W123 200D museointi --> YETI
Re: W123 200D museointi --> YETI
Kiireiden keskeltä harrastusten pariin...
Mapa laittoi valmiin piirroksen leikkuuseen lähtevistä kappaleista.
Sporttiauton Janne kävi tallilla kääntymässä ja toi mukanaan laatikollisen antureita
Tankin ja polttoainepuolen kanssa homma etenee.
Raision Jäähdytinhuollon kanssa samalla materiaalin hakureissulla otettiin 2 täyttä arkkia AlMg3 5754 "merivesialumiinia" paksuudella 3mm sekä 2mm.
Itse tankki tulee 3mm materiaalista ja 3kpl loiskelevyjä 2mm paksuisesta.
Nämä vietiin leikattaviksi/pokattavaksi paikalliseen metallipajaan.Pitäisi olla noudettavissa vielä tällä viikolla jotta päästään muotoilemaan loiskelevyjä sekä mallailemaan tulevaa tankkia paikalleen.
Tankki tulee vakio paikalleen koossa 330x330x970 tilavuutta tulee noin 100 litraa.
Polttoainepuolen viimeinen suurempi hankinta pitäisi huomenna olla perillä,UPS toimittamana.
Monipumppu järjestelmät pois suljettiin lähinnä epäluotettavina ja tässä projektissa päädyttiin yhteen ISOON pumppuun jonka kierroksia ja näin ollen tuottoa ohjataan controllerin kautta tarpeen mukaan PWM ohjauksella.
Tämän kokoluokan pumppuja ei ole kovin kannattavaa pyörittää täysillä kierroksilla koko aikaa polttoaineen lämpenemisen,virrankulutuksen,pumpun keston takia.
Kutakuinkin kaikkien tarjolla olevien pumppujen specsit ja niiden ohjekirjat läpikäyneenä,tähän päädyttiin.
-Weldon 2345-A pumppu
-Weldon 14000 controlleri
-Weldon 100 Micron Stainless Filtteri imupuolelle
-Weldon 10 Micron Stainless Filtteri painepuolelle
PPF ruotsissa toimii Weldon euroopan maahantuojana.
Mapa laittoi valmiin piirroksen leikkuuseen lähtevistä kappaleista.
Sporttiauton Janne kävi tallilla kääntymässä ja toi mukanaan laatikollisen antureita
Tankin ja polttoainepuolen kanssa homma etenee.
Raision Jäähdytinhuollon kanssa samalla materiaalin hakureissulla otettiin 2 täyttä arkkia AlMg3 5754 "merivesialumiinia" paksuudella 3mm sekä 2mm.
Itse tankki tulee 3mm materiaalista ja 3kpl loiskelevyjä 2mm paksuisesta.
Nämä vietiin leikattaviksi/pokattavaksi paikalliseen metallipajaan.Pitäisi olla noudettavissa vielä tällä viikolla jotta päästään muotoilemaan loiskelevyjä sekä mallailemaan tulevaa tankkia paikalleen.
Tankki tulee vakio paikalleen koossa 330x330x970 tilavuutta tulee noin 100 litraa.
Polttoainepuolen viimeinen suurempi hankinta pitäisi huomenna olla perillä,UPS toimittamana.
Monipumppu järjestelmät pois suljettiin lähinnä epäluotettavina ja tässä projektissa päädyttiin yhteen ISOON pumppuun jonka kierroksia ja näin ollen tuottoa ohjataan controllerin kautta tarpeen mukaan PWM ohjauksella.
Tämän kokoluokan pumppuja ei ole kovin kannattavaa pyörittää täysillä kierroksilla koko aikaa polttoaineen lämpenemisen,virrankulutuksen,pumpun keston takia.
Kutakuinkin kaikkien tarjolla olevien pumppujen specsit ja niiden ohjekirjat läpikäyneenä,tähän päädyttiin.
-Weldon 2345-A pumppu
-Weldon 14000 controlleri
-Weldon 100 Micron Stainless Filtteri imupuolelle
-Weldon 10 Micron Stainless Filtteri painepuolelle
PPF ruotsissa toimii Weldon euroopan maahantuojana.
Re: W123 200D museointi --> YETI
Suodattimille löytyi asialliset kannakkeet ja tankin runko olisi heppailtuna kasaan ja nostettu paikalleen.
Trailerissa komiat pyörät
Trailerissa komiat pyörät
Re: W123 200D museointi --> YETI
Oli kuvat.fi palvelusta loppunut maksettu aika,taas menee muutaman kuukauden.
Kiire haitannut harrastamista ja jäänyt foorumipäivitykset tekemättä mutta koitetaan tästä aktivoitua tallille ja kirjoittelemaan foorumille.
Kiire haitannut harrastamista ja jäänyt foorumipäivitykset tekemättä mutta koitetaan tästä aktivoitua tallille ja kirjoittelemaan foorumille.
-
- Mersumies
- Viestit: 2783
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W123 200D museointi --> YETI
Tässä onkin jo ihmetelty hiljaiseloa on nimittäin todella mielenkiintoista seurattavaa!hejola kirjoitti:Oli kuvat.fi palvelusta loppunut maksettu aika,taas menee muutaman kuukauden.
Kiire haitannut harrastamista ja jäänyt foorumipäivitykset tekemättä mutta koitetaan tästä aktivoitua tallille ja kirjoittelemaan foorumille.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W123 200D museointi --> YETI
Laitetaas vähän päivitystä projekteista
Jotain pientä Mersuun keretty tekemään,etupäässä kaikki paikoillaan joten aloitettiin kelkan kokoamista ja viimeiset nippelit sorvattuna ja pultit hommattuna.
Mersuun liittyen rakentelua,kuvaa,stooria lähitulevaisuudessa ,nyt kun toinen projekti siinä mallissa että tuon voi lakanoiden alle jättää odottamaan sopivaa tekniikkapakettia.
Vaikkakaan ei mersuforumille kuuluvaa projektia mutta anyway.
Hommattin tulevaksi vetoautoksi rullaavana 454SS Chevrolet .
Projekti melko hyvällä mallilla reilun kuukauden työskentelyn jälkeen.
Puoli auto purettiin,puhallettiin,maalattiin,pestiin yms...
Jotain pientä Mersuun keretty tekemään,etupäässä kaikki paikoillaan joten aloitettiin kelkan kokoamista ja viimeiset nippelit sorvattuna ja pultit hommattuna.
Mersuun liittyen rakentelua,kuvaa,stooria lähitulevaisuudessa ,nyt kun toinen projekti siinä mallissa että tuon voi lakanoiden alle jättää odottamaan sopivaa tekniikkapakettia.
Vaikkakaan ei mersuforumille kuuluvaa projektia mutta anyway.
Hommattin tulevaksi vetoautoksi rullaavana 454SS Chevrolet .
Projekti melko hyvällä mallilla reilun kuukauden työskentelyn jälkeen.
Puoli auto purettiin,puhallettiin,maalattiin,pestiin yms...
Re: W123 200D museointi --> YETI
Taka akselia nippuun...
-
- Mersumies
- Viestit: 2783
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W123 200D museointi --> YETI
Tuollaisella Metroauton esittely neljäviisnelosella tuli ajettua joskus 90 luvun lamavuosina yksi viikonloppu. Oli kyllä varsin hauska laite! Hintaa oli silloin joku 160-170tmk muistaakseni (ei tainnut olla vielä silloin autoveroa pakettiautoissa?) Sillon tuntui kalliilta, mutta nythän se olisi vain joku vajaat 30t€hejola kirjoitti:Laitetaas vähän päivitystä projekteista
Jotain pientä Mersuun keretty tekemään,etupäässä kaikki paikoillaan joten aloitettiin kelkan kokoamista ja viimeiset nippelit sorvattuna ja pultit hommattuna.
Mersuun liittyen rakentelua,kuvaa,stooria lähitulevaisuudessa ,nyt kun toinen projekti siinä mallissa että tuon voi lakanoiden alle jättää odottamaan sopivaa tekniikkapakettia.
Vaikkakaan ei mersuforumille kuuluvaa projektia mutta anyway.
Hommattin tulevaksi vetoautoksi rullaavana 454SS Chevrolet .
Projekti melko hyvällä mallilla reilun kuukauden työskentelyn jälkeen.
Puoli auto purettiin,puhallettiin,maalattiin,pestiin yms...
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/454SS/14115671_1364361030258808_4631298857674934312_o.jpg/_full.jpg ]
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/454SS/20160906_195011.jpg/_full.jpg ]
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/454SS/20160826_214416.jpg/_full.jpg ]
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/454SS/IMG_2787.jpg/_full.jpg ]
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/454SS/20160917_031954.jpg/_full.jpg ]
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/454SS/20160923_220521.jpg/_full.jpg ]
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/454SS/20160929_195429.jpg/_full.jpg ]
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/454SS/20160908_212036.jpg/_full.jpg ]
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W123 200D museointi --> YETI
Jännästi jäänyt kyseinen SS malli monen mieliin,monta keskustelua ja tarinaa näistä kerennyt jo kuulemaan
Suomeen noita 454ss myyty suhteessa "paljon" uutena.Valmistusmäärä kuitenkin alle 17000kpl.Tämä uitettu jenkeistä 2000 luvun alussa.
Mese projektia vähän eteenpäin,nyt on akseli viimeistäkin pulttia ja holkkia myöten kasassa.
Suomeen noita 454ss myyty suhteessa "paljon" uutena.Valmistusmäärä kuitenkin alle 17000kpl.Tämä uitettu jenkeistä 2000 luvun alussa.
Mese projektia vähän eteenpäin,nyt on akseli viimeistäkin pulttia ja holkkia myöten kasassa.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W123 200D museointi --> YETI
Tavara näyttää kuin suoraan tehtaalta tulleelta. Hienoa duuniahejola kirjoitti:Jännästi jäänyt kyseinen SS malli monen mieliin,monta keskustelua ja tarinaa näistä kerennyt jo kuulemaan
Suomeen noita 454ss myyty suhteessa "paljon" uutena.Valmistusmäärä kuitenkin alle 17000kpl.Tämä uitettu jenkeistä 2000 luvun alussa.
Mese projektia vähän eteenpäin,nyt on akseli viimeistäkin pulttia ja holkkia myöten kasassa.
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/W123.7/20161003_220042.jpg/_full.jpg ]
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/W123.7/20161003_220103.jpg/_full.jpg ]
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/W123.7/20160930_172315.jpg/_full.jpg ]
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/W123.7/20160925_185310.jpg/_full.jpg ]
Vetoakselit ovat ymmärtääkseni jonkunlainen bemari E36 hybridi? Osaatko sanoa niiden mittoja? Verrattuna W123 alkuperäisiin?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W123 200D museointi --> YETI
Kiitos kiitos
Tikkujen mittoja en suoriltaan osaa antaa verraten w123 vakioihin.Perä ensin kohdilleen ja sitten tikkujen mittoja miettimään kun käytettävät nivelet valittu.
Tässä tosiaan koottut teokset Vw/Bmw/Karpiola/sopivat kumit motonetista.
Tiputettiin alkuperäinen akseli alas jo tovi sitten ja mitä alta paljastunut on vähän nakertanut motivaatiota.Ei mahdoton homma mutta peltiä saa naputtaa ja hitsikonetta käyttää.
Suurin homma tältä kohtaa tehty,eli suurimmat massat poistettu tieltä.
Koska massa ja ruoste on ikävää niin laitetaan tähän muutama kuva osista jotka saapuivat pitkän odottelun jäljiltä.
-Comp Cams LS ajoitustyökalut
-ARP venymämittari
-Summit männänrengas hiontatyökalu
-Nick Williams 102mm billet sähköläppä
-Muutama ARP paketti,pääosin tarkoitus koota koko kone kyseisillä pulteilla
Tikkujen mittoja en suoriltaan osaa antaa verraten w123 vakioihin.Perä ensin kohdilleen ja sitten tikkujen mittoja miettimään kun käytettävät nivelet valittu.
Tässä tosiaan koottut teokset Vw/Bmw/Karpiola/sopivat kumit motonetista.
Tiputettiin alkuperäinen akseli alas jo tovi sitten ja mitä alta paljastunut on vähän nakertanut motivaatiota.Ei mahdoton homma mutta peltiä saa naputtaa ja hitsikonetta käyttää.
Suurin homma tältä kohtaa tehty,eli suurimmat massat poistettu tieltä.
Koska massa ja ruoste on ikävää niin laitetaan tähän muutama kuva osista jotka saapuivat pitkän odottelun jäljiltä.
-Comp Cams LS ajoitustyökalut
-ARP venymämittari
-Summit männänrengas hiontatyökalu
-Nick Williams 102mm billet sähköläppä
-Muutama ARP paketti,pääosin tarkoitus koota koko kone kyseisillä pulteilla
Re: W123 200D museointi --> YETI
Hiljaiseloa tullut vietettyä projektin osilta,kait se vaan on motivaatio asteen verran kateissa.
Joitain osia on tullut maailmalta.
Callies Dragonslayer takokampi,special mitoilla.
Auton viimeisiä irto osia joita ei vielä ollut maalattu,sai huomiota ja tuoreen värin niskaan.
Joitain osia on tullut maailmalta.
Callies Dragonslayer takokampi,special mitoilla.
Auton viimeisiä irto osia joita ei vielä ollut maalattu,sai huomiota ja tuoreen värin niskaan.
Re: W123 200D museointi --> YETI
Motivaatiota etsien,mutta hienot osat ja kuvat on kivoja.
Mapa piirsi ja leikkasi alumiinista hitsattavat sovitteet ATL anturille tankkiin.Kiitokset Mapalle!
Kuvissa Hamburgers Performacen 2-osainen billet jakopäänkoppa,Nitrous Express höyryputket ja MSD mini startti.
Mapa piirsi ja leikkasi alumiinista hitsattavat sovitteet ATL anturille tankkiin.Kiitokset Mapalle!
Kuvissa Hamburgers Performacen 2-osainen billet jakopäänkoppa,Nitrous Express höyryputket ja MSD mini startti.
Re: W123 200D museointi --> YETI
Mitäs tälle projektille kuuluu? Onko motivaatiota löytynyt?
W115 220 -70
S204 200cdi -08
ex.W639 115cdi-08
ex:S211 270cdi -03
ex:W210 290tdt-98
ex:W202 250tdt-98
ex:W123 230TE-82
ex:W123 220D-77
S204 200cdi -08
ex.W639 115cdi-08
ex:S211 270cdi -03
ex:W210 290tdt-98
ex:W202 250tdt-98
ex:W123 230TE-82
ex:W123 220D-77
Re: W123 200D museointi --> YETI
Hiljaiseloa on vietetty,seuraava vaihetta on suunniteltu ja tästä juttua ja kuvia kunhan ollaan taas sorvin ääressämaximum kirjoitti:Mitäs tälle projektille kuuluu? Onko motivaatiota löytynyt?
Re: W123 200D museointi --> YETI
Sen verran on saanut tuota alustamassaa katsoa,että kohta lähtee
Re: W123 200D museointi --> YETI
Tarkoitatko jotain jälkikäteen ruiskutettua suojamassaa? Se alkuperäinen pvc ei soodalla lähde mutta mitäs sitä poistamaan.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 200D museointi --> YETI
Juurikin tuota jälkeen ruiskutettua alustamassaa.Uutena Veholta teetetty Finikor käsittely autoon,jonka nyt viimeisenä itse uusin.S202 kirjoitti:Tarkoitatko jotain jälkikäteen ruiskutettua suojamassaa? Se alkuperäinen pvc ei soodalla lähde mutta mitäs sitä poistamaan.
On vaan niin tahmasta ja sottaista tavaraa että saa lähteä.Alkuperäinen pvc saa jäädä pohjalle,siihen päälle epoksi jonka jälkeen valkoiseksi sävytetty Raptor.
Sikäli tulee vastaan jotain odottamatonta,niin käydään ne sitten samalla läpi.
Helpottuu huolto,pohja/sisälokasuojat valkoiseksi jotta havaitsee helpommin mahdolliset vuodot.
Samalla paloturvallisuus paranee,ei valu massa lämmetessään putken päälle.
Toteutuksesta lisää kuvaa ja juttua.Auto nosturilla peitettynä,ilman akseleita.
Nosturin ympärille tehdään "koppi" raakalaudasta ja läpinäkyvästä rakennusmuovista.Alipaine koppiin imureilla.
Tehdään nyt ihan harrastamisen ilosta,sinällään "turha" homma mutta on sitä sitten mukavampii ainakin katsoa
Re: W123 200D museointi --> YETI
Minkä ihmeen takia meinaat soodalla sen putsata? Liuottimella ja painepesulla se lähtee, eikä ole joka paikka pölyä täynnä. Vai onko se kuivahtanut, silloin se voi lähteä soodalla hyvinkin kätevästi. Suojauksen poistaminen on kyllä järkevää tuollaisessa käytössä, ja tuskin sillä suolakeleillä ajat muutenkaan.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 200D museointi --> YETI
Sitä on paikoitellen sellainen 5mm kerros.Uusin kerros tahmea ja kaikki sen alla "kovaa". Monella konstilla sitä on tullut projektin aikana hankailtua.S202 kirjoitti:Minkä ihmeen takia meinaat soodalla sen putsata? Liuottimella ja painepesulla se lähtee, eikä ole joka paikka pölyä täynnä. Vai onko se kuivahtanut, silloin se voi lähteä soodalla hyvinkin kätevästi. Suojauksen poistaminen on kyllä järkevää tuollaisessa käytössä, ja tuskin sillä suolakeleillä ajat muutenkaan.
Koitin sellaisella pienellä soodakannulla 3sec pisteen ja tuntui lähtevän hyvin,sooda ei lämmitä massaa toisin kuin vaikka lasi tai hiekka.
Re: W123 200D museointi --> YETI
Tällaista tänään,erityiskiitos Tonton!
Re: W123 200D museointi --> YETI
Melko show tuon puhalluksen takia
Mutta eipä tässä projektissa ole muutenkaan menty sieltä missä aita on matalin!
Mutta eipä tässä projektissa ole muutenkaan menty sieltä missä aita on matalin!
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W123 200D museointi --> YETI
No juu,harrastamisen ilosta tehdään.Tässä projektissa on deadlinet unohdettu jo aikaa sitten.
-
- Mersumies
- Viestit: 2783
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W123 200D museointi --> YETI
Mitäs tälle prokkikselle kuuluu, valmistuiko?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W123 200D museointi --> YETI
Olisi kiva kuulla miten projekti etenee
Re: W123 200D museointi --> YETI
Piitkästä aikaa.
Seuraavat kuvat selittävät vähän motivaation puutetta.
Soodalla ei mitn toivoa saada tuota massaa lähtemään,joten siirryttiin suunnitelmaan C.
Muutama tunti vielä ja sitten viimeistellään lasimurskalla,Nordblast kannulla.
Erityiskiitos Minion,Hannes!
Seuraavat kuvat selittävät vähän motivaation puutetta.
Soodalla ei mitn toivoa saada tuota massaa lähtemään,joten siirryttiin suunnitelmaan C.
Muutama tunti vielä ja sitten viimeistellään lasimurskalla,Nordblast kannulla.
Erityiskiitos Minion,Hannes!
Re: W123 200D museointi --> YETI
Seuraavaan projektiin.. suosittelen korkeapainevesipesua, lähtee todella kivasti noi tommoset massat jne, maksaa vähän enempi rahaa, ellei oo tuttu joka tekee..
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W123 200D museointi --> YETI
Ai sä kuitenkin poistit sen pvc-massan? Joo ei se lähde oikein hiekallakaan. Mistä tuota lasimurskaa saa järkevään hintaan?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 200D museointi --> YETI
Juu otetaan nyt kirkkaalle pellille kun kerran ruvettiin tekemään.
Kokeeksi motonetista 2x25kg säkkejä,hintaa per säkki 50e joka melko suolainen.Sikäli se toimii nyt niin kuin ajateltu niin hakee sitten suoraa lisää Nordblastilta joka nuo motonettiinkin toimittaa.
Kokeeksi motonetista 2x25kg säkkejä,hintaa per säkki 50e joka melko suolainen.Sikäli se toimii nyt niin kuin ajateltu niin hakee sitten suoraa lisää Nordblastilta joka nuo motonettiinkin toimittaa.