Tehonlisäyssoftat
Tehonlisäyssoftat
Onko tuon firman tuotteista jotain kerrottavaa? Menevätkö lupaukset ja todellisuus kuinka hyvin yhteen? Hyvänä puolena voisi kuvitella olevan se, että virityksen pystyy myös purkamaan pelkästään laitteen irroittamalla ja alkuperäinen softa silloin palautuu ilman uudelleenohjelmointia.
Yli 300hv ja 650Nm houkuttelisivat kasikonelaisia.
Yli 300hv ja 650Nm houkuttelisivat kasikonelaisia.
Re: Tehonlisäyssoftat
Aika harhaanjohtavaa puhua "lastusta", sehän oikeasti tarkoittaa uutta moottoriohjainlaitteen ohjelmaa ja tässä näyttää olevan kyse huijausboksista, täällä foorumilla näitä nimitetään tuhobokseiksi. Tuhoa saa aikaiseksi halvemmallakin.
Re: Tehonlisäyssoftat
Mielenkiintoista tietoa. Eikös tuo tavallaan ohita alkuperäiseen softan ja korvaa se omalla? Väliin laitetaan joku oma palikka? Siinähän voi olla ihan oma parempi softa.DBFI kirjoitti:Aika harhaanjohtavaa puhua "lastusta", sehän oikeasti tarkoittaa uutta moottoriohjainlaitteen ohjelmaa ja tässä näyttää olevan kyse huijausboksista, täällä foorumilla näitä nimitetään tuhobokseiksi. Tuhoa saa aikaiseksi halvemmallakin.
Jos tuo on nyt aivan silkkaa kusetusta niin ihme, että edelleen elää ja voi hyvin... Joku sakujen tuote kuitenkin?
Mikä sitten olisi se parempi vaihtoehto tähän?
Mitään peruuttamatonta vaihtoehtoa en tähän haluaisi,
Re: Tehonlisäyssoftat
Ei, nämä ei "ohita alkuperäistä ja korvaa omalla", vaan tekevät vain 1 asian:
Poimivat polttoaineen ruiskutuspaineen paineanturilta, muuttaa lukemaa alaspäin (ruuvista säädettävän määrän) ja auton softa "korjaa" sen sitten ylöspäin "oikeaan" arvoon, tosiasiassa siis normaalia korkeammaksi.
Teho kasvaa kyllä, mutta moottorin- ja vaihteistonohjaus ei enää ymmärrä sitä oikein.
Seuraa savutusta, suuttimien ja pumpun kulumista, jne..
Pakokaasunkierrätys jää päälle edelleen.
Voisi luetella paljon lisääkin syitä.
Pelkän paineen nosto ei ole ikinä oikea tapa, ja muuhun nämä ei pysty.
Oikea uudelleenohjelmointi on ainoa oikea tapa tehdä homma, parempi lopputulos kaikin puolin eikä edes juuri kalliimpaa!
Tältäkin foorumilta löytyy tekijöitä tietyistä ketjuista, etsivä löytää.
Mun mielipide: Älkää ostako, mihinkään autoon.
Jättää vakioksi mieluummin.
Poimivat polttoaineen ruiskutuspaineen paineanturilta, muuttaa lukemaa alaspäin (ruuvista säädettävän määrän) ja auton softa "korjaa" sen sitten ylöspäin "oikeaan" arvoon, tosiasiassa siis normaalia korkeammaksi.
Teho kasvaa kyllä, mutta moottorin- ja vaihteistonohjaus ei enää ymmärrä sitä oikein.
Seuraa savutusta, suuttimien ja pumpun kulumista, jne..
Pakokaasunkierrätys jää päälle edelleen.
Voisi luetella paljon lisääkin syitä.
Pelkän paineen nosto ei ole ikinä oikea tapa, ja muuhun nämä ei pysty.
Oikea uudelleenohjelmointi on ainoa oikea tapa tehdä homma, parempi lopputulos kaikin puolin eikä edes juuri kalliimpaa!
Tältäkin foorumilta löytyy tekijöitä tietyistä ketjuista, etsivä löytää.
Mun mielipide: Älkää ostako, mihinkään autoon.
Jättää vakioksi mieluummin.
Re: Tehonlisäyssoftat
Mistä luit että olisi saksalainen tuote?
Edelliseen kommenttiin lisäisin että lue vähän tuikun juttuja niin hoksaat mikä on parempi vaihtoehto. Ei vaan asennus onnistu ihan omin avuin. Sekin tarvittaessa peruutettavissa vaikka ei taida olla ketään niin hölmöä joka olisi niin tehnyt.
Edelliseen kommenttiin lisäisin että lue vähän tuikun juttuja niin hoksaat mikä on parempi vaihtoehto. Ei vaan asennus onnistu ihan omin avuin. Sekin tarvittaessa peruutettavissa vaikka ei taida olla ketään niin hölmöä joka olisi niin tehnyt.
Re: Tehonlisäyssoftat
No tulihan se sieltä. Mikä olisi sitten se oikea tapa saavuttaa joku järkevä parannus asiaan?
"Saksassa valmistettu. Digitaalista tekniikkaa. " Kusettavat siis siinäkin?
"Saksassa valmistettu. Digitaalista tekniikkaa. " Kusettavat siis siinäkin?
Re: Tehonlisäyssoftat
DBFI kirjoitti:Mistä luit että olisi saksalainen tuote?
Edelliseen kommenttiin lisäisin että lue vähän tuikun juttuja niin hoksaat mikä on parempi vaihtoehto. Ei vaan asennus onnistu ihan omin avuin. Sekin tarvittaessa peruutettavissa vaikka ei taida olla ketään niin hölmöä joka olisi niin tehnyt.
Siitä, että niin väittävät sivustollaan. Eli onkin huiputussta sekin. Se siitä sitten.
Re: Tehonlisäyssoftat
Eli kyseessä on siis täysin epämääräinen tuote, joka on valmistettu missä lie ja johon ei siis missään nimessä voi luottaa tai käy huonosti. Tähän tulokseen päädyin. Siispä, mistä löytyy se oikea ja järkevä apu saada kasiin lisää pattis?
Re: Tehonlisäyssoftat
Ja vastauksia tähän otetaan erittäin suurella mielenkinnolla vastaan. Onko kukaan sortunut tähän ja millä seuraamuksilla?
Re: Tehonlisäyssoftat
Lastu tarkoittaa minun tietotekniikan ymmärrykseni mukaan fyysistä komponenttia eikä ohjelmaa, joka sillä mahdollosesti on. Miten tämä nyt oikeasti on? Mistä siis apu tähän " tehovajeeseeen?" Ilman enempiä saivarteluita ja suoraan niinkuin asia on. Kiitos.DBFI kirjoitti:Aika harhaanjohtavaa puhua "lastusta", sehän oikeasti tarkoittaa uutta moottoriohjainlaitteen ohjelmaa ja tässä näyttää olevan kyse huijausboksista, täällä foorumilla näitä nimitetään tuhobokseiksi. Tuhoa saa aikaiseksi halvemmallakin.
Re: Tehonlisäyssoftat
Odottelen edelleen tarkempia asiallisia tietoja aiheesta,
Re: Tehonlisäyssoftat
Nyt minäkin löysin sen viittauksen saksalaiseen tuotteeseen, luin vain niitä mallikohtaisia tietoja. Ties vaikka olisikin, tuskin sentään.
Minustakin lastu viittaa fyysiseen komponenttiin, tässä yhteydessä muistipiiriin ja lastutus tarkoittaa sitä että (moottoriohjainlaitteen) muistipiiriin kirjoitetaan uusi ohjelma.
Miten huijausboksista voi kirjoittaa asiallisesti ja miksi edes pitäisi.
Tuolla oli jo asiallinen ohje ilman mitään saivartelua, lue niitä tuikun juttuja ja niin pääset suoraan asiaan (vaikka muut aina yrittävät tuikun juttuja sotkea, lukiessa kyllä tunnistat tuollaiset ulkopuoliset), ymmärrät mistä sitä tehonlisäystä kannattaa hankkia lastuttamalla ja miksikäs ei silloinkin jos tehdään lastutuksen lisäksi muita parannuksia.
Minustakin lastu viittaa fyysiseen komponenttiin, tässä yhteydessä muistipiiriin ja lastutus tarkoittaa sitä että (moottoriohjainlaitteen) muistipiiriin kirjoitetaan uusi ohjelma.
Miten huijausboksista voi kirjoittaa asiallisesti ja miksi edes pitäisi.
Tuolla oli jo asiallinen ohje ilman mitään saivartelua, lue niitä tuikun juttuja ja niin pääset suoraan asiaan (vaikka muut aina yrittävät tuikun juttuja sotkea, lukiessa kyllä tunnistat tuollaiset ulkopuoliset), ymmärrät mistä sitä tehonlisäystä kannattaa hankkia lastuttamalla ja miksikäs ei silloinkin jos tehdään lastutuksen lisäksi muita parannuksia.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Tehonlisäyssoftat
Lastutus on alkujaan aikoja sitten tarkoitanut muistipiirin vaihtoa siitä sitten levinnyt yleisnimeksi
kaikenlaiseen ohjelmointi, boxsi viritelyyn
parhaissa disel tuho boxseissa huijataan muitakin anturi tietoja kuin vain syöttö painetta,
paras tulee ilman lisäboxseja niitä suoraan ohjelman muutoksella
kaikenlaiseen ohjelmointi, boxsi viritelyyn
parhaissa disel tuho boxseissa huijataan muitakin anturi tietoja kuin vain syöttö painetta,
paras tulee ilman lisäboxseja niitä suoraan ohjelman muutoksella
Mökkillä
'
'
Re: Tehonlisäyssoftat
Kyllähän tämä nyt alkaa selkiintyä, kiitokset vaan kaikille.
Ei tässäkään nyt haeta mitään suurimpia lukuarvoja tehoon ja vääntöön vaan mieluummin maltillista muutosta, jossa käyttöominaisuuset paranisivat entisestään. Muutoin kun auto alkaa nyt olla ns. valmis niin harrastus jatkuu näissä merkeissä.. Jotain pitää olla mielessä koko ajan. Kehitys kun loppuu tyytyväisyyteen.
Ei tässäkään nyt haeta mitään suurimpia lukuarvoja tehoon ja vääntöön vaan mieluummin maltillista muutosta, jossa käyttöominaisuuset paranisivat entisestään. Muutoin kun auto alkaa nyt olla ns. valmis niin harrastus jatkuu näissä merkeissä.. Jotain pitää olla mielessä koko ajan. Kehitys kun loppuu tyytyväisyyteen.
Re: Tehonlisäyssoftat
Tietääkö kukaan, onko Mersulta itseltään tullut koskaan päivitystä alkuperäiseen moottorinohjaussoftaan? Moottori on OM628.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Tehonlisäyssoftat
Onesapk kirjoitti:Tietääkö kukaan, onko Mersulta itseltään tullut koskaan päivitystä
alkuperäiseen moottorinohjaussoftaan? Moottori on OM628.
Mökkillä
'
'
Re: Tehonlisäyssoftat
Täytyy siis valita tarjonnasta sellainen vaihtoehto, missä olemassa oleva boksi ohjelmoidaan uudelleen eikä laiteta sekaan mitään epämääräistä tehoboksia tekemään omia kepulikonstejaan.
Re: Tehonlisäyssoftat
Mistäs se Tuikun saa kiinni? Voisi olla uudelleenohjelmointiprojektia tarjolla 400CDi:hin. Mitä maksanee hänellä ja mitä on tarjolla? Tavoite suuruusluokkaa 290hv ja 630Nm. Uudelleenohjelmointi ilman vippaskonsteja.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Tehonlisäyssoftat
Onko kokemuksia tästä foorumin yhteistyö kumpanista
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&t=189054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&t=189054" onclick="window.open(this.href);return false;
Mökkillä
'
'
Re: Tehonlisäyssoftat
Kukas näitä säätää "oikeasti" Suomessa, eli ajaa esim Dynossa säädöt kohdalleen ( kai tuon oman ECU:n joku on puukottanut ) Eli ei siis mitään valmiita softia, vaan modien mukaan säädetty koko kartta.
Olis tarkoitus laittaa KAIKKI mahdolliset Bol-On kamat W211 E55 AMG tulokkaaseen ja saada säätöihin...
Suosituksia??
Olis tarkoitus laittaa KAIKKI mahdolliset Bol-On kamat W211 E55 AMG tulokkaaseen ja saada säätöihin...
Suosituksia??
GLE 580 2021
Re: Tehonlisäyssoftat
Kysäise Motorbit Tuusula, uusi penkki valmistuu syksyksi.Tomi T. kirjoitti:Kukas näitä säätää "oikeasti" Suomessa, eli ajaa esim Dynossa säädöt kohdalleen ( kai tuon oman ECU:n joku on puukottanut ) Eli ei siis mitään valmiita softia, vaan modien mukaan säädetty koko kartta.
Olis tarkoitus laittaa KAIKKI mahdolliset Bol-On kamat W211 E55 AMG tulokkaaseen ja saada säätöihin...
Suosituksia??
Tehnyt mulle ainakin bensamersuihin ohjelmaa, ja ei ole vakiokamaa vaan vääntää alkuperäisestä.
Ottaa muutokset tietenkin huomioon tarvittaessa.
Nyt siis penkki ollut rempassa vaan, kohta valmista ellei ole jo...
Re: Tehonlisäyssoftat
Onko kokemuksia w212 m271 evon tehonlisäyksistä ohjelmoimalla?
Lupailevat 50hv, noin 100nm lisää tehoa ja vääntöä. lisäätehoa, optimoiautosi jne.
Lupailevat 50hv, noin 100nm lisää tehoa ja vääntöä. lisäätehoa, optimoiautosi jne.
W205 350 E AMG -18
S212 200 CGI BE -12
S212 200 CGI BE -12