W211 E500 sammui pysähtyessä
W211 E500 sammui pysähtyessä
Moro.
Otsikon mallinen auto kyseessä ja noin puolen tunnin ajelun jälkeen auto sammui kun pysähdyin risteykseen. Ei vikailmoituksia näytölle, kaikki merkkivalot syttyivät kuin sytytysvirroilla normaalisti. Ei lähtenyt enää käyntiin, startti pyörittää konetta mutta äänen perusteella ei koita edes hörähdellä. Bensapumppu ainakin tuntuu käyvän virtoja käännellessä. Vastaavia tarinoita löytyi muilta foorumeilta, joissa viallinen kampiakselin asentotunnistin. Huomenna päivänvalon aikaan otan Starin kaveriksi ja alan tutkimaan.
Mites näissä nuo polttoainesuodattimet? Kun ilmeisesti ovat samassa paketissa pumpun kanssa. Jäätyvätkö ne miten herkästi?
Tuleeko muita mahdollisia vikapaikkoja mieleen?
Otsikon mallinen auto kyseessä ja noin puolen tunnin ajelun jälkeen auto sammui kun pysähdyin risteykseen. Ei vikailmoituksia näytölle, kaikki merkkivalot syttyivät kuin sytytysvirroilla normaalisti. Ei lähtenyt enää käyntiin, startti pyörittää konetta mutta äänen perusteella ei koita edes hörähdellä. Bensapumppu ainakin tuntuu käyvän virtoja käännellessä. Vastaavia tarinoita löytyi muilta foorumeilta, joissa viallinen kampiakselin asentotunnistin. Huomenna päivänvalon aikaan otan Starin kaveriksi ja alan tutkimaan.
Mites näissä nuo polttoainesuodattimet? Kun ilmeisesti ovat samassa paketissa pumpun kanssa. Jäätyvätkö ne miten herkästi?
Tuleeko muita mahdollisia vikapaikkoja mieleen?
Re: W211 E500 sammui pysähtyessä
Bensa nyt ei jäädy herkkään...jos on kaksipuoliset tankit voi virtaus nopeus olla pieni jos pumppu huono jolloin tasausta ei synny ja bensa loppuu vaikka mittari näyttää jotain varttia vielä mutta toi ja kampuran anturi on järkevimmät vika kohdat...kokeile kylmänä vielä käynnistää jolloin se käynnistyy just ton kampura anturin takia mutta kuumana sit hyytyy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 E500 sammui pysähtyessä
Kampiakselin anturia veikkaan minäkin.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: W211 E500 sammui pysähtyessä
Kiitokset vastauksista.
Starilla ei mitään vikoja löytynyt moottorinohjauksesta. Auto ei käynnistynyt kylmänäkään.
Tuosta kaksipuolisesta tankista en osaa sanoa. Kokeilin polttoainekiskon mittauspisteestä meisselillä kun mittaria ei ole niin sieltä purskahti vähän polttoainetta ja pienellä paineella. Joskus toisella autolla kokeillut samaa ja tullut sumuna kovalla paineella. Mitenhän näissä uudemmissa, luulisi näissäkin olevan linjassa painetta? Aina kun pyöritti bensapumppua niin taas tuli vähän bensaa kiskosta.
Jos polttoainelinjaan olisi päässyt vettä ja se jäätynyt johonkin? Pitänee mittari hankkia ja etsiä viitearvot / jos joku foorumilaisista tietää millainen paine siellä pitäisi olla.
Tuolle kampiakselin anturille ei taida olla omaa signaalia Starissa? En ainakaan löytänyt valikoita tongittuani.
Nokka-akselin anturi löytyi ja näytti "No signal" mutta startatessa muuttui "Signal OK", lienee normaalia.
Lisäys: Näissä ei taida olla erillistä polttoainesuodatinta ennen pumppua?
Starilla ei mitään vikoja löytynyt moottorinohjauksesta. Auto ei käynnistynyt kylmänäkään.
Tuosta kaksipuolisesta tankista en osaa sanoa. Kokeilin polttoainekiskon mittauspisteestä meisselillä kun mittaria ei ole niin sieltä purskahti vähän polttoainetta ja pienellä paineella. Joskus toisella autolla kokeillut samaa ja tullut sumuna kovalla paineella. Mitenhän näissä uudemmissa, luulisi näissäkin olevan linjassa painetta? Aina kun pyöritti bensapumppua niin taas tuli vähän bensaa kiskosta.
Jos polttoainelinjaan olisi päässyt vettä ja se jäätynyt johonkin? Pitänee mittari hankkia ja etsiä viitearvot / jos joku foorumilaisista tietää millainen paine siellä pitäisi olla.
Tuolle kampiakselin anturille ei taida olla omaa signaalia Starissa? En ainakaan löytänyt valikoita tongittuani.
Nokka-akselin anturi löytyi ja näytti "No signal" mutta startatessa muuttui "Signal OK", lienee normaalia.
Lisäys: Näissä ei taida olla erillistä polttoainesuodatinta ennen pumppua?
Re: W211 E500 sammui pysähtyessä
Kyllä vialliselle kammen asentoanturalle löytyy P-koodi. Ainakin mulla ja lähiympäristössäni on aina antanut koodin vikaantunut antura. Toisekseen viallinen antura jäähtyessään yleensä sallii auton käynnistyä. Muuten kyllä vikaantuessaan mokoma antura halvaannuttaa koko auton.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W211 E500 sammui pysähtyessä
Polttoaine pumpun tai paineen viat ei näy starissa....paljonkos oli tankissa bensaa kun teki ton..toki paineen voisi mitata.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 E500 sammui pysähtyessä
Parikymmentä litraa pitäisi olla mittarin mukaan. Pitää hankkia tuo mittari vielä ja tarkistaa paljonko siellä on paine, jostain ohjeesta löytyi että reilu 3 baria saisi olla painetta.
Re: W211 E500 sammui pysähtyessä
Toi bensa määrä on siinä rajoilla jos tasaus ei toimi niin pumppu ryystää jo ilmaa..kokeiles lisätä sinne gasoliinia ensin.
Bensan paineen voit mitata niin että tukista venttiilihattu irroittimella löysäät sisä venttiilin...sama systeemi kuin renkaan venttiilissä...löysää sitä..letkun pätkä ja mikä vain painemittari siihen letkunpäähän ja klemmarit...pitää hyvin ton paineen mitä siellä on niin ei tartte rakentaa oikeaa nipoilla olevaa systeemiä..tollanen pieni paine mittari hyde liikkeessä alle kympin.
Bensan paineen voit mitata niin että tukista venttiilihattu irroittimella löysäät sisä venttiilin...sama systeemi kuin renkaan venttiilissä...löysää sitä..letkun pätkä ja mikä vain painemittari siihen letkunpäähän ja klemmarit...pitää hyvin ton paineen mitä siellä on niin ei tartte rakentaa oikeaa nipoilla olevaa systeemiä..tollanen pieni paine mittari hyde liikkeessä alle kympin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 E500 sammui pysähtyessä
Mittausarvot esille vaikka moottori tyhjäkäynnillä/lämpimäksikäynnissä/kylmäkäynnistyksessä tjms niin startattaessa pitäis näkyä kierrosluvussa nousu 0 -> satojakierroksia jos anturi toimii.w211e500 kirjoitti:Kiitokset vastauksista.
Tuolle kampiakselin anturille ei taida olla omaa signaalia Starissa? En ainakaan löytänyt valikoita tongittuani.
Nokka-akselin anturi löytyi ja näytti "No signal" mutta startatessa muuttui "Signal OK", lienee normaalia.
Re: W211 E500 sammui pysähtyessä
Parikymmentä litraa lisää tankattu, ei käynnisty ja paine tuntuu olevan samanlainen kuin aikaisemminkin. Ei ollut tänään alan liikkeet auki niin käyn hakemassa mittarin huomenna.atlas kirjoitti:Toi bensa määrä on siinä rajoilla jos tasaus ei toimi niin pumppu ryystää jo ilmaa..kokeiles lisätä sinne gasoliinia ensin.
Bensan paineen voit mitata niin että tukista venttiilihattu irroittimella löysäät sisä venttiilin...sama systeemi kuin renkaan venttiilissä...löysää sitä..letkun pätkä ja mikä vain painemittari siihen letkunpäähän ja klemmarit...pitää hyvin ton paineen mitä siellä on niin ei tartte rakentaa oikeaa nipoilla olevaa systeemiä..tollanen pieni paine mittari hyde liikkeessä alle kympin.
Kyllä siellä startatessa moottorin kierrosluku muuttui, mutta muistelisin että vajaa pari sataa kierrosta olisi ollut.shade_z kirjoitti:Mittausarvot esille vaikka moottori tyhjäkäynnillä/lämpimäksikäynnissä/kylmäkäynnistyksessä tjms niin startattaessa pitäis näkyä kierrosluvussa nousu 0 -> satojakierroksia jos anturi toimii.w211e500 kirjoitti:Kiitokset vastauksista.
Tuolle kampiakselin anturille ei taida olla omaa signaalia Starissa? En ainakaan löytänyt valikoita tongittuani.
Nokka-akselin anturi löytyi ja näytti "No signal" mutta startatessa muuttui "Signal OK", lienee normaalia.
Youtubesta löytyi tällainen https://www.youtube.com/watch?v=6GM8YQBg3qw video ja mikäli oikein ymmärsin niin ensin polttoainepumppu syöttää ainetta filtterille jonka jälkeen se kuskin puolella oleva "sender unit?" siirtää polttoaineen polttoainekiskoon. Ja ilmeisesti paluupuolelta polttoaine palaa varsinaiselle pumpulle (vänkärin puoli). Eikö tuon kuitenkin pitäisi puolella tankilla saada pumpattua polttoainelinjaan painetta vaikka olisikin tuolla paluupuolella vikaa kuten videossa?
Re: W211 E500 sammui pysähtyessä
Tossa se täyttää sen pumpun puoliskon mutta mutta jos tuotto on pieni ja putki paikallaan niin pumpun puoli on tyhjjä ja toisella puolen takkia taas yli neljännes.
No voi itse pumppukin olla ettei jaksa painetta tehdä tai paineen säädin on loppu...joissakinon jakotukissa paineensäätdin ja joissakin suodattimen yhteydessä.
Vain mittaamalla paine selviää vikakin.
Videossa on muuten omaviritys letkut ja sähköliittimet räpellelty paikalleen.
No voi itse pumppukin olla ettei jaksa painetta tehdä tai paineen säädin on loppu...joissakinon jakotukissa paineensäätdin ja joissakin suodattimen yhteydessä.
Vain mittaamalla paine selviää vikakin.
Videossa on muuten omaviritys letkut ja sähköliittimet räpellelty paikalleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 E500 sammui pysähtyessä
Paine mitattu kiskosta, vajaa 4 baria.
Strobolampulla katsottu sytytystä, kipinä puuttuu.
Taidan laittaa sen anturin tulemaan.
Strobolampulla katsottu sytytystä, kipinä puuttuu.
Taidan laittaa sen anturin tulemaan.
Re: W211 E500 sammui pysähtyessä
Anturi vaihdettu kipinä edelleen puuttuu.
-
FinlandMerceds
- Mersumaanikko

- Viestit: 5949
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 E500 sammui pysähtyessä
Mitä testeri näyttääw211e500 kirjoitti:Anturi vaihdettu kipinä edelleen puuttuu.
viimeistä tässä vaihesahan sillä on jo katsottu
tai sitten vaan jatkaa rahan tuhalamiista, summassa osien vaihtelua kilpien väliin
Mökkillä
'
'
Re: W211 E500 sammui pysähtyessä
Stari ei näytä mitään vikoja ja ajonestokaan ei ole päällä.
Anturin vaihdoin kun oli halpa osa ja tuntui olevan yleisin tähän ongelmaan.
Anturin vaihdoin kun oli halpa osa ja tuntui olevan yleisin tähän ongelmaan.
-
FinlandMerceds
- Mersumaanikko

- Viestit: 5949
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 E500 sammui pysähtyessä
Sillä voi katrsoa muutakin kuin vikoja jaw211e500 kirjoitti:Stari ei näytä mitään vikoja ja ajonestokaan ei ole päällä.
Anturin vaihdoin kun oli halpa osa ja tuntui olevan yleisin tähän ongelmaan.
juuri siihen tarvitaan sitä osaavaa käytäjää
Mökkillä
'
'
Re: W211 E500 sammui pysähtyessä
Auto täräytetty käyntiin! Sulake 58 moottoritilan sulakerasiassa vaihdettu. Vikapaikkana olikin sitten 2 puolan johtoa hangannut venttiilikopan kanteen.
-
FinlandMerceds
- Mersumaanikko

- Viestit: 5949
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 E500 sammui pysähtyessä
Hyväw211e500 kirjoitti:Auto täräytetty käyntiin! Sulake 58 moottoritilan sulakerasiassa vaihdettu. Vikapaikkana olikin sitten 2 puolan johtoa hangannut venttiilikopan kanteen.
mutta siis sulakeitako ei heti alkuun tarkistettu ?
Mökkillä
'
'
Re: W211 E500 sammui pysähtyessä
Aluksi tuli tarkastettua vain bensapaine ja kipinä jonka jälkeen tilasinkin sen anturin ja annoin auton seistä sen aikaa. Tänään sitten rupesin tutkimaan tarkemmin, kun ei eilen anturin vaihdolla ruvennut pelaamaan.FinlandMerceds kirjoitti:Hyväw211e500 kirjoitti:Auto täräytetty käyntiin! Sulake 58 moottoritilan sulakerasiassa vaihdettu. Vikapaikkana olikin sitten 2 puolan johtoa hangannut venttiilikopan kanteen.
mutta siis sulakeitako ei heti alkuun tarkistettu ?
Ehkä olisi ollut järkevämpi aloittaa sulakkeista



