W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet off
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43
W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet off
Koska nämäkin tapauskohtaisia, avataan uusi aihe.
Mitäpä elämä olisi ellei omaisi jotain pikku vikaista autoa. Kovin tylsää, joten hommasimpa 2003 vuosimallin 320CDI;n farkkuna.
Ongelmana siitä asti:
Mukavuustoiminnot ovat kaiken aikaa poissa pelistä. Joskus ja harvoin ne toimivat mutta paino sanalla harvoin.
Uusisin molemmat akut ja ovat AGM mallisia, mutta eipä tuossa vanhassakaan pääakussa mitään vikaa ilmeisesti ole.
käynnissä/ajossa jännite näyttää olevan 13.8-14.0V, ja lepovirta ~13V hieman alta, riippuen tietysti paljonko on ajettu.
Oli jännite mikä tahansa ajon aikana ovat mukavuustoiminnot poissa käytöstä, ilmoitus näytössä ja joskus harvakseltaan tulee jarruistakin jotain,
mutta tuokin kuittaantuu muutamien sekunttien jälkeen pois, taikka viimeistään auton uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.
Mielenkiintoiseen seikkaan tuli tämän uuden laitteen elikkä starin kanssa törmättyä, akkuohjainlaitteen tietoja tutkiessa tuo kertoo seuraavaa;
Virtapiiri 30: 12.2V
Akun latausvirta: heittelehtii -130 - (-)140A elikkä tuo purkaantuu hänen mielestään vaikkei niin todellakaan ole. Tämä arvo pysyi samana vaikka laittoi akkulaturin kiinni
(kuva)
Samalla hetkellä starin yläkulmassa kertoo järjestelmän jännitteen olevan 13.0V ??? Mitämitämitämitä en nyt ymmärrä.
Auton oltua laturissa tänään useamman tunnin mukavuustoiminnot alkoikin toimimaan. Akun jännite kuitenkin ollut jatkuvasti yli 12.5V
Itsellä loppuu tietotaito ja kaipaankin viisaampien neuvoja what to do next
K75 releen varmistin toimivaksi, mutta kokeilin myös uudella vailla eroa
Star* tulee omattua, tosi vähän käyttänyt vasta mutta tässä koitan opetella käyttämään samalla.
Mitäpä elämä olisi ellei omaisi jotain pikku vikaista autoa. Kovin tylsää, joten hommasimpa 2003 vuosimallin 320CDI;n farkkuna.
Ongelmana siitä asti:
Mukavuustoiminnot ovat kaiken aikaa poissa pelistä. Joskus ja harvoin ne toimivat mutta paino sanalla harvoin.
Uusisin molemmat akut ja ovat AGM mallisia, mutta eipä tuossa vanhassakaan pääakussa mitään vikaa ilmeisesti ole.
käynnissä/ajossa jännite näyttää olevan 13.8-14.0V, ja lepovirta ~13V hieman alta, riippuen tietysti paljonko on ajettu.
Oli jännite mikä tahansa ajon aikana ovat mukavuustoiminnot poissa käytöstä, ilmoitus näytössä ja joskus harvakseltaan tulee jarruistakin jotain,
mutta tuokin kuittaantuu muutamien sekunttien jälkeen pois, taikka viimeistään auton uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.
Mielenkiintoiseen seikkaan tuli tämän uuden laitteen elikkä starin kanssa törmättyä, akkuohjainlaitteen tietoja tutkiessa tuo kertoo seuraavaa;
Virtapiiri 30: 12.2V
Akun latausvirta: heittelehtii -130 - (-)140A elikkä tuo purkaantuu hänen mielestään vaikkei niin todellakaan ole. Tämä arvo pysyi samana vaikka laittoi akkulaturin kiinni
(kuva)
Samalla hetkellä starin yläkulmassa kertoo järjestelmän jännitteen olevan 13.0V ??? Mitämitämitämitä en nyt ymmärrä.
Auton oltua laturissa tänään useamman tunnin mukavuustoiminnot alkoikin toimimaan. Akun jännite kuitenkin ollut jatkuvasti yli 12.5V
Itsellä loppuu tietotaito ja kaipaankin viisaampien neuvoja what to do next
K75 releen varmistin toimivaksi, mutta kokeilin myös uudella vailla eroa
Star* tulee omattua, tosi vähän käyttänyt vasta mutta tässä koitan opetella käyttämään samalla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet
Ainut mikä tulee mieleen joka purkaa akkua noin paljon on sähköinen lisälämmitin jos on oikosulussa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43
Re: W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet
Sen verran tuli edistytty että eilen vielä mukavuudet oli poissa tasolla 1 & 2.
Tänään otin akun miinus navan irti pariksi minuutiksi jonka jälkeen Kytkin takaisin, avain virta asentoon 2.
Laitoin kaikki valot ulkoa ja sisältä päälle, ilmastoinnin täysille, penkin lämmittimet päälle ja annoin olla näin reilu pari minuuttia.
Sen jälkeen kaikki pois ja auto käyntiin.
Lopputuloksena sisävalot näyttää toimivan mutta penkinlämmittimet ovat edelleen poissa käytöstä. Mittaristossa viesti mukavuudet pois. Taso 1 olemassa nyt starin mukaan.
Pitää ihmetellä nyt viikonlopun aikana pysyykö samana ja palata asiaan maanantaina kun jälleen pajalle.
Ja star. Näyttää. Vieläkin akun latausvirraksi - 140 ampeeria. Akku ei kuitenkaan missään vaiheessa tyhjene.
Olisiko uuden akkuohjainlaitteen hommaaminen järkevää vai onnistuisiko kokeilla tuon päivittämistä uudempaan versioon?
E. Jossain kohtaan törmäsin starin valikoissa jossa ilmoittaa ilmastoinnin sähköisen lisälämmittimen olevan rikki
Tänään otin akun miinus navan irti pariksi minuutiksi jonka jälkeen Kytkin takaisin, avain virta asentoon 2.
Laitoin kaikki valot ulkoa ja sisältä päälle, ilmastoinnin täysille, penkin lämmittimet päälle ja annoin olla näin reilu pari minuuttia.
Sen jälkeen kaikki pois ja auto käyntiin.
Lopputuloksena sisävalot näyttää toimivan mutta penkinlämmittimet ovat edelleen poissa käytöstä. Mittaristossa viesti mukavuudet pois. Taso 1 olemassa nyt starin mukaan.
Pitää ihmetellä nyt viikonlopun aikana pysyykö samana ja palata asiaan maanantaina kun jälleen pajalle.
Ja star. Näyttää. Vieläkin akun latausvirraksi - 140 ampeeria. Akku ei kuitenkaan missään vaiheessa tyhjene.
Olisiko uuden akkuohjainlaitteen hommaaminen järkevää vai onnistuisiko kokeilla tuon päivittämistä uudempaan versioon?
E. Jossain kohtaan törmäsin starin valikoissa jossa ilmoittaa ilmastoinnin sähköisen lisälämmittimen olevan rikki
Re: W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet
Ota pois piuha siitä sähköisestä lisä lämppäristä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet
Minäkään en mitään näistä mersuista ymmärrä, mutta eipä ole koskaan sattunut kohdalle 211 jossa sähköinen lisälämmitin olisi oikosulussa. Luulisi savua nousevan ilmakanavista jos niin on
Auton ongelmana lienee yhteensopimaton takasam laturin säädin. Jompikumpi vaihdettu joskus aiemmin ?
Auton ongelmana lienee yhteensopimaton takasam laturin säädin. Jompikumpi vaihdettu joskus aiemmin ?
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43
Re: W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet
Nyppäsin irti F68 piuhan Pelkääjän jalkatilasta. Mittasin tuon läpi menevän virran samalla ja mittarin mukaan mitään ei mennyt läpi.
Ei vaikutusta. Staria en katsonut samalla. Laitoin piuhan takaisin kiinni ja romut kasaan.
Vanhalta omistajalta sain tiedon nyt jälkeenpäin että Takasam olisi joskus vaihdettu hänen aikaan mutta hän sanoi että sitä ei olisi koodattu mitenkään.
Ei vaikutusta. Staria en katsonut samalla. Laitoin piuhan takaisin kiinni ja romut kasaan.
Vanhalta omistajalta sain tiedon nyt jälkeenpäin että Takasam olisi joskus vaihdettu hänen aikaan mutta hän sanoi että sitä ei olisi koodattu mitenkään.
Re: W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet
No onko tuo toiminut aiemmin sulla vai ei koko aikana
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43
Re: W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet
Autohan ollut minulla vasta pari viikkoa ja viikon ajossa vasta.
En ole huomannut kyseisen ominaisuuden missään vaiheessa toimivan,
Mutta toisaalta koko omistusajan on ollut näytössä viesti consumers off.
En ole huomannut kyseisen ominaisuuden missään vaiheessa toimivan,
Mutta toisaalta koko omistusajan on ollut näytössä viesti consumers off.
Re: W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet
No sitten koitaa starilla ohjelmoida taka samia nii kuin dealer veikkasi josko onnistuisi
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43
Re: W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet
Koitan tuota toteutella iltasella. Palaan myöhemmin asiaan
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet
Jos vika on silloin ilmaantunut on vika taka samissa joko rikki, väärä tai väärin ohjelmoituGrapefruit kirjoitti:Nyppäsin irti F68 piuhan Pelkääjän jalkatilasta. Mittasin tuon läpi menevän virran samalla ja mittarin mukaan mitään ei mennyt läpi.
Ei vaikutusta. Staria en katsonut samalla. Laitoin piuhan takaisin kiinni ja romut kasaan.
Vanhalta omistajalta sain tiedon nyt jälkeenpäin että Takasam olisi joskus vaihdettu hänen aikaan mutta hän sanoi että sitä ei olisi koodattu mitenkään.
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43
Re: W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet
päivitellääs päivän touhuja. Viikonloppuna ei kerennyt mitään tekemään ja kun olisi aikaa ollut niin ei kiinnostanut istua parkkiksella autossa. Jotenka tänään pääsi halliin touhuamaan.
Koska aloin miettimään että minkä takia tuo star ilmoittaa että virtapiiri 30 olisi huomattavasti alempi jännite mitä muualla järjestelmässä, päätin heti ensimmäisenä että käyn sulakkeet viellä kertaalleen läpi ja tällä kertaa nypätä irti myös.
Hetken se vei mutta takaluukusta nappasi patterin vierestä. Oisko ollut sulake 86 joka irrotessa mureni kolmeen osaan ja aivan täysin hapettunut liittimestään. Jopa lanka sulakkeen sisältä.
sulakkeet 85 & 86 uudet paikalleen ja ihme ja kumma, mukavuudet oli loppu illan mukana tsempaloissa kotipihaan saakka.
Virtapiiri 30 näytti myös operaation jälkeen hieman korkeampaa jännitettä verrattuna aikaisempaan. Täytyy kuitenkin koittaa viellä liittimiä hioda kontaktin parantamiseksi.
Edelleen mysteerinä toimii silti että * näyttää akun purkaantuvan -130A voimalla ja samalla osaa myös kertoa että tuo arvo voisi olla korkeintaan 20A taitaa jäädä mysteeriksi miksi noin väittää.
Edelliseltä omistajalta onnistuin kalastamaan että sama vika mukavuuksien suhteen oli ollut hänellä hänen koko omistusaikansa eikä hänellä ole ollut mielenkiintoa tutkia mistä on peräisin.
Mutta on tämäkin taas työmaa jos tämä sulakkeen vaihdolla korjaantui
Koska aloin miettimään että minkä takia tuo star ilmoittaa että virtapiiri 30 olisi huomattavasti alempi jännite mitä muualla järjestelmässä, päätin heti ensimmäisenä että käyn sulakkeet viellä kertaalleen läpi ja tällä kertaa nypätä irti myös.
Hetken se vei mutta takaluukusta nappasi patterin vierestä. Oisko ollut sulake 86 joka irrotessa mureni kolmeen osaan ja aivan täysin hapettunut liittimestään. Jopa lanka sulakkeen sisältä.
sulakkeet 85 & 86 uudet paikalleen ja ihme ja kumma, mukavuudet oli loppu illan mukana tsempaloissa kotipihaan saakka.
Virtapiiri 30 näytti myös operaation jälkeen hieman korkeampaa jännitettä verrattuna aikaisempaan. Täytyy kuitenkin koittaa viellä liittimiä hioda kontaktin parantamiseksi.
Edelleen mysteerinä toimii silti että * näyttää akun purkaantuvan -130A voimalla ja samalla osaa myös kertoa että tuo arvo voisi olla korkeintaan 20A taitaa jäädä mysteeriksi miksi noin väittää.
Edelliseltä omistajalta onnistuin kalastamaan että sama vika mukavuuksien suhteen oli ollut hänellä hänen koko omistusaikansa eikä hänellä ole ollut mielenkiintoa tutkia mistä on peräisin.
Mutta on tämäkin taas työmaa jos tämä sulakkeen vaihdolla korjaantui
Re: W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet
Hyvä kun löyty, täytyy pistää korvan taa...
Onko nyt varma etät tuo arvo on purkautumista? Ettei olis latausvirta ja akku sen verran kuitenniin kuralla että ottaa vastaan kaiken mitä laturi antaa? Mittaa pihtimittarilla mitä oikeesti tapahtuu...
Onko nyt varma etät tuo arvo on purkautumista? Ettei olis latausvirta ja akku sen verran kuitenniin kuralla että ottaa vastaan kaiken mitä laturi antaa? Mittaa pihtimittarilla mitä oikeesti tapahtuu...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43
Re: W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet
Terve! Postin aloitusviestiin kuvan myös kyseisestä latausvirrasta jonka edessä on selvästi negatiivi/miinus merkki. Ja kun ko. kohtaa painaa tulee teksti jossa kerrotaan negatiivisten arvojen kuvaavan akun purkaantumista ja positiivisten arvojen akun lataamista.MiHe kirjoitti:Hyvä kun löyty, täytyy pistää korvan taa...
Onko nyt varma etät tuo arvo on purkautumista? Ettei olis latausvirta ja akku sen verran kuitenniin kuralla että ottaa vastaan kaiken mitä laturi antaa? Mittaa pihtimittarilla mitä oikeesti tapahtuu...
Tämä pysyy samana arvona huolimatta siitä onko auto käynnissä, laturin päässä, kaikki elektroniikka päällä, kaikki pois päältä.
Niin ja sehän juoksentelee -140A -(-)130A arvojen välissä.
Tästä huolimatta näyttää mitä näyttää ei sillä ole mitään tekemistä kuitenkaan akun purkaantumisen kanssa, sillä juurihan auto seisoi viikon parkkiksella kun itse olin työreissussa.
Eikä mitään ongelmaa starttauksen kanssa. Päivisin patterissa reilusti yli 12 V yön jälkeen joten kyllä tämä menee ihan ohjelmiston ihmettelyksi seuraavan kerran keskiviikkona
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43
Re: W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet
Nyt ollaan reilu pari viikkoa ajeltu lisää kokemusta perseen alle.
Mukavuustoiminnot ovat nyt enemmän käytössä kuin poissa päältä, mutta pois kytkeytyvät kuitenkin.
Useimmiten kytkeytyvät muutama sekuntti startin jälkeen pois ja palautuvat muutamassa minuutissa.
Välillä sit taas ihan kesken ajon ja tulevat muutamasta minuutista vartin sisällä takaisin linjoille.
Huomenna haen kooällästä säätimen ja laitan paikalleen, jos vaikka tuolla olisi vaikutusta asiaan, toisella akulla myös tarkoitus kokeilla jollei muu auta.
Laitellaan ensin nämä sähköviat kuntoon ja paneudutaan talvella sitten tuonne tekniikkaan enempi.
Mukavuustoiminnot ovat nyt enemmän käytössä kuin poissa päältä, mutta pois kytkeytyvät kuitenkin.
Useimmiten kytkeytyvät muutama sekuntti startin jälkeen pois ja palautuvat muutamassa minuutissa.
Välillä sit taas ihan kesken ajon ja tulevat muutamasta minuutista vartin sisällä takaisin linjoille.
Huomenna haen kooällästä säätimen ja laitan paikalleen, jos vaikka tuolla olisi vaikutusta asiaan, toisella akulla myös tarkoitus kokeilla jollei muu auta.
Laitellaan ensin nämä sähköviat kuntoon ja paneudutaan talvella sitten tuonne tekniikkaan enempi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43
Re: W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet
Säätimen vaihto ei ollutkaan ihan tunnin homma, sain siihen kulumaan reippaat neljä tuntia. Perjantai aamulla laitoin uuden säätimen kiinni laturin kylkeen.
En ole laittanut läppäriä kiinni viellä, mutta mukavuudet kytkeytyvät yhä pois. Lataa tosin saman verran mitä vanhalla säätimellä ja jännitteet ovat koko ajan ok.
Eipä tuo kallis kokeilu ollut, mutta aikaa vievää kuitenkin. Jotenkin tuntuu että pientä eroa on mukavuuksien käyttäytymisessä, mahtaisikohan tuolla olla yhteyttä laturin takana olevalla töpselillä. Johdoista nyt en murtumia löytänyt mutta olisiko liitos kenties huono?
Tutkinta jatkuu sanoi poliisi
E: tässä näin nyt illalla kun ajelin töihin niin pituuttaan seurailin jännitettä ajotietokoneen kautta hyppisi tuo ihmeellisesti 13.0 - 13.8V välillä. Tyhjäkäynnillä siis 13.0V. Pitäisikö sitä kuitenkin katsastaa viellä laturin johtojen tiukkuudet ettei mitään jäänyt löysälle hmm
En ole laittanut läppäriä kiinni viellä, mutta mukavuudet kytkeytyvät yhä pois. Lataa tosin saman verran mitä vanhalla säätimellä ja jännitteet ovat koko ajan ok.
Eipä tuo kallis kokeilu ollut, mutta aikaa vievää kuitenkin. Jotenkin tuntuu että pientä eroa on mukavuuksien käyttäytymisessä, mahtaisikohan tuolla olla yhteyttä laturin takana olevalla töpselillä. Johdoista nyt en murtumia löytänyt mutta olisiko liitos kenties huono?
Tutkinta jatkuu sanoi poliisi
E: tässä näin nyt illalla kun ajelin töihin niin pituuttaan seurailin jännitettä ajotietokoneen kautta hyppisi tuo ihmeellisesti 13.0 - 13.8V välillä. Tyhjäkäynnillä siis 13.0V. Pitäisikö sitä kuitenkin katsastaa viellä laturin johtojen tiukkuudet ettei mitään jäänyt löysälle hmm
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43
Re: W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet
Tässä kun pari päivää taas tullut seurattua tuota niin lataus pyörii 12.8V ja 13.2V välillä suurimmanosan ajasta. Harvemmin nousee sinne 14.2 volttiin. Lisäksi laturista tuntuu kuuluvan omituinen sivuääni
Laitoin kuitenkin uuden laturin tilaukseen jos tuon vaikka saisi vaihdettua paikalleen ja saisi korjattua tilanteen. En keksi mitään muuta tässä enään.
Laitoin kuitenkin uuden laturin tilaukseen jos tuon vaikka saisi vaihdettua paikalleen ja saisi korjattua tilanteen. En keksi mitään muuta tässä enään.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet
Vapaa kytkin oli siis kunnossa?
Kummallinen ääni sopisi siihenkin vikaan
Kummallinen ääni sopisi siihenkin vikaan
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43
Re: W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet
Voiko sillä vapaakytkimellä olla niin iso vaikutus tilanteeseen että ei anna riittävästi jännitettä?FinlandMerceds kirjoitti:Vapaa kytkin oli siis kunnossa?
Kummallinen ääni sopisi siihenkin vikaan
Vastaus kysymykseesi, en katsonut
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 akkuohjainlaite, akun latausvirta -100A, mukavuudet
Sillä on sama vaikutus kuin remmin puuttumisellaGrapefruit kirjoitti:Voiko sillä vapaakytkimellä olla niin iso vaikutus tilanteeseen että ei anna riittävästi jännitettä?FinlandMerceds kirjoitti:Vapaa kytkin oli siis kunnossa?
Kummallinen ääni sopisi siihenkin vikaan
Vastaus kysymykseesi, en katsonut
lienee turha jatkaa tarkistus vinkejä jos ne helpotkin tarkistukset
ohitetaan tekemättä
Mökkillä
'
'