W124 tankin irroitus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
J00n4s
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W124 tankin irroitus

Viesti Kirjoittaja J00n4s »

Elikkäs w124 diisselistä pitäisi saada tankki irti. Kulmista näytti olevan kiini pulteilla muualta en pultteja löytänyt mutta tankki ei liiku vaikka ne irroitin. Mistähän mahtaa olla vielä tankki kiini?
Nozki
Mersumies
Mersumies

Re: W124 tankin irroitus

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Onko täyttöputken ja pohjasta läpi menevien polttoainelähdön ja -paluun ja ilmauksen läpiviennit / läpivientikumit irti? Pohjassa muistaakseni on siis vaan yksi iso kumi noille kaikille kolmelle letkulle. Ei se kai muuten ole missään kiinni.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

J00n4s kirjoitti:Elikkäs w124 diisselistä pitäisi saada tankki irti. Kulmista näytti olevan kiini pulteilla muualta en pultteja löytänyt mutta tankki ei liiku vaikka ne irroitin. Mistähän mahtaa olla vielä tankki kiini?
Samaa hommaa aikoinaan omani yritin mutta yritykseksi se sitten jäi. Kaksi muistaakseni 13mm pulttia ja pohjassa nuo mitä Nozki mainitsikin. Minulla tankki oli tosiaan nuitten kahden pultti-irroituksen jälkeen vielä niin lujaa kiinni että kait siellä vielä jokin pultti jossain oli? En sit alkanu isommin riuhtomaan vaan pistin pultit takas kiinni. Puhdistin tankin muulla keinon.

Eli pa-anturin kun irroittaa ni näkee tankinsisälle mitä siellä on ja paljonka. Pohjasihdin irroittelin kans ja se myös kertoo onko tankki kuinka likainen. Sen pohjasihdin irroitukseen ei muistaakseni ihan perinteiset avaimet käy tai paremminki sovi. Taisin IHK:sta ostaa sellaisen "jarruputkityökalu tyypisen" muistaakseni 17mm jolla sai sen liitynnän irti. Tuossa avaimessa on toinen pää saranassa kiinni ja se oli soppeli tuohon hommaan. Sit itse sihti.

Varmaan nuo muullakin tavoin auki saa. Minulla tuo kauppa aika lähellä joten helpo hakea sopivia työkaluja.
laineracing
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jari Ke kirjoitti:
J00n4s kirjoitti:Elikkäs w124 diisselistä pitäisi saada tankki irti. Kulmista näytti olevan kiini pulteilla muualta en pultteja löytänyt mutta tankki ei liiku vaikka ne irroitin. Mistähän mahtaa olla vielä tankki kiini?
Samaa hommaa aikoinaan omani yritin mutta yritykseksi se sitten jäi. Kaksi muistaakseni 13mm pulttia ja pohjassa nuo mitä Nozki mainitsikin. Minulla tankki oli tosiaan nuitten kahden pultti-irroituksen jälkeen vielä niin lujaa kiinni että kait siellä vielä jokin pultti jossain oli? En sit alkanu isommin riuhtomaan vaan pistin pultit takas kiinni. Puhdistin tankin muulla keinon.

Eli pa-anturin kun irroittaa ni näkee tankinsisälle mitä siellä on ja paljonka. Pohjasihdin irroittelin kans ja se myös kertoo onko tankki kuinka likainen. Sen pohjasihdin irroitukseen ei muistaakseni ihan perinteiset avaimet käy tai paremminki sovi. Taisin IHK:sta ostaa sellaisen "jarruputkityökalu tyypisen" muistaakseni 17mm jolla sai sen liitynnän irti. Tuossa avaimessa on toinen pää saranassa kiinni ja se oli soppeli tuohon hommaan. Sit itse sihti.

Varmaan nuo muullakin tavoin auki saa. Minulla tuo kauppa aika lähellä joten helpo hakea sopivia työkaluja.
No ei ainakaan helposti lähde jos irrottaa vaan kaksi pulttia.
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Vaikka alhaalta antaa kaikki periksi ja täyttöputkikin on se vain kiinnike rei,istään kampeutunut...eli voimaa...joka puolelta tulee välystä ja mitään ei säry.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

laineracing kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:

No ei ainakaan helposti lähde jos irrottaa vaan kaksi pulttia.
Missäs niitä on lisää
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja pazo »

http://www.w124a.se/demontering-bransletank-w124/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nozki
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Nozki »

...tai sit http://www.w124performance.com/service/ ... 7-4100.pdf

Kyl siellä tosiaan mutteri + prikka neljässä nurkassa on.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Vastaa Viestiin