w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??
w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??
Morjenta kamraatit
Huomasin tuossa talvella että väykkä ujeltaa, siis semmonen ujellus alkaa siinä 60km/h jälkeen ja voimistuu vain mitä lujempaa ajaa.
Kuuluu niinku vänkärin puolelta näin äkkiseltään paikannettuna?
Voiko olla laatikko loppusuoralla (manuaali) vai oliskos kardaanin laakeri? Vai mitä veikkaatte?
Kiitos ajatuksista
Huomasin tuossa talvella että väykkä ujeltaa, siis semmonen ujellus alkaa siinä 60km/h jälkeen ja voimistuu vain mitä lujempaa ajaa.
Kuuluu niinku vänkärin puolelta näin äkkiseltään paikannettuna?
Voiko olla laatikko loppusuoralla (manuaali) vai oliskos kardaanin laakeri? Vai mitä veikkaatte?
Kiitos ajatuksista
Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??
Mikäs aski?
Toki tukilaakeri voi olla mutta pitää sun sinne alle kömpiä tutkimaan sitä kuitenkin ensin....ei tieten kallis osa ja se onkin sitten pois vikalistalta..manuaalissa tutki öljyn taso.
Toki tukilaakeri voi olla mutta pitää sun sinne alle kömpiä tutkimaan sitä kuitenkin ensin....ei tieten kallis osa ja se onkin sitten pois vikalistalta..manuaalissa tutki öljyn taso.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??
Mitäs nyt manuaaliaskeja on joutunut erimerkeille huoltamaan, niin usein ne rohisevat. Vapaalla rohisee, kytkin pohjassa ei. Tai epäsuorilla vaihteilla (1,2,3,5) rohisee, suoralla ei (4).
Useimmin ujellus tulee kuitenkin perästä, kuten tällä hetkellä huollossa olevassa w210:ssä. Tosin sen ujellukseen on tullut jo karkeuttakin kaasua löysätessä. Siellä on jo käsin kosketeltava välys kruunupyörän akselissa. Kardinaalin keskilaakeri voi olla yksi ujeltaja, mutta kysymykseen, mitä veikkaatte, veikkaan perää.
Useimmin ujellus tulee kuitenkin perästä, kuten tällä hetkellä huollossa olevassa w210:ssä. Tosin sen ujellukseen on tullut jo karkeuttakin kaasua löysätessä. Siellä on jo käsin kosketeltava välys kruunupyörän akselissa. Kardinaalin keskilaakeri voi olla yksi ujeltaja, mutta kysymykseen, mitä veikkaatte, veikkaan perää.
Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??
Morjensta kamraatit.
Kiitos vinkeistä, ns ujellus pienenee ku heittää 6 silmään ja nostaa nopeutta 100kmh.
Mutta toisaalta samankuuloinen ujellus kuuluu vaikka heitän vapaalle ja rullaan risteykseen lähes kävelyvauhtiin..
Eli oliskos sittenkin se kardaanin tukilaakeri ehkä ei perä ku se kuuluu niin siitä vaihdekepin kohdalta
Täytyy tarkistella ja samalla tarkistaa öljyt laatikosta ja perästä tietty..
Kiitos neuvoista ja ajatuksista
Kiitos vinkeistä, ns ujellus pienenee ku heittää 6 silmään ja nostaa nopeutta 100kmh.
Mutta toisaalta samankuuloinen ujellus kuuluu vaikka heitän vapaalle ja rullaan risteykseen lähes kävelyvauhtiin..
Eli oliskos sittenkin se kardaanin tukilaakeri ehkä ei perä ku se kuuluu niin siitä vaihdekepin kohdalta
Täytyy tarkistella ja samalla tarkistaa öljyt laatikosta ja perästä tietty..
Kiitos neuvoista ja ajatuksista
Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??
Kannattaa kyllä katsoa laatikon öljyt.
Korjaajalle kysymys.....missä malleissa on harva laakerisia periä...kun ne alkaa huutamaan niin paremmat laakerit tilalle ja ajoon?
Korjaajalle kysymys.....missä malleissa on harva laakerisia periä...kun ne alkaa huutamaan niin paremmat laakerit tilalle ja ajoon?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??
Nyppä kysyit pahan kysymyksen.. Kahviporukassa työmaalla ne sanoisivat harvalaakerisia periä olevan Mersuisa, mutta minen välitä niitten puheista.
Enemmän minulla on kokemusta nuoruudesta Fordien peristä, mutta sekin ihan eri asia. Nyt kun lopulta on iskenyt armoton köyhyys, on pakko laittaa rahat täheliseen..
Niin, näin autojen loppukäyttäjänä, minulla on ollut vain yksi Mersu W124 200d, jossa on hieman ujellusta tullut perästä. Muut kolme ovat olleet hiljaisia. Eikä siinäkään laakerit olleet noin väljänä, kuin tuossa vm.-98 w210 200cdi:ssä, joka on minulla huollettana/korjattavana sähkövikojen vuoksi. Molemmilla mittarissa 560tkm ensi kohtaamisessamme. Satalankkuun ajoin mittariin 250tkm lisää ja siihen lievään ujellukseen tottui. Perä on tuolla kentällä edelleen ehjänä.
Jöö, loppukäyttäjänä yrittäisin laakeroida, mutta tuohon asiakkaan Mersuun pitänee löytää jostain sopiva ehjä. Sopiikohan S210 290td automaatista? Semmonen oisi tiedossa...
Enemmän minulla on kokemusta nuoruudesta Fordien peristä, mutta sekin ihan eri asia. Nyt kun lopulta on iskenyt armoton köyhyys, on pakko laittaa rahat täheliseen..
Niin, näin autojen loppukäyttäjänä, minulla on ollut vain yksi Mersu W124 200d, jossa on hieman ujellusta tullut perästä. Muut kolme ovat olleet hiljaisia. Eikä siinäkään laakerit olleet noin väljänä, kuin tuossa vm.-98 w210 200cdi:ssä, joka on minulla huollettana/korjattavana sähkövikojen vuoksi. Molemmilla mittarissa 560tkm ensi kohtaamisessamme. Satalankkuun ajoin mittariin 250tkm lisää ja siihen lievään ujellukseen tottui. Perä on tuolla kentällä edelleen ehjänä.
Jöö, loppukäyttäjänä yrittäisin laakeroida, mutta tuohon asiakkaan Mersuun pitänee löytää jostain sopiva ehjä. Sopiikohan S210 290td automaatista? Semmonen oisi tiedossa...
Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??
Kardaanin laakerille ääni. Oisko hyvä laakeri kympin luokkaa että ei paljoa kustanna vaihella. Voi olla hurjan kuuloinen se laakeri kun alkaa väljistyä. Joskus mennyt vuoden ikäinen jo, liekkö päässy vettä sisään vai oisko asentaessa lyöty pahasti tms...vette79 kirjoitti:Morjensta kamraatit.
Kiitos vinkeistä, ns ujellus pienenee ku heittää 6 silmään ja nostaa nopeutta 100kmh.
Mutta toisaalta samankuuloinen ujellus kuuluu vaikka heitän vapaalle ja rullaan risteykseen lähes kävelyvauhtiin..
Eli oliskos sittenkin se kardaanin tukilaakeri ehkä ei perä ku se kuuluu niin siitä vaihdekepin kohdalta
Täytyy tarkistella ja samalla tarkistaa öljyt laatikosta ja perästä tietty..
Kiitos neuvoista ja ajatuksista
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??
Korjaajalle vastaus....jos automaatti niin välityksen oltava sama...manuaalialla kaiketi ei ole väliä .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??
Manuaali tosiaan ko. auto..
Lähdetään liikkeelle laakerista.
Näyttää väyryseen nyt ilmenevän vikoja ihan liukuhihnalla...
2 vika ilmeni tänään.. puhaltaa vain kylmää... kun veivasin lämppärin säätöjä ylös alas ni alko sitte puhaltaan lämmintä..
Onko vika vain pässinmunissa vai jossain muualla??
Lähdetään liikkeelle laakerista.
Näyttää väyryseen nyt ilmenevän vikoja ihan liukuhihnalla...
2 vika ilmeni tänään.. puhaltaa vain kylmää... kun veivasin lämppärin säätöjä ylös alas ni alko sitte puhaltaan lämmintä..
Onko vika vain pässinmunissa vai jossain muualla??
Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??
Luultavasti pässinmunissa vika. Samallailla teki mulla joskus väykyssä, pelkästään ränkkäämällä ääriasentoihin säätimiä sai vaihdettua joko kuumaa tai kylmää. Irrotin ja avasin ne ja annoin jotain valohoitoa (putsasin) niin toimi parivuotta sen jälkeen.
Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??
Morjensta
Just näin tekee mulla, eli ku vääntelen ääriasentoon ni alkaa tuleen lämmintä..
Moottorin lämmöt kyllä nousee nopeasti sinne 80 asteeseen mikä on poikkeuksellista
Pitää ottaa irti ja putsata jos sillä menis
Kiitos vinkistä
Just näin tekee mulla, eli ku vääntelen ääriasentoon ni alkaa tuleen lämmintä..
Moottorin lämmöt kyllä nousee nopeasti sinne 80 asteeseen mikä on poikkeuksellista
Pitää ottaa irti ja putsata jos sillä menis
Kiitos vinkistä
Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??
Kiitos avuista,
Käytetytuudet pässinmunat tilattu germaaneista, toivottavasti toimii vähä paremmin tuo lämpöhomma kabiiniin.
Eikä ollu pahan hintaset jos vain toimii 63e kuluineen.
Käytetytuudet pässinmunat tilattu germaaneista, toivottavasti toimii vähä paremmin tuo lämpöhomma kabiiniin.
Eikä ollu pahan hintaset jos vain toimii 63e kuluineen.
Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??
Mulla perän laakerien ääni kantautu kardaania pitkin, niin että tuntu tulevan jostain kepin juuresta/laatikon takapäästä. Kannattaa varmaan tutkia ensin kannatinlaakeri ja sitten pinjoniakseli.
Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??
Morjesta,
Vika löytyi, kardaanin tukilaakeri rikki..
Kiitos vinkeitä
Taas ajetaan 300.000 km jos ei vain lahoa ennen sitä
Vika löytyi, kardaanin tukilaakeri rikki..
Kiitos vinkeitä
Taas ajetaan 300.000 km jos ei vain lahoa ennen sitä
Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??
Perhanan perhana. Näin näissä asennuksissa aina käy:
Ylimääräinen tärinä kiihdyttäessä vaihdettu onnistuneesti ujellukseen kaasua höllätessä.
Tuli vaihettua siis molemmat kardaanin tärinäkumit ja samalla kardaanin tukilaakeri tukineen päivineen tärinän takia. Nyt tärinä on korjattu, mutta aivan uusi Motonetin laatulaakeri ei taidakkaan olla ihan vireessä. Höllätessä selvästi ohjaamoon kuuluva ujellus. Onkohan minkäänlaista mahdollisuutta saada takuuseen myös työtä ja sen kustannuksia, mitä tuon laakerin vaihtaminen vaatii. Laakerin asennuksen yhteydessä ei mielestäni tapahtunut mitää sellaista että laakeri olisi paskaksi mennyt, hyvin ainakin pyöri asennuksen jälkeenkin.
Onko kannatinlaakerin asemoinnissa jotain mitä pitää tietää, siinähän on aika paljon pelivaraa eteen/taaksen suunnassa?
Ylimääräinen tärinä kiihdyttäessä vaihdettu onnistuneesti ujellukseen kaasua höllätessä.
Tuli vaihettua siis molemmat kardaanin tärinäkumit ja samalla kardaanin tukilaakeri tukineen päivineen tärinän takia. Nyt tärinä on korjattu, mutta aivan uusi Motonetin laatulaakeri ei taidakkaan olla ihan vireessä. Höllätessä selvästi ohjaamoon kuuluva ujellus. Onkohan minkäänlaista mahdollisuutta saada takuuseen myös työtä ja sen kustannuksia, mitä tuon laakerin vaihtaminen vaatii. Laakerin asennuksen yhteydessä ei mielestäni tapahtunut mitää sellaista että laakeri olisi paskaksi mennyt, hyvin ainakin pyöri asennuksen jälkeenkin.
Onko kannatinlaakerin asemoinnissa jotain mitä pitää tietää, siinähän on aika paljon pelivaraa eteen/taaksen suunnassa?
Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??
Laakerin asennus heitto on samanverran kuin laakeri kehikon soikeat reiät...toki kestäähän se hieman pitkittäinkin kun kumi on sellainen liikkuva.
Mielestäni motonetilla on sellainen korvaus systeemi lomake jolla voi noita laatuun liittyviä korjaus kuluja hakea..tutkipa netti sivuilta.
Mielestäni motonetilla on sellainen korvaus systeemi lomake jolla voi noita laatuun liittyviä korjaus kuluja hakea..tutkipa netti sivuilta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??
Pitää soitella tuonne.atlas kirjoitti:Laakerin asennus heitto on samanverran kuin laakeri kehikon soikeat reiät...toki kestäähän se hieman pitkittäinkin kun kumi on sellainen liikkuva.
Mielestäni motonetilla on sellainen korvaus systeemi lomake jolla voi noita laatuun liittyviä korjaus kuluja hakea..tutkipa netti sivuilta.
Paljonkos kardaanin pitäisi liikkua, jos perä on ehjä? Nyt liikkuu kehällä noin 1cm, jos pyörittelee, en nyt asteiksi osaa ruveta kääntämään.
Huomenna nosturille kuuntelemaan mistä ulina kuuluu.