W210 320cdi vaihteisto ei pidä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
W210 320cdi vaihteisto ei pidä
Tervehdys
Eli tuollainen otsikon mukainen ongelma... Autoon vaihdettu viime vuonna johdinlevy, suodatin ja läpivienti, siitä lähtien toiminut hyvin.
Noin 300000 ainakin tullut kilometrejä ilman mitään muuta vaihteistohuoltoa. Minulla ollut tuon verran ja nyt siis noin kymppi aikaa nuo vaihdot. Ja osa öljyistä.
Nyt sitten heitti vapaalle kesken ajon. Hetken huilaamisen jälkeen vähän pääsee eteenpäin ja sitten taas veto katkeaa. Poistettu öljyt, pesty kakka pois öljypohjasta ja laitettu uutta öljyä. Edelleenkään ei oikein tahdo liikkua ja mikään häiriövalo ei pala. Ja ihan kuin moottori ei ottaisi kunnolla kierroksiakaan.
Onkohan vikaa missä?
Eli tuollainen otsikon mukainen ongelma... Autoon vaihdettu viime vuonna johdinlevy, suodatin ja läpivienti, siitä lähtien toiminut hyvin.
Noin 300000 ainakin tullut kilometrejä ilman mitään muuta vaihteistohuoltoa. Minulla ollut tuon verran ja nyt siis noin kymppi aikaa nuo vaihdot. Ja osa öljyistä.
Nyt sitten heitti vapaalle kesken ajon. Hetken huilaamisen jälkeen vähän pääsee eteenpäin ja sitten taas veto katkeaa. Poistettu öljyt, pesty kakka pois öljypohjasta ja laitettu uutta öljyä. Edelleenkään ei oikein tahdo liikkua ja mikään häiriövalo ei pala. Ja ihan kuin moottori ei ottaisi kunnolla kierroksiakaan.
Onkohan vikaa missä?
Re: W210 320cdi vaihteisto ei pidä
star testeriin...muuten aivan arvauksia kaikki.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 320cdi vaihteisto ei pidä
Miltä vanha öljy näytti,Käyttäjätunnustus kirjoitti:Tervehdys
Eli tuollainen otsikon mukainen ongelma... Autoon vaihdettu viime vuonna johdinlevy, suodatin ja läpivienti, siitä lähtien toiminut hyvin.
Noin 300000 ainakin tullut kilometrejä ilman mitään muuta vaihteistohuoltoa. Minulla ollut tuon verran ja nyt siis noin kymppi aikaa nuo vaihdot. Ja osa öljyistä.
Nyt sitten heitti vapaalle kesken ajon. Hetken huilaamisen jälkeen vähän pääsee eteenpäin ja sitten taas veto katkeaa. Poistettu öljyt, pesty kakka pois öljypohjasta ja laitettu uutta öljyä. Edelleenkään ei oikein tahdo liikkua ja mikään häiriövalo ei pala. Ja ihan kuin moottori ei ottaisi kunnolla kierroksiakaan.
Onkohan vikaa missä?
öljä varmasti tarpeeksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: W210 320cdi vaihteisto ei pidä
Olihan se öljy aika kuraa. Ja öljypohjassa musta kerros. Pesin vähän ja laitoin uutta öljyä, koeajossa vähän laiskasti kytkeytyi vedot päälle ja vähän lämmettyä lakkasi liikkumasta. Vikatila oli tullut jostain syystä. Kun veto oli päällä niin se tuntui olevan kyllä kunnolla.
Päästin taas öljyt pois ja aion vaihtaa venttiilejä eri paikkoihin vaikka vika ei niihin oikein viittaakaan. Hain suodattimen ja laitan uudestaan kokoon uusilla öljyillä.
Päästin taas öljyt pois ja aion vaihtaa venttiilejä eri paikkoihin vaikka vika ei niihin oikein viittaakaan. Hain suodattimen ja laitan uudestaan kokoon uusilla öljyillä.
Re: W210 320cdi vaihteisto ei pidä
Musta töhnä öljyssä viittaa kitkapintaan joka on kulunut pois...yleensähän sitä on vain pieneksi väriksi kun öljy otetaan pois kun pyyhkäisee sormella.
Outoa kun mielestäni noissa askeissa on luiston esto eli jos luistaa niin aski menee vikatilaan tai oikeastaan moottori joka rajoittaa kierrokset..anturi lukee pyörimis eron eli toteaa luiston...kaiketi asia on näin?
No kuitenkin töhnä kielii pakan luistosta...kaiketi autosi on lastutettu?..kyllähän se kuitenkin kunnossaan kestää aika selkä saunaa..eli kestää normi lastutuksen..sitten jos lisä viritelty siitä niin asia toinen..tulee senkin ikä ja kesto vastaan.
Outoa kun mielestäni noissa askeissa on luiston esto eli jos luistaa niin aski menee vikatilaan tai oikeastaan moottori joka rajoittaa kierrokset..anturi lukee pyörimis eron eli toteaa luiston...kaiketi asia on näin?
No kuitenkin töhnä kielii pakan luistosta...kaiketi autosi on lastutettu?..kyllähän se kuitenkin kunnossaan kestää aika selkä saunaa..eli kestää normi lastutuksen..sitten jos lisä viritelty siitä niin asia toinen..tulee senkin ikä ja kesto vastaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 320cdi vaihteisto ei pidä
Tällä oli ajettu 300 000 ilman öljynvaihtoja, joten voi sekin vaikuttaaatlas kirjoitti: No kuitenkin töhnä kielii pakan luistosta...kaiketi autosi on lastutettu?..kyllähän se kuitenkin kunnossaan kestää aika selkä saunaa..eli kestää normi lastutuksen..sitten jos lisä viritelty siitä niin asia toinen..tulee senkin ikä ja kesto vastaan.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 320cdi vaihteisto ei pidä
Töhnä on hyvin voinnut kertyä sen 300tkm aikanKäyttäjätunnustus kirjoitti:Olihan se öljy aika kuraa. Ja öljypohjassa musta kerros.
Pesin vähän ja laitoin uutta öljyä, koeajossa vähän laiskasti kytkeytyi vedot päälle ja vähän lämmettyä lakkasi liikkumasta.
Vikatila oli tullut jostain syystä. Kun veto oli päällä niin se tuntui olevan kyllä kunnolla.
Päästin taas öljyt pois ja aion vaihtaa venttiilejä eri paikkoihin vaikka vika ei niihin oikein viittaakaan.
Hain suodattimen ja laitan uudestaan kokoon uusilla öljyillä.
(normali kertymää)jos seassa ei kovin isoa metalli hippua
vian kuvaus sopii paine vuotton
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: W210 320cdi vaihteisto ei pidä
Aivan ilmeinen vika löytyi. Tässä oli suodatin niin tukossa että öljy ei kiertänyt juuri lainkaan. Ja siis suodatin tottakai oli vaihdettu silloin noin kymppi aikaa (joku halpiainen?). Tulipahan opittua taas lisää.
Erikoista minusta että tuolle ei mitään vikavaloa ole. Vaihteiston vikatilakin lähti pois ja kaikki tuntuu toimivan ihan eri tavalla nyt. Venttiilejä en vaihdellut eri paikkoihin kun niitä oli erilaisia. Ei tietääkseni ole lastutettu.
Jos nyt ei ongelmia ilmaannu lähiaikoina niin sen kyb venttiilin taidan vaihtaa ja vielä kerran suodattimen ja öljyt mitä siinä samalla vaihtuu kun tuo nyt jo tuntuu menevän rutiinilla...
Erikoista minusta että tuolle ei mitään vikavaloa ole. Vaihteiston vikatilakin lähti pois ja kaikki tuntuu toimivan ihan eri tavalla nyt. Venttiilejä en vaihdellut eri paikkoihin kun niitä oli erilaisia. Ei tietääkseni ole lastutettu.
Jos nyt ei ongelmia ilmaannu lähiaikoina niin sen kyb venttiilin taidan vaihtaa ja vielä kerran suodattimen ja öljyt mitä siinä samalla vaihtuu kun tuo nyt jo tuntuu menevän rutiinilla...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: W210 320cdi vaihteisto ei pidä
Tämä auto oikein murheenkryyni on
Nyt siis tähän viime syksynä vaihdettu öljyt huuhtelemalla, uusittu vuotava lämmönvaihdin, nollattu viat ja tarkastettu vaihteiston ohjainboksi. Kiersi 3000 ja kulki kuuttakymppiä.
Tänään vaihdoin koko hydrauliikkayksikön johdinlevyineen ja venttiileineen kaikkineen päivineen täysin toimivana puretusta varaosaväykystä. Kiertää 3000 ja kuuttakymppiä pääsee edelleen. Helppo homma sinänsä mutta korkeat odotukset ei realisoituneet miltään osin, ei kyllä itketä yhtään kun pettymyksiin on jo tottunut tuon kanssa. Voisin kai kärrätä töpseliin taas mutta tuskin siellä (nytkään) mitään selviää. Pistäkääs ehdottaen mitä tuolle seuraavaksi tekisi. Auto on komia sisältä ja päältä, kulkee vähällä ja on voimakas sekä jotain varaosaakin on varalla hyllyssä joten paalaus ei ole vaihtoehto.
Nyt siis tähän viime syksynä vaihdettu öljyt huuhtelemalla, uusittu vuotava lämmönvaihdin, nollattu viat ja tarkastettu vaihteiston ohjainboksi. Kiersi 3000 ja kulki kuuttakymppiä.
Tänään vaihdoin koko hydrauliikkayksikön johdinlevyineen ja venttiileineen kaikkineen päivineen täysin toimivana puretusta varaosaväykystä. Kiertää 3000 ja kuuttakymppiä pääsee edelleen. Helppo homma sinänsä mutta korkeat odotukset ei realisoituneet miltään osin, ei kyllä itketä yhtään kun pettymyksiin on jo tottunut tuon kanssa. Voisin kai kärrätä töpseliin taas mutta tuskin siellä (nytkään) mitään selviää. Pistäkääs ehdottaen mitä tuolle seuraavaksi tekisi. Auto on komia sisältä ja päältä, kulkee vähällä ja on voimakas sekä jotain varaosaakin on varalla hyllyssä joten paalaus ei ole vaihtoehto.
Re: W210 320cdi vaihteisto ei pidä
Totta kai selviää testerillä. Järjetöntä vaihdella osia selvittämättä missä vika on. Vaihteiston puolelta tuskin kierroksia rajoittaa.
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: W210 320cdi vaihteisto ei pidä
Sinne vikakoodi kumminkin syksyllä viittasi. Jäi projekti odottamaan varaosa-auton ajo ajan päättymistä.dealer kirjoitti:Totta kai selviää testerillä. Järjetöntä vaihdella osia selvittämättä missä vika on. Vaihteiston puolelta tuskin kierroksia rajoittaa.
Re: W210 320cdi vaihteisto ei pidä
Okei ! Kyllä kuitenkin nyt testeriin veisin että pääsee eteenpäin...
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: W210 320cdi vaihteisto ei pidä
Joo sitä täytyy kokeilla. Ties vaikka tuolle kierrospuutokselle olisi jokin vaihteisiin liittymätön syy. Ja akkukin oli tyhjä hyvän aikaa ja siksikin pitäisi ohjelmapuolta tarkastella.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 320cdi vaihteisto ei pidä
Mikäs se syksyinen vikakoodi oliKäyttäjätunnustus kirjoitti:Joo sitä täytyy kokeilla.
Ties vaikka tuolle kierrospuutokselle olisi jokin vaihteisiin liittymätön syy.
Ja akkukin oli tyhjä hyvän aikaa ja siksikin pitäisi ohjelmapuolta tarkastella.
vaihteiston viat ei rajoita kierroslukua
Mökkillä
'
'
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: W210 320cdi vaihteisto ei pidä
Voin ostaa halvalla rikkinäisenä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: W210 320cdi vaihteisto ei pidä
En nyt kyllä muista, venttiileihin se liittyi ja tulkittiin todennäköisesti liittyvän venttiileihin. En ole nyt ihan varma enää oliko kierroslukuongelma päällä juuri tuolloin. Sitä ei ole kovin vakavana pidetty vaan pääasiallinen ongelma on että vaihteet ei vaihdu.FinlandMerceds kirjoitti:Mikäs se syksyinen vikakoodi oliKäyttäjätunnustus kirjoitti:Joo sitä täytyy kokeilla.
Ties vaikka tuolle kierrospuutokselle olisi jokin vaihteisiin liittymätön syy.
Ja akkukin oli tyhjä hyvän aikaa ja siksikin pitäisi ohjelmapuolta tarkastella.
vaihteiston viat ei rajoita kierroslukua
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: W210 320cdi vaihteisto ei pidä
"P2203 rakenneosan Y3/6n3 (kierroslukutunnistin 3) sisäinen tarkastus epäonnistui"
Vaihteiston ja egs ohjaimen välillä yhdistyshäiriö tai egs laitteen johtosarjassa vikaa/liitin huonosti. Kun siis itse tunnistimen vika ei ole todennäköinen Mahtaisikohan piuha egs laitteen ja vaihteiston väliltä sopia toisesta autosta?
Syy kiertämättömyyteen jäi vähän epäselväksi, se voisi johtua "P1189-016 M55 (imukanavan katkaisun moottori) Säädin ilmoittaa viasta (ilmoitus maadoitusliipaisun välityksellä)" ongelmasta mutta vika ei ollut päällä ja oli nollattavissa. Ei kiertänyt silti.
Egs laitteen liittimiä suihkuttelen vähän ja pyörittelen johtoja... En taida oikein muuta ymmärtää yhtäkkiä tehdä Ja egs laite kai on siis nimenomaan se ohjainboksi johon vaihteistolta tuleva johto johtaa
Vaihteiston ja egs ohjaimen välillä yhdistyshäiriö tai egs laitteen johtosarjassa vikaa/liitin huonosti. Kun siis itse tunnistimen vika ei ole todennäköinen Mahtaisikohan piuha egs laitteen ja vaihteiston väliltä sopia toisesta autosta?
Syy kiertämättömyyteen jäi vähän epäselväksi, se voisi johtua "P1189-016 M55 (imukanavan katkaisun moottori) Säädin ilmoittaa viasta (ilmoitus maadoitusliipaisun välityksellä)" ongelmasta mutta vika ei ollut päällä ja oli nollattavissa. Ei kiertänyt silti.
Egs laitteen liittimiä suihkuttelen vähän ja pyörittelen johtoja... En taida oikein muuta ymmärtää yhtäkkiä tehdä Ja egs laite kai on siis nimenomaan se ohjainboksi johon vaihteistolta tuleva johto johtaa