Vaihdettiin jollottava 2.65 välitteinen avoperä w124 4matickin asd perään 3.29. Ongelma on, että abs valo syttyy kun vauhti ylittää n.10km/h ja palaa kokoajan siitä eteenpäin. Sammuttaessa häviää ja pamahtaa taas tauluun kun lähtee liikkeelle ja vauhti ylittää tuon n.10km/h. ABSit ei toimi tietenkään silloin. Muita vaihtoehtoja olen sulkenut jo kohtuudella pois, että voisin välittää vian olevan tuossa peränvaihtoon liittyvissä jutuissa ja sen jälkeenhän tuo valo ilmestyi välittömästi. ASD:n mukana ei tullu abs-anturia vaan sujautin avoperän anturin sisään. Onko näissä antureissa eroja avoperän ja asd perien suhteen? Välitysero on aika iso, mutta lueskellu, että näitä vaihdoksia on tehny ongelmitta? Perän anturi rikki? Kokemuksia ja vaihtoehtoja otetaan vastaan, jotta saisi tuon kuntoon ja auton leimallekin.
-S
ABS valo w201
Re: ABS valo w201
Otapa anturi irti ja tutki että se on ehjä...mulla oli jotenkin anturi liian pitkä ja kärki hajosi.
Triggeri on sisällä aina suhteutettu niin että etupyörinen anturi nopeus on sama kuin perällä oleva singnaali....kaiken pitäisi olla vakio kunnossa jos nyt 4-matik ole rakennettu erilaisilla anturi singnaaleilla.
Triggeri on sisällä aina suhteutettu niin että etupyörinen anturi nopeus on sama kuin perällä oleva singnaali....kaiken pitäisi olla vakio kunnossa jos nyt 4-matik ole rakennettu erilaisilla anturi singnaaleilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: ABS valo w201
Käytin anturin kertaalleen irti, oli keränny jo metallisilppua vähän itseensä kun magneettinen on. Kärki oli vähän nirhautuneen näköinen, että olisiko käynyt niin, että ottanut kiinni? En nimittäin millään jaksa muistaa missä kunnossa se anturin kärki oli kun perä vaihdettiin ja anturia putsailin. Mutta se anturin kärjen liuska (koroke) vielä sen näköinen, että pitäisi toimia ja ottaa lukua. Pystyykö yleismittarilla katsomaan esim vastusarvoja, että onko anturi kunnossa?