W204 flektii huutaa ja ilmastointi ei toimi
W204 flektii huutaa ja ilmastointi ei toimi
Elikkäs ilmastointi lakkasi puhaltamasta kylmää, aineen määrää taikka järjestelmän painetta ei tarkastettu mutta samaan aikaan flekti rupesi "huutamaan" koko ajan kylmällä moottorillakin. Voisiko vika olla ilmastoinnin paine anturissa vai voiko pelkästään kylmäaineen vähyys aiheuttaa flektin pyörimisen koko ajan? Olen ymmärtänyt että ainakin jos paine nousee ilmastointi järjestelmässä niin se voisi aiheuttaa flektin pyörimisen koko ajan, joku viisaampi voisi kertoa?
Re: W204 flektii huutaa ja ilmastointi ei toimi
Tulee mieleen, että joku lämpöanturi temppuilee. Joskus aikoinaan omistin Volvoja ja niissä nakkas ilmastoinnin pois päältä ja flektin täysille kun ajoi kesähelteillä ruuhkassa ja kone alkoi lämpenemään liikaa.
C 250 cdi 4matic
E 250 cdi 4 matic
ML 250 Bluetec 4 matic
E 250 cdi 4 matic
ML 250 Bluetec 4 matic
Paineanturi, mutta rohkeasti vaan testiin.
wiimax.fi
Mistä kyseinen anturi löytyy? Ilmeisesti joutuu käydä tyhjentämässä ilmastoinnin aineet ennen anturin vaihtoa?
Ilmastointi tyhjäksi, anturin vaihto (etummainen alamuovi koneen alta pois, anturi heti siinä seuraavan muovin takana kennon alla) ja ilmastointi täyteen.
Ei siis kannata erikseen tyhjennyttää vaan vaihdata anturi samalla reissulla.
Ei siis kannata erikseen tyhjennyttää vaan vaihdata anturi samalla reissulla.
wiimax.fi
Kiitos neuvoista! 

Sama vika minulla.
Ratkaisu: Vaihdettiin ilmastoinnin painekytkin ja samalla lisättiin kylmäaineet. Nyt toimii olmastointi, eikä flekti huuda. Kusrannus töineen 260 euroa. En olisi itse osannut.
Ratkaisu: Vaihdettiin ilmastoinnin painekytkin ja samalla lisättiin kylmäaineet. Nyt toimii olmastointi, eikä flekti huuda. Kusrannus töineen 260 euroa. En olisi itse osannut.