Jäässä 300 tdt -98, jäänestoa, bensaa?
Jäässä 300 tdt -98, jäänestoa, bensaa?
Tere
Pakkaset tuli ja mersu jäi pihaan.-5C
Pyörittää ja välillä yskii, lähti lopulta pikku hiljaa käyntiin kun piti roikassa monta tuntia ja sahasi.
Laitoin uuden suodattimen, ajelin parikymmentä kilsaa, toimi kuin juna ja arvelin että vika poistui, mutta tänään aamulla sama homma, pakkasta pari astetta...
Oisko näin että tankissa on niin paljon vettä, että suodatin meni taas (auto vasta tuotu ruotsista)
Olisiko myös karkea suodatin pitänyt vaihtaa?
Saako tai pitääkö laittaa tankkiin bensaa ja jäänestoa, vai saako tähän pumppumalliin lisätä bensiiniä(sähköllä ohjattu )ja kuinka paljon
Hehkuissa tuskin vikaa kun nollakelillä tärähtää heti käyntiin...
t.Jussi
Pakkaset tuli ja mersu jäi pihaan.-5C
Pyörittää ja välillä yskii, lähti lopulta pikku hiljaa käyntiin kun piti roikassa monta tuntia ja sahasi.
Laitoin uuden suodattimen, ajelin parikymmentä kilsaa, toimi kuin juna ja arvelin että vika poistui, mutta tänään aamulla sama homma, pakkasta pari astetta...
Oisko näin että tankissa on niin paljon vettä, että suodatin meni taas (auto vasta tuotu ruotsista)
Olisiko myös karkea suodatin pitänyt vaihtaa?
Saako tai pitääkö laittaa tankkiin bensaa ja jäänestoa, vai saako tähän pumppumalliin lisätä bensiiniä(sähköllä ohjattu )ja kuinka paljon
Hehkuissa tuskin vikaa kun nollakelillä tärähtää heti käyntiin...
t.Jussi
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Se vesihän ei liukene tuohon bensiiniin sen paremmin kuin tankissa olevaan dieseliinkään, vaan jäähileet tukkivat suodattimen samalla lailla. Jäänestoa (etanolia) tankkiin, jolloin vesi liukenee etanoliin ja kulkee nestemäisenä suodattimen läpi.
Tuskin ruotsalainenkaan dieseli on niin huonolaatuista että sen juoksevuus kärsii jo -5 asteessa ja itse dieselöljyn parafiini kiteytyisi tukkien suodattimen.
Tuskin ruotsalainenkaan dieseli on niin huonolaatuista että sen juoksevuus kärsii jo -5 asteessa ja itse dieselöljyn parafiini kiteytyisi tukkien suodattimen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 470
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Aihetta vähän sivuten...
Tuo ruotsalainen diesel taitaa olla (tai on) vähän erinlaista kuin suomessa sillä myös kesä laatu kestää reilun 30:nen asteen pakkaset ennen kuin hyytyy.
En ottanut nokkiini Melitosksen kirjoitukseen, eikä ollut aihettakaan
vaan mainitsin tämän pelkästä mielenkiinosta.
http://www.statoil.se/MAR/SVG01184.nsf/ ... diesel.pdf
Tuo ruotsalainen diesel taitaa olla (tai on) vähän erinlaista kuin suomessa sillä myös kesä laatu kestää reilun 30:nen asteen pakkaset ennen kuin hyytyy.
En ottanut nokkiini Melitosksen kirjoitukseen, eikä ollut aihettakaan


http://www.statoil.se/MAR/SVG01184.nsf/ ... diesel.pdf
A170cdi-00 1999-
Re: Jäässä 300 tdt -98, jäänestoa, bensaa?
Moi !
Ehdottomasti molemmat suodattimet vaihtoon kerralla, sehän ei maksakaan kun 2 ekee se karkea suodin.
t jone
Ehdottomasti molemmat suodattimet vaihtoon kerralla, sehän ei maksakaan kun 2 ekee se karkea suodin.
t jone
Paras tapa pilata koneensa on nimenomaan käyttää jäänestoaineita polttoaineen seassa diesel koneessa.Melitos kirjoitti:Se vesihän ei liukene tuohon bensiiniin sen paremmin kuin tankissa olevaan dieseliinkään, vaan jäähileet tukkivat suodattimen samalla lailla. Jäänestoa (etanolia) tankkiin, jolloin vesi liukenee etanoliin ja kulkee nestemäisenä suodattimen läpi
Valitettavasti mersuissa ei ole kunnollista vedeneroitinta.
Laittamalla tankkiin jäänestoa kulkee vesi koneeseen saakka. Jos auto seisoo pidemmän aikaa aloittaa korropeikko polttoainejärjestelmän sisäisen ruostuttamisen melko nopeasti. Ole nähnyt muutaman meridieselin, joissa jääneston takia pumppu jumiutuntut, ja syöpynyt talven aikana pilalle juuri jääneston käytön takia.
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Ei jäänestoa missään nimessä. Jos siellä on vettä ja lisätään jäänestoa, niin se vesi kulkee suodattimen läpi pumppuun ja suuttimiin. Se ei ole kovin halpaa. Vedenerotin ei ole dieseleissä mikään Bosch-tehtaan sisäpiirin vitsi, vaan sillä on tärkeä tehtävä suojata pumpppua ja suuttimia vedeltä. Suodattimen tehtävä on myös erottaa vesi polttoaineesta (jos ei ole erillistä vedenerotinta). Vaikkei mersussa kunnollista vedenerotinta olekaan, niin normaalioloissa suodatin huolehtii siitä.
Tarkistappa näkyykö poltoaineletkuissa ilmakuplia. Todennäköisesti lika ja vesi aiheuttaa ongelmat. Siihen ongelmaan ei ole muuta konstia kuin tyhjentää tankki, niin että kaikki lika ja vesi poistuu. Vika ei ole poltoaineessa, sillä syksyisin myytävä laatu toimii ongelmitta vielä 15-20 asteen pakkasessa.
Tarkistappa näkyykö poltoaineletkuissa ilmakuplia. Todennäköisesti lika ja vesi aiheuttaa ongelmat. Siihen ongelmaan ei ole muuta konstia kuin tyhjentää tankki, niin että kaikki lika ja vesi poistuu. Vika ei ole poltoaineessa, sillä syksyisin myytävä laatu toimii ongelmitta vielä 15-20 asteen pakkasessa.
PITÄKÄÄPÄ VARANNE myös suomalaisen dieselin kanssa. Tarkistin tänään tilanteen - niin NESTE lupaa kesälaadulle vain -5C.
Muitten firmojen kesälaadusta ei faktatietoa.
Muitten firmojen kesälaadusta ei faktatietoa.
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Re: Jäässä 300 tdt -98, jäänestoa, bensaa?
Ohjekirjan mukaa bensaa ei saa laittaa. Petrolia tai mieluummin arktista laatua dieseliä. Mutta silloin ei olkaan kyse samasta asiasta kuin sinulla nyt. Noita lisäaineita käytetään vain tarvitessa ja vain yli 40 asteen pakkasissa.jussi70 kirjoitti:Tere
Saako tai pitääkö laittaa tankkiin bensaa ja jäänestoa, vai saako tähän pumppumalliin lisätä bensiiniä(sähköllä ohjattu )ja kuinka paljon
t.Jussi
Mutta onkohan näissä jotain kylmäkäynnistystoimintoa, joka ei toimisi sinulla ihan kunnolla?
[quote="Perttu K"]Ei jäänestoa missään nimessä.
SAATTAA KUITENKIN PELASTAA MATKANTEON JATKUMISEN
Testatkaapa vaikka DIESEL 100 jäänestoaineen käyttäytymistä koemielessä. Laittakaa pieneen (pilttipurkki hyvä) lasipurkkiin vettä 10ml, 50ml dieseliä ja DIESEL 100 npoin 5ml. Itse tein seoksen ilman tarkkaa mittaamista.
Sekoittelin aineet sekaisin. Tapahtui mielenkiintoinen reaktio, vesi liukeni polttoaineen sekaan. Annoin seoksen seistä rauhassa pari vuorokautta. Sen jälkeen vesi ja Diesel 100 oli erottunut purkin pohjalle valkeaksi seokseksi. Ravistelin purkkia uudelleen ja seos liukeni dieseliin taas tasaisesti.
Johtopäätös jäänestosta:
Mikäli suodattimen pohjalla vesitila riittää varastoimaan tuon seoksen se ei lähde kiertoon suuttimille. Jos vesitila suodattimessa on täynnä ja veden/jääneston seos lähtee liikkeelle se menee järjestelmän läpi juohevasti ja matkanteko jatkuu pakkasista huolimatta. Jos tuo vesitila olisi täynnä puhdasta vettä ja se kastelee paperisen suodattimen matkanteko pysähtyy. Jäänesto pelastaa tilanteessa, jos suodatin on unohtunut vaihtaa ennen talvea ja mikäli jäänesto on laitettu tankkiin ennen veden jäätymistä. Jäätynyt vesihän ei tankin pohjalta enää kiertoon lähde ellei polttoaineen lämpötila nouse plussan puolelle.
Paras on kuitenkin vaihtaa suodatin ennen talvea.
SAATTAA KUITENKIN PELASTAA MATKANTEON JATKUMISEN
Testatkaapa vaikka DIESEL 100 jäänestoaineen käyttäytymistä koemielessä. Laittakaa pieneen (pilttipurkki hyvä) lasipurkkiin vettä 10ml, 50ml dieseliä ja DIESEL 100 npoin 5ml. Itse tein seoksen ilman tarkkaa mittaamista.
Sekoittelin aineet sekaisin. Tapahtui mielenkiintoinen reaktio, vesi liukeni polttoaineen sekaan. Annoin seoksen seistä rauhassa pari vuorokautta. Sen jälkeen vesi ja Diesel 100 oli erottunut purkin pohjalle valkeaksi seokseksi. Ravistelin purkkia uudelleen ja seos liukeni dieseliin taas tasaisesti.
Johtopäätös jäänestosta:
Mikäli suodattimen pohjalla vesitila riittää varastoimaan tuon seoksen se ei lähde kiertoon suuttimille. Jos vesitila suodattimessa on täynnä ja veden/jääneston seos lähtee liikkeelle se menee järjestelmän läpi juohevasti ja matkanteko jatkuu pakkasista huolimatta. Jos tuo vesitila olisi täynnä puhdasta vettä ja se kastelee paperisen suodattimen matkanteko pysähtyy. Jäänesto pelastaa tilanteessa, jos suodatin on unohtunut vaihtaa ennen talvea ja mikäli jäänesto on laitettu tankkiin ennen veden jäätymistä. Jäätynyt vesihän ei tankin pohjalta enää kiertoon lähde ellei polttoaineen lämpötila nouse plussan puolelle.
Paras on kuitenkin vaihtaa suodatin ennen talvea.
No nyt toimii, -19 C pakkasta ja käyntiin kuin palmun alta. Syöttöpumpusta kuivaa / kitistyy tiivisteet vanhemuuttaan, jolloin pumppu hörsii ilmaa heti kun pakkaset tulee. Korjaamolla käytin joten sitä en tiedä mitkä tiivisteet pitää vaihtaa, korjaus noin sata euroa. Itselläni on paljon ajettu auto, mutta tätä ilmenee myös vähän ajetuissa. Pääasia että korjaamolla tiedettiin heti missä on vika, säästyi vianhaku kustannuksilta.
mulla tänään: aamusella lähdin liikkeelle (-16) ja noin 5km päästä auto alkoi nykimään... ja sitä jatkui noin 2km... ja sitten sammu...
noh eiku startilla uudestaan tulille ja sain jopa kaasu pohjassa kiekkamittarin nousemaan 600kierrokseen... =) D päälle ja ryömintä vauhtia seuraavaan risteykseen... onneksi risteys sattui olemaan ex- työpaikan.. eikun kävelemään ja kaveria hinaamaan... noh auto lähti käymään kyllä heti kun näytti köyttä
jaksoi käydä jopa ilman kaasua... kaadoin 5litraa bensaa lähes täyteen tankkiin ja eipä ole sen jälkeen koko päivänä temppuillut.. tais olla tornion st1:sellä kesälaatua säiliöissä... perkele!!!!


Jäässä myös 200D -81. Tietoa kaivataan
Elikkäs 200D jäi -6:ssa parkkipaikalle.
Nollakelillä lähti aina nätisti...
Suodattimen vaihdoin ajoissa, olisiko kesälaatu diisseli syynä, kun ei lähde käyntiin, lupailee kyllä. Pari akkua sahasin...
Jäänestoa laitoin tankkiin ja suodattimen tarkistin (juuri vahetettu). Ei ollut diisseli kankeaa...
Karkeasuodatinta ei sitten löytynyt, outoa. Ei se ainakaan moottoritilassa ole.
Voisiko se olla muualla? Diesel kyllä virtaa letkuissa ja pumppu on myös täynnä.
Käynnistellessä diisseli rupeaa tuoksumaan, olettaisin, että pumppu ainakin pumppaa diisseliä suuttimille asti.
Pakkosyöttö ei tunnu toimivan sisältä käännettäessä, onko se muuten sama kuin olisi kaasupohjassa?
Voiko mekaaninen pysäytin olla jumissa, vipu ainakin liikkuu, kun kääntää virran päälle. Siis vipu nousee ylös.
Hehkun valo palaa ja sammuu normaalisti, pitää kuitenkin mitata huomenna jokainen hehku ja tarkistaa hehkurele.
Mitä muuta voin tarkistaa?
Laitanko tuikun lämmittämään moottoria?
Kiitoksia tiedoista.
Nollakelillä lähti aina nätisti...
Suodattimen vaihdoin ajoissa, olisiko kesälaatu diisseli syynä, kun ei lähde käyntiin, lupailee kyllä. Pari akkua sahasin...
Jäänestoa laitoin tankkiin ja suodattimen tarkistin (juuri vahetettu). Ei ollut diisseli kankeaa...
Karkeasuodatinta ei sitten löytynyt, outoa. Ei se ainakaan moottoritilassa ole.
Voisiko se olla muualla? Diesel kyllä virtaa letkuissa ja pumppu on myös täynnä.
Käynnistellessä diisseli rupeaa tuoksumaan, olettaisin, että pumppu ainakin pumppaa diisseliä suuttimille asti.
Pakkosyöttö ei tunnu toimivan sisältä käännettäessä, onko se muuten sama kuin olisi kaasupohjassa?
Voiko mekaaninen pysäytin olla jumissa, vipu ainakin liikkuu, kun kääntää virran päälle. Siis vipu nousee ylös.
Hehkun valo palaa ja sammuu normaalisti, pitää kuitenkin mitata huomenna jokainen hehku ja tarkistaa hehkurele.
Mitä muuta voin tarkistaa?
Laitanko tuikun lämmittämään moottoria?
Kiitoksia tiedoista.
Viimeksi muokannut Haisuli, La 20.11.2004 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Re: Jäässä myös 200D.
Porukoitten autoon tuli kanssa karkeasuodatin vaihettua ku oli pieniä käyntiongelmia. Se on ainaki 124:ssa niin hyvin piilossa ilmansuodattimen alla et en ees muistanu sen olemassa oloa. Lienee ollu lähes neljä vuotta ja reilut 100 tkm sama suodatinHaisuli kirjoitti: Karkeasuodatintaitaa olla vanha.


Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
kyllä tuli 4_n o-renkaan vaihdolle työpalkkaa,itse tein saman homman renkaa tasan 1euro ja toinen sarja jäi vielä varalle.ps. oletan,että sulla oli 220dsl.Terejussi70 kirjoitti:No nyt toimii, -19 C pakkasta ja käyntiin kuin palmun alta. Syöttöpumpusta kuivaa / kitistyy tiivisteet vanhemuuttaan, jolloin pumppu hörsii ilmaa heti kun pakkaset tulee. Korjaamolla käytin joten sitä en tiedä mitkä tiivisteet pitää vaihtaa, korjaus noin sata euroa. Itselläni on paljon ajettu auto, mutta tätä ilmenee myös vähän ajetuissa. Pääasia että korjaamolla tiedettiin heti missä on vika, säästyi vianhaku kustannuksilta.
Terve taas
Jatketaan tähän samaan otsikkoon, minkä aloitin noin vuosi sitten.
Ilmat kylmenneet, ja vika on "tullut takaisin."
Eli ongelmahan on että auto ei lähde yön jälkeen aamulla käyntiin.
Pakkasta ei ole, lämpöasteita pari.
Eli edellä kuvattu vika tulee päälle kun auto on parkkeerattuna keula ylöspäin ja polttoainetankki vajaa (alle puolitankkia), mielestäni vika ei ole kun tankki täynnä. Ja kesällähän tämä ei vaivaa ollenkaan, oli auto mitenpäin tahansa. Eikä myöskään talvella jos parkkeeraan auton pihalle toisen päin, nokka alaspäin.
Kun tämä vika tilanne ilmenee, autoa saa sahata noin minuutin kunnes lähtee käyntiin. Eli pikkuhiljaa alkaa käynnistymään...tunne on sellainen että pumpussa on ilmaa, kunnes se starttaamalla täyttyy löpöstä ja pelaa taas kuin enkeli...
Sanokaapa viisaat mitä tehdään, aiempana viestissä mainitsin että pumpun tiivisteitä vaihdatin pumppuun ja pelashan se kun pidin parkissa nokka alaspäin koko viime talven. Mutta tosiasiassa kuntoonhan se ei tullut. Auto on 300 turbodiesel vm.98 sähkösesti ohjatulla rivipumpulla.
Oispa jollakin ollu samavika ja ratkaisu tiedossa...kiitos etukäteen...
nimimerkki: Parkkeeraanko edelleen nokka alaspäin...
Jatketaan tähän samaan otsikkoon, minkä aloitin noin vuosi sitten.
Ilmat kylmenneet, ja vika on "tullut takaisin."
Eli ongelmahan on että auto ei lähde yön jälkeen aamulla käyntiin.
Pakkasta ei ole, lämpöasteita pari.
Eli edellä kuvattu vika tulee päälle kun auto on parkkeerattuna keula ylöspäin ja polttoainetankki vajaa (alle puolitankkia), mielestäni vika ei ole kun tankki täynnä. Ja kesällähän tämä ei vaivaa ollenkaan, oli auto mitenpäin tahansa. Eikä myöskään talvella jos parkkeeraan auton pihalle toisen päin, nokka alaspäin.
Kun tämä vika tilanne ilmenee, autoa saa sahata noin minuutin kunnes lähtee käyntiin. Eli pikkuhiljaa alkaa käynnistymään...tunne on sellainen että pumpussa on ilmaa, kunnes se starttaamalla täyttyy löpöstä ja pelaa taas kuin enkeli...
Sanokaapa viisaat mitä tehdään, aiempana viestissä mainitsin että pumpun tiivisteitä vaihdatin pumppuun ja pelashan se kun pidin parkissa nokka alaspäin koko viime talven. Mutta tosiasiassa kuntoonhan se ei tullut. Auto on 300 turbodiesel vm.98 sähkösesti ohjatulla rivipumpulla.
Oispa jollakin ollu samavika ja ratkaisu tiedossa...kiitos etukäteen...
nimimerkki: Parkkeeraanko edelleen nokka alaspäin...
W212
Kiitokset neuvoista dealer!
Saisko vähän tarkennusta kun ei ole tullut noiden diesel vehkeitten kaa temuttua. Eli mihin paikkaa noita o-renkaita sitten vaihettais. Meinasitko imusarjan alpuolella oleviin kirkkaisiin "paluu letkuihin" vai jonnekin muualle. Voiko ne vaihtaa ilman imusarjan irroitusta ja kuinka paljon vaihdettavia tiivisteitä on.
Onko tämä vikana yleinen ja tuleeko se aina tuolla o-renkaan vaihdolla kuntoon?
Tiedätkö miksi vika ilmenee ainoastaan, kun auto on parkkeerattu keula ylöspäin, ja kallistuma ei tarvi olla iso...noin 10-15cm takarenkaat alempana?
Onko autossa jokin erillinen siirtopumppu, voiko ilmaantua sitä kautta?
Saisko vähän tarkennusta kun ei ole tullut noiden diesel vehkeitten kaa temuttua. Eli mihin paikkaa noita o-renkaita sitten vaihettais. Meinasitko imusarjan alpuolella oleviin kirkkaisiin "paluu letkuihin" vai jonnekin muualle. Voiko ne vaihtaa ilman imusarjan irroitusta ja kuinka paljon vaihdettavia tiivisteitä on.
Onko tämä vikana yleinen ja tuleeko se aina tuolla o-renkaan vaihdolla kuntoon?
Tiedätkö miksi vika ilmenee ainoastaan, kun auto on parkkeerattu keula ylöspäin, ja kallistuma ei tarvi olla iso...noin 10-15cm takarenkaat alempana?
Onko autossa jokin erillinen siirtopumppu, voiko ilmaantua sitä kautta?
W212
Niissä kirkkaissa, ja mustissa kovissa polttoaineputkissa on päissä O-renkaat, joskus joutuu vaihtamaan koko putket koska vuotaa päätyliitoksesta.
O-rengas on myös polttoainesuodattimen jalan päällä olevassa esisuodattimessa, jos autossasi sellainen on.
Täällä foorumilla on runsaasti asiaa käynnistysongelmista ja niistä O-renkaista, kun vaan jaksaa käyttää hakutoimintoa.
Samat asiat koskevat C-mallia ja eri koneita, O-renkaita on toisissa enemmän, toisissa vähemmän.
Vika on varsin yleinen Mersuissa.
Keula ylöspäin > ilma "nousee" pumpulle.
O-rengas on myös polttoainesuodattimen jalan päällä olevassa esisuodattimessa, jos autossasi sellainen on.
Täällä foorumilla on runsaasti asiaa käynnistysongelmista ja niistä O-renkaista, kun vaan jaksaa käyttää hakutoimintoa.
Samat asiat koskevat C-mallia ja eri koneita, O-renkaita on toisissa enemmän, toisissa vähemmän.
Vika on varsin yleinen Mersuissa.
Keula ylöspäin > ilma "nousee" pumpulle.
wiimax.fi
Oorait!
Elikkä o-renkaita vaihteleen...
Viisainta olisi vissiin laittaa kaikki nuo kumiletkut uudet ja niihin o-renkaat. Myydäänkö letkua metritavarana vai onko joka letku oman pituisensa?
Näin on, karkeasuodattimeen menee tuollainen koppuraksi kovettunut muoviputki eli se vaihdetaan myös...
Annatko vielä tuosta imusarjan irrottamisesta faktaa, joutuuko irroittaan?
Moottorihan leveällä 24 venttiili kannella ja alumiinisella imusarjalla joka peittää tuon pumpun aika tehokkaasti. Eli imusarjan tiivisteen taitaa tarvita myös kyseisessä remontissa, vai horisenko joutavia...
t. Jussi
Elikkä o-renkaita vaihteleen...
Viisainta olisi vissiin laittaa kaikki nuo kumiletkut uudet ja niihin o-renkaat. Myydäänkö letkua metritavarana vai onko joka letku oman pituisensa?
Näin on, karkeasuodattimeen menee tuollainen koppuraksi kovettunut muoviputki eli se vaihdetaan myös...
Annatko vielä tuosta imusarjan irrottamisesta faktaa, joutuuko irroittaan?
Moottorihan leveällä 24 venttiili kannella ja alumiinisella imusarjalla joka peittää tuon pumpun aika tehokkaasti. Eli imusarjan tiivisteen taitaa tarvita myös kyseisessä remontissa, vai horisenko joutavia...
t. Jussi
W212
Vähän tätä aihetta sivuten pitää mainita että dieselin sekaan voi laittaa huoletta 30% bensaa jos se sattuu hyytymään. Sen enemppää ei, muuten tulee käynnistysongelmia.(setaaniluku laskee) Kokeiltu juttu noin 100 kertaa, ei ole särkynyt koskaan mitään. Viimeksi viime talvena hyytyi tähän lähistölle uusi 100-sarjaa oleva tojon landcruiseri tai mikälie, soittivat minut hätiin ja vein ensiavuksi 20l bensaa vehkeeseen, ja saattelin perheen Joensuuhun hotelliin lämmittelemään.
Auttaa heti, ei riko mitään ellei käyttö ole jatkuvaa. Kuka viisas sotkee työkseen bensaa dieseliin? Sanokoot viisaat mitä hyvänsä, mutta bensa on tehokkain keino jatkaa matkaa hyytyneellä dieselillä. Esim. Diesel 100 ei "sulata" polttoainejärjestelmää, se saattaa ehkä auttaa sen sulana pitämisessä.
Ja nyt viisaat inttämään vastaan.
Täältä pesee....
Jos ajatte alueilla joilla on kovia pakkasia, niin laittakaa mersuihinne polttoainelämmittimet. Ai että on jo vakiona? Jaa? No ei se sitten varmaan hyydykkään.
Auttaa heti, ei riko mitään ellei käyttö ole jatkuvaa. Kuka viisas sotkee työkseen bensaa dieseliin? Sanokoot viisaat mitä hyvänsä, mutta bensa on tehokkain keino jatkaa matkaa hyytyneellä dieselillä. Esim. Diesel 100 ei "sulata" polttoainejärjestelmää, se saattaa ehkä auttaa sen sulana pitämisessä.
Ja nyt viisaat inttämään vastaan.


Jos ajatte alueilla joilla on kovia pakkasia, niin laittakaa mersuihinne polttoainelämmittimet. Ai että on jo vakiona? Jaa? No ei se sitten varmaan hyydykkään.

- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Asiaa.HVM kirjoitti:Jos ajatte alueilla joilla on kovia pakkasia, niin laittakaa mersuihinne polttoainelämmittimet.
Joskus ammoisina aikoina ajelin diisselitojolla -42 ºC -keleissä asumattomalla korpitaipaleella yöaikaan ja "hieman" kieltämättä arvelutti että kuinka käy.
Emerheater kuitenkin hoiti hommansa loistavasti.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Yleensä vika on niissä "kovissa putkissa", ei niinkään kumisissa.
Kovat putket ovat merkkiliiketavaraa.
Imusarja-asiaan en osaa sanoa tarviiko irrottaa, vähemmän noita kolmisatasia joissa olisi ilmaongelmaa - ei muista...
On myös mahdollista että polttoainesuodattimen jalassa on hiushalkeama, ja joissain malleissa on pumpun kyljessä muvoinen sammutinosa ja putkistossa lämmitin jotka voivat vuotaa jne...
Kovat putket ovat merkkiliiketavaraa.
Imusarja-asiaan en osaa sanoa tarviiko irrottaa, vähemmän noita kolmisatasia joissa olisi ilmaongelmaa - ei muista...
On myös mahdollista että polttoainesuodattimen jalassa on hiushalkeama, ja joissain malleissa on pumpun kyljessä muvoinen sammutinosa ja putkistossa lämmitin jotka voivat vuotaa jne...
wiimax.fi
Sinoil. Laittakaa tuota noin kolmesti talvessa kupillinen tankkiin ennen tankkaamista niin ei jäädy. Ja sitte satavarmasti tehoaa paremmin kuin bensa jos kone on jo jäätymässä eikä meinaa ottaa kierroksia, tarpeeks monta kertaa traktorien kanssa tullu eteen tämä seikka. Kannattaa pitää mukana tuommonen puteli jos joutuu auttaan muita (tai itteensä(
Tiedät paikan, kokeile