722.6 laatikoista
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su 08.01.2017 20:30
722.6 laatikoista
Eli kysymys kuuluu: jos autossani on 722.640xxx laatikko, käykö siihen vain kyseisen mallisesta autosta (tässä tapauksessa w211 -03 270cdi) peräisin oleva laatikko, vai voinko laittaa esim. samanlaisesta uudemmasta, vaikkapa 220cdi:stä peräisin olevan laatikon? Kunhan siis numerosarja täsmää? Anteeksi tyhmä kysymys etukäteen
Omasta laatikosta mennyt tod.näk. vapaakytkin, pitää ääntä ja luistaa. Ajattelin ostaa siis käytetyn mutta toimivan laatikon ja kunnostaa ajan kanssa vanhan laatikon.
Omasta laatikosta mennyt tod.näk. vapaakytkin, pitää ääntä ja luistaa. Ajattelin ostaa siis käytetyn mutta toimivan laatikon ja kunnostaa ajan kanssa vanhan laatikon.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.6 laatikoista
220cdi laatiko ei käy 270cdiNekrofiili kirjoitti:Eli kysymys kuuluu: jos autossani on 722.640xxx laatikko, käykö siihen vain kyseisen mallisesta autosta (tässä tapauksessa w211 -03 270cdi) peräisin oleva laatikko, vai voinko laittaa esim. samanlaisesta uudemmasta, vaikkapa 220cdi:stä peräisin olevan laatikon? Kunhan siis numerosarja täsmää? Anteeksi tyhmä kysymys etukäteen
Omasta laatikosta mennyt tod.näk. vapaakytkin, pitää ääntä ja luistaa. Ajattelin ostaa siis käytetyn mutta toimivan laatikon ja kunnostaa ajan kanssa vanhan laatikon.
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su 08.01.2017 20:30
Re: 722.6 laatikoista
Tämä selvä. Entäs 320cdi:n laatikko? Käsittääkseni sama laatikko ku 270cdi:ssä mutta turbiinissa joku pieni ero?
Re: 722.6 laatikoista
Ei käy. Turbiini kotelo ja turbiini on isompi eli fyysisesti ei sovi, välityset kävisi mikä on tuossa 220:n laatikossa syy ettei se sovi.
Re: 722.6 laatikoista
Omaan -04 S211 270:iin vaihtelin juuri männä viikolla toosan. Hain 128tkm ajetusta 08-vuosimallin W211 220CDI:stä toosan. Tätä pienempitehoisiin nähden vahvempaa laatikkoa(722.640) löytyy nelipyttyisten osalta 211.008:sta ja 211.208:sta. Ne ovat siis OM646 125kW malleja. Loota oli tosiaan uudempaa versiota erilaisella venttiilikoneistolla ja turbiinilla mutta hällä väliä. Tuota turbiinia en saanut laitettua edes siihen käypäisellä vetolevyllä, kun triggerin hampaat raapivat lohkoon kiinni etäisyyden turbiiniin ollessa sopiva ja startin bendixi raapi triggerikehään kiinni (8mm halkaisijaero). Koitin ensin korottaa ykk-anturia 4mm ja lyhentää triggerihampaita pari milliä, mutta homma kaatui lopulta kun startti otti kiinni. Laitoin vanhalla turbiinilla ja vetolevyllä nippuun. Hyvin pelaa. Turbiinikotelo on tuossa uudemmassa hivenen erilainen, olisiko millin ollut pituuseroa ja malliltaan erilainen. Kaaveli kuitenkin sopi täysin yhteen eikä muitakaan murheita ilmennyt. Venttiilikoneistoon laitoin TransGo:n shift kitin sekä Sonnaxin overlap control valve kitin. Toimii tosi hienosti. Vielä pitäisi adaptaatiot tehdä, vaan noinkin pelaa paremmin kuin koskaan ennen. Melukin pieneni selvästi entisestä.
Vanhakin laatikko toimi melko normaalisti pientä sivuääntä lukuunottamatta, mutta öljynvaihto muuttui laatikonvaihdoksi, kun lootan öljypohjassa oli kahvimitallinen pronssilastua. Ulostuloakselin planeettavaihteesta oli kahden planeettapyörän päittäisliuskat lähteneet kävelemään. Selittyi samalla sekin, miksi laatikosta kuului pari kertaa kylmänä tosi paha rääkäisy. Edellä mainittua sekä viimeistä kytkinkruunua lukuunottamatta loota oli hienossa kunnossa sisältä. Nyt olisi halukkaille varaosia edullisesti. Löytyisi 128tkm ajettu uuden mallin turbiinikin.
Yhteenvetona sanottakoon, että 722.640 sopii 722.640:n tilalle. Jos laatikko on W5A580, on välitykset aina samat. Näin ainakin NAG1:stä koskevasta brosyyristä luin.
Vanhakin laatikko toimi melko normaalisti pientä sivuääntä lukuunottamatta, mutta öljynvaihto muuttui laatikonvaihdoksi, kun lootan öljypohjassa oli kahvimitallinen pronssilastua. Ulostuloakselin planeettavaihteesta oli kahden planeettapyörän päittäisliuskat lähteneet kävelemään. Selittyi samalla sekin, miksi laatikosta kuului pari kertaa kylmänä tosi paha rääkäisy. Edellä mainittua sekä viimeistä kytkinkruunua lukuunottamatta loota oli hienossa kunnossa sisältä. Nyt olisi halukkaille varaosia edullisesti. Löytyisi 128tkm ajettu uuden mallin turbiinikin.
Yhteenvetona sanottakoon, että 722.640 sopii 722.640:n tilalle. Jos laatikko on W5A580, on välitykset aina samat. Näin ainakin NAG1:stä koskevasta brosyyristä luin.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su 08.01.2017 20:30
Re: 722.6 laatikoista
gubbe89 kirjoitti:Omaan -04 S211 270:iin vaihtelin juuri männä viikolla toosan. Hain 128tkm ajetusta 08-vuosimallin W211 220CDI:stä toosan. Tätä pienempitehoisiin nähden vahvempaa laatikkoa(722.640) löytyy nelipyttyisten osalta 211.008:sta ja 211.208:sta. Ne ovat siis OM646 125kW malleja. Loota oli tosiaan uudempaa versiota erilaisella venttiilikoneistolla ja turbiinilla mutta hällä väliä. Tuota turbiinia en saanut laitettua edes siihen käypäisellä vetolevyllä, kun triggerin hampaat raapivat lohkoon kiinni etäisyyden turbiiniin ollessa sopiva ja startin bendixi raapi triggerikehään kiinni (8mm halkaisijaero). Koitin ensin korottaa ykk-anturia 4mm ja lyhentää triggerihampaita pari milliä, mutta homma kaatui lopulta kun startti otti kiinni. Laitoin vanhalla turbiinilla ja vetolevyllä nippuun. Hyvin pelaa. Turbiinikotelo on tuossa uudemmassa hivenen erilainen, olisiko millin ollut pituuseroa ja malliltaan erilainen. Kaaveli kuitenkin sopi täysin yhteen eikä muitakaan murheita ilmennyt. Venttiilikoneistoon laitoin TransGo:n shift kitin sekä Sonnaxin overlap control valve kitin. Toimii tosi hienosti. Vielä pitäisi adaptaatiot tehdä, vaan noinkin pelaa paremmin kuin koskaan ennen. Melukin pieneni selvästi entisestä.
Vanhakin laatikko toimi melko normaalisti pientä sivuääntä lukuunottamatta, mutta öljynvaihto muuttui laatikonvaihdoksi, kun lootan öljypohjassa oli kahvimitallinen pronssilastua. Ulostuloakselin planeettavaihteesta oli kahden planeettapyörän päittäisliuskat lähteneet kävelemään. Selittyi samalla sekin, miksi laatikosta kuului pari kertaa kylmänä tosi paha rääkäisy. Edellä mainittua sekä viimeistä kytkinkruunua lukuunottamatta loota oli hienossa kunnossa sisältä. Nyt olisi halukkaille varaosia edullisesti. Löytyisi 128tkm ajettu uuden mallin turbiinikin.
Yhteenvetona sanottakoon, että 722.640 sopii 722.640:n tilalle. Jos laatikko on W5A580, on välitykset aina samat. Näin ainakin NAG1:stä koskevasta brosyyristä luin.
Itsekin vaihdoin viime viikonloppuna laatikon, löysin vastaavan laatikon kuin entinenkin, samat numerosarjat ja suurinpiirtein samanverran rullailtu. Oli kolariautosta peräsin, vähän sika säkissä -ostos mutta melkeen ilmanen, 450e. Tilasin ebaysta huoltosetin johon kuulu uus johdinlevy, pistoke, öljypohjan tiiviste ja suodatin. Tämäki setti halpa ku saippua, n. 47e. Sitte tilasin itekkin sen sonnaxin overlap control valve kitin ja transgon shift kitin ja myös uuden tcc-luistin (päivitetty malli) Näillä hintaa yhteensä abaut 120e. Ainiin ja kaikki 6 solenoidia, hintaan 75e = helvetin halpaa.
Nyt toimii hyvin, sivuäänet hävis mutta vanhat adaptaatiot vielä jäi vähän kummittelemaan. Kai se pitää nöyrtyä ja ostaa *:i. Vanhasta laatikosta ku pudotin öljyt pihalle nii näytti kyllä hyvältä, ihan kirkkaat öljyt ymsyms. Nyt sais joku halvalla kunnostettavan laatikon ellen ite sitte kunnosta ja laita omaan G-projektiin
Re: 722.6 laatikoista
Nyt oli jo ilmaista, mistä sä noin halvalla osia löysit?Nekrofiili kirjoitti: Tilasin ebaysta huoltosetin johon kuulu uus johdinlevy, pistoke, öljypohjan tiiviste ja suodatin. Tämäki setti halpa ku saippua, n. 47e. Sitte tilasin itekkin sen sonnaxin overlap control valve kitin ja transgon shift kitin ja myös uuden tcc-luistin (päivitetty malli) Näillä hintaa yhteensä abaut 120e. Ainiin ja kaikki 6 solenoidia, hintaan 75e = helvetin halpaa.
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
300GD
E320
Unimog 411 110
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su 08.01.2017 20:30
Re: 722.6 laatikoista
vimakuus kirjoitti:Nyt oli jo ilmaista, mistä sä noin halvalla osia löysit?Nekrofiili kirjoitti: Tilasin ebaysta huoltosetin johon kuulu uus johdinlevy, pistoke, öljypohjan tiiviste ja suodatin. Tämäki setti halpa ku saippua, n. 47e. Sitte tilasin itekkin sen sonnaxin overlap control valve kitin ja transgon shift kitin ja myös uuden tcc-luistin (päivitetty malli) Näillä hintaa yhteensä abaut 120e. Ainiin ja kaikki 6 solenoidia, hintaan 75e = helvetin halpaa.
Ebaysta tais olla kaikki
Re: 722.6 laatikoista
Niinpä niin... Toiset pääsee halvemmalla Mun loota maksoi 1200€ purkaamolla. Tosin 128tkm ajetusta autosta otettu ja turbiini(tosin epäsopiva sellainen) mukana sekä puolen vuoden takuu. Saas kattoo miten äijän käy, taisi olla ensimmäinen öljynvaihto tuolle laatikolle tuo tekemäni. Sonnaxin kitti oli sen n. 85€ ja TransGo:n kitti n. 130€. Öljyihin meni 120€, putsaripakettiin(sis. tiivisteen ja töpselin) 30€, KÜB 65€ ja noin 40 törppöä börstaa 45€
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su 08.01.2017 20:30
Re: 722.6 laatikoista
gubbe89 kirjoitti:Niinpä niin... Toiset pääsee halvemmalla Mun loota maksoi 1200€ purkaamolla. Tosin 128tkm ajetusta autosta otettu ja turbiini(tosin epäsopiva sellainen) mukana sekä puolen vuoden takuu. Saas kattoo miten äijän käy, taisi olla ensimmäinen öljynvaihto tuolle laatikolle tuo tekemäni. Sonnaxin kitti oli sen n. 85€ ja TransGo:n kitti n. 130€. Öljyihin meni 120€, putsaripakettiin(sis. tiivisteen ja töpselin) 30€, KÜB 65€ ja noin 40 törppöä börstaa 45€
Saahan niihin rahaa menemään itellä oli hyvä tilanne että oli toinen auto millä ajella eikä ollu kiirettä saada eemeliä kuntoon, eli oli siis aikaa ettiä halpoja osia itellä oli muute kans turbiini mukana "uudessa" laatikossa. Öljyihin ei mulla menny ku 60e, otin sitä motonetin myymää comma -merkkistä litkua. Tiiä sitte miten hyvää öljyä, ainaki täyttää mesen vaatimukset
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su 08.01.2017 20:30
Re: 722.6 laatikoista
Ehdinpä tässä kiireiltäni avaamaan vanhan laatikon. Ihmetyksekseni mikään kytkinpakka ei ollut palanut, molemmat vapaalaakerit kunnossa ja neulalaakerit virheettömiä.
Mutta!
Vielä isompaa ihmetystä aiheutti venttiilikoneisto. Kun sain halkaistua venttiilipöydän, huomasin että alemman venttiilipöydän päällä on pari n. 3x3mm kokoista metallisilua ja harmaata sakkaa ympärillä. Nää siis TCC-luistin kohdalla. Ite venttiilit ja jouset yms oli kyllä tosi hyvässä kunnossa. Nii ja yksi hydesuodatin (toinen niistä lieriömallisista) oli aivan väärässä paikassa, blokkas yhden teräskuulan liikeradan kokonaan.
Ei kyllä löytyny mitään mistä se metallipaskatöhnä vois olla peräsin. Tutkimattomat ovat NAG1:n tiet.
Mutta tulipa tehtyä perusteellinen inspection ja puhdistus lootalle. Tämä kyseinen laatikko löytää tiensä kyllä takaisin vanhalle paikalleen Eemeliin. Ja eemelin ”uusi” laatikko joutaa tarkempaan syyniin, huomasin eilen öljynvaihtoon alkaessani että eipä vaihdetakaan öljyjä, ulostuleva oli sen verran mustaa. Luistanut siis se laatikko
Ebayssa näytti olevan n. 300e hintaan kaikki uudet levyt, o-renkaat ja stefat. Fixpartsilla 40e mäkipidätinlaakerit/kpl
Mutta!
Vielä isompaa ihmetystä aiheutti venttiilikoneisto. Kun sain halkaistua venttiilipöydän, huomasin että alemman venttiilipöydän päällä on pari n. 3x3mm kokoista metallisilua ja harmaata sakkaa ympärillä. Nää siis TCC-luistin kohdalla. Ite venttiilit ja jouset yms oli kyllä tosi hyvässä kunnossa. Nii ja yksi hydesuodatin (toinen niistä lieriömallisista) oli aivan väärässä paikassa, blokkas yhden teräskuulan liikeradan kokonaan.
Ei kyllä löytyny mitään mistä se metallipaskatöhnä vois olla peräsin. Tutkimattomat ovat NAG1:n tiet.
Mutta tulipa tehtyä perusteellinen inspection ja puhdistus lootalle. Tämä kyseinen laatikko löytää tiensä kyllä takaisin vanhalle paikalleen Eemeliin. Ja eemelin ”uusi” laatikko joutaa tarkempaan syyniin, huomasin eilen öljynvaihtoon alkaessani että eipä vaihdetakaan öljyjä, ulostuleva oli sen verran mustaa. Luistanut siis se laatikko
Ebayssa näytti olevan n. 300e hintaan kaikki uudet levyt, o-renkaat ja stefat. Fixpartsilla 40e mäkipidätinlaakerit/kpl
Re: 722.6 laatikoista
Löytyy niihin perus korjattuja venttiilipöytiäkin koska itse perus aski on kestävä...pääsee halvemmalla ja helpommalla.
Kaveri osti jostain niin oliko 350-500e venttiilipöytä korjattu.
Kaveri osti jostain niin oliko 350-500e venttiilipöytä korjattu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su 08.01.2017 20:30
Re: 722.6 laatikoista
atlas kirjoitti:Löytyy niihin perus korjattuja venttiilipöytiäkin koska itse perus aski on kestävä...pääsee halvemmalla ja helpommalla.
Kaveri osti jostain niin oliko 350-500e venttiilipöytä korjattu.
Joo itekki oon näihin törmänny. Mutta öljyn värin perusteella vaikuttaa siltä että siellä on muutaki vikaa, varmaan joku tai useempi pakka palanu