Muistaakseni w107 männän halkaisija on 60 mm ja w123 osassa voi olla myös 57 mm männän halkaisijaa.BHN kirjoitti:Kiitos.
Varaosaliike tarjoaa samaa männäntiivistettä kuin w123 . Onko se tosiaan sama?
107 liittyvät kysymykset
Re: 107 liittyvät kysymykset
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ma 18.04.2016 20:51
Re: 107 liittyvät kysymykset
Pitäis lähteä katsomaan -74:sta 350 SLC:tä. Mistäpäin kannattaa etsiä ruostetta ja etenkin huonosti peiteltyä?
Re: 107 liittyvät kysymykset
SLc ruostuu yleisesti pyöräkoteloista, lattioista ja takalasin/takaluukun välistä.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 107 liittyvät kysymykset
Takakontin ja lattian verhoilun alta.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Lämmityslaitteen puhaltimen ympäristö. Takapalkit takapyörien edestä ja akeslinylityksen päältä. Etulokasuoja etulamppujen päältä. Kaikkien koristelistojen alta. Kattoluukun ympäristö. Ovein tiivisteurat.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Tiffany Twisted
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: To 28.05.2015 18:08
Re: 107 liittyvät kysymykset
Osaisiko joku antaa oikean diagnoosin siihen miksi mun 450SL:n startti pääsääntöisesti päästää käynnistyessään pienen rusahduksen? Ääni ei ole kovin paha, mutta kuitenkin. Ja se on asiaan kuulumaton.
Starttimoottori on Boshin alkuperäinen kunnostettu, jonka bendix toimii niin kuin pitää. Auton kunnostuksen yhteydessä, kun automaatti otettiin irti, niin hammaskehä ja vetolevy tarkastettiin. Kiinnitykset sekä moottoriin että laatikkoon olivat asialliset.
Kuuluuko starttimoottoriin jonkinlaiset sovituslevyt, kun se kiinnitetään? Nyt se on kiinni suoraan ruuveilla.
Ja jos joku kysyy tuleeko ääni todella sieltä, niin kyllä.
Hain autoni eilen Heleniukselta Lempäälästä, missä venttiilinnostajien välykset pistettiin säätöpaloilla oikeisiin toleransseihin, ja he olivat myös kiinnittäneet huomion tähän samaiseen ääneen käynnistettäessä.
Helenius pohti että tulisiko sinne väliin joku shimmilevy tai olisiko niitä starttimoottoreita olemassa 10 ja 11 hampaisina, ja sitten jos on väärä moottori/hammasluku, niin rusahdus kuuluisi.
Starttimoottori on Boshin alkuperäinen kunnostettu, jonka bendix toimii niin kuin pitää. Auton kunnostuksen yhteydessä, kun automaatti otettiin irti, niin hammaskehä ja vetolevy tarkastettiin. Kiinnitykset sekä moottoriin että laatikkoon olivat asialliset.
Kuuluuko starttimoottoriin jonkinlaiset sovituslevyt, kun se kiinnitetään? Nyt se on kiinni suoraan ruuveilla.
Ja jos joku kysyy tuleeko ääni todella sieltä, niin kyllä.
Hain autoni eilen Heleniukselta Lempäälästä, missä venttiilinnostajien välykset pistettiin säätöpaloilla oikeisiin toleransseihin, ja he olivat myös kiinnittäneet huomion tähän samaiseen ääneen käynnistettäessä.
Helenius pohti että tulisiko sinne väliin joku shimmilevy tai olisiko niitä starttimoottoreita olemassa 10 ja 11 hampaisina, ja sitten jos on väärä moottori/hammasluku, niin rusahdus kuuluisi.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Onko sl ja slc ovet samat? Sovitin koriin korjauspalaa joka on kulmapala salpa puolella korissa. Tämä slc pala kaartuu hieman erilailla yläosasta.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Ovet on samat molemmissa korimalleissa.
Timppa.
Timppa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Joo ja kyllä se nurkkapala sinne sopi kun oikeassa kulmassa aikansa hieroi.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Itselläni ja kaikissa kuvissa 107 helman alaosa on musta? Kuuluuko se olla musta vai korinvärinen orkkiksena?
Re: 107 liittyvät kysymykset
Ainakin esite kuvissa on mustat helmat.BHN kirjoitti:Itselläni ja kaikissa kuvissa 107 helman alaosa on musta? Kuuluuko se olla musta vai korinvärinen orkkiksena?
http://oudemercedesbrochures.nl/R107_77.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
- Tiffany Twisted
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: To 28.05.2015 18:08
Re: 107 liittyvät kysymykset
Oikea väri ei ole musta vaan hyvin tumman harmaa. Oikea Mersun värikoodi annettiin jossain julkaisussa, mutta en löydä sitä nyt ihan tältä istumalta. Olen selvittänyt sen silloin kun oman auton maalaus oli ajankohtainen. Palaan asiaan jos löydän oikean koodin.
- Tiffany Twisted
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: To 28.05.2015 18:08
Re: 107 liittyvät kysymykset
Tarkennettu vastaus kysymykseen: "Itselläni ja kaikissa kuvissa 107 helman alaosa on musta? Kuuluuko se olla musta vai korinvärinen orkkiksena?"
Helmakoteloiden väri on Tiefdunkelgrau matt 7164
Väri ei paljon mustasta eroa, mutta tuo se oikea tehtaan ruiskuttama sävy on.
Helmakoteloiden väri on Tiefdunkelgrau matt 7164
Väri ei paljon mustasta eroa, mutta tuo se oikea tehtaan ruiskuttama sävy on.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Pe 04.04.2014 14:17
- Paikkakunta: Oulu
Re: 107 liittyvät kysymykset
Hei,
Onko kenelläkään kokemuksia vanhojen kasikoneiden pakoputkiston vaimentimen poistosta?
Asensin 380sl:ään euromallin putkiston yhdellä välimaimentajalla ja takavaimentajalla. Välivaimennin ottaa ikävästi runkoon kiinni etureunasta ja todennäköisesti koitan saada tuon korjattua taivuttamalla putkistoa eri kulmaan. Toinen vaihtoehto olisi poistaa tuo välipönttö, onko porukalla kokemuksia nouseeko melutaso liian suureksi välipöntön poiston myötä?
-Jaakko
Onko kenelläkään kokemuksia vanhojen kasikoneiden pakoputkiston vaimentimen poistosta?
Asensin 380sl:ään euromallin putkiston yhdellä välimaimentajalla ja takavaimentajalla. Välivaimennin ottaa ikävästi runkoon kiinni etureunasta ja todennäköisesti koitan saada tuon korjattua taivuttamalla putkistoa eri kulmaan. Toinen vaihtoehto olisi poistaa tuo välipönttö, onko porukalla kokemuksia nouseeko melutaso liian suureksi välipöntön poiston myötä?
-Jaakko
Re: 107 liittyvät kysymykset
Välipönttö vaimentaa vain tietyn taajuiset äänet, koska se on läpivirtaava. Silloin se ei poista ”normi” vaimentajan kammioissa vaimenevia taajuuksia. Käyntiäänen tulee lisää sellainen keskitaajuinen räkäisyys. Tuo ääni ja taajuus on sellainen, joka ainakin itseä harmittaa.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Pe 04.04.2014 14:17
- Paikkakunta: Oulu
Re: 107 liittyvät kysymykset
Hei,
Ok, hyvä tietää, taidampa jättää tuon välipöntön paikoilleen ja koitan vaan taivuttaa tuota putkea, jos jollain on tiedossa tornio-oulu alueella pakoputkistotöihin erikoistunut firma, niin suosituksia otetaan vastaan.
Onko tietoa mikä on tuo ainakin jenkkimallin 380sl:stä löytyvä Charcoal canister? Ilmeisesti putsaa/suodattaa aktiivihiilen avulla pakokaasuja. Huomasin että omassa autossa tuo kanisteri on täynnä hiiltä ja suuri osa alapuolen reiistä oli tukossa. Ravistellessa hiilenpalasia ja pölyä tulee ulos. Kuulukohan tuon olla tuollainen ja onko tuolla mitään tekemistä käynnin tasaisuuden kanssa?
Lisäksi hiilitankista lähtevä alipaineletku ei mennyt minnekään. Alipainekartan mukaan tuon letkun pitäisi mennä Thermo valveen, mutten kkiseltään löytänyt autosta tyhjää paikkaa tuolle letkulle. Kartan osoittamassa paikassa on kyllä ohjauspaineensäädin, jossa minulla on tyhjä paikka letkulle. Voisikohan tuo kuulua siihen...
-Jaakko
Ok, hyvä tietää, taidampa jättää tuon välipöntön paikoilleen ja koitan vaan taivuttaa tuota putkea, jos jollain on tiedossa tornio-oulu alueella pakoputkistotöihin erikoistunut firma, niin suosituksia otetaan vastaan.
Onko tietoa mikä on tuo ainakin jenkkimallin 380sl:stä löytyvä Charcoal canister? Ilmeisesti putsaa/suodattaa aktiivihiilen avulla pakokaasuja. Huomasin että omassa autossa tuo kanisteri on täynnä hiiltä ja suuri osa alapuolen reiistä oli tukossa. Ravistellessa hiilenpalasia ja pölyä tulee ulos. Kuulukohan tuon olla tuollainen ja onko tuolla mitään tekemistä käynnin tasaisuuden kanssa?
Lisäksi hiilitankista lähtevä alipaineletku ei mennyt minnekään. Alipainekartan mukaan tuon letkun pitäisi mennä Thermo valveen, mutten kkiseltään löytänyt autosta tyhjää paikkaa tuolle letkulle. Kartan osoittamassa paikassa on kyllä ohjauspaineensäädin, jossa minulla on tyhjä paikka letkulle. Voisikohan tuo kuulua siihen...
-Jaakko
Re: 107 liittyvät kysymykset
Aktiivihiilikanisteri kerää polttoainetankin kaasuja ja syöttää ne imusarjaan sopivassa vaiheessa.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Pe 04.04.2014 14:17
- Paikkakunta: Oulu
Re: 107 liittyvät kysymykset
kiitoksia vastauksesta. Hienoja systeemejä (toimiessaan) olleet nuo energiakriisin aikaan tehdyt keksinnöt. Pikkasen ravistelin tuota pönttöä ja hiiltähän sieltä tuli ulos oikein urakalla. Sen verran yksinkertainen systeemin että saa jäädä autoon eli en ala tuota irti repimään.
Pitää vielä tutkia mistä käynnistystyksen jälkeen ensimmäisien minuuttien aikana pieni epätasaisuus käynnissä johtuu, aiemmin oli puhetta, että boschin tulpat kasutuvat kohtalaisen helposti jos kone on säädetty käymään rikkaammalla seoksella. Omassa autossa seos säädettiin konerempan jälkeen aavistuksen rikkaampaan päin, joten voisi kyllä kokeilla auttaisiko jokin muu tulppamerkki käyntiin, nyt siis boschin tulpat paikallaan. Kaikki letkut ja liittimet pitäisi olla ok.
-Jaakko
Pitää vielä tutkia mistä käynnistystyksen jälkeen ensimmäisien minuuttien aikana pieni epätasaisuus käynnissä johtuu, aiemmin oli puhetta, että boschin tulpat kasutuvat kohtalaisen helposti jos kone on säädetty käymään rikkaammalla seoksella. Omassa autossa seos säädettiin konerempan jälkeen aavistuksen rikkaampaan päin, joten voisi kyllä kokeilla auttaisiko jokin muu tulppamerkki käyntiin, nyt siis boschin tulpat paikallaan. Kaikki letkut ja liittimet pitäisi olla ok.
-Jaakko
Re: 107 liittyvät kysymykset
Moi
Mun SL vm. -86 takakontin kansi ei pysy auki. Kymmenen sentin pituinen metallitangon pätkä löytyi verhoilun takaa, joten vääntöjousi on pätkähtänyt poikki.
Tutkailin kuinka sellaisen saisi vaihdettua ja aika ahtaalta vaikutti irrottaa rikkoutunut jousi.
Olisiko jollain käytännön vinkkejä vääntöjousen vaihtoon?
Hannu
Mun SL vm. -86 takakontin kansi ei pysy auki. Kymmenen sentin pituinen metallitangon pätkä löytyi verhoilun takaa, joten vääntöjousi on pätkähtänyt poikki.
Tutkailin kuinka sellaisen saisi vaihdettua ja aika ahtaalta vaikutti irrottaa rikkoutunut jousi.
Olisiko jollain käytännön vinkkejä vääntöjousen vaihtoon?
Hannu
Re: 107 liittyvät kysymykset
Muistaakseni tankin takaa pitää ottaa peltilevy/verhous irti niin pääsee käsiksi kyseiseen jouseen. Se jousi on tankin päällä rättikaton kaukalon alla kiinni. Löytyy sellainen jousi varaosa autosta, jos on sama kuin 1979 vuosimallissa.Foxnen kirjoitti:Moi
Mun SL vm. -86 takakontin kansi ei pysy auki. Kymmenen sentin pituinen metallitangon pätkä löytyi verhoilun takaa, joten vääntöjousi on pätkähtänyt poikki.
Tutkailin kuinka sellaisen saisi vaihdettua ja aika ahtaalta vaikutti irrottaa rikkoutunut jousi.
Olisiko jollain käytännön vinkkejä vääntöjousen vaihtoon?
Hannu
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 107 liittyvät kysymykset
Takakontin puolelta otin verhoilut irti ja näytti erittäin ahtaalta paikalta irroittaa jousen ruuvit millä ne on kiinni. Varsinkin toinen, keskellä oleva ruuvi, on niin ahtaalla ja hiukan kaukanakin että mitenkä saa irti ja varsinkin takaisin ruuvin. Tankin päällä, kontin puolelta katsottuna on, joku pieni säiliö jonka irroittamalla pääsisi kumpaankin ruuviin hyvin käsiksi. Mitenkähän se lähtisi irti? Kenelläkään kokemuksia?
Kiinnostaisi tuo varaosa vääntöjousi. Oisko kuvaa lähettää?
Kiinnostaisi tuo varaosa vääntöjousi. Oisko kuvaa lähettää?
Re: 107 liittyvät kysymykset
Minulla oli sama juttu. Niitä metallitankoja on kaksi, jotka nostaa luukun. Yksi tanko piti ostaa, ja se oli eka Vehon ikinä myymä silloin 3-4 vuotta sitten myyjän mukaan. Hinta oli muistaakseni 50-70€ tjsp.
R107 500 SL
W111 220 SEb coupe
W111 220 SEb coupe
Re: 107 liittyvät kysymykset
Sen huohotinsäiliön ruuvit on näkyvissä ja yksi ruuvi saattaa olla rättikaton kaukalosta käsin irrotettava. Yhden letkun joutuu irrottamaan niin sen saa käännettyä pois edestä. Olen semmoisen jousen vaihtanut noin 5 vuotta sitten niin ei muista ihan kaikkea näkemättä.Foxnen kirjoitti:Takakontin puolelta otin verhoilut irti ja näytti erittäin ahtaalta paikalta irroittaa jousen ruuvit millä ne on kiinni. Varsinkin toinen, keskellä oleva ruuvi, on niin ahtaalla ja hiukan kaukanakin että mitenkä saa irti ja varsinkin takaisin ruuvin. Tankin päällä, kontin puolelta katsottuna on, joku pieni säiliö jonka irroittamalla pääsisi kumpaankin ruuviin hyvin käsiksi. Mitenkähän se lähtisi irti? Kenelläkään kokemuksia?
Kiinnostaisi tuo varaosa vääntöjousi. Oisko kuvaa lähettää?
Ei ole kuvaa jousesta, mutta voin katsoa pystyykö ottamaan kuvaa kun käyn tallilla.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 107 liittyvät kysymykset
Nyt on kuva ehjästä ja katkenneesta tangon päästä. Molemmin puolin pitäisi olla tuollaiset koukut mitä tuossa ylemmässä on.
Nämä toiset päät tulevat rättikaton luukun saranoihin.
Nämä toiset päät tulevat rättikaton luukun saranoihin.
Viimeksi muokannut slsl77, Ma 22.01.2018 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 107 liittyvät kysymykset
Tänään sain purettua vääntöjousen irti omasta autostani. Näyttäis olevan samanlainen kuin sinun varaosasi. Arvio tangon pituudesta on n. 115 cm.
Eli voisin osan sinulta ostaa. Paljon pyydät osasta?
Hannu
Eli voisin osan sinulta ostaa. Paljon pyydät osasta?
Hannu
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Kysymys kierroslukumittarista...
Miten ja minne kytketään 117 kierroslukumittari? Ilmeisesti ei puolaan...
Onko D jet:llä ja K jet:llä eroa? Onko kellään vaijerin osanumerosta tietoa?
-reukku-
Miten ja minne kytketään 117 kierroslukumittari? Ilmeisesti ei puolaan...
Onko D jet:llä ja K jet:llä eroa? Onko kellään vaijerin osanumerosta tietoa?
-reukku-
Re: 107 liittyvät kysymykset
Minkä vaijerin numeroa?Reukku kirjoitti:Kysymys kierroslukumittarista...
Miten ja minne kytketään 117 kierroslukumittari? Ilmeisesti ei puolaan...
Onko D jet:llä ja K jet:llä eroa? Onko kellään vaijerin osanumerosta tietoa?
-reukku-
Käsittääkseni kierroslukumittari on sähköinen ja minusta se kytketään puolasta/sytytysyksiköstä, jos muistan oikein.
T:Timppa
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 107 liittyvät kysymykset
D-jetronicissa kytketään jakajalta tulevaan vihreän johtoon. Muissa malleissa sytytysyksiköltä tulevaan vihreäkeltaieen.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Kiitos vastauksesta. Entä jakajassa, missä sijaitsee kiinnityspiste? Puuttuu johto tyystin.unski kirjoitti:D-jetronicissa kytketään jakajalta tulevaan vihreän johtoon. Muissa malleissa sytytysyksiköltä tulevaan vihreäkeltaieen.
Timppa
-reukku-
Re: 107 liittyvät kysymykset
Siis alkuperäisessä d-jetronicissa kierrosmittari on kytketty jakajan sytytyskärjiltä tulevaan vihreään johtoon. Mikä vuosimalli ja ruiskun malli on kyseessä?
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.