Tällästä tällä kertaa. Käyttöauto (W201 2.0 -89) alkoi temppuilemaan tyhjäkäynnin kanssa. Aikalailla samoihin aikoihin kun vein projektiauton talvilevolle, mahtoko ottaa siitä itseensä?
Ongelmana on siis tyhjäkäynti (kylmänä n. 750 ja lämpinänä 400-500). Tyhjäkäynnin korotus tuntuu toimivan kun käy kylmänä korkeammalla kun lämpimänä. YJ-releen tinasin joskus kun kylmänä ei tahtonut käydä kuin n. 600rpm, jonka jälkeen kävi hienosti 750 lämpimänä ja 1100 kylmänä. Yksi kikka taisi olla että ottaa YJ-releen pois auton käydessä?
Vaihdoin jakajan kannen, pyörijän ja tulpat. Kokeilin myös toisia tulpanjohtoja mutta vaikutusta ei ollut. Kaasuvaste parani ehkä hieman ja persdynolla tuli 3,27 heppaa lisää.
Alipainevuoto ei sekään ole poissuljettu. Liian nopealla vilkasulla näytti kaikki olevan ok. Kokeilin irrottaa valojen korkeudensäädön letkun auton käydessä eikä se vaikuttanut käyntiin (pitäisi varmaan).
Lähdenkö kumikaukalosta vai lisäilmaluistista liikkeelle?
W201, KE-Jet, ja tyhjäkäynti
W201, KE-Jet, ja tyhjäkäynti
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201, KE-Jet, ja tyhjäkäynti
Toi yj-rele voi olla entinen vaikka tinailtu...katso kuitenkin huohotus letkut kaikki ja lisäilmaluistihan hoitaa tyhjäkäynnin ilmasyötön eli sekin kliineri liotukseen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201, KE-Jet, ja tyhjäkäynti
Otan sen lisäilmaluistin tänään työn alle. Tosiaan unohtu mainita että kaasua kun antaa niin käy ihan hienosti. Vika on tullut pikkuhiljaa pahemmaksi, joten vois ajatella että se luisti on vetänyt ittensä jumiin vähän kerrallaan.atlas kirjoitti:Toi yj-rele voi olla entinen vaikka tinailtu...katso kuitenkin huohotus letkut kaikki ja lisäilmaluistihan hoitaa tyhjäkäynnin ilmasyötön eli sekin kliineri liotukseen.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo