Mikä vika 2.9 td väyrysessä
Mikä vika 2.9 td väyrysessä
Mikä mahto tulla 2.9 td väyryseen? Viime talvena viimes käytetty nyt pistin käyntiin niin kävi eka hyvin mutta rupes käymään vähän huonosti niin sammutin heti... oli käynnissä alle 30sek. Ja turbon öljyn tuloletku oli löysällä mutta ei kerenny käydä ilman öljyä??
Nyt ei lähe käyntiin vaikka kuinka starttailee.
Nyt ei lähe käyntiin vaikka kuinka starttailee.
Re: Mikä vika 2.9 td väyrysessä
Ilmaa se vaan on hörpännyt. Ilmaa polttoainejärjestelmä, sillä rupee taas pelittämään.
Re: Mikä vika 2.9 td väyrysessä
ilmattu on ja paljon (yli 10 akullista startattu) nyt tulee kunnolla suutin putkista löpöä mutta hörähtelee vaan.. ja mittaristossa lukee engine EPC electronics eli polttoaine järjestelmässä vikaa? korjaantuuko vika sillä että poistaa vaan kyseisen vikavalon vai onko jossain joku oikea vika
Re: Mikä vika 2.9 td väyrysessä
Jostain vetää ilmaa. Tarkista kaikki o-renkaat ja vedä suora linja kokeeksi tankista, jos siinä on välis jotain muuta... webasto, etc...
Re: Mikä vika 2.9 td väyrysessä
Tämä konehan on helvetin ranttu ilmasta. Ainoa oikea tapa ilmata on ottaa suutinputkea löysälle ja antaa sieltä puhaltaa ilmat pihalle, ei tarvi kuin muutaman kerran startata ja lähtee, siis jos ei vedä jostain lisää ilmaa.
Re: Mikä vika 2.9 td väyrysessä
Jotenkin tuntuu tuo epc electronics herja tutulle....
Mulla oli joskus 290td-98 väyrynen ja siitä antautui syöttöpummpu en nyt muista oliko juuri tuo herja näytössä, muistiin on vain jäänyt uuden tehdas kunnostetun pumpun hinta joka oli asennettuna 2150€
.
Tuosta reilu kuukausi eteenpäin oli moottoriöljyt vesikierrossa ja eikun kansi irti. Ja öljyinen glykoseos aiheutti sen että syyläri alkoi vuotamaan päätyjen o-renkaista.
Kyllä koitteli vaan ei hyljännyt
Kokeile vaihtaa uusi suodatin ja se tietysti täyteen löpöä ennen asennusta, saattaa vetää ilmaa suodattimen tiivisteenvälistä.


Tuosta reilu kuukausi eteenpäin oli moottoriöljyt vesikierrossa ja eikun kansi irti. Ja öljyinen glykoseos aiheutti sen että syyläri alkoi vuotamaan päätyjen o-renkaista.
Kyllä koitteli vaan ei hyljännyt

Kokeile vaihtaa uusi suodatin ja se tietysti täyteen löpöä ennen asennusta, saattaa vetää ilmaa suodattimen tiivisteenvälistä.
W115 220 -70
S204 200cdi -08
ex.W639 115cdi-08
ex:S211 270cdi -03
ex:W210 290tdt-98
ex:W202 250tdt-98
ex:W123 230TE-82
ex:W123 220D-77
S204 200cdi -08
ex.W639 115cdi-08
ex:S211 270cdi -03
ex:W210 290tdt-98
ex:W202 250tdt-98
ex:W123 230TE-82
ex:W123 220D-77
Re: Mikä vika 2.9 td väyrysessä
nyt lähti käyntiin mutta ei oikein kierrä.. taitaa johtua siitä epc valosta?? saisko sitä mitenkään koti keinoin pois vaan pitääkö poistaa testerillä
Re: Mikä vika 2.9 td väyrysessä
Onko se nyt vikatilas, eli ei ajaessa kierrä? Sähkösuuttimen vastusarvo kannattaa mitata tersteriä odotelles, se pitää olla jossain 90-125ohmia niin suutin ei ole syypää vikatilaan.
Re: Mikä vika 2.9 td väyrysessä
Muutaman onnistuneen startin jälkeen vika poistuu palamasta.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Re: Mikä vika 2.9 td väyrysessä
ei se vikavalo sieltä mihinkää katoa.. minkälaisen ja mistä kannattas hommata testetrin
Re: Mikä vika 2.9 td väyrysessä
Kun kerrot paikkauntasi, niin veikkaan että * testerikin löytyy läheltä ja sille osaava käyttäjä, jotta saa vikakoodeja ulos.
Pelkkä testeri kun ei riitä, vaan sitä pitää myös osata käyttää.
Hyvälaatuisen testerin arvo on enemmän kuin 290 DT Väyrysen.
Kiinasta löytyy mitä vaan joten sieltä rohkeasti vaan tilaamaan.
Pelkkä testeri kun ei riitä, vaan sitä pitää myös osata käyttää.
Hyvälaatuisen testerin arvo on enemmän kuin 290 DT Väyrysen.
Kiinasta löytyy mitä vaan joten sieltä rohkeasti vaan tilaamaan.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf