: 10, 22, 27, 29, 30 ja 31
Kiinni navat: 16, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 24, 25, 26 ja 28
Postio 2 (katto alhaalla mutta lokeronkansi auki, ikkunat ja turvakaari alhaalla)
Auki navat: 16, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 24 ja 25
Kiinni navat: 10, 22, 27, 29, 30 ja 31
Auki tarkoittaa että Y-pistokkeen navan ja auton rungon välillä on 12-14 V jännite. Kiinni tarkoittaa 0 V jännitettä. Napojen numeroiden takana on asento- ja rajakytkimet. Esim. 20 on lokeronkannen lukitus vasemalla puolella ja 21 on oikean puolen lukitus. Valitettavasti en löytänyt listaa ko. navoista, niiden merkityksestä.
Joka tapauksessa tarkoitus nähdä jos ohjausyksikölle tulevat tilatiedot ovat oikein em. listan mukaisesti, vika on ohjausyksikössä. Jos taas tilatieto on väärin, on vika asento/rajakytkimessä tai kaapeloinnissa. Tässä kohtaa on tärkeää että akku on oikeasti kunnossa ja kaikki sulakkeet ovat huolellisesti tarkistettu, myös takakontin rasiasta. Eräässä Benzworldin tapauksessa auttoi Y-pistokkeen irroitus ja puhdistus.
Olitko jo tarkistanut hydrauliikkaöljyt pumpun säiliöstä? Löytyy takakontin pohjasta, varapyörän alta.
Mun neuvot ovat hakuammuntaa mutta jos muillekin katon vianselvitystä tehneiltä tulisi vinkkejä niin löytyisi sulle ratkaisu. Usein on vaan R129 katon ja turvakaaren vian etsintä kokeilevan luontoista.
Oli myös tapauksia joissa turvakaari oli noussut ylös itse (esim. ajettu kovalla nopeudella kuoppaan...) ja sen jälkeen turvakaari ei toimi ennen kuin hätätoiminto on kuitattu. Vaikka kaari on ylhääällä, kojetaulun nappia painetaan ylösohjauksen puolelle pitkään kunnes kuuluu vaimea "klik". Se jälkeen kaari toimii taas normaalisti. Tätä ei ollut teillä tapahtunut mutta tuotakin voi kokeilla.
Katon lokeronkannen ja lukon tilatiedoissa voi olla ongelma. Tähän en osaa muuta sanoa kuin katon ohjausyksikölle tulevat tilatiedot voisi tarkistaa. Harmilllisesti siitä on jo aikaa kun tein sen mutta netistä lunttasin apuja:
- katon ohjausyksikkö on apukuskin puolella ja takana, tavaralokeron tai takapenkin alla
- tavaralokero auki ja pohja irti (kiinni muutamilla muoviruuveilla)
- ohjausyksikkö on alumiinikoteloitu purkki auton pohjassa ja kiinni muutamalla mutterilla, ota ne auki niin pistoke on helpompi irroittaa
- ohjausyksikössä on kiinni kolme moninapapisteketta. Ota suurin niistä (pitkällä sivulla) irti, ns. Y-pistoke
- pistokkeeseen tulee kaikki katon, lokeron, niiden lukkojen jne. asentotiedot
- tilatiedot mitataan yleismittarilla (jänniteen mittaus) pistokkeen navoista - mittaus tehdään kahdella lähtötilanteella:
Positio 1 (katto ylhäällä, ikkunat kiinni ja turvakaari ylhäällä)
Auki navat: 10, 22, 27, 29, 30 ja 31
Kiinni navat: 16, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 24, 25, 26 ja 28
Postio 2 (katto alhaalla mutta lokeronkansi auki, ikkunat ja turvakaari alhaalla)
Auki navat: 16, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 24 ja 25
Kiinni navat: 10, 22, 27, 29, 30 ja 31
Auki tarkoittaa että Y-pistokkeen navan ja auton rungon välillä on 12-14 V jännite. Kiinni tarkoittaa 0 V jännitettä. Napojen numeroiden takana on asento- ja rajakytkimet. Esim. 20 on lokeronkannen lukitus vasemalla puolella ja 21 on oikean puolen lukitus. Valitettavasti en löytänyt listaa ko. navoista, niiden merkityksestä.
Joka tapauksessa tarkoitus nähdä jos ohjausyksikölle tulevat tilatiedot ovat oikein em. listan mukaisesti, vika on ohjausyksikössä. Jos taas tilatieto on väärin, on vika asento/rajakytkimessä tai kaapeloinnissa. Tässä kohtaa on tärkeää että akku on oikeasti kunnossa ja kaikki sulakkeet ovat huolellisesti tarkistettu, myös takakontin rasiasta. Eräässä Benzworldin tapauksessa auttoi Y-pistokkeen irroitus ja puhdistus.
Olitko jo tarkistanut hydrauliikkaöljyt pumpun säiliöstä? Löytyy takakontin pohjasta, varapyörän alta.
Mun neuvot ovat hakuammuntaa mutta jos muillekin katon vianselvitystä tehneiltä tulisi vinkkejä niin löytyisi sulle ratkaisu. Usein on vaan R129 katon ja turvakaaren vian etsintä kokeilevan luontoista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
ex 600SL (R129)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
ex SLK 230 (R170)
ex SLK 350 (R172)
ex E240 A Avantgarde (W210)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
ex SLK 230 (R170)
ex SLK 350 (R172)
ex E240 A Avantgarde (W210)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
Re: R129 apua katon ja vikakoodien kanssa!!
Laitan tännekkin saman minkä tuohon toiseen ketjuun laitoin:
Dodii, päivittelen tänne ton katon kans touhuilua. Eli kävin kesällä Luettamassa vikakoodit, ja epäiltiin ohjainboksia. Kokeiltiin tuota mun boksia toiseen SL:ään ja ei toiminut, joten boksivika.
Nyt lumien aikaan on ollut aikaa tutkia ja miettiä että hankkiiko uuden boksin vai kokeillaanko korjata.
Mun miehen suvussa on sähkömies ja annettiin boksi sille tutkittavaksi. Siellä oli releitä rikki, ja hän ohitti kaksi relettä mitä ei saanut korjattua, nosti ne periaatteessa boksin päälle ulkopuolelle. Kokeiltiin heti samana iltana ja katto toimi, mutta luukkua ei aukassut auki asti. Jätettiin akku lataukseen ja nyt kokeiltiin uudelleen täydellä akulla ja sehän toimii täydellisesti!!
Joten vaihtoehtojahan on olemassa jos ei halua maksaa vajaa pari tonttua uudesta boksista, jos vaan se on korjattavissa.
Dodii, päivittelen tänne ton katon kans touhuilua. Eli kävin kesällä Luettamassa vikakoodit, ja epäiltiin ohjainboksia. Kokeiltiin tuota mun boksia toiseen SL:ään ja ei toiminut, joten boksivika.
Nyt lumien aikaan on ollut aikaa tutkia ja miettiä että hankkiiko uuden boksin vai kokeillaanko korjata.
Mun miehen suvussa on sähkömies ja annettiin boksi sille tutkittavaksi. Siellä oli releitä rikki, ja hän ohitti kaksi relettä mitä ei saanut korjattua, nosti ne periaatteessa boksin päälle ulkopuolelle. Kokeiltiin heti samana iltana ja katto toimi, mutta luukkua ei aukassut auki asti. Jätettiin akku lataukseen ja nyt kokeiltiin uudelleen täydellä akulla ja sehän toimii täydellisesti!!
Joten vaihtoehtojahan on olemassa jos ei halua maksaa vajaa pari tonttua uudesta boksista, jos vaan se on korjattavissa.
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Re: R129 apua katon ja vikakoodien kanssa!!
Hyvä että ratkesi, ja kiitos kun palasit raportoimaan lopputuleman. Varmasti hyödyttää jotakuta tulevaisuudessa.