Tyhjäkäynti ontuu 300tdt
Tyhjäkäynti ontuu 300tdt
Mistähän vois moinen johtua? Välillä käy hetken ihan nätisti mutta yleensä kierrokset humpaa 500-800rpm välillä, ei kehtaa käyttää tyhjäkäynnillä muitten kuullen luulevat pian että mersu on rikki! Vika alkoi aivan yllättäen eli viisaat kertokaa mikä on nyt mersussa rikki?
ite taistelin täysin saman asian kanssa muutama viikko sitten... ihan kokeilemalla sain sitten tyhjäkäynnin aisoihin.. vikaan auttaa kun kääntää tyhjäkäynnin hienosäätö ruuvia kiinnipäin.. eli nostaa tyhjäkäyntiä... (ruuvi löytyy pumpu päältä takaosasta. 13mm lukitus mutteri ja 6mm itse säätöpultti)jos tyhjäkäynti jää liian korkealle niin sitä pitää pudottaa pumpun sisältä ELR-solenoidin takaa. pumpusta takaa katsottuna oikeasta ylänurkasta.. siellä on tyhjäkäynnin karkea säätö)... ELR-solenoidi on juuri pumpun takapäässä yläreunassa johon menee kaksi johtoa..
Tuleepa ylläolevasta mieleeni. Kun seuraavan kerran jaetaan "ylennyksiä", niin joko Mika T saisi kohta asiantuntija-tittelin. Mainiota neuvontaa tuokin tuossa taasen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Lähteekö tuo ELR-solenoidi helposti irti? Avasin ne kaksi ruuvia ja yritin irrottaa sitä mötikkää, mutta ei tuntunut lähtevän väkivaltaa käyttämättä. Uskaltaako sitä irrottaa voimalla?Mika.T kirjoitti:ite taistelin täysin saman asian kanssa muutama viikko sitten... ihan kokeilemalla sain sitten tyhjäkäynnin aisoihin.. vikaan auttaa kun kääntää tyhjäkäynnin hienosäätö ruuvia kiinnipäin.. eli nostaa tyhjäkäyntiä... (ruuvi löytyy pumpu päältä takaosasta. 13mm lukitus mutteri ja 6mm itse säätöpultti)jos tyhjäkäynti jää liian korkealle niin sitä pitää pudottaa pumpun sisältä ELR-solenoidin takaa. pumpusta takaa katsottuna oikeasta ylänurkasta.. siellä on tyhjäkäynnin karkea säätö)... ELR-solenoidi on juuri pumpun takapäässä yläreunassa johon menee kaksi johtoa..
Mulla tyhjäkäynnin oireilu johtui akun takana olevasta ylivirtasuojasta eli se oli sökö ja pudotti tyhjäkäynnin kierroksia mainitsemallesi alueelle. Ei tosin vaikuttanut siten, että tyhjäkäynti olisi "soutanut". Lisänä vielä ABS-merkkivalon ajoittainen välähteleminen...
Korjaantu kun vaihdoin motikan...
Korjaantu kun vaihdoin motikan...

Se on siinä....
300 D Turbo
300 D Turbo
kyllä se lähtee nykäisemällä mutta on aika tiukassa. o- rengas puree kiinni...Samuli H kirjoitti:Lähteekö tuo ELR-solenoidi helposti irti? Avasin ne kaksi ruuvia ja yritin irrottaa sitä mötikkää, mutta ei tuntunut lähtevän väkivaltaa käyttämättä. Uskaltaako sitä irrottaa voimalla?Mika.T kirjoitti:ite taistelin täysin saman asian kanssa muutama viikko sitten... ihan kokeilemalla sain sitten tyhjäkäynnin aisoihin.. vikaan auttaa kun kääntää tyhjäkäynnin hienosäätö ruuvia kiinnipäin.. eli nostaa tyhjäkäyntiä... (ruuvi löytyy pumpu päältä takaosasta. 13mm lukitus mutteri ja 6mm itse säätöpultti)jos tyhjäkäynti jää liian korkealle niin sitä pitää pudottaa pumpun sisältä ELR-solenoidin takaa. pumpusta takaa katsottuna oikeasta ylänurkasta.. siellä on tyhjäkäynnin karkea säätö)... ELR-solenoidi on juuri pumpun takapäässä yläreunassa johon menee kaksi johtoa..