Onko CLK:ssasi xenonit vai halogenit?
Onko pesurit? Onko manuaalinen säätörulla valokytkimen vieressä? Yleensä halogenien kanssa ei ole pesureita ja säätörulla valokytkimen vieressä ja on tällöin manuaalinen ja pneumaattinen toiminnaltaan.
Jos on xenonit, on myös pesurit ja säätö on automaatinen ja sähköinen. Kytkimen vieressä ei ole säätörullaa vaan kallistuksen vakaimissa on anturit.
Depon tekemissä linssiumpioissa on pneumaattinen kalvo, mutta sen saa irroitettua ja tilalle saa kierrettyä sen sähköisen moottorin ihan tuosta vaan. Itse umpiossa oleva projektori ei häävi ole. Tai riippuu tietty mihin vertaa. Jos verrokkina on joku kivien hakkaama kellastunut alkuperäinen CLK:n halogeni umpio, on valotehon ero varmasti huikea.
Tein kaverille valopäivityksen xenoneilla varustettuun 208 CLK:hon vuosi sitten. Hankin uudet Depon umpiot jotka halkaisin ja heitin helvetiin ne projektorit sieltä. Tilalle sovitin uudet 3" D2S bi-xenon projektorit joista vielä hienosäädin hotspotit oikealla tasalle. Vähän joutui tekemään tilaa umpion sisälle jotta mahui. Homman viimeistelin vielä Osramin CBI polttimoilla. Sähköiset tasomoottorit sopi ihan normaalisti. Umpioiden päälilaseista löytyi jopa kaikki tyyppihyväksynnät, joten niitäkään ei tarvinnut kaiverruskynällä kaiverrela, niinkuin yhteen prokkikseen jouduin tekemään. Valoteho on kuin uudessa autossa nyt ja frendi on tyytyväinen.
https://moutine.kuvat.fi/kuvat/W208+retrofit/" onclick="window.open(this.href);return false;