MB C 200 CDi OM651 vm 2010 laiska startti
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
MB C 200 CDi OM651 vm 2010 laiska startti
Mistäköhän voisi johtua sellainen, että auto oireilee aivan kuin akku olisi loppumaisillaan. Kesällä vaihdoin uuden akun, eikä ongelma korjaantunut mihinkään. Kyllä se on aina käyntiin lähtenyt, mutta hieman vastentahtoisen oloisesti.
Tietysti sekin mahdollisuus on, että auto purkaa akun varausta paikallaan ollessaan jostain. Mutta kaikki mittarivalot palavat kirkkaina heti avainta kääntäessä ym.
Voiko startti jollain tavalla "väsyä" niin, että se oirelisi näin, eli pyörittämällä laiskasti? Itse olen ollut siinä käsityksessä, että starttimoottori joko toimii tai ei toimi ja välimuotoja ei ole. Entä jos esim. hiilet ovat loppumaisillaan 300 tonnia ajetussa autossa, tms?
Kiitos vastauksista.
Tietysti sekin mahdollisuus on, että auto purkaa akun varausta paikallaan ollessaan jostain. Mutta kaikki mittarivalot palavat kirkkaina heti avainta kääntäessä ym.
Voiko startti jollain tavalla "väsyä" niin, että se oirelisi näin, eli pyörittämällä laiskasti? Itse olen ollut siinä käsityksessä, että starttimoottori joko toimii tai ei toimi ja välimuotoja ei ole. Entä jos esim. hiilet ovat loppumaisillaan 300 tonnia ajetussa autossa, tms?
Kiitos vastauksista.
Re: MB C 200 CDi OM651 vm 2010 laiska startti
Startti voi lopulta kun laakerit loppu ja ankkuri ottaa kenttään niin se syö virtaa todella paljon ja kierrosnopeus tipahtaa varmaan alle puoleen mutta sen äänikin muuttuu voimakkaammaksi....tutki kuitenkin + ja miinus piuhat ettei ole poikki menossa ja ovat kunnolla kiinni....savu ja lämpeneminen on selvä merkki ettei virta kulje kunnolla ja jokin ahistaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: MB C 200 CDi OM651 vm 2010 laiska startti
Kiitos vastauksesta.
Mihinkään hiilien loppumiseen tuollainen ei viittaa? Oire on tosiaan ihan samanlainen, kuin huonolla akulla startatessa.
Mihinkään hiilien loppumiseen tuollainen ei viittaa? Oire on tosiaan ihan samanlainen, kuin huonolla akulla startatessa.
Re: MB C 200 CDi OM651 vm 2010 laiska startti
Rajaa ongelmaa lataamalla akkua yön yli siten että varmasti on täynnä. Jos starttaa edelleen huonosti voit rajata heti laturin ja akun pois epäilyksen alta.
Ainakin minä tekisin noin. Mittariston valoista ei voi päätellä päljoa.
Tuosta sitten eteenpäin startin kimppuun jos starttaukseen ei tule muutosta.
Ainakin minä tekisin noin. Mittariston valoista ei voi päätellä päljoa.
Tuosta sitten eteenpäin startin kimppuun jos starttaukseen ei tule muutosta.
S205 250 Bluetec A Avantgarde airmatic -15
S203 200 Cdi A Elegance -06
Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
S203 200 Cdi A Elegance -06
Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
Re: MB C 200 CDi OM651 vm 2010 laiska startti
Tuttavan om651 oireili juuri samalla tavalla ja syynä moottorin laakerivaurio, siihenkin kannattaa varautua.
Näistähän on koneita paukahellut aikalailla.
Toki hiilivika tekee samaa, kokeile kolauttaa kunnolla startin kylkeen, jos paranee, niin hiilet loppu.
Näistähän on koneita paukahellut aikalailla.
Toki hiilivika tekee samaa, kokeile kolauttaa kunnolla startin kylkeen, jos paranee, niin hiilet loppu.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: MB C 200 CDi OM651 vm 2010 laiska startti
Oho! Kuulostaa hurjalta. Mitäs se sitten tekee, kun laukeaa? Leikkaa kone kiinni?Kumipää kirjoitti:Tuttavan om651 oireili juuri samalla tavalla ja syynä moottorin laakerivaurio, siihenkin kannattaa varautua.
Näistähän on koneita paukahellut aikalailla.
Toki hiilivika tekee samaa, kokeile kolauttaa kunnolla startin kylkeen, jos paranee, niin hiilet loppu.
Googlettelin aika paljon tätä tuolta ulkomaisilta Mersufoorumeilta "slow cranking" haulla, eikä kyllä mihinkään laakerivikaan tullut yhtäkään viittausta. Toivotaan, että on startti. Tutkitaan.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MB C 200 CDi OM651 vm 2010 laiska startti
Konehan on sitten isoaremontia/vaihtoa vailleNauti matkasta kirjoitti:Oho! Kuulostaa hurjalta. Mitäs se sitten tekee, kun laukeaa? Leikkaa kone kiinni?Kumipää kirjoitti:Tuttavan om651 oireili juuri samalla tavalla ja syynä moottorin laakerivaurio, siihenkin kannattaa varautua.
Näistähän on koneita paukahellut aikalailla.
Toki hiilivika tekee samaa, kokeile kolauttaa kunnolla startin kylkeen, jos paranee, niin hiilet loppu.
Googlettelin aika paljon tätä tuolta ulkomaisilta Mersufoorumeilta "slow cranking" haulla, eikä kyllä mihinkään laakerivikaan tullut yhtäkään viittausta. Toivotaan, että on startti. Tutkitaan.
ei niinkään harvinaista samalla konella olevissa pakuissa
Mökkillä
'
'
Re: MB C 200 CDi OM651 vm 2010 laiska startti
Liian yleistä henkilöautoissakin. Useamman tapauksen tiedän kun tuotu lavetilla korjaamolle startin vaihtoon mutta kone ollut aivan jumissa
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: MB C 200 CDi OM651 vm 2010 laiska startti
Vähän taas googlettelin. Mistä tietää, onko moottori OM646 vai OM651?
Autoni rekisteröity Tammikuu 2010. Wikipedian mukaan OM651 on tullut 2010, mutta kuukautta ei mainita. Jakoketju (joka vaihdettiin) sijaitsee kuitenkin ns. ohjaamon puolella moottoria. Vai onko tällä edes merkitystä potentiaalisen ongelman kannalta?
Autoni rekisteröity Tammikuu 2010. Wikipedian mukaan OM651 on tullut 2010, mutta kuukautta ei mainita. Jakoketju (joka vaihdettiin) sijaitsee kuitenkin ns. ohjaamon puolella moottoria. Vai onko tällä edes merkitystä potentiaalisen ongelman kannalta?
Re: MB C 200 CDi OM651 vm 2010 laiska startti
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: MB C 200 CDi OM651 vm 2010 laiska startti
Om651 on moottorinohjausyksikkö moottorin päällä. Mulla oli sama vaiva E mallissa samalla moottorilla vajaa 3 vuotta eli niin kauan kuin se mulla oli. Vaihdoin akun heti aluksi mutta ei auttanut, mutta kyllä se käyntiin lähti aina. Kovalla pakkasellakin moottori jaksoi juuri pyörähtää mutta hörähti melkein heti käyntiin. Jos sielä joku runkolaakeri jumittais niin ei se starttaus montaa kertaa oirehtisi kun kone olis selvä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB C 200 CDi OM651 vm 2010 laiska startti
syötät auton rekkarim kl-varaosat sivuille niin se kertoo kumpi onNauti matkasta kirjoitti:Vähän taas googlettelin. Mistä tietää, onko moottori OM646 vai OM651?
Autoni rekisteröity Tammikuu 2010. Wikipedian mukaan OM651 on tullut 2010, mutta kuukautta ei mainita. Jakoketju (joka vaihdettiin) sijaitsee kuitenkin ns. ohjaamon puolella moottoria. Vai onko tällä edes merkitystä potentiaalisen ongelman kannalta?
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: MB C 200 CDi OM651 vm 2010 laiska startti
Joo. Näin itsekin päättelin. Kun on jo 7 kuukautta oireillut ihan samalla tavalla, niin kyllä se olisi jo atomeiksi mennyt jos olisi joku tällainen akuutti moottorivika. Ja oireilee täsmälleen samalla tavalla. Nuhaiseseti pyörittää mutta aina käynnistyy.S202 kirjoitti:Om651 on moottorinohjausyksikkö moottorin päällä. Mulla oli sama vaiva E mallissa samalla moottorilla vajaa 3 vuotta eli niin kauan kuin se mulla oli. Vaihdoin akun heti aluksi mutta ei auttanut, mutta kyllä se käyntiin lähti aina. Kovalla pakkasellakin moottori jaksoi juuri pyörähtää mutta hörähti melkein heti käyntiin. Jos sielä joku runkolaakeri jumittais niin ei se starttaus montaa kertaa oirehtisi kun kone olis selvä.
Nyt seisoi lämpimässä tallissa 2 päivää ja lähti kuin palmun alta ja startti oli taas vahva(hko). Veikkaan, että joku startille menevä johto saa kosteutta tms. Oire on nimittäin aina, kun on seisonut vaikka pari päivää. Ei koskaan lämpimänä, joka indikoisi nimenomaan sähkön johtamiseen. Katson läpi akun liittimet heti huomenna.
Ja kiitos kaikille muillekin vinkeistä.
Re: MB C 200 CDi OM651 vm 2010 laiska startti
Nauti matkasta kirjoitti:Vähän taas googlettelin. Mistä tietää, onko moottori OM646 vai OM651?
Autoni rekisteröity Tammikuu 2010. Wikipedian mukaan OM651 on tullut 2010, mutta kuukautta ei mainita. Jakoketju (joka vaihdettiin) sijaitsee kuitenkin ns. ohjaamon puolella moottoria. Vai onko tällä edes merkitystä potentiaalisen ongelman kannalta?
Moottorin öljyntäyttökorkki on keskellä edessä OM651:ssä , kun taas OM646:ssa korkki on ylempänä apumiehen puolella
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: MB C 200 CDi OM651 vm 2010 laiska startti
Oma 350cdi tekee samoin, jos ei anna hehkuvalon sammua. Kuullostaa silloin, kuin akku olisi ihan sippi. Todella laiskasti käynnistyy.
Mutta, kun antaa hehkuvalon sammua, niin no problems.
Samuuko hehkuvalo normaalisti?
Mutta, kun antaa hehkuvalon sammua, niin no problems.
Samuuko hehkuvalo normaalisti?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: MB C 200 CDi OM651 vm 2010 laiska startti
Kyllä. Annan aina hehkuvalon sammua, ennenkuin starttaan.simosami kirjoitti:Oma 350cdi tekee samoin, jos ei anna hehkuvalon sammua. Kuullostaa silloin, kuin akku olisi ihan sippi. Todella laiskasti käynnistyy.
Mutta, kun antaa hehkuvalon sammua, niin no problems.
Samuuko hehkuvalo normaalisti?
Ja OM651 on tosiaan kyseessä. Varmistin tuosta KL-auton hausta.
Re: MB C 200 CDi OM651 vm 2010 laiska startti
Ihan mielenkiinnosta kysyn, paljon oli ajettu kuin ketju vaihdettiin? Vaihdettiinko muuta samalla? Luultavammin kiristin?Nauti matkasta kirjoitti:Vähän taas googlettelin. Mistä tietää, onko moottori OM646 vai OM651?
Autoni rekisteröity Tammikuu 2010. Wikipedian mukaan OM651 on tullut 2010, mutta kuukautta ei mainita. Jakoketju (joka vaihdettiin) sijaitsee kuitenkin ns. ohjaamon puolella moottoria. Vai onko tällä edes merkitystä potentiaalisen ongelman kannalta?
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: MB C 200 CDi OM651 vm 2010 laiska startti
300 tonnia. Kaikki vaihdettiin. Hort Auto Kivenlahdessa teki ensiluokkaista työtä ja järkihintaan.rozzo kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyn, paljon oli ajettu kuin ketju vaihdettiin? Vaihdettiinko muuta samalla? Luultavammin kiristin?Nauti matkasta kirjoitti:Vähän taas googlettelin. Mistä tietää, onko moottori OM646 vai OM651?
Autoni rekisteröity Tammikuu 2010. Wikipedian mukaan OM651 on tullut 2010, mutta kuukautta ei mainita. Jakoketju (joka vaihdettiin) sijaitsee kuitenkin ns. ohjaamon puolella moottoria. Vai onko tällä edes merkitystä potentiaalisen ongelman kannalta?