W124 virtahäikkää?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
blastik
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 02.11.2004 22:39

W124 virtahäikkää?

Viesti Kirjoittaja blastik »

Mistäköhän mahtaa olla kysymys kun avaimella virrat pois kytkettäessä auton moottori ei sammu? Virrat mittareista yms sammuvat kyllä. Missä mättää ja onko yleinenkin vika?
Toinen sähköihin viittaava vika on lämmityslaitteessa, jonka säätöpotikat kuumenevat liikaa. Kaveri epäili, että vikaa on hankala selvittää? Itse lämppäri ei puhaltaa lämmintä ilmaa vain sivutuulettimista eli siinäkin on jotain ihme häikkää.
Avatar
Jussa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 27.09.2004 14:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W124 virtahäikkää?

Viesti Kirjoittaja Jussa »

blastik kirjoitti:Mistäköhän mahtaa olla kysymys kun avaimella virrat pois kytkettäessä auton moottori ei sammu? Virrat mittareista yms sammuvat kyllä. Missä mättää ja onko yleinenkin vika?
Toinen sähköihin viittaava vika on lämmityslaitteessa, jonka säätöpotikat kuumenevat liikaa. Kaveri epäili, että vikaa on hankala selvittää? Itse lämppäri ei puhaltaa lämmintä ilmaa vain sivutuulettimista eli siinäkin on jotain ihme häikkää.
Oiskohan kysessä diesel versio. Minä veikkaisin virtalukon pohjaa sammumiseen ongelmaan, ja lämmityslaitteen säätöpotikoihin, ensimmäisenä tulee mieleen liika suuret polttimot, jos se paneeli ei muuten kuumene. Kojelaudan keskisuuttimesta ei minun tietääkseni pitäisikään puhaltaa kuin kylmää.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W124 virtahäikkää?

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Termos,

Onko kyseessä diisselimersu? Tuolloin voi vika olla alipainepuolella – katso tänne.

Mitä tarkoitat "säätöpotikat kuumenevat liikaa"? Niitä lämmönsäätöpyöriä vai tuulettimen ja ilmansuunnan hantaakeja? Jos jälkimmäisiä, niin voi olla, että joku on laittanut niihin liian isotehoiset lamput (1,2 W – pitäisi olla 0,4 W). Isommat tuottavat lämpöä sen verran, että nappulat saattavat sulaa kiinni akselille.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
Vuke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 17.10.2004 22:36
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vuke »

Jos auto ei sammu avaimesta niin vika saattaa olla alipaine pumpussa eli se saattaa olla sökö.
Omassa 124 Keskireiästä ei tulekkaan muuta kuin kylmää. lasille ja sivu räppänöistä tulee kuumaa
W123 240 D Limousine Lang -83
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vika ei yleensä ole alipainepumpussa, vaan sammutinkalvossa / ajovalojen korkeudensäädössä / alipaineputkistossa jos dieselmese ei sammu.
Ja joo, on yleinen vika.

Säätöpotikat kuumenevat ? Jos tarkoitat niitä puhallinnopeuden ja ylösalassäädön vääntimiä, niin niissä lienee tosiaan liian tehokkaat polttimot.
Vaihda sinne 0,4 wattiset niin ei kuumene.
wiimax.fi
sinivalkoinenm
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ma 12.01.2004 18:35
Paikkakunta: Saarijärvi

sori

Viesti Kirjoittaja sinivalkoinenm »

tuli kahteen kertaan sama juttu..
Viimeksi muokannut sinivalkoinenm, To 18.11.2004 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sinivalkoinenm
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ma 12.01.2004 18:35
Paikkakunta: Saarijärvi

näin mulla

Viesti Kirjoittaja sinivalkoinenm »

lämmityslaitteesta ..tai siitä keskellä olevasta mötikästä kojelaudan kulmiin lähtevät letkut olivat ilmeisesti tärinästä irronneet osittain ja niimpä kuumaa ilmaa puhaltautui ihan muualle kuin kulmasuuttimiin !
Olipa helppo korjata: käsi kolmesta kohti vaan poikki ja alakautta survoin putket paikoilleen ja hyvin toimii taas eikä kuumene konsoli keskeltä eikä säätörullista !
-Sammutinkalvo kannattaa tsekata ensin, uusi maksaa muistaakseni 12 egee ja vika oli ainakin mulla siinä, vaikka tutkin kaikki letkut ja liitokset virtalukonpohjia myöten. Dieselhän ei sammu rikkinäisellä kalvolla ennenkuin polttoaine loppuu tai kun sammutat sen punaisesta STOP-vivusta siinä sammutinkalvomötikän vieressä. (edestäpäin katsottuna letkujen välistä näkyy oikealla puolen moottoria) Ilmansuodatinkotelo tarvii ottaa edestä pois , sit mahtuu hyvin ottaan toisen ruuvin pois , toinen onkin ihan hiukan ahtaammassa paikassa:)
Lycka till !
Avatar
blastik
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 02.11.2004 22:39

W124 sähköt

Viesti Kirjoittaja blastik »

Joo on diesel vm 90. Eikö siis lämmintä pitäisikään tulla muualta kuin sivuilta?
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W124 sähköt

Viesti Kirjoittaja Roisto »

blastik kirjoitti:Joo on diesel vm 90. Eikö siis lämmintä pitäisikään tulla muualta kuin sivuilta?
Jos kyseessä on ilmastoimaton pirssi, niin keskisuuttimesta tulee pelkkää ulkoilmaa. Eli lämmintä pitäisi puhallella ikkunalle, jalkatilaan ja sivusuuttimista.

t.
Risto

Hyviä neuvoja satelee kuin rakeita. :D
E500 – 211.070
Vastaa Viestiin