w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vette79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 24.11.2008 22:04

w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??

Viesti Kirjoittaja vette79 »

Morjenta kamraatit

Huomasin tuossa talvella että väykkä ujeltaa, siis semmonen ujellus alkaa siinä 60km/h jälkeen ja voimistuu vain mitä lujempaa ajaa.
Kuuluu niinku vänkärin puolelta näin äkkiseltään paikannettuna?

Voiko olla laatikko loppusuoralla (manuaali) vai oliskos kardaanin laakeri? Vai mitä veikkaatte?

Kiitos ajatuksista
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mikäs aski?
Toki tukilaakeri voi olla mutta pitää sun sinne alle kömpiä tutkimaan sitä kuitenkin ensin....ei tieten kallis osa ja se onkin sitten pois vikalistalta..manuaalissa tutki öljyn taso.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Mitäs nyt manuaaliaskeja on joutunut erimerkeille huoltamaan, niin usein ne rohisevat. Vapaalla rohisee, kytkin pohjassa ei. Tai epäsuorilla vaihteilla (1,2,3,5) rohisee, suoralla ei (4).

Useimmin ujellus tulee kuitenkin perästä, kuten tällä hetkellä huollossa olevassa w210:ssä. Tosin sen ujellukseen on tullut jo karkeuttakin kaasua löysätessä. Siellä on jo käsin kosketeltava välys kruunupyörän akselissa. Kardinaalin keskilaakeri voi olla yksi ujeltaja, mutta kysymykseen, mitä veikkaatte, veikkaan perää.
vette79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 24.11.2008 22:04

Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??

Viesti Kirjoittaja vette79 »

Morjensta kamraatit.

Kiitos vinkeistä, ns ujellus pienenee ku heittää 6 silmään ja nostaa nopeutta 100kmh.
Mutta toisaalta samankuuloinen ujellus kuuluu vaikka heitän vapaalle ja rullaan risteykseen lähes kävelyvauhtiin..
Eli oliskos sittenkin se kardaanin tukilaakeri :roll: ehkä ei perä ku se kuuluu niin siitä vaihdekepin kohdalta :idea:
Täytyy tarkistella ja samalla tarkistaa öljyt laatikosta ja perästä tietty..

Kiitos neuvoista ja ajatuksista
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kannattaa kyllä katsoa laatikon öljyt.
Korjaajalle kysymys.....missä malleissa on harva laakerisia periä...kun ne alkaa huutamaan niin paremmat laakerit tilalle ja ajoon?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Nyppä kysyit pahan kysymyksen.. Kahviporukassa työmaalla ne sanoisivat harvalaakerisia periä olevan Mersuisa, mutta minen välitä niitten puheista.

Enemmän minulla on kokemusta nuoruudesta Fordien peristä, mutta sekin ihan eri asia. Nyt kun lopulta on iskenyt armoton köyhyys, on pakko laittaa rahat täheliseen..

Niin, näin autojen loppukäyttäjänä, minulla on ollut vain yksi Mersu W124 200d, jossa on hieman ujellusta tullut perästä. Muut kolme ovat olleet hiljaisia. Eikä siinäkään laakerit olleet noin väljänä, kuin tuossa vm.-98 w210 200cdi:ssä, joka on minulla huollettana/korjattavana sähkövikojen vuoksi. Molemmilla mittarissa 560tkm ensi kohtaamisessamme. Satalankkuun ajoin mittariin 250tkm lisää ja siihen lievään ujellukseen tottui. Perä on tuolla kentällä edelleen ehjänä.

Jöö, loppukäyttäjänä yrittäisin laakeroida, mutta tuohon asiakkaan Mersuun pitänee löytää jostain sopiva ehjä. Sopiikohan S210 290td automaatista? Semmonen oisi tiedossa...
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??

Viesti Kirjoittaja AK47 »

vette79 kirjoitti:Morjensta kamraatit.

Kiitos vinkeistä, ns ujellus pienenee ku heittää 6 silmään ja nostaa nopeutta 100kmh.
Mutta toisaalta samankuuloinen ujellus kuuluu vaikka heitän vapaalle ja rullaan risteykseen lähes kävelyvauhtiin..
Eli oliskos sittenkin se kardaanin tukilaakeri :roll: ehkä ei perä ku se kuuluu niin siitä vaihdekepin kohdalta :idea:
Täytyy tarkistella ja samalla tarkistaa öljyt laatikosta ja perästä tietty..

Kiitos neuvoista ja ajatuksista
Kardaanin laakerille ääni. Oisko hyvä laakeri kympin luokkaa että ei paljoa kustanna vaihella. Voi olla hurjan kuuloinen se laakeri kun alkaa väljistyä. Joskus mennyt vuoden ikäinen jo, liekkö päässy vettä sisään vai oisko asentaessa lyöty pahasti tms...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??

Viesti Kirjoittaja atlas »

Korjaajalle vastaus....jos automaatti niin välityksen oltava sama...manuaalialla kaiketi ei ole väliä .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
vette79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 24.11.2008 22:04

Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??

Viesti Kirjoittaja vette79 »

Manuaali tosiaan ko. auto..
Lähdetään liikkeelle laakerista.

Näyttää väyryseen nyt ilmenevän vikoja ihan liukuhihnalla... :cry:
2 vika ilmeni tänään.. puhaltaa vain kylmää... kun veivasin lämppärin säätöjä ylös alas ni alko sitte puhaltaan lämmintä..
Onko vika vain pässinmunissa vai jossain muualla?? :shock:
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2474
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Luultavasti pässinmunissa vika. Samallailla teki mulla joskus väykyssä, pelkästään ränkkäämällä ääriasentoihin säätimiä sai vaihdettua joko kuumaa tai kylmää. Irrotin ja avasin ne ja annoin jotain valohoitoa (putsasin) niin toimi parivuotta sen jälkeen.
vette79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 24.11.2008 22:04

Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??

Viesti Kirjoittaja vette79 »

Morjensta

Just näin tekee mulla, eli ku vääntelen ääriasentoon ni alkaa tuleen lämmintä..
Moottorin lämmöt kyllä nousee nopeasti sinne 80 asteeseen mikä on poikkeuksellista :)

Pitää ottaa irti ja putsata jos sillä menis

Kiitos vinkistä :)
vette79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 24.11.2008 22:04

Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??

Viesti Kirjoittaja vette79 »

Kiitos avuista,
Käytetytuudet pässinmunat tilattu germaaneista, toivottavasti toimii vähä paremmin tuo lämpöhomma kabiiniin.
Eikä ollu pahan hintaset jos vain toimii 63e kuluineen.
toozi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Su 15.01.2006 14:10

Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??

Viesti Kirjoittaja toozi »

Mulla perän laakerien ääni kantautu kardaania pitkin, niin että tuntu tulevan jostain kepin juuresta/laatikon takapäästä. Kannattaa varmaan tutkia ensin kannatinlaakeri ja sitten pinjoniakseli.
vette79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 24.11.2008 22:04

Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??

Viesti Kirjoittaja vette79 »

Morjesta,

Vika löytyi, kardaanin tukilaakeri rikki..

Kiitos vinkeitä :)
Taas ajetaan 300.000 km jos ei vain lahoa ennen sitä :)
Nnappula
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 04.03.2017 16:14

Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??

Viesti Kirjoittaja Nnappula »

Perhanan perhana. Näin näissä asennuksissa aina käy:

Ylimääräinen tärinä kiihdyttäessä vaihdettu onnistuneesti ujellukseen kaasua höllätessä.

Tuli vaihettua siis molemmat kardaanin tärinäkumit ja samalla kardaanin tukilaakeri tukineen päivineen tärinän takia. Nyt tärinä on korjattu, mutta aivan uusi Motonetin laatulaakeri ei taidakkaan olla ihan vireessä. Höllätessä selvästi ohjaamoon kuuluva ujellus. Onkohan minkäänlaista mahdollisuutta saada takuuseen myös työtä ja sen kustannuksia, mitä tuon laakerin vaihtaminen vaatii. Laakerin asennuksen yhteydessä ei mielestäni tapahtunut mitää sellaista että laakeri olisi paskaksi mennyt, hyvin ainakin pyöri asennuksen jälkeenkin.

Onko kannatinlaakerin asemoinnissa jotain mitä pitää tietää, siinähän on aika paljon pelivaraa eteen/taaksen suunnassa?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??

Viesti Kirjoittaja atlas »

Laakerin asennus heitto on samanverran kuin laakeri kehikon soikeat reiät...toki kestäähän se hieman pitkittäinkin kun kumi on sellainen liikkuva.
Mielestäni motonetilla on sellainen korvaus systeemi lomake jolla voi noita laatuun liittyviä korjaus kuluja hakea..tutkipa netti sivuilta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Nnappula
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 04.03.2017 16:14

Re: w210 cdi, vm -00 ujeltaa ??

Viesti Kirjoittaja Nnappula »

atlas kirjoitti:Laakerin asennus heitto on samanverran kuin laakeri kehikon soikeat reiät...toki kestäähän se hieman pitkittäinkin kun kumi on sellainen liikkuva.
Mielestäni motonetilla on sellainen korvaus systeemi lomake jolla voi noita laatuun liittyviä korjaus kuluja hakea..tutkipa netti sivuilta.
Pitää soitella tuonne.

Paljonkos kardaanin pitäisi liikkua, jos perä on ehjä? Nyt liikkuu kehällä noin 1cm, jos pyörittelee, en nyt asteiksi osaa ruveta kääntämään.

Huomenna nosturille kuuntelemaan mistä ulina kuuluu.
Vastaa Viestiin