W210 täristää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ke 12.12.2012 16:22

W210 täristää

Viesti Kirjoittaja tas »

Eli väyrynen täristää rattia yli kahdeksankympin vauhdissa. Erikoista tässä on se että muutama kilometri maantiejoa ja tärinä alkaa vähenemään ja häviää melkein kokonaan, mutta pieni nypytys kuitenkin pysyy tämänkin jälkeen. Renkaat on juuri tasapainotettu ja samaa tekee myös talvirenkailla. Alustassa ei äkkiseltään tunnu suurempia välyksiä. Mistä lähteä vikaa etsimään?
Viimeksi muokannut tas, Ti 29.08.2017 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-W220 s320 lang
-W124 300d
-w211 200cdi
-w211 270cdi
Ex:
-w210 200cdi×2
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 603
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: W210 täristää

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

Voisko olla pyöränlaakeri löysällä tai menossa sököks? Nosta etupää ilmaan ja hemputtele renkaista, välyksen tuntee hyvin jos on väljää. Ja jos on sökö, ja pyörittää rengasta niin sen pitäis resonoida jouseen.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1639
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: W210 täristää

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Vähä ristiriitainen teksi. Ensiksi puhutaan 8-kympin nopeudesta ja sitten pahiten onkin juuri liikkeelle lähtiessä. Onko se ratti joka tärisee vai koko auto? Kieron vanteenkin saa painoilla tasapainoon tasapainotuskoneessa muttei se täristävää soikeutta vie pois. Runkovika renkaassa? Nämä tosin on ep.tod.näköisiä jos molemmilla rengas-sarjoilla tekee samaa. Rikkonaiset kardaanin kumilimput ja keskilaakeri sekä kehto täristäisi juuri liikkeelle lähtiessä ja eri voimansiirron tilanteissa vaihdellen, mutta koko autoa eikä rattia. Jos se on vain se ratti joka tärisee, niin sillon se vika on jossain etupään ratin ja renkaiden välimaastossa.

Ihan lässynlää jargonina... Olen yllättynyt miten paljon vuosien aikana olen törmännyt rengasliikkeissa täysin huolimattomaan toimintaan. Toisessa paikassa sanottiin että vanteessa on pieni heitto muttei niin pieni ole syynä tärinään. Toisessa paikassa oltiin toista mieltä ja vanteen oikaisun jälkeen kaikki vaivat pois. Ei nyt liity tähän, mutta kunhan jaarittelin. Olisko vanhempien asentajien toleranssit liittyneet 65-profiilisiin renkaisiiin ja nuoremmat ovat jo tietoisia matalempien renkaiden anteeksiantamattomuudesta? Mene ja tiedä eli go figure.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
tas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ke 12.12.2012 16:22

Re: W210 täristää

Viesti Kirjoittaja tas »

MouTine kirjoitti:Vähä ristiriitainen teksi. Ensiksi puhutaan 8-kympin nopeudesta ja sitten pahiten onkin juuri liikkeelle lähtiessä. Onko se ratti joka tärisee vai koko auto? Kieron vanteenkin saa painoilla tasapainoon tasapainotuskoneessa muttei se täristävää soikeutta vie pois. Runkovika renkaassa? Nämä tosin on ep.tod.näköisiä jos molemmilla rengas-sarjoilla tekee samaa. Rikkonaiset kardaanin kumilimput ja keskilaakeri sekä kehto täristäisi juuri liikkeelle lähtiessä ja eri voimansiirron tilanteissa vaihdellen, mutta koko autoa eikä rattia. Jos se on vain se ratti joka tärisee, niin sillon se vika on jossain etupään ratin ja renkaiden välimaastossa.

Ihan lässynlää jargonina... Olen yllättynyt miten paljon vuosien aikana olen törmännyt rengasliikkeissa täysin huolimattomaan toimintaan. Toisessa paikassa sanottiin että vanteessa on pieni heitto muttei niin pieni ole syynä tärinään. Toisessa paikassa oltiin toista mieltä ja vanteen oikaisun jälkeen kaikki vaivat pois. Ei nyt liity tähän, mutta kunhan jaarittelin. Olisko vanhempien asentajien toleranssit liittyneet 65-profiilisiin renkaisiiin ja nuoremmat ovat jo tietoisia matalempien renkaiden anteeksiantamattomuudesta? Mene ja tiedä eli go figure.
Joo anteeksi hieman epäselvä ulosanti, asun päätien varessa ja tulee lähettyä pihasta siis suoraan kahdeksankympin tielle. Tarkoitin siis että tärinä ilmenee juurikin kahdeksankympin nopeudessa, mutta rauhoittuu muutaman kilometrin ajon jälkeen. Tärinä tuntuu nimenomaan ratissa, rengasvikaa olen itsekkin epäilyt, tuntuisi loogiselta että rengas painuisi seistessä ja palautuisi ajossa muotoonsa. Tuntuu vaan hyvin epätodennäköiseltä, kun tosiaan molemmilla sarjoilla tekee tuota.
-W220 s320 lang
-W124 300d
-w211 200cdi
-w211 270cdi
Ex:
-w210 200cdi×2
Vastaa Viestiin