Monilla täällä on autossaan vähän kauempaakin idästä tulleita "talvirenkaita", mutta olisi kiva tietää, mitkä ovat "ihan parhaat" MB alla? Takavetoautossa kun vaatimukset renkaille on vähän erilaisia kun etuvetoisessa.
ContiIceContacteja olen itse käyttänyt, ja olen ihan tyytyväinen. Ei ne välttämättä parhaat ole, mutta ihan hyvät ainakin.PeteA kirjoitti:NOKIAN renkaat todettiin toimineen vilpillisesti sen toimittaessa testeihin ihan erikseen sinne valmistamiaan renkaita, joilla ei kait ollut meille kuluttajille myytäviin renkaisiin muuta yhteistä kuin renkaan väri. Jostain ihmeen syystä, tästä ei kuitenkaan tullut Nokian renkaille mitään "seuraamuksia"!?Meikäläisen täytyy tunnustaa olleensa "NOKIAN" miehiä eli käyttäneen vuosikymmeniä vain NOKIAN talvirenkaita. Nyt ollaan tultu "risteykseen". NOKIAN 8:ssa nastat tahtoo pysyä vähän huonosti (johtuuko painavasta kaasujalasta vai lisääntyneistä kiertoliittymistä) eikä uudesta 9 renkaasta löydy suomessa tehtyjä. Lisäksi ko. 9 renkaasta ei ole saatavana LUOTETTAVIA testituloksia, "uskaltaako" niitä siksi ostaa
![]()
Monilla täällä on autossaan vähän kauempaakin idästä tulleita "talvirenkaista" mutta olisi kiva tietää, mitkä ovat "ihan parhaat" MB alla?
JuKoS kirjoitti:Pisteet myös Continentalille.
Oma katkera kokemus oli vuonna 2011 uuteen C mersuun laitettiin Goodyear ultragrip nastarenkaat ja autosta tuli hieman levoton ajaa. Siispä kysymään Auton myyjäliikkeestä josko voisi olla ohjauskulmissa säädön tarvetta ja vastaus oli että ei tarvitse säätää mutta meillä suositellaan Nokian (silloin 7) renkaita että niillä on hyvä ajaa.
Rengasliikkeen suosiollisella avulla vaihdettiin alle Nokian renkaat ja ensimmäisellä reissulla meinasi lähteä auto lapasesta hieman nopeammassa väistöliikkeessä renkaat muutenkin vetelät ja auto luikerteli kokoajan miten sattuu.
Siispä suorinta tietä Bosch car serviceen ja ohjauskulmien tarkastukseen, vikaa löytyi ja lopulta pitkän taistelun jälkeen takuuseen ohjauskulmat säädettiinkin. Ajettavuus hieman parani, mutta tuntuma oli edelleen tyyliin lehmä suossa.
Kokeeksi vielä omaan piikkiin uudet tuumaa isommat alkuperäisvanteet ja Contin renkaat, hämmästys oli suuri kun ohjattavuus ja reagointi kuin kesällä, auto kulki suoraan paimentamatta ja pitoakin riittää, myös märällä asfaltilla jossa Nokian oli kuin kelkka, ehkä Conti aavistuksen heikompi lumella mutta muuten aivan ylivoimainen ja kestää tuplaten kilometrejäkin Nokian renkaisiin verraten.
Tarina ei lopu vielä, seuraavaan mersuun ostin taas tyhmänä Nokian renkaat, nyt kitkana Hakkapeliitta R2, arvelin testivoittajan isona ja matalana olevan hyvät ajaa ja kotimaisen työn tukeminen oli tärkeänä mielessä (oli tietty venäläiset), no kyllä samat "ominaisuudet" on edelleen tallella mutta positiivisena mainittakoon että hiljaiset ovat ja yhden talven niillä
vengurteltuani ovat jo niin kuluneetkin että saa ostaa talvella uudet renkaat.
JuKoS kirjoitti:Pisteet myös Continentalille.
Oma katkera kokemus oli vuonna 2011 uuteen C mersuun laitettiin Goodyear ultragrip nastarenkaat ja autosta tuli hieman levoton ajaa. Siispä kysymään Auton myyjäliikkeestä josko voisi olla ohjauskulmissa säädön tarvetta ja vastaus oli että ei tarvitse säätää mutta meillä suositellaan Nokian (silloin 7) renkaita että niillä on hyvä ajaa.
Rengasliikkeen suosiollisella avulla vaihdettiin alle Nokian renkaat ja ensimmäisellä reissulla meinasi lähteä auto lapasesta hieman nopeammassa väistöliikkeessä renkaat muutenkin vetelät ja auto luikerteli kokoajan miten sattuu.
Siispä suorinta tietä Bosch car serviceen ja ohjauskulmien tarkastukseen, vikaa löytyi ja lopulta pitkän taistelun jälkeen takuuseen ohjauskulmat säädettiinkin. Ajettavuus hieman parani, mutta tuntuma oli edelleen tyyliin lehmä suossa.
Kokeeksi vielä omaan piikkiin uudet tuumaa isommat alkuperäisvanteet ja Contin renkaat, hämmästys oli suuri kun ohjattavuus ja reagointi kuin kesällä, auto kulki suoraan paimentamatta ja pitoakin riittää, myös märällä asfaltilla jossa Nokian oli kuin kelkka, ehkä Conti aavistuksen heikompi lumella mutta muuten aivan ylivoimainen ja kestää tuplaten kilometrejäkin Nokian renkaisiin verraten.
Tarina ei lopu vielä, seuraavaan mersuun ostin taas tyhmänä Nokian renkaat, nyt kitkana Hakkapeliitta R2, arvelin testivoittajan isona ja matalana olevan hyvät ajaa ja kotimaisen työn tukeminen oli tärkeänä mielessä (oli tietty venäläiset), no kyllä samat "ominaisuudet" on edelleen tallella mutta positiivisena mainittakoon että hiljaiset ovat ja yhden talven niillä vengurteltuani ovat jo niin kuluneetkin että saa ostaa talvella uudet renkaat.
Mulle ainakin on toimitettu Nokia 8 hakkapeliitta renkaat. Testit oon ite tehnyt ja parempia en ole löytänyt. Mulle on ihan sama vaikka ois LG merkkiset jos on hyvät. Kuka on huijannut ja ketä - ne joilla on eniten rahaa on perinteisesti eniten huijannut niitä joilla on vähiten rahaa. Eli kai Nokia on sit mua huijannut.PeteA kirjoitti:NOKIAN renkaat todettiin toimineen vilpillisesti sen toimittaessa testeihin ihan erikseen sinne valmistamiaan renkaita, joilla ei kait ollut meille kuluttajille myytäviin renkaisiin muuta yhteistä kuin renkaan väri. Jostain ihmeen syystä, tästä ei kuitenkaan tullut Nokian renkaille mitään "seuraamuksia"!?Meikäläisen täytyy tunnustaa olleensa "NOKIAN" miehiä eli käyttäneen vuosikymmeniä vain NOKIAN talvirenkaita. Nyt ollaan tultu "risteykseen". NOKIAN 8:ssa nastat tahtoo pysyä vähän huonosti (johtuuko painavasta kaasujalasta vai lisääntyneistä kiertoliittymistä) eikä uudesta 9 renkaasta löydy suomessa tehtyjä. Lisäksi ko. 9 renkaasta ei ole saatavana LUOTETTAVIA testituloksia, "uskaltaako" niitä siksi ostaa
![]()
Monilla täällä on autossaan vähän kauempaakin idästä tulleita "talvirenkaita", mutta olisi kiva tietää, mitkä ovat "ihan parhaat" MB alla? Takavetoautossa kun vaatimukset renkaille on vähän erilaisia kun etuvetoisessa.
Eihän tuo testeissä loppujenlopuksi kummoinen ollut Vannetukun brosyyreiden hehkutuksesta huolimatta. Jossain TM:n testissähän nuo oli.nh1131 kirjoitti:Triangle, suomalaisten suunnittelema ja suomalaisilla huippu nastoilla. Näin mainostetaan.
Onko kellään kokemuksia näistä nastarenkaista?
Trianglen kitkoilla ajelin yhden talven S211:n alla ja hyvä maku jäi suuhun. Pitoa riitti ja ajettavuudeltaan parempi kuin R2 joka nuljusi alla. Varmasti kalliimmat pidoltaan parempia, mutta hyvin toimi nuokin. Voisin ostaa uudelleenkin kunhan seuraava talvirenkaiden osto on ajankohtaista.nh1131 kirjoitti:Triangle, suomalaisten suunnittelema ja suomalaisilla huippu nastoilla. Näin mainostetaan.
Onko kellään kokemuksia näistä nastarenkaista?
Minulla ensimmäiset kesärenkaat oli Hankook VentusPrimet ja sen jälkeen vain tätä merkkiä. Kakkosautoon laitettiin nyt nämä iPiket. Mersun mukana tuli uudet Continentalit, mutta luultavasti vaihtuu iPikeihin. Olen ollut tähän rengasmerkkiin koko ajan tyytyväinen, hinta laatusuhde kohdallaan.monsteri kirjoitti:TM tuore nastarengastestin kolmen kärki Continental icecontact2, Hankook iPike ja pronssille jäi Nokian 9. Kyllä Hankook hinta/ laatu on aika kova.