CDI vikatila, pakokaasun takaisinkierrätys.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Rymy92
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 30.11.2017 17:19

CDI vikatila, pakokaasun takaisinkierrätys.

Viesti Kirjoittaja Rymy92 »

Moro! Meni 2 viikkoa sitten 2001vm 200cdi vikatila, kierrokset rajoittuu 3000, vikatila on pysyvä.
Käytin Motonetin testerissä+nollaus tuli vikakoodiksi:
P1403 pakokaasun takaisinkierrätys.


Ajattelin että vika ilmamassamittarissa, puhdistus sitä mutta ei auttanut. Ostin uuden mutta ei auttanut.

Pitääkö vikakoodi käydä nollaamassa uuden ilmamassamittarissa asennuksen jälkeen että vikatila lähtee pois? Vai lähteekö toimimaan pelkällä vaihdolla.

Mikä muu vika voisi olla tuolla vikakoodi? Kiitos jo valmiiksi!
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: CDI vikatila, pakokaasun takaisinkierrätys.

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Pitäisi kuittaantua 3kpl virheetömiä startteja. Voipi olla, että egr venttili tempuilee. Staarilla tuon voisi kokeilla
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Rymy92
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 30.11.2017 17:19

Re: CDI vikatila, pakokaasun takaisinkierrätys.

Viesti Kirjoittaja Rymy92 »

Siis 3 kertaa startata käyntiin niin pitäs kuittautua?
Mikä tuo "staar" on ja keillä semmonen on?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI vikatila, pakokaasun takaisinkierrätys.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Rymy92 kirjoitti:Moro! Meni 2 viikkoa sitten 2001vm 200cdi vikatila, kierrokset rajoittuu 3000, vikatila on pysyvä.
Käytin Motonetin testerissä+nollaus tuli vikakoodiksi:
P1403 pakokaasun takaisinkierrätys.


Ajattelin että vika ilmamassamittarissa, puhdistus sitä mutta ei auttanut. Ostin uuden mutta ei auttanut.

Pitääkö vikakoodi käydä nollaamassa uuden ilmamassamittarissa asennuksen jälkeen että vikatila lähtee pois? Vai lähteekö toimimaan pelkällä vaihdolla.

Mikä muu vika voisi olla tuolla vikakoodi? Kiitos jo valmiiksi!
Tarkista ne siihen menevät pienet kumiletkut samoin se sähkömötikkä mistä tulevat,
Onko pakoputken liitoksissa heti turbon jälkeen paljon nokea
Mökkillä
'
ArskaUJT
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 05.12.2017 06:33

Re: CDI vikatila, pakokaasun takaisinkierrätys.

Viesti Kirjoittaja ArskaUJT »

Heippa
Minulla on w210 -02 200 CDI. Oli ajettu 427 tkm, kun tuli vika ”pakokaasun kierrätys vivusto, vaihda vivusto”.
No, korjaamolle ja konetta purkamaan. Lopputulema; imukanava noesta aivan tukossa ja imusarjan läpät ja akselit kuluneet. Läppien käyttövipu irti. Korjaus; imusarjan puhdistus (olisin ostanut uuden, jos olisi tiennyt kuinka hankalaa puhdistaminen on). Läpät pois ja akselien reiät pulteilla umpeen. Vivuston käyttömoottori jäi kiinni nippusiteillä, jottei siitä tulisi vikakoodia. Huom! Uuden imusarjan mukana tulee läpät.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: CDI vikatila, pakokaasun takaisinkierrätys.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

ArskaUJT kirjoitti:Heippa
Minulla on w210 -02 200 CDI. Oli ajettu 427 tkm, kun tuli vika ”pakokaasun kierrätys vivusto, vaihda vivusto”.
No, korjaamolle ja konetta purkamaan. Lopputulema; imukanava noesta aivan tukossa ja imusarjan läpät ja akselit kuluneet. Läppien käyttövipu irti. Korjaus; imusarjan puhdistus (olisin ostanut uuden, jos olisi tiennyt kuinka hankalaa puhdistaminen on). Läpät pois ja akselien reiät pulteilla umpeen. Vivuston käyttömoottori jäi kiinni nippusiteillä, jottei siitä tulisi vikakoodia. Huom! Uuden imusarjan mukana tulee läpät.
Vähän on erikoinen vikakoodi, imusarjan läpät ei liity egr:rään. Eikä egr:ssä ole vaihdettavaa vivustoa?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI vikatila, pakokaasun takaisinkierrätys.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

noroljan kirjoitti:
ArskaUJT kirjoitti:Heippa
Minulla on w210 -02 200 CDI. Oli ajettu 427 tkm, kun tuli vika ”pakokaasun kierrätys vivusto, vaihda vivusto”.
No, korjaamolle ja konetta purkamaan. Lopputulema; imukanava noesta aivan tukossa ja imusarjan läpät ja akselit kuluneet. Läppien käyttövipu irti. Korjaus; imusarjan puhdistus (olisin ostanut uuden, jos olisi tiennyt kuinka hankalaa puhdistaminen on). Läpät pois ja akselien reiät pulteilla umpeen. Vivuston käyttömoottori jäi kiinni nippusiteillä, jottei siitä tulisi vikakoodia. Huom! Uuden imusarjan mukana tulee läpät.
Vähän on erikoinen vikakoodi, imusarjan läpät ei liity egr:rään. Eikä egr:ssä ole vaihdettavaa vivustoa?
Ei ole vaihdetavaa vivustoa, vaihtuu koko ventiiliä
koodai minkä selite teksti olisi
”pakokaasun kierrätys vivusto, vaihda vivusto”.
ei ole
jällen kerran on ollut joku paja mikä ei tiedä systeemistä mitään
aika kauuan saa haeskella jos yritää korjata egrän vivustoa
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin