S210 Korkeussäädön pallojen vaihto
S210 Korkeussäädön pallojen vaihto
Eipäs mennytkään 4-matikki "Golkatalta" läpi vaan jäi kiinni peräpään korkeudensäätö palloista. Uudet tilattu jo Saksasta ja nyt kyselenkin tuosta vaihto-operaatiosta.
Meneekö niin, että perä ylös ja entiset pallot irti ja uudet tilalle, perä elas ja eikun menoksi niin pallukat täyttyvät ajanmyötä eikä tarvitse mitään ilmaus operaatiota.
Meneekö näin? Elämäni ensimmäiset pallukanvaihdot. Jos jotain erityistä huomioitavaa niin kertokaa hyvät tietäjät ja valistakaa tyhmää!
Meneekö niin, että perä ylös ja entiset pallot irti ja uudet tilalle, perä elas ja eikun menoksi niin pallukat täyttyvät ajanmyötä eikä tarvitse mitään ilmaus operaatiota.
Meneekö näin? Elämäni ensimmäiset pallukanvaihdot. Jos jotain erityistä huomioitavaa niin kertokaa hyvät tietäjät ja valistakaa tyhmää!
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 Korkeussäädön pallojen vaihto
Näin se kutakuinkin meni, helppo homma jos ei liitokset jumita.
Omasta toisessa pallosta lähtevä putken liitin jätti kierteet palloon ja jäi vaihtamatta.
Sain sen pitämään vielä vanhalla pallolla ja laitetaan uus pallo uudella putkella.
Omasta toisessa pallosta lähtevä putken liitin jätti kierteet palloon ja jäi vaihtamatta.
Sain sen pitämään vielä vanhalla pallolla ja laitetaan uus pallo uudella putkella.
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
300GD
E320
Unimog 411 110
Re: S210 Korkeussäädön pallojen vaihto
Kiitokset tiedosta! Täytyypi alkaa liottelemaan CRC:llä palloja odotellessa josko saisi liitokset ehyenä auki.
Vielä jos joku tietäisi kärsiikö niitä liitoksia lämmittää ja minkäverran, jos eivät muuten aukea.
Vielä jos joku tietäisi kärsiikö niitä liitoksia lämmittää ja minkäverran, jos eivät muuten aukea.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 Korkeussäädön pallojen vaihto
Itse lämmitin pilleillä tota jumissa olevaa liitosta pariin otteeseen ja annoin jäähtyä.
Tuli mieleen että onkohan siinä käynyt joku epäonnistuminen joskus aikaisemmassa remontissa
Tuli mieleen että onkohan siinä käynyt joku epäonnistuminen joskus aikaisemmassa remontissa
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
300GD
E320
Unimog 411 110
Re: S210 Korkeussäädön pallojen vaihto
Hyvä tietää, että kestää jopa pillillä lämmittämisen. Itsellä ei kyllä ko. vehkeitä ole, mutta kuumailmpistoolilla uskaltaa hiostaa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 Korkeussäädön pallojen vaihto
Ja näin jälkikäteen ajateltuna, olis voinut varovasti kokeilla etukäteen niitä liitoksia lähteekö ne auki.
Olisi voinut hommata tarvittavat osat ja kerralla homma valmiiksi.
Olisi voinut hommata tarvittavat osat ja kerralla homma valmiiksi.
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
300GD
E320
Unimog 411 110
Re: S210 Korkeussäädön pallojen vaihto
Vaihtovaatteet kannattaa varata, öljyä tulee ¤&%(&&/#()= kun avaa liitoksen.
wiimax.fi
Re: S210 Korkeussäädön pallojen vaihto
Kiitokset varoituksesta dealerille. Pitäiskö pistää ihan sadevaatteet.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 Korkeussäädön pallojen vaihto
Nooooo, avaa hyvin varovasti ja anna paineiden suhista pois pikkuhiljaa.
wiimax.fi
Re: S210 Korkeussäädön pallojen vaihto
Näin olis tarkoitus tehdä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 Korkeussäädön pallojen vaihto
Niin tuoksuu taas rek.otteesta tuore painomuste!
Pallot vaihtui ihan kivuttomasti kun ei ollut liittimet pahasti ruostuneet. Varovasti raolleen että pääsi paineet ja öljyt ulos. Sitten vaan uudet tilalle.
Uuteen meni 6 mm kierretangon pätkä 5,5 cm syvälle ja vanhoissa toisessa 13,5 cm ja toisessa 12,5 cm siinä oli vielä himppu joustoa jäljellä toisessa ei yhtään.
Ei kun tielle taas.
Pallot vaihtui ihan kivuttomasti kun ei ollut liittimet pahasti ruostuneet. Varovasti raolleen että pääsi paineet ja öljyt ulos. Sitten vaan uudet tilalle.
Uuteen meni 6 mm kierretangon pätkä 5,5 cm syvälle ja vanhoissa toisessa 13,5 cm ja toisessa 12,5 cm siinä oli vielä himppu joustoa jäljellä toisessa ei yhtään.
Ei kun tielle taas.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969