simoksin W126 ja W140
Re: simoksin W126 ja W140
Kalusto kohdallaan Ja hirviövanteet sopii tuohon kuin nenä päähän.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: simoksin W126 ja W140
Noniin tämäkin auto virallisesti pilattu
Takapäähän tarvis vielä 10mm spacerit niin asettuis kohalleen.
Tässä jotain mitä nyt 8kk omistuksen aikana tehnyt:
-Alapallo apukuskin puolelle
-Koiranluut eteen
-Moottorin kumityynyt
-Ohjausiskari
-Jarrulevyt ja palat taakse, pelkät palat eteen
-Vakkarin boksi uusi käytetty ebaysta
-Uudet takajouset,jotka tosin rälläköity tietysti
-Muuta perushuoltoa, pa-suodatin,pari kertaa öljynvaihtoa moottoriin, laatikon/ohj.tehostimen ja perän öljyt
Moottori vuotaa pikkusen öljyä jostain, pitäis tutkia.. mutta muuten ei pahat kustannukset tähän asti Mitä nyt tuo tonnin dieselvero ja 9-10L kulutus rokottaa köyhän lompakkoa
Takapäähän tarvis vielä 10mm spacerit niin asettuis kohalleen.
Tässä jotain mitä nyt 8kk omistuksen aikana tehnyt:
-Alapallo apukuskin puolelle
-Koiranluut eteen
-Moottorin kumityynyt
-Ohjausiskari
-Jarrulevyt ja palat taakse, pelkät palat eteen
-Vakkarin boksi uusi käytetty ebaysta
-Uudet takajouset,jotka tosin rälläköity tietysti
-Muuta perushuoltoa, pa-suodatin,pari kertaa öljynvaihtoa moottoriin, laatikon/ohj.tehostimen ja perän öljyt
Moottori vuotaa pikkusen öljyä jostain, pitäis tutkia.. mutta muuten ei pahat kustannukset tähän asti Mitä nyt tuo tonnin dieselvero ja 9-10L kulutus rokottaa köyhän lompakkoa
W210 E320cdi
Re: simoksin W126 ja W140
Yllättäen vuoden kellarissa viettäneissä oli vielä kaikki renkaat 2,7bar
Kolmipuolat siis molemmissa
W210 E320cdi
Re: simoksin W126 ja W140
Noita puolia kun kaventais niin nehän ois kun mersun tähdetsimoks kirjoitti:Kolmipuolat siis molemmissa
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: simoksin W126 ja W140
Sullahan on (ainakin vasen) etulokari hyvässä kunnossa, kateeksi käy Onko toi konepellin vaijeri löystynyt?
Onko sulla muuten nuo lasinpesurit käytössä?
Onko sulla muuten nuo lasinpesurit käytössä?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: simoksin W126 ja W140
Nehän on uusittu sillon kun tämän ostin, eli kunnossa on. Ei tietääkseni, hyvin aukee vielä konepelti vai mitä meinasit? Ei toimi lasinpesurit.Hage kirjoitti:Sullahan on (ainakin vasen) etulokari hyvässä kunnossa, kateeksi käy Onko toi konepellin vaijeri löystynyt?
Onko sulla muuten nuo lasinpesurit käytössä?
W210 E320cdi
Re: simoksin W126 ja W140
No niinhän se olikin Eikun tuo avausvipu on aika esillä, voiko se pelkästään löystyä?simoks kirjoitti: Nehän on uusittu sillon kun tämän ostin, eli kunnossa on. Ei tietääkseni, hyvin aukee vielä konepelti vai mitä meinasit? Ei toimi lasinpesurit.
Eikun mietin että ootko laittamassa noita pesureita kuntoon? Jos et niin haluisitko myydä mulle ne suuttimet niistä varsien sisältä?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: simoksin W126 ja W140
Noniin pitipäs ajella töihin ja takas ennenku tulee lunta maahan.
Motarilla töistä kotio tullessa ensin tipahti kierrosmittari pohjaan ja palas takasin sekunnin kuluttua jonka jälkeen 10s ajoa kunnes auto sammu kokonaan.
Startatessa kierrosmittari heiluu miten sattuu ja ei lähe yllätys yllätys käyntiin.
Villi veikkaus olis nyt se kampiakselin asentoanturi, koitin sitä heilutella molemmista päistä tienvarressa mutta ei vaikutusta asiaan.
Noh perus toimenpiteet alkakoon kunhan jaksaa eli tarkistella kipinät sun muut.
Hinasin möhköllä kotia ja oli mm. ensimmäinen hinauskerta.. ompa tarkkaa hommaa hinausvaijerin kanssa kun veto pitäis olla periaatteessa kokoajan päällä ettei pääse vaijeri löystyyn kun taas liian kovaa ei viittis ajaa risteyksiin muun liikenteen takia hinattavan auton ollessa käytännössä jarruton
Vanhat bensamersut ei ole luotettavia
Motarilla töistä kotio tullessa ensin tipahti kierrosmittari pohjaan ja palas takasin sekunnin kuluttua jonka jälkeen 10s ajoa kunnes auto sammu kokonaan.
Startatessa kierrosmittari heiluu miten sattuu ja ei lähe yllätys yllätys käyntiin.
Villi veikkaus olis nyt se kampiakselin asentoanturi, koitin sitä heilutella molemmista päistä tienvarressa mutta ei vaikutusta asiaan.
Noh perus toimenpiteet alkakoon kunhan jaksaa eli tarkistella kipinät sun muut.
Hinasin möhköllä kotia ja oli mm. ensimmäinen hinauskerta.. ompa tarkkaa hommaa hinausvaijerin kanssa kun veto pitäis olla periaatteessa kokoajan päällä ettei pääse vaijeri löystyyn kun taas liian kovaa ei viittis ajaa risteyksiin muun liikenteen takia hinattavan auton ollessa käytännössä jarruton
Vanhat bensamersut ei ole luotettavia
W210 E320cdi
Re: simoksin W126 ja W140
Hyvin noilla pystyy jarrutella, ainakin E200 Väyrystä on suht helppo jarrutella, tosin rattia saa vääntää melkein tosissaan esimerkiksi liikenneympyröissä
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: simoksin W126 ja W140
Se on jos riittää monossa kokoa ja reidessä jerkkua.Hage kirjoitti:Hyvin noilla pystyy jarrutella, ainakin E200 Väyrystä on suht helppo jarrutella, tosin rattia saa vääntää melkein tosissaan esimerkiksi liikenneympyröissä
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: simoksin W126 ja W140
Minulla meni tuolla lailla 1984 280SE:stä syttyboksi. Tai siis se kiekkakellon neula hyppelehti ennen kun auto mykistyi...simoks kirjoitti:Motarilla töistä kotio tullessa ensin tipahti kierrosmittari pohjaan ja palas takasin sekunnin kuluttua jonka jälkeen 10s ajoa kunnes auto sammu kokonaan.
Startatessa kierrosmittari heiluu miten sattuu ja ei lähe yllätys yllätys käyntiin.
Villi veikkaus olis nyt se kampiakselin asentoanturi, koitin sitä heilutella molemmista päistä tienvarressa mutta ei vaikutusta asiaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: simoksin W126 ja W140
Joo se on myös mahdollinen vika. Löytyy toinen boksi kyllä mutta toimivuudesta ei takeitakarra kirjoitti:Minulla meni tuolla lailla 1984 280SE:stä syttyboksi. Tai siis se kiekkakellon neula hyppelehti ennen kun auto mykistyi...simoks kirjoitti:Motarilla töistä kotio tullessa ensin tipahti kierrosmittari pohjaan ja palas takasin sekunnin kuluttua jonka jälkeen 10s ajoa kunnes auto sammu kokonaan.
Startatessa kierrosmittari heiluu miten sattuu ja ei lähe yllätys yllätys käyntiin.
Villi veikkaus olis nyt se kampiakselin asentoanturi, koitin sitä heilutella molemmista päistä tienvarressa mutta ei vaikutusta asiaan.
W210 E320cdi
Re: simoksin W126 ja W140
Noniin kokeilin toisella sytkäboksilla - ei vaikutusta. Asentoanturi näyttää 760ohmia mikä lienee arvojen sisällä.
Kipinää ei tule kun kokeilin tulppa irti, vissiin ne perus vjkansi ym seuraavaks Tai sitten toi toinen sytkäboksi on rikki myös
Kipinää ei tule kun kokeilin tulppa irti, vissiin ne perus vjkansi ym seuraavaks Tai sitten toi toinen sytkäboksi on rikki myös
W210 E320cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: simoksin W126 ja W140
tuossa toimivasta lukema
Viimeksi muokannut touhottaja, La 02.12.2017 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: simoksin W126 ja W140
0.76 tosiaan näytti itellä Pitäis varmaan lainata jostain toimivaa.. kun ei tiedä kuinka tarkkoja noi lukemat on.
W210 E320cdi
Re: simoksin W126 ja W140
Nyt sitten kättä taskuun ja 2jz tilalle ni ei tarvi miettiä bensakoneitten luotettavuuksia, voimaaki tulee ilmaseks.
Re: simoksin W126 ja W140
Eipä nyt ruveta mitään riisikeittimiä....Taski kirjoitti:Nyt sitten kättä taskuun ja 2jz tilalle ni ei tarvi miettiä bensakoneitten luotettavuuksia, voimaaki tulee ilmaseks.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: simoksin W126 ja W140
Mersulasit pois silmiltä niin näkee maailmankin huomattavasti avarampana :--D
Leikki sikseen, joko lossi toimii?
Leikki sikseen, joko lossi toimii?
Re: simoksin W126 ja W140
Eikös tällä mesellä oo jo 600tkm ajettu vai muistanko väärin. Ei taira 2jz tuahon pystyä .Taski kirjoitti:Nyt sitten kättä taskuun ja 2jz tilalle ni ei tarvi miettiä bensakoneitten luotettavuuksia, voimaaki tulee ilmaseks.
W124 300 E -87 Aut.
Re: simoksin W126 ja W140
Kyä se mersu vaan on auto kun moiseen kykenee, ei voi muuta sanoa.
Jos samalla intensiteetillä rassaat kuin näitä tähtikeulia täällä foorumilla ropataan niin aivan varmasti kestää =D
W140 on kyllä jotenkin sellanen koppa että se täytyis lisätä omaan bucket listiin, jotain käsittämätöntä vetovoimaa siinä on.
Nyt lienee se oikea aika hommata moinen, taitaa olla hintataso nousujohteinen pikkuhiljaa hyväkuntoisissa. Japanistakin taitaa nykyään saada uudempia jo halvalla ja se on huono merkki se
Jos samalla intensiteetillä rassaat kuin näitä tähtikeulia täällä foorumilla ropataan niin aivan varmasti kestää =D
W140 on kyllä jotenkin sellanen koppa että se täytyis lisätä omaan bucket listiin, jotain käsittämätöntä vetovoimaa siinä on.
Nyt lienee se oikea aika hommata moinen, taitaa olla hintataso nousujohteinen pikkuhiljaa hyväkuntoisissa. Japanistakin taitaa nykyään saada uudempia jo halvalla ja se on huono merkki se
Re: simoksin W126 ja W140
Nyt alkaa kyllä neuvot loppumaan w126:n kanssa. Siis kipinää ei tule. Vj-kansi tarkastettu,sytkäboksia kokeiltu toisella,puolaa kokeiltu toisella ja kampiakselin asentoanturi testattu toisella. Mikä voi olla enää mahdollinen vika? Moottori vaan sahaa vaan ei edes hörähdä.
W210 E320cdi
Re: simoksin W126 ja W140
Eikös se kuuluisa YJ-rele mykkänä tee just nuan? Voisko vika olla laturissa? Jännitteensäädin/hiilet ja sulakkeet? Kaikki konehuoneen maadoitukset kannaa käydä läpi, samoin virtapiuhojen liitokset startilla ja laturilla.
W124 300 E -87 Aut.
Re: simoksin W126 ja W140
Yj-rele vuoden vanha ja käsittääkseni sen epäkunto ei estä auton käynnistymistä vaan aiheuttaa muutenvaan kaaosta? Jännitteensäädinkin vaihdoin parivuotta sitten. Nuo maadotukset tietysti vois kattoa.. mitä meinaat että laturiin liittyis tämmönen vika?acparma kirjoitti:Eikös se kuuluisa YJ-rele mykkänä tee just nuan? Voisko vika olla laturissa? Jännitteensäädin/hiilet ja sulakkeet? Kaikki konehuoneen maadoitukset kannaa käydä läpi, samoin virtapiuhojen liitokset startilla ja laturilla.
W210 E320cdi
Re: simoksin W126 ja W140
Muutaman kerran olen lukenut vastaavista oireista ja vikana on ollut laturi. Eikä latausvalotkaan varoitelleet. Oletko koittanut vaihtaa puolan ja jakajan välistä piuhaa?
W124 300 E -87 Aut.
Re: simoksin W126 ja W140
Empä ole koittanut vaihtaa, näytti hyvältä. Mutta nyt yön yli ladatun akun kun löin kiinni niin tärähti ilosesti käyntiin? Ajelin 15min kylärinkiä ja kotiin parkkeerasin ja annoin hörsköttää vielä hetken ja sammui siihen itestään Lataus auto käynnissä 13.7 ja auto sammuneena 12.7? Oisko tää nyt kumminki siihen laturiin liittyvää?acparma kirjoitti:Muutaman kerran olen lukenut vastaavista oireista ja vikana on ollut laturi. Eikä latausvalotkaan varoitelleet. Oletko koittanut vaihtaa puolan ja jakajan välistä piuhaa?
W210 E320cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: simoksin W126 ja W140
ei minun mielestäni
Re: simoksin W126 ja W140
ei ole ei, käyttelin tänään taas toisella asentoanturilla koneen sinne 80 asteeseen ja sitten sammu taas ihanku joku kääntäis avaimesta autosta virrat pois Toisella forumilla ehdotteli että kylmäspraylla suihkis vian aiheuttajiin.. selvästihän se nyt on lämmöstä kiinni että joku komponentti putoo pois pelistä.
W210 E320cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: simoksin W126 ja W140
en oikein usko tuohon lämpö juttuun, ennemmin aikaan mutta tuskimpa tässä nyt kukaan suoralta käjeltä sanoo oikeeta vika kohdetta paitsi tuurilla