SL 500 R230 kiikarissa
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
SL 500 R230 kiikarissa
Nonni, mamma meni sitten iskemään silmänsä tällaiseen 2002 syntyneeseen SL:ään https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/8981467" onclick="window.open(this.href);return false; ja meikäläinen sai sitten komennon tutkia kampe, että olisiko siitä rouvalle kesäiseksi fööniksi. Kamuxin sohlailut on kyllä tiedossa, eli nyt keskitytään vain autoon.
Itselle tuollainen on täysin outo laite, eli kaikki mahdollinen tieto vahvuuksista ja heikkouksista on enemmän kuin tarpeen. Varsinkin tässä tapauksessa tuo ABC alusta, eli mitä sen kanssa on odotettavissa ja miten sitä pitää ostaessa tutkia? Entä katon mekanismi, onko toimiva ja mitkä on todennäköisimmät viat ja onko jotain tiettyjä "oireita" mitä pitää tarkkailla? M113 on ilmeisesti suht varma laite?
Ja tietysti jos on jollekkin foorumilla tuttu yksilö, niin vaikka privaa, jos ei kehtaa julkisesti haukkua
230475 SL-class R230 SL500 Бензин
113.963 АКП
722.633
722.901
2
SA codes
Parameter Value
200A LEATHER
201A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
230B CUSTOMER SERVICE - STATION EUROPE
231 GARAGE DOOR OPENER
289 LEATHER STEERING WHEEL WITH TRIM INSERT
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
352 COMAND
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
487 ABC SUSPENSION (ACTIVE BODY CONTROL)
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
645 WINTER TIRES M + S
669 SPARE WHEEL / FOLDING WHEEL
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
682 FIRE EXTINGUISHER
731 TRIM PIECES - WOOD BURRED WALNUT VENEER
744U BRILLIANT SILVER METALLIC
802 AEJ 01/1/X
813 LINGUATRONIC-GERMAN (VOICE OPERATION)
819 CD CHANGER
853 MIDLINE SOUND SYSTEM
860 TV-TUNER ANALOG
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
882 INTERIOR SAFEGUARD
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
M113 V8-GASOLINE ENGINE M113
M50 DISPLACEMENT 5.0 LITER
Itselle tuollainen on täysin outo laite, eli kaikki mahdollinen tieto vahvuuksista ja heikkouksista on enemmän kuin tarpeen. Varsinkin tässä tapauksessa tuo ABC alusta, eli mitä sen kanssa on odotettavissa ja miten sitä pitää ostaessa tutkia? Entä katon mekanismi, onko toimiva ja mitkä on todennäköisimmät viat ja onko jotain tiettyjä "oireita" mitä pitää tarkkailla? M113 on ilmeisesti suht varma laite?
Ja tietysti jos on jollekkin foorumilla tuttu yksilö, niin vaikka privaa, jos ei kehtaa julkisesti haukkua
230475 SL-class R230 SL500 Бензин
113.963 АКП
722.633
722.901
2
SA codes
Parameter Value
200A LEATHER
201A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
230B CUSTOMER SERVICE - STATION EUROPE
231 GARAGE DOOR OPENER
289 LEATHER STEERING WHEEL WITH TRIM INSERT
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
352 COMAND
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
487 ABC SUSPENSION (ACTIVE BODY CONTROL)
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
645 WINTER TIRES M + S
669 SPARE WHEEL / FOLDING WHEEL
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
682 FIRE EXTINGUISHER
731 TRIM PIECES - WOOD BURRED WALNUT VENEER
744U BRILLIANT SILVER METALLIC
802 AEJ 01/1/X
813 LINGUATRONIC-GERMAN (VOICE OPERATION)
819 CD CHANGER
853 MIDLINE SOUND SYSTEM
860 TV-TUNER ANALOG
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
882 INTERIOR SAFEGUARD
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
M113 V8-GASOLINE ENGINE M113
M50 DISPLACEMENT 5.0 LITER
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: SL 500 R230 kiikarissa
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tämä ABC alusta on eri juttu kuin airmatic ?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: SL 500 R230 kiikarissa
Se on eri juttu, toimii hydraulipaineella paineilman sijaan. Järjestelmä ohjaa painetta joka renkaalla olevalle tolpalle ajotilanteiden ja valittujen asetusten mukaan. Tolppa tekee iskarin ja jousen hommat. Pumppu on ohjaustehostimen pumpun yhteydessä. Korjaukset voi tulla kalliiksi. Tolpan vaihdosta selviää tonnilla.tahtoomersun kirjoitti:Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tämä ABC alusta on eri juttu kuin airmatic ?
Viisaammat kertoo tarkemmin.
Matti
MB SLK 230K -98
MB 350 SL-74 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr
Cadillac Coupe DeVille -65
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
MB 350 SL-74 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr
Cadillac Coupe DeVille -65
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: SL 500 R230 kiikarissa
SL käyty tänään koeajamassa ja hauska laitan tuo on ja jälkiasennettu AMG mökäputkisto sai suun virneeseen varsinkin kun rantatunnelissa vetäisi rajoittimelle toisaalta voi kyllä pitemmänpäälle alkaa häiritsemäänkin tuo meteli.
Mutta, mutta... se ABC tsydeemikin ilmoittele olemassaolostaan, eli sytytti vikaherjan kertaalleen, joka tosin hävisi virrat sammuttamalla , mutta lienee kuitenkin oire jostain. Muuten pelasi hienosti ja tuntui ehjältä, myös katto pelasi moitteettomasti.
Taisi olla vieläpä eka kerta kun ajoin avoautolla ja kyllähän siinä on ihan oma fiiliksensä
Mutta, mutta... se ABC tsydeemikin ilmoittele olemassaolostaan, eli sytytti vikaherjan kertaalleen, joka tosin hävisi virrat sammuttamalla , mutta lienee kuitenkin oire jostain. Muuten pelasi hienosti ja tuntui ehjältä, myös katto pelasi moitteettomasti.
Taisi olla vieläpä eka kerta kun ajoin avoautolla ja kyllähän siinä on ihan oma fiiliksensä
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: SL 500 R230 kiikarissa
Sen vähän mitä R230 on tullut kokemuksia eteen tai luettua:
- ABC-alusta on huonosti huollettuna vikaherkkä eli jos ei ole vaihdettu öljyjä ajoissa ja säännöllisesti (pumppu rikkoontuu, venttiilit jumiutuu/vuotaa)
- myös letkuissa on ollut vuotoja (ei kokemusta mutta luettua Benzworldistä)
- kannattaa tarkistaa ABC-alustan öljy sen mittatikusta: puhtaan vihreää (ok) vai vihreän ruskeaa tai peräti mustaa ja haisee pohjaan palanneelle (ongelmia tiedossa
- pumppu ja tolpat (ainakin) kalliita varaosina ja korjaukset vaativat osaamista
- tukivarsien nivelet kuluvat aika herkästi, alhaisillakin kilometreillä voi olla vaihdettu/pitää vaihtaa
- vaihdelaatikon öljynvaihto ajoissa sama kuin muissakin Mersuissa, kannattaa tarkistaa huoltohistoria
- takaluukun kaasujouset usein kuoleentuneet, halpa varaosa ja helppo vaihtaa
- katto nitisee, koeajamissani R230:issä on ollut yksilöeroja laidasta laitaan: nitkuu ja natkuu tasaisella tiellä, vain esim. hidastetöyssyissä tai ei laisinkaan. En tiedä saako huollolla tai/ja rasvauksella pois
- takaluukun tiiviste vuotaa vettä takakonttiin, tarkista onko kontin verhoilu kuiva ylänurkista (jos ja kun auto on ollut ulkona ja sateessa), saa korjattua
- ajovalojen ballasteissa vikaa, pitää vaihtaa ja se vaatii etupuskurin ja maskin irroituksen. Uusia ballasteja saa parilla sadalla Eurolla (muisteklen)
- hauska ajaa, sopii pitkällekin matkalle ja kulkee kun polkee. SL500 vakio pakoputkella on ääniltää varsin lauhkea
- olen pitänyt sekä edellisestä SL500 että nykyisestä SL55:sta
- ABC-alusta on huonosti huollettuna vikaherkkä eli jos ei ole vaihdettu öljyjä ajoissa ja säännöllisesti (pumppu rikkoontuu, venttiilit jumiutuu/vuotaa)
- myös letkuissa on ollut vuotoja (ei kokemusta mutta luettua Benzworldistä)
- kannattaa tarkistaa ABC-alustan öljy sen mittatikusta: puhtaan vihreää (ok) vai vihreän ruskeaa tai peräti mustaa ja haisee pohjaan palanneelle (ongelmia tiedossa
- pumppu ja tolpat (ainakin) kalliita varaosina ja korjaukset vaativat osaamista
- tukivarsien nivelet kuluvat aika herkästi, alhaisillakin kilometreillä voi olla vaihdettu/pitää vaihtaa
- vaihdelaatikon öljynvaihto ajoissa sama kuin muissakin Mersuissa, kannattaa tarkistaa huoltohistoria
- takaluukun kaasujouset usein kuoleentuneet, halpa varaosa ja helppo vaihtaa
- katto nitisee, koeajamissani R230:issä on ollut yksilöeroja laidasta laitaan: nitkuu ja natkuu tasaisella tiellä, vain esim. hidastetöyssyissä tai ei laisinkaan. En tiedä saako huollolla tai/ja rasvauksella pois
- takaluukun tiiviste vuotaa vettä takakonttiin, tarkista onko kontin verhoilu kuiva ylänurkista (jos ja kun auto on ollut ulkona ja sateessa), saa korjattua
- ajovalojen ballasteissa vikaa, pitää vaihtaa ja se vaatii etupuskurin ja maskin irroituksen. Uusia ballasteja saa parilla sadalla Eurolla (muisteklen)
- hauska ajaa, sopii pitkällekin matkalle ja kulkee kun polkee. SL500 vakio pakoputkella on ääniltää varsin lauhkea
- olen pitänyt sekä edellisestä SL500 että nykyisestä SL55:sta
ex 600SL (R129)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
ex SLK 230 (R170)
ex SLK 350 (R172)
ex E240 A Avantgarde (W210)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
ex SLK 230 (R170)
ex SLK 350 (R172)
ex E240 A Avantgarde (W210)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
Re: SL 500 R230 kiikarissa
SL on kallis korjata, jos jotain vikaantuu. Kuten SL666 mainitsee, hyvin huollettu ABC alusta on kohtalaisen luotettava. Varmista, että öljy on puhdasta ja tolpat kuivia - mainitsemasi vikailmoitus on huolestuttava. Mutta varsinainen riski on huonomaineiset SBC sähköjarrut, varsinkin ellei sen pumpun vaihdosta ei ole varmuutta. Ensimmäisen sukupolven Comand on kovin vanhentunut. Kannattaa lukaista vaikkapa Bernd S. Koehlingin "The Mercedes R230 SL", digiversio maksaa 8,50e.
Itse katsoisin SL 55 AMGtä, elleivät niidenkin hinnat olisi vielä reippaassa laskussa.
Itse katsoisin SL 55 AMGtä, elleivät niidenkin hinnat olisi vielä reippaassa laskussa.
Re: SL 500 R230 kiikarissa
Mikä on hyvin huollettu ABC? Kaikki ainakin Veholla tai muilla merkkiliikkeillä huolletut ABC-alustat on huollettu huonosti, kun mitään huoltoa ei kuulu huolto-ohjelman mukaan tehdä. W220 ja C215 korisissa on ainakin putkia vaihdettu "takuuna".
Edellisessä W220 600:sessa oli 100 tkm mennessä 3 kertaa vaihdettu ABC-pumppu ja viimeisellä pumpulla oli menty 40tkm myyntihetkellä ja öljyt juuri vaihdoin ennen myyntiä, rupesi jo vähän rusehtamaan ja haisemaan. Tuleehan se huolto tuossakin tehtyä 40tkm välein, kun vaihtaa pumpun ja öljyt Yhtään pitempään en kyllä öljyillä ajaisi, jos pentosiiniä käytössä.
Edellisessä W220 600:sessa oli 100 tkm mennessä 3 kertaa vaihdettu ABC-pumppu ja viimeisellä pumpulla oli menty 40tkm myyntihetkellä ja öljyt juuri vaihdoin ennen myyntiä, rupesi jo vähän rusehtamaan ja haisemaan. Tuleehan se huolto tuossakin tehtyä 40tkm välein, kun vaihtaa pumpun ja öljyt Yhtään pitempään en kyllä öljyillä ajaisi, jos pentosiiniä käytössä.
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: SL 500 R230 kiikarissa
pazo kirjoitti:SL on kallis korjata, jos jotain vikaantuu. Kuten SL666 mainitsee, hyvin huollettu ABC alusta on kohtalaisen luotettava. Varmista, että öljy on puhdasta ja tolpat kuivia - mainitsemasi vikailmoitus on huolestuttava. Mutta varsinainen riski on huonomaineiset SBC sähköjarrut, varsinkin ellei sen pumpun vaihdosta ei ole varmuutta. Ensimmäisen sukupolven Comand on kovin vanhentunut. Kannattaa lukaista vaikkapa Bernd S. Koehlingin "The Mercedes R230 SL", digiversio maksaa 8,50e.
Itse katsoisin SL 55 AMGtä, elleivät niidenkin hinnat olisi vielä reippaassa laskussa.
SBC ja sen ongelmat ovat tuttuja, sillä w211 on itsellä ollut. Onko tuo ABC kaikissa R230 vakiona, vai onko näitä myös "rautajousilla" ?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: SL 500 R230 kiikarissa
Tais olla vakiona, sama juttu samanikäisissä CL-malleissa.tahtoomersun kirjoitti: SBC ja sen ongelmat ovat tuttuja, sillä w211 on itsellä ollut. Onko tuo ABC kaikissa R230 vakiona, vai onko näitä myös "rautajousilla" ?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: SL 500 R230 kiikarissa
Ainakin pitäisi STARin kanssa tutkia mikä siellä kiusaa ja katsella vähän pumpun paineita ym, ennenkuin uskaltaisin tuollaista ostaa. Siis niiden silmämääräisten öljyvuotojen tarkastelun ja öljyn värin/hajun tutkimisen lisäksi.tahtoomersun kirjoitti:Mutta, mutta... se ABC tsydeemikin ilmoittele olemassaolostaan, eli sytytti vikaherjan kertaalleen, joka tosin hävisi virrat sammuttamalla
Re: SL 500 R230 kiikarissa
Saa kai semmoisen rautajousilla ja 220d moottorillakin jos tilaa uudentahtoomersun kirjoitti:pazo kirjoitti:SL on kallis korjata, jos jotain vikaantuu. Kuten SL666 mainitsee, hyvin huollettu ABC alusta on kohtalaisen luotettava. Varmista, että öljy on puhdasta ja tolpat kuivia - mainitsemasi vikailmoitus on huolestuttava. Mutta varsinainen riski on huonomaineiset SBC sähköjarrut, varsinkin ellei sen pumpun vaihdosta ei ole varmuutta. Ensimmäisen sukupolven Comand on kovin vanhentunut. Kannattaa lukaista vaikkapa Bernd S. Koehlingin "The Mercedes R230 SL", digiversio maksaa 8,50e.
Itse katsoisin SL 55 AMGtä, elleivät niidenkin hinnat olisi vielä reippaassa laskussa.
SBC ja sen ongelmat ovat tuttuja, sillä w211 on itsellä ollut. Onko tuo ABC kaikissa R230 vakiona, vai onko näitä myös "rautajousilla" ?
SL kuuluu kyllä olla aina ABC ja AMG kanssahan taitaa aina ollakin jostain 2000 jälkeen jos koriin on ABC ollut tarjolla.
Onko se kauheaa ostaa 40tkm välein 200eur edestä pentosinia ja suodatin? Alusta on ihan eri maailma kuin airmatikki.
ABC alusta pysyy kivasti vaaterissa olipa ajotilanne vaikka vähän reippaampikin ja joka renkaalla on hyvä pito jos epätasaisempaa - kun ei ole kallistuksenvakaajia pilaamassa. Kaarteissa, kiihdytys ja jarrutus ei kallistele ja kun pysähdyt, esim pysähtyy valoihin ilman että auto silleen nyökkää juuri pysähdyksen hetkellä sen ärsyttävän millin pari. Reippaampikin pysäytys on miellyttävä.
Itse nyt joudun tossa omassa airmatikkia sietämään aikansa kunnes löytyy uus pitoauto.
Yhtäkaikki oli sitten mikä tahansa alusta niin kunnossahan se tulee pitää.
Mutta kuten aina niin suomalainen yleensä haluaa rautajousen ja pienen dieselin mielluummin kuin makeat kyydit
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: SL 500 R230 kiikarissa
No diisselit ei kiinnosta (s212 on viimeinen) ja näissä se diisseli on ollut kai 400cdi. ABC alustassa ei haittaa parinsadan huollot, mutta muutaman tonnin remontit kylläkin. Mitään periaatteelista vastustusta ei hienoa tekniikkaa kohtaan ole, mutta henkilökohtaisesti pidän enemmän ajokokemuksesta jossa on mahdollisimman vähän ylimääräisiä tekijöitä kuljettajan ja tien välissä. Ainiin vaimohan tähän innostui...AK47 kirjoitti:Saa kai semmoisen rautajousilla ja 220d moottorillakin jos tilaa uudentahtoomersun kirjoitti:pazo kirjoitti:SL on kallis korjata, jos jotain vikaantuu. Kuten SL666 mainitsee, hyvin huollettu ABC alusta on kohtalaisen luotettava. Varmista, että öljy on puhdasta ja tolpat kuivia - mainitsemasi vikailmoitus on huolestuttava. Mutta varsinainen riski on huonomaineiset SBC sähköjarrut, varsinkin ellei sen pumpun vaihdosta ei ole varmuutta. Ensimmäisen sukupolven Comand on kovin vanhentunut. Kannattaa lukaista vaikkapa Bernd S. Koehlingin "The Mercedes R230 SL", digiversio maksaa 8,50e.
Itse katsoisin SL 55 AMGtä, elleivät niidenkin hinnat olisi vielä reippaassa laskussa.
SBC ja sen ongelmat ovat tuttuja, sillä w211 on itsellä ollut. Onko tuo ABC kaikissa R230 vakiona, vai onko näitä myös "rautajousilla" ?
SL kuuluu kyllä olla aina ABC ja AMG kanssahan taitaa aina ollakin jostain 2000 jälkeen jos koriin on ABC ollut tarjolla.
Onko se kauheaa ostaa 40tkm välein 200eur edestä pentosinia ja suodatin? Alusta on ihan eri maailma kuin airmatikki.
ABC alusta pysyy kivasti vaaterissa olipa ajotilanne vaikka vähän reippaampikin ja joka renkaalla on hyvä pito jos epätasaisempaa - kun ei ole kallistuksenvakaajia pilaamassa. Kaarteissa, kiihdytys ja jarrutus ei kallistele ja kun pysähdyt, esim pysähtyy valoihin ilman että auto silleen nyökkää juuri pysähdyksen hetkellä sen ärsyttävän millin pari. Reippaampikin pysäytys on miellyttävä.
Itse nyt joudun tossa omassa airmatikkia sietämään aikansa kunnes löytyy uus pitoauto.
Yhtäkaikki oli sitten mikä tahansa alusta niin kunnossahan se tulee pitää.
Mutta kuten aina niin suomalainen yleensä haluaa rautajousen ja pienen dieselin mielluummin kuin makeat kyydit
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: SL 500 R230 kiikarissa
Käytiin vielä tänään "äsällää" kaverinkin kanssa silmittelemässä. En tiedä oliko maanantain jälkeen autolla kukaan ajanut, mutta nyt makasi aivan tontissa. Kauanko ABC alustan pitää pysyä ylhäällä, vai saako vajota ollenkaan? Hydrauliikkaöljy oli melko mustaa, eli ainakaan lähiaikoina ei ollut vaihdettu, josko koskaan. Huoltokirjasta tai kuiteista ei löytynyt mitään mainintaa, että olisi vaihdettu, kuten ei vaihteistoöljyn vaihdoistakaan.
Starin piuhaan tuota ei nyt tähän hätään ollut mahdollista saada, joten ABC:n sielunelämästä, tai SBC jarrujen laskuristakaan ei sitten ole tarkempaa käsitystä. Omalla ex eemelillä oli muistaakseni ajettu n.240tkm, kun herja tuli mittariin, eli tuskin tässäkään kovin pitkään on käyttöaikaa jäljellä.
Tietysti jos tuon saisi tarpeeksi halvalla ja varaisi 5-6 toimintarahaa korjauksiin...... muutenhan on siisti jä nätti.
Starin piuhaan tuota ei nyt tähän hätään ollut mahdollista saada, joten ABC:n sielunelämästä, tai SBC jarrujen laskuristakaan ei sitten ole tarkempaa käsitystä. Omalla ex eemelillä oli muistaakseni ajettu n.240tkm, kun herja tuli mittariin, eli tuskin tässäkään kovin pitkään on käyttöaikaa jäljellä.
Tietysti jos tuon saisi tarpeeksi halvalla ja varaisi 5-6 toimintarahaa korjauksiin...... muutenhan on siisti jä nätti.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: SL 500 R230 kiikarissa
Pari viikkoa taisi olla WISsissä, eli vikaa on.tahtoomersun kirjoitti:Kauanko ABC alustan pitää pysyä ylhäällä
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: SL 500 R230 kiikarissa
No ei sitten hyvältä näytänoroljan kirjoitti:Pari viikkoa taisi olla WISsissä, eli vikaa on.tahtoomersun kirjoitti:Kauanko ABC alustan pitää pysyä ylhäällä
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: SL 500 R230 kiikarissa
Ratin oikealla puolella oli saman näköinen viiksi kuin vakkarissa, mikäs se on?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: SL 500 R230 kiikarissa
Veikkaan että linguatronic, ainakin ässässä on.tahtoomersun kirjoitti:Ratin oikealla puolella oli saman näköinen viiksi kuin vakkarissa, mikäs se on?
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: SL 500 R230 kiikarissa
Tarkemman harkinnan jälkeen tämä yksilö saa jäädä Kamuxille. Ei ole mielenkiintoa alkaa tuon jousituksen kanssa painimaan, sen verran jo "varoittelee"
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99