Kuinka paljon tehoja irti, 250D
Kuinka paljon tehoja irti, 250D
Eli, kun olisi tarkoitus nyt heittää fööni tuonne pellin alle, niin katotaanko se 20% tehoylitys 300, 250, 300T vai 250 Turbon mukaan?
Ja olis tarkoitus saada ainaskin 150hv irti niin minkälainen turbo tuonne kannattais sovittaa? Jarrut noilla lukemilla taitaa mennä jo vaihtoon?
Paljonko tosta sais kutittaa maksimissaan tehoja irti, että selviäis jarrujen vaihdolla, ettei tavi mitään tukivarsia vaihdella. Vai meneeko tukivarret edes vaihtoon, jos kasvattaa moottorin kuutiotuumia?
Ja olis tarkoitus saada ainaskin 150hv irti niin minkälainen turbo tuonne kannattais sovittaa? Jarrut noilla lukemilla taitaa mennä jo vaihtoon?
Paljonko tosta sais kutittaa maksimissaan tehoja irti, että selviäis jarrujen vaihdolla, ettei tavi mitään tukivarsia vaihdella. Vai meneeko tukivarret edes vaihtoon, jos kasvattaa moottorin kuutiotuumia?
W124 250D vaparin turbotusprojekti
[ Siirry sivulle: 1, 2, 3 ]
lue tuota
[ Siirry sivulle: 1, 2, 3 ]
lue tuota
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Mikä vuosimalli kyseessä?
250 D Turboksi 122/126hv ei tarvitse vaihtaa kuin etujarrut.
300 D Turboksi 143/147hv pitää vaihtaa myös takakallistuksenvakaaja.
Mutta eihän sitä tarvitse katsastaa täystehoisena.
Melkein suosittelisin tuota KKK ahdinta mikä on 300 turbossa vakiona, riittää 150hv mainiosti.
Vakiopumpulla tehot jää siihen 150 ehkä 160 pintaan.
250 D Turboksi 122/126hv ei tarvitse vaihtaa kuin etujarrut.
300 D Turboksi 143/147hv pitää vaihtaa myös takakallistuksenvakaaja.
Mutta eihän sitä tarvitse katsastaa täystehoisena.
Melkein suosittelisin tuota KKK ahdinta mikä on 300 turbossa vakiona, riittää 150hv mainiosti.
Vakiopumpulla tehot jää siihen 150 ehkä 160 pintaan.
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Re: Kuinka paljon tehoja irti, 250D
20% katsotaan mallisarjan tehokkaimmasta, eli W124:ssä se lienee 500E/E500. Kaikissa muissa tapauksissa teho saa olla maksimissaan sama kuin on alustaltaan yms vastaavassa autossa.Tabuli kirjoitti:Eli, kun olisi tarkoitus nyt heittää fööni tuonne pellin alle, niin katotaanko se 20% tehoylitys 300, 250, 300T vai 250 Turbon mukaan?
Esim. Käyt dynosta lapun jossa lukee 145 hv ja alusta vastaa 300D turboa (147hv) -> leima tulee. Sensijaan jos dynotat 147 hv + 19% (=175hv), niin enää ei verrata tuohon 300D turboon, vaan johonkin bensamalliin jossa on tuo 175 hv tai enemmän, eli 300E.
Jos siis nostat autosi tehoja vaikka vain max 20% nykyisestä, tulee alustan silti vastata tehoja. Samuli H. tuossa jo kommentoikin tarvittavia muutoksia.
Suoraan vaan 284X22mm jarrut eteen. Tuskin niitä jarruja ikinä liikaa on. Ja riittää pitkälle nuo jarrut.
Tuo mun laite on katsastettu coolerille ja ei tarvinnut kuin teholappu jossa lukee, että mittaus on suoritettu välijäähdyttimellä ja edelleen alusta mitoitetaan saatuihin tehoihin nähden sopivaksi.
Eihän se pelkkä välijäähdytin tehoja lisää, jos ei ole mitä polttaa.
Tuo mun laite on katsastettu coolerille ja ei tarvinnut kuin teholappu jossa lukee, että mittaus on suoritettu välijäähdyttimellä ja edelleen alusta mitoitetaan saatuihin tehoihin nähden sopivaksi.
Eihän se pelkkä välijäähdytin tehoja lisää, jos ei ole mitä polttaa.
Joku mersupurkaamo??
Jos laitat 300 koneen turbolla ja coolerilla. Otat paketilla jonkun 145hv teholapun penkissä ja katsastat 300D turboksi. Tämän jälkeen vaan isompaa ahdinta ja syöttöpumppuun isompaa elementtiä. Ei pitäisi tarvita uusinta muutoskatsastusta tuo isompi turbo. (vahvaa mutua)Tabuli kirjoitti:No, entäs jos heitän 300 turbon keulaan ja sit sinne vielä isompi fööni niin mitä kaikkea silloin joutuu vaihtamaan? Tai 300 vakio turbolla?
Jarrut ja.. ?
Tällainen käsitys mulla on asiasta.Tabuli kirjoitti:Jep. Voimansiirtohan menee vaihtoon.
Ja kun laittaa orggiksen 300 turbon niin silloinhan ei tartte käydä penkissä? Mut jos on cooleri niin silloinko pitää?
Nyt vaan sit pitäis ettiä jostain joku (perä)kolaroitu 300 turbo.
Hyvää kolaroitua 300 turboa voi olla vaikea löytää, mutta varaosahausta löytyy 122tkm ajettu alkuperäinen 250 turbomotti kohtuuhintaan. Saahan tuostakin sen 350hv jos innostuu virittelemään.
250 turbotus
löytyy jarrusatulaa etupään jarruille, turboa ym turbotukseen tarvittavaa..
(vaasan lähistöllä)
kuullaan
(vaasan lähistöllä)
kuullaan
Onkohan 122tkm ajettu? Kuitenkin -93Samuli H kirjoitti: Tällainen käsitys mulla on asiasta.
Hyvää kolaroitua 300 turboa voi olla vaikea löytää, mutta varaosahausta löytyy 122tkm ajettu alkuperäinen 250 turbomotti kohtuuhintaan. Saahan tuostakin sen 350hv jos innostuu virittelemään.
Mutta pähkäiltyä ja mietittyä vaaka on painottunut 300D turbon puolelle.
Kyllä kutonen on aina kutonen
