Outona ostamassa w124 200D, neuvoja?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mulla 300D automaatti farkku syö sen 8-8.5litraa alle ei pääse vaikka ajais miten tahansa...kesä syötöillä vie sen 9-10litraa... mutta saatua tehoa kyllä tulee reilusti käytettyäkin... tosihan se on ettei 200d:stä saa kolmesatasen veroista menijää... (poislukien turbot :P ) mutta kyllähän sitä kaksatasellakin kerkeää.. tulihan sitä lähemmäs 100tkm ajettua 200D:lläkin...
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

200D:llähän kerkeää mainiosti, mutta mielestäni se on jollain tapaa "rasittava" ajettava kaupungissa juuri laiskuutensa vuoksi...
Kierrosherkkyys surkea ja kaasu kokoajan lattiassa, jolloin helposti myös kulutuskin nousee...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Joko Mersu löyty? Laitoin tonne myyntipalstalle oman kohta 3 vuotta käytössäni olleen 200D myyntiin. Autoon olen ollut todella tyytyväinen mutta nyt tilanne on se että vuosittaiset ajomäärät vähenee olemattomiin kun opiskelu loppuu toisella puolen suomea ja pärjään jollain bensakäyttöisella kulkuneuvolla työmatkat. Hinta ei ole mikään apteekin hinta joten neuvottelu varaa on.

Eli tämä tässä, käy ainakin vertailun vuoksi katsomassa mitä on tarjolla: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=14273
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Simon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 13.03.2004 13:52

Viesti Kirjoittaja Simon »

Itse ostin viikko sitten oman W124 200D:n -85 ensimmäiseltä omistajalta jolla oikeasti on ajettu 365tkm. Taisi olla aika löytö kun hintakin oli kohtuullinen eikä ole ilmaantunut ainakaan vielä kuin muutama pikkuvika. Sitä voimaa vaan uupuu :)
Ehkä sitten seuraava on jo turbokoneella ja automaatti.
Avatar
mesemike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 14.01.2004 15:52
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mesemike »

Itse palasin mersukantaan 6kk sitten muutaman leasing- sekoiluvuoden jälkeen. Toukokuussa hankin nykyisen mersuni W124 E200D -95. Maksoin autosta hieman päälle 8t euroa.

Auto on suomiauto, ostettu suoraan toiselta omistajalta. Mittarissa ostettaessa 372tkm (kaikki paperit kuitteineen tallella).

Nyt on puoli vuotta takana ja on välintilinpäätöksen aika:

- n. 20 tkm ajettu
- Kulutus 5,78 l/100km
- kaikki toimii
- remontit: 550€
(perä/vaihteistoöljyt, yksi kaasuvivuston vipu, öljynvaihto, uudet kesärenkaat, 4x hehkutulpat vaihdettu)

Kommentit:
- auto ei ole raketti, mutta ei se ole siihen tehtykkään (aina ehtinyt perille)
- jos enemmän kuormaa / ei moottoriteitä niin harkitsisin 250-300D
- Aivan verraton työmatkaväline (120km/pv moottoritietä ja kehä 3:sta)
- uskomattoman halpa pitää (kulutus / remontit)
- 10v. vanhana, silti ärsyttää naapureita :wink:
- todella halvalla saa hyvän kulkupelin jolla on hyvä ajaa, löytyy airbag, ABS jne...

Jos haet autoa jolla esimerkiksi ajat työmatkaa niin 200D riittää ihan hyvin. Mitä tekisin esimerkiksi 250 -tai 300 dieselillä? Voisin kiihdyttää liikennevaloissa nopeammin??? Laskin sitä paitsi että esimerkiksi omilla kilometreillä (40tkm/v) kulutuksessa säästän kolmessa vuodessa ainakin 1000-1500 euroa (300D kuluttaa varmaan 1-1 1/2 litraa enemmän). Sillä teen todennäköisesti kaikki remontit autoon 3 vuoden aikana.
Jos haluaisin että auto kiihtyy niin sitten ostaisin bensakoneisen esimerkiksi 300E. Siihen voisi sitten ostaa ne 18" p..lluvanteet, mutta ei johonkin 200D autoon jossa 75 hv.....!

Kyse on lopulta omista tarpeista ja niiden tyydyttämisestä. Omalta kohdalta voin sanoa että oma hankinta on osunut kohdalleen.

Mukavasti ja halvalla töihin ja takaisin....E200D


terv

Mike
"MB E200D -95"
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

NO Jees! Vanhat mersut rulaa!
Itsellekin jäi just viime viikonvaihteessa lapaseen -88 mallin 200d, jolla pitäis kaikkien dokumenttien perusteella olla ajettu karvan päälle 500th.
Auto on ulkoisesti muutettu E-mallia vast. etu-ja takakansineen, valoineen paivineen. Verhoilut on ehjät ja siistit. Väri, ELÄKÖÖN, upea musta. Kori on ehjä, mitä ei kaikista tämän ikäisistä Mersuista voi enää sanoa. Alustassa on sportline paketti ja kunnossa, kulkee kuin kiskoilla hakematta mihinkään.
Kone käy nätisti ja ainakin 60-heppaseen W123:een verrattuna se on oikea raketti. Leimattu ens vuoden loppuunkin.
Jotain laiteltavaakin tietty on. Keskuslukitus ei jostain syystä toimi, virtalukon pesä on mitä pikimmin vaihdettava ja lämppärin säätöjä täytyy kunnostaa.
Muuten minusta mitä paras hankinta hintaan 4000€. Olisin tietysti 7000-8000€:llä saanut jo 94-95 mallisenkin, mutta ihan yhtä paljon ajetun. Toisaalta eikös sama logiikka voida siirtää vähän isompiinkin kuvioihin: Miksi ostaa 150000€:n asunto, kun voisi ostaa uudemman, isomman, hienomman, paremmalta alueelta, tms. vain 250000-300000€:lla. Eihän tuo summa nyt ole kuin noin 2-kertainen. :wink:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

RH kirjoitti:mitä paras hankinta hintaan 4000€. Olisin tietysti 7000-8000€:llä saanut jo 94-95 mallisenkin, mutta ihan yhtä paljon ajetun. :
Juu. Tuolla erotuksella (tai siis osalla siitä) laittelee jo ostohinnaltaan halvempaa ihmeesti iskuun. Jotain fiksaamista on satavarmasti 8000 euron 124:ssakin.

Hyvältä kuulostaa ostos! :wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Ja jos joku väittää että sillä 2000-3000 euron 200D:llä saa muuta kuin paskaa käteen niin...


Kuva
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Osuu muuten hyvin yksiin ylläolevassa viestin kuva ja avatar... :)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Ja jos joku väittää että sillä 2000-3000 euron 200D:llä saa muuta kuin paskaa käteen niin...
Niinpä. Itsekin uhrasin sitten tuossa kohtaa sen noin tuplarahan. Nuo 2000-3000€:n hintaiset, joita olen katsellut, ovat järjestään olleet:
A) paljon ajettuna=paljon enemmän kuin 500tkm
B) monivammaisia=todella paljon teknistä laiteltavaa, katsastamattomia tai leima loppumassa
C) väärän värisiä=kuten jo eräs herra Ford joskus totesi:" Ei värillä väliä, kunhan se on musta..."
D) koriltaan sanomista=laittaisin teknisesti ehjän 348tkm ajetun W123:ni samalla vaivalla kuntoon; josta tulikin mieleeni, että kattokaas kohta myyntipalstalle...
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

RH kirjoitti:mitä paras hankinta hintaan 4000€. Olisin tietysti 7000-8000€:llä saanut jo 94-95 mallisenkin, mutta ihan yhtä paljon ajetun. :
Juu. Tuolla erotuksella (tai siis osalla siitä) laittelee jo ostohinnaltaan halvempaa ihmeesti iskuun. Jotain fiksaamista on satavarmasti 8000 euron 124:ssakin.
Niin, oli/on sitä fiksaamista ja laiteltavaa13000€:n 124 E-mallin bensafarkussakin. :evil:

Kyse onkin ehkä siitä, milloin lisäinvestointi ei oikeastaan tuo sen parempaa tavaraa käteen, ehkä joitain varusteita ja uudemman rek.päivämäärän. :wink:
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

200D on säästöpossu ja aivan älyttömän halpa ylläpitää - rouva ajelee täydellä lastilla alle 6L:n - minä en tyhjänäkään alle 7L:n. :mrgreen:

300TDT ei ole säästöpossu ja ylläpitoonkin menee enemmän ja tietenkin vaatimuksiakin tahtoo olla enemmän, 18” ”pilluvanteet” yms. ja enpäs ole tainnut alle 10L:n päästä ...

250:stä en ole kuullut mitään huonoa, tehoja riittävästi ja pieniruokainen. Koeajojen perusteella yksi jännä piirre jäi mieleen, nimittäin kaikissa koeajamissani kuului kummallinen jurina tietyillä kierroksilla kardaanin/perän alueelta eli etupäässä takapäässä :-)

250:stä haeskelinkin ennenkuin tuo 300TDT tupsahti pihaan.

Jos ei näyttelyautoa hae ja löytää koeajamalla mieleisensä kuntoisen, niin kyllä "halvallakin" mersun saa. Meidän 200D maksoi tosin enemmän kuin tuo muutaman vuoden myöhemmin hankittu 300TDT mutta ennen oli ennen ja nyt on nyt :oops:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18106
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kesällä ostin W124 200 D vuosimallia -90.

Maaliltaan kohtuusiisti.
Pohja ruosteeton; ei oikeastaan edes "pintaruostetta".
"Varusteena " kernipenkit (ruskea,uudenveroinen sisustus) ja kyynärnoja edessä, jalopuuta siellä täällä - jos lie kaikissa näissä.
Auto ollut pohjoisessa taksina, huoltokirja, ajettu jotain 550000 km.
Uudet kesärenkaat ja jonkinlaiset Nokian Ykköset.

Aikalailla uutta osaa oli sikäli kun päältäpäin näkyy ja yleensä huomasin; kardaanin nivelet ja värinänvaimennin, ohjausiskari, raidetangot edessä, takaniveltankoja, koko pakoputkisto, etujouset, iskarit kaikki, moottorin tukikumit, toinen takajarrulevy jne.

Pikaisen tarkastuksen jälkeen vaihdoin toisen takajousen, "narinanivelet", toisen takajarrulevyn,-palat ja -kilven, käsijarrukengät sekä tein "ison huollon".

Tuulilasi on samea mutta ehyt.

Auto on siitä hyvä että KAIKKI paikat toimii, ja niinkuin pitääkin; esim. avaimia on neljä, ja kaikki lukot toimivat jokaisella.
(paitsi sillä jolla takakontti / hanskalokero ei kuulukaan aueta)
Hyvä on ajaa, ja hiljainen, tuonikäiseksi autoksi.
Ja laiska vaikka minkäikäiseksi.

Hintaa oli autoliikkeestä (ei mikään pikkujobbari) ostettuna alle 4000 €.
Melkein vuoden se taisi olla myynnissä eikä ollut kenellekään kelvannut.

Polttoaineen kulutus on 200D normaalissa sekalaisessa ajossa 6,0-7,0 litraa sataselle oli sitten neli- tai viisivaihteinen.
Mikäli ajaa pelkästään matka-ajoa niin voi mennä alle kuudenkin litran.

Mese ei ole minun käytössäni, siinä kuitenkin tarinaa vertailupohjaksi W124 ostoa suunnitteleville.

Hyvä pitää olla -85-86 w124 200D jos maksaa lähelle 4 K€ yksityisellä myyjällä, siis tuollainen ihan perusversio.

W124 on niin paljon liikenteessä että se jos mikä vakiokunnossa ollessaan sulautuu ja kuuluu tuohon "harmaaseen massaan".
Sehän on vain hyvä; ei taatusti herätä enää kateutta kun noihin on 20 vuoden aikana ihmiset tottuneet - ensimmäinen ajatus monella on että "tuollakin on ajettu varmaan miljoona".

Harmi vaan että siihen keulan tähtäimeen tarttuu ohikulkijan käsi niin helposti, tai osuu oma lumiharja.
Ainakin noita tähtiä ostetaan paljon.

.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin