Teholastu tubottomaan väyryseen.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ppj50
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: To 13.11.2003 19:35

Teholastu tubottomaan väyryseen.

Viesti Kirjoittaja ppj50 »

MB E220d W210 . Nyt puhtia lisää ; 19 Ps, +40Nm . www.speedbuster.de/en/index.html
booser
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ke 08.09.2004 20:41
Paikkakunta: HKI

Re: Teholastu tubottomaan väyryseen.

Viesti Kirjoittaja booser »

ppj50 kirjoitti:MB E220d W210 . Nyt puhtia lisää ; 19 Ps, +40Nm . www.speedbuster.de/en/index.html
Ja hintaa tällä palikalla 461 E.. Niin pieniä noi tehon/väännönlisäykset, joista ei voi olla edes varma onko oikeasti mitattuja vai arvioituja, niin pitäköön palikkansa.. :?

Ja itseasiassa, kun oppinut kuljettamaan tota 220d:tä oikein, niin Mersun nopea vaihteensiirto ja vaihdot oikeissa kohdissa tekee siitä oikeastaan ripeän menopelin.. 8) Pari viikkoa siinä meni, mutta nyt ei tunnu enään laiskalta liikennevalo kiihdytyksissä.. "Päitäkin" tulee napsittua päivittäin, kun jotkut luulee ettei muka liikahda.. :? 8)

Maantieohitukset on sitten asia erikseen, mutta kaupungissa ihan OK.
Avatar
illyset
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 24.07.2004 23:52
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja illyset »

Onko kukaan testannut kyseistä/vastaavaa tuotetta ?

Olen luullut ettei homma onnistu kuin cdi-malleihin. Mitään tykkiä 220 dieselistä ei varmaan saa mutta pieni lisäpuhti olisi käytännöllinen lisä.
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Teholastu tubottomaan väyryseen.

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

booser kirjoitti: Ja itseasiassa, kun oppinut kuljettamaan tota 220d:tä oikein, niin Mersun nopea vaihteensiirto ja vaihdot oikeissa kohdissa tekee siitä oikeastaan ripeän menopelin.. 8)
Taidat olla huumorimiehiä... :lol:
Ei oppinut olutta ojaan kaada
booser
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ke 08.09.2004 20:41
Paikkakunta: HKI

Re: Teholastu tubottomaan väyryseen.

Viesti Kirjoittaja booser »

pyhimys kirjoitti:
booser kirjoitti: Ja itseasiassa, kun oppinut kuljettamaan tota 220d:tä oikein, niin Mersun nopea vaihteensiirto ja vaihdot oikeissa kohdissa tekee siitä oikeastaan ripeän menopelin.. 8)
Taidat olla huumorimiehiä... :lol:
220d:hän on oikea raketti.. :wink: :wink: Vielä jos vaihtaisi automaattilootan siihen :D
mimerila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:54
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja mimerila »

Noniin nyt päästiin foorumilla asiaan eli 220D "virittämiseen".

Itselläni laitettiin C-malliin lisää löylyä pumppuremontin yhteydessä (lucas) Porvoon dieselin toimesta.

Ero on kyllä huomattava. Kyllä kannattaa.
C 220 D elegance -96
190 D -91
Vito 115 aut. ikkunapaku -04
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

mimerila kirjoitti:Itselläni laitettiin C-malliin lisää löylyä pumppuremontin yhteydessä (lucas) Porvoon dieselin toimesta.
Serkkupoikakin kehui saaneensa C:hensä lisää virtaa disabloimalla pakokaasun kierrätyksen (nippusiteellä – edullinen viritys :D ).

t.
R.
E500 – 211.070
miaho
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 09.10.2004 18:46

Viesti Kirjoittaja miaho »

Roisto kirjoitti:
mimerila kirjoitti:Itselläni laitettiin C-malliin lisää löylyä pumppuremontin yhteydessä (lucas) Porvoon dieselin toimesta.
Serkkupoikakin kehui saaneensa C:hensä lisää virtaa disabloimalla pakokaasun kierrätyksen (nippusiteellä – edullinen viritys :D ).

t.
R.

Löytyyköhän tuota takaisinkierrätystä jo -94 220D:stä ja miten se nippuside viritys käytännössä tehtiin?

Mitäs siellä Porvoon diesel rempassa tehtiin jotta auto tykimmäksi tuli? Eikai 220D:n dieselpumppua voi edes säätää vai olenko väärässä?
Joku on joskus maininnut että perusdieseleihin saa potkua lisää polttoainesuutinten vaihdolla. Onko siinä perää ja jos on niin maksavatko suuttimet normaalia enemmän?
Mikko Aho
C 220 D 94
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

mulla on -94:n ja laitoin alipaine letkuihin 6:n millin tangon pätkät sisälle ja putsasin imuputken ja imusarjan ,oli paskaa,pelittää hienosti ja kulutus laski.Tere
mimerila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:54
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja mimerila »

Täytyy myöntää että en tarkalleen tiedä miten tuo syöttöjen nostaminen tuossa sähköohjatussa pumpussa tapahtuu, mutta luulisin että syöttöjä voidaan säätää aivan samalla tavalla ohjelmoimalla kuten turbovehkeissäkin(mutua).

Auto muuttui kyllä selvästi säädön jälkeen. Jaksaa vetää hyvin punarajalle asti ja ohitukset sujuvat hienosti nelosella.

Olen jopa mittaillut kamerakännykällä 80-120 aikoja :D . Ajat ovat säälittäviä verrattuna esim. Saabclubilla pyöriviin alle 4:siin.

Olisi kiva kuulla vertailun vuoksi muidenkin kellotuksia. Eikun mittaamaan kaikki!

Ainiin ja pakokaasujen kierrätys on heivattu jo kauan sitten. Se kuonaa imusarjan mikä varmasti vaikuttaa myös kulkuun.
C 220 D elegance -96
190 D -91
Vito 115 aut. ikkunapaku -04
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Ainahan voi nostaa sähköhimmelipumpun pois ja laittaa mekaanisella säätimellä olevan pumpun tilalle. Varmasti on soviteltavia osia, mutta ei pitäisi olla mahdoton työmaa - ainakaan 250D ja 300D.

Omista autoista olen myös aina disabloinut imusarjan likaamis systeemit. Kuudenmillin kierrepätkät on osoittautuneet näppäriksi.
Vastaa Viestiin