Ongelma on automaattiryypyn ääriasentoon jumittamisen kanssa, ryyppyvipu jää ääriasentoon (käynnistysrikastus?) kaasarissa auton lämpeämisenkin jälkeen.
Jos vivun käy vääntämässä kaasarissa olevasta raosta ruuvarilla ääriasennosta yhden naksautuksen pois päin jonkin aikaa käynnistyksen jälkeen niin ns. lämpimäksikäyttövaihe toimii normaalisti ryypyn kotelon bimetallijousen avustamana ja ryyppy menee kokonaan pois päältä auton lämmetessä.
Otin ryypyn kotelon pois ja vipu liikkuu oikein kivasti asennosta toiseen kun auto ei ole käynnissä. Kun auto taas on käynnissä niin jumittaa ääriasentoon.
Tuossa läpileikkaus mekanismista, pitäisikö tuon alipainerasian 97 (jossa on jokin sähköinenkin osio / lämpöaikakytkin) josta tulee tuo varsi vetää tuo vipu ylös lämpöaikakytkimen ohjaaman ajan mukaisesti.
Lisäksi tiiviste osan 91 yläpäässä näyttäisi ettei ole kunnolla paikallaan, vaikuttaakohan tämä jotenkin ja toimiikohan tämä yhteistyössä jotenkin ed. mainitun osan kanssa?

Kiitoksia jo etukäteen kaasaritietäjille
