R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
- chriscraft
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: Ma 21.04.2008 16:36
- Paikkakunta: Helsinki
R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Etulokasuojissa lyhtyjen ympärillä kukkii ja hakusessa on hyvä luotettava peltikorjaaja/maalari pääkaupunkiseudullla, jolta löytyy mersun värikoodit.
Antakaahan vinkkejä!
Antakaahan vinkkejä!
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Ittellä samaa, joten kiinnostaa tämä. Kerro mitä maksoi ja mikä oli työnjälki, jos saat hommat tehdyksi.
R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. SLC 450 1975
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Peltitöistä en tiedä, mutta maalaukset hoitaa Maalamo Nevalainen Tuusulassa P. 0400663866
Ite käytin yhden autan ja kaverini on käyttänyt muutamaa autoa siellä ja työn jälki on hyvä ja nopea toimitusaika.
Ite käytin yhden autan ja kaverini on käyttänyt muutamaa autoa siellä ja työn jälki on hyvä ja nopea toimitusaika.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Itse käytin pari vuotta sitten X3:n oikean puolen ovet maalauksessa kyseisessä paikassa. Hiontajäljet jäi näkyviin, lakka oli epätasainen ja pohjamaalia oli ruiskittu takalokariin. Lisäksi spaklattiin vasemman takakyljen lommo. Pakkelin reunat alkoivat näkymään myöhemmin ja kylki meni uudelleen maalaukseen...tosin omaan piikkiin toisessa paikassa...slsl77 kirjoitti:Peltitöistä en tiedä, mutta maalaukset hoitaa Maalamo Nevalainen Tuusulassa P. 0400663866
Ite käytin yhden autan ja kaverini on käyttänyt muutamaa autoa siellä ja työn jälki on hyvä ja nopea toimitusaika.
Ei voi kyllä suositella tällä kokemuksella kellekään.
Viimeksi muokannut lufsen, La 16.09.2017 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Löytyykö oikeasti mistään paikkaa jota voi suositella? Joku onnistuu hyvin ja sitten taas jälki ihan sutta. Kai se pitää itse opetella, auton maalaamisessa tai pohjien tekemisessä on kyllä todella kova homma.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Automaalaamo Hemi, Tattarinsuolla Helsingissä. http://www.autohemi.fi/yhteys.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Minulla oli W126 ruostekorjaukset lokasuojissa ja takalasin alareunoissa maalauksineen tehty hyvin. Mersut ovat Hemin tekijöille tuttuja, yhdellä on tietääkseni R107.
Minulla oli W126 ruostekorjaukset lokasuojissa ja takalasin alareunoissa maalauksineen tehty hyvin. Mersut ovat Hemin tekijöille tuttuja, yhdellä on tietääkseni R107.
ex 600SL (R129)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
ex SLK 230 (R170)
ex SLK 350 (R172)
ex E240 A Avantgarde (W210)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
ex SLK 230 (R170)
ex SLK 350 (R172)
ex E240 A Avantgarde (W210)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Tälle firmalle Iso suositusSL666 kirjoitti:Automaalaamo Hemi, Tattarinsuolla Helsingissä. http://www.autohemi.fi/yhteys.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Minulla oli W126 ruostekorjaukset lokasuojissa ja takalasin alareunoissa maalauksineen tehty hyvin. Mersut ovat Hemin tekijöille tuttuja, yhdellä on tietääkseni R107.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Hemiä meillä autopuolen kaverit töissäkin suositteli. Tekee kuulemma hyvää jälkeä.Pontus kirjoitti:Tälle firmalle Iso suositusSL666 kirjoitti:Automaalaamo Hemi, Tattarinsuolla Helsingissä. http://www.autohemi.fi/yhteys.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Minulla oli W126 ruostekorjaukset lokasuojissa ja takalasin alareunoissa maalauksineen tehty hyvin. Mersut ovat Hemin tekijöille tuttuja, yhdellä on tietääkseni R107.
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Onko kellään kokemuksia auton ruostevaurioiden korjauttamisesta ja auton maalauttamisesta Tallinnassa tai muualla Virossa? Sattui silmään yritys nimeltä Brisko, josta kysyin tarjousta SLC:n fiksaamiseksi. Tallinnaan olisi helppo viedä auto. Taksilla takasin satamaan ja lautalla kotia odottelemaan työn valmistumista.
Kuvia tulee pyytää tietenkin paljon remontin eri vaiheista. Olisko kellään tiedossa laatumaalaria siis tuolta suunnalta?
Kuvia tulee pyytää tietenkin paljon remontin eri vaiheista. Olisko kellään tiedossa laatumaalaria siis tuolta suunnalta?
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Sain SLC Mersun maalauksesta tarjouksen. 3300e maalaus sisältäen aukkojen reunojen maalaukset sekä 800e purku ja kasaus, yhteensä siis 4100e...eli ei mikään kovin edullinen ilmeisesti virolaiseksi puljuksi. Tosin irroittavat lasit ja lokarit muun muassa. Tähän tulisi vielä päälle lokarinkaarien korjaus ja muuta peltityötä mahdollisesti, jonka hintaa Brisko ei osannut sanoa.
Pitänee kysellä jostain muualta...
Pitänee kysellä jostain muualta...
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Mun mielestä aika kallis. Jos siis puhutaan pelkästä maalauksesta, eli ei mitään ruostekorjailuja jne. No ainakin jälki pitää olla sellainen kuin tehtaalta tullessa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Pitkän harkinnan jälkeen päädyin siihen, että vien auton Raxmotorssille Hiidenmaalle Viroon. Sovin paikan pitäjän (Ragnar) kanssa, että ajan Mersun ensi maanantaina 6.11. Hiidenmaalle. Paikassa on ollut paljon mm. suomalaisten vanhoja Porscheja ja ilmeisen tyytyväistä on porukka ollut. Purin auton tässä parin illan aikana niin pitkälle kuin pystyi, säilyttämällä ajokunnon kuitenkin. Takaisin tullaan tiistaina 7.11. ja yö vietetään kaverin kanssa Haapsalussa. Hauska keikka siis tiedossa. Säiden mukaan mentiin lauttavarauksien suhteen ja onneksi ainakin vielä näyttää siltä, että reilusti plussan puolella pysytään (+6 - 8´C), talvirenkaita kun ei ole.
Onko täältä kukaan käyttänyt Raxmotorssilla autoaan?
Entä tietääkö kukaan mistä saisi tuulilasiin uuden tiivisteen? Näyttää, että lasi olisi liimattu kiinni.
Onko täältä kukaan käyttänyt Raxmotorssilla autoaan?
Entä tietääkö kukaan mistä saisi tuulilasiin uuden tiivisteen? Näyttää, että lasi olisi liimattu kiinni.
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Tuulilasi on liimalasi ja siinä ei ole erillistä tiivistettä.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
OK, kiitos tiedosta. Ihmettelinkin, kun takalasiin löytyy monesta paikkaa tiiviste, mutta ei tuulilasiin.slsl77 kirjoitti:Tuulilasi on liimalasi ja siinä ei ole erillistä tiivistettä.
- chriscraft
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: Ma 21.04.2008 16:36
- Paikkakunta: Helsinki
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Laitathan viestiä minkälaista jälkeä Hiidenmaalla tuli ja mikä oli budjetti karkeasti
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Kyllä, pistän tietoa miten homma meni, muillekin tiedoksi.
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Noniin, hommat alkoivat tänään ja kyllähän sieltä löytyi vähän sitä sun tätä lisää purkaessa, mutta eiköhän Hiidenmaan poijjaat hoida homman kotia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Kyselin tarjousvaiheessa Suomessa, että kannattaako tuulilasi irrottaa tuosta SLC:stä, kun reunassa oli pari kuplaa. Eräs tässäkin viestiketjussa kehuttu maalausliike Tattarisuolta sanoi, että ei tarvitse ja hintaa koko maalaushommalla min. 10.000 euroa. Onneksi Raxmotorssissa oltiin eri mieltä ja nyt irroituksen jälkeen tuolta alta paljastuikin aika happamia kohtia eli aikalailla ruostereikää (kuva). Ihmettelinkin kun vettä pääsi hieman kabiiniin....
Tässähän olisi käynyt niin, että vanha ruostepakkelipaska olisi tässä suomalaisessa "hyvässä" firmassa maalattu päälle tuolla 10.000 eurolla ja parin vuoden päästä olisi tehty ensimmäiset paikkamaalaukset, eikä autosta olisi tullut enää edes välttämättä tasavärinen. Kaikenlaisia sitä onkin...tarkkana saa näköjään olla...
Tässähän olisi käynyt niin, että vanha ruostepakkelipaska olisi tässä suomalaisessa "hyvässä" firmassa maalattu päälle tuolla 10.000 eurolla ja parin vuoden päästä olisi tehty ensimmäiset paikkamaalaukset, eikä autosta olisi tullut enää edes välttämättä tasavärinen. Kaikenlaisia sitä onkin...tarkkana saa näköjään olla...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut lufsen, Ke 31.01.2018 22:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Tiffany Twisted
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: To 28.05.2015 18:08
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
No johan on kunnossa!!
Kamala juttu, jos tuo olisi jäänyt korjaamatta.
Onko tarkistettu myös ne kotelot, joihin sadevesi pääsee tuulilasin edestä olevista ritilöistä? Sieltä saattaa löytyä lisää paikattavaa. Vesi valuu mahdollisista vauriopaikoista tulipeltiä myöten sisään ja mädättää lattian. Korjausosan saa uustuotantona.
Kamala juttu, jos tuo olisi jäänyt korjaamatta.
Onko tarkistettu myös ne kotelot, joihin sadevesi pääsee tuulilasin edestä olevista ritilöistä? Sieltä saattaa löytyä lisää paikattavaa. Vesi valuu mahdollisista vauriopaikoista tulipeltiä myöten sisään ja mädättää lattian. Korjausosan saa uustuotantona.
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Kyllä, jos nuo olisi jäänyt korjaamatta niin olisi kyllä joku päivä potuttanut aika rankasti, kun homma olisi paljastunut.Tiffany Twisted kirjoitti:No johan on kunnossa!!
Kamala juttu, jos tuo olisi jäänyt korjaamatta.
Onko tarkistettu myös ne kotelot, joihin sadevesi pääsee tuulilasin edestä olevista ritilöistä? Sieltä saattaa löytyä lisää paikattavaa. Vesi valuu mahdollisista vauriopaikoista tulipeltiä myöten sisään ja mädättää lattian. Korjausosan saa uustuotantona.
Nuo ritilät on irti, että kyllähän ne siellä katsovat kaikki paikat läpi, mutta pitänee kysäistä vielä onko siellä reikiä.
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Sitä se tuntuu olevan maalaushommat suomessa. Halpaa tai kallista niin aina löytyy sanomista. Itse se on toi omakin projekti maalattava sitten kun se aika koittaa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Kannattaa tutkia tarkasti myös puhallin moottorin ympäristö lasin alta voi löytyä yllätyksiä.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Mikä tähän autonmaalausalaan Suomessa oikein on iskenyt (kertokaapa tekin jotka ehkä olette ihan alan ammattilaisia...?:)
Siis tarkoitan tällä sitä, että tuntuu että rahastus on samaa tasoa kuin hinurihommissa, jotka käytännössä 95% maksaa vakuutusyhtiö,
ja sitä kautta vasta ajan myötä kuluttaja... Siis tuo maalaustyön hintaskaala tuntuu tosiaan helposti olevan 3-10 tuhatta euroa, jolla luulisi jo
a) tekevän pohjatöitä minimissään 2-4 viikon verran ja b) käyttämään parhaat mahdolliset materiaalit työhön...
Tätä on monesti miettinyt kun katsoo jotain näitä niin suosittuja jenkkisarjoja, joissa otetaan projektiksi iso ja huonopeltinen auto,
fixataan pellit, maalataan kokonaan yli ja monesti vielä vaihdetaan sisustakin. Ja sitten se budjetti väitetään olevan luokkaa $1000 tms.
(No, ne ei noissa tietenkään laske työlle mitään, pelkästään tarvikkeille ym. mitä ostavat firmaan sisään).
Silti tuntuu liki mahdottomalta saada harrasteautoon Suomessa uutta väriä pintaan mihinkään kohtuu rahaan,
ei edes vaikka tekisi itse kaiken siihen asti että on hiontamaalit hiottuna valmiiksi ja koko auto maalausta varten paketoituna.
Näinkö on?
Siis tarkoitan tällä sitä, että tuntuu että rahastus on samaa tasoa kuin hinurihommissa, jotka käytännössä 95% maksaa vakuutusyhtiö,
ja sitä kautta vasta ajan myötä kuluttaja... Siis tuo maalaustyön hintaskaala tuntuu tosiaan helposti olevan 3-10 tuhatta euroa, jolla luulisi jo
a) tekevän pohjatöitä minimissään 2-4 viikon verran ja b) käyttämään parhaat mahdolliset materiaalit työhön...
Tätä on monesti miettinyt kun katsoo jotain näitä niin suosittuja jenkkisarjoja, joissa otetaan projektiksi iso ja huonopeltinen auto,
fixataan pellit, maalataan kokonaan yli ja monesti vielä vaihdetaan sisustakin. Ja sitten se budjetti väitetään olevan luokkaa $1000 tms.
(No, ne ei noissa tietenkään laske työlle mitään, pelkästään tarvikkeille ym. mitä ostavat firmaan sisään).
Silti tuntuu liki mahdottomalta saada harrasteautoon Suomessa uutta väriä pintaan mihinkään kohtuu rahaan,
ei edes vaikka tekisi itse kaiken siihen asti että on hiontamaalit hiottuna valmiiksi ja koko auto maalausta varten paketoituna.
Näinkö on?
S202 kirjoitti:Sitä se tuntuu olevan maalaushommat suomessa. Halpaa tai kallista niin aina löytyy sanomista. Itse se on toi omakin projekti maalattava sitten kun se aika koittaa.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Kaippa ne vakuutuksien pelti/maalaus korjailut on niin tuottosaa hommaa että tommosia vanhojen autojen isoja ruostekorjauksia ei paljon nappaa tehdä paitsi jos lätkästään ihan järjetön hinta hommalle.Zac kirjoitti:Mikä tähän autonmaalausalaan Suomessa oikein on iskenyt (kertokaapa tekin jotka ehkä olette ihan alan ammattilaisia...?:)
Siis tarkoitan tällä sitä, että tuntuu että rahastus on samaa tasoa kuin hinurihommissa, jotka käytännössä 95% maksaa vakuutusyhtiö,
ja sitä kautta vasta ajan myötä kuluttaja... Siis tuo maalaustyön hintaskaala tuntuu tosiaan helposti olevan 3-10 tuhatta euroa, jolla luulisi jo
a) tekevän pohjatöitä minimissään 2-4 viikon verran ja b) käyttämään parhaat mahdolliset materiaalit työhön...
Tätä on monesti miettinyt kun katsoo jotain näitä niin suosittuja jenkkisarjoja, joissa otetaan projektiksi iso ja huonopeltinen auto,
fixataan pellit, maalataan kokonaan yli ja monesti vielä vaihdetaan sisustakin. Ja sitten se budjetti väitetään olevan luokkaa $1000 tms.
(No, ne ei noissa tietenkään laske työlle mitään, pelkästään tarvikkeille ym. mitä ostavat firmaan sisään).
Silti tuntuu liki mahdottomalta saada harrasteautoon Suomessa uutta väriä pintaan mihinkään kohtuu rahaan,
ei edes vaikka tekisi itse kaiken siihen asti että on hiontamaalit hiottuna valmiiksi ja koko auto maalausta varten paketoituna.
Näinkö on?
S202 kirjoitti:Sitä se tuntuu olevan maalaushommat suomessa. Halpaa tai kallista niin aina löytyy sanomista. Itse se on toi omakin projekti maalattava sitten kun se aika koittaa.
W210 E320cdi
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Varmaan se on joo toi vakuutusyhtiöiden homma sen verran tuottoisaa. Laajat ruostekorjaukset on vähän eri juttu, ne ottaa aikaa eikä sen alan seppiä enää oiken tahdo olla. Mutta kun käyttää autoa maalattavana, joka ei tarvi mitään hitsailuja niin jälki on aina jostain kohti perseestä. Renkaiden ja sisälokasuojien irrotus on esimerkiksi sen verran vaativa puuha että ei puhettakaan. Siitä lokasuojan kaaresta kun mun mielestä tulis parempi jos se putsattais ja maalattais hiukan sieltä sisäpuoleltakin niin ettei se ruoste puskisi heti vuoden päästä taas pikkuhiljaa esille. Toinen on sitten kiinnikkeet, ne on ilmeisesti kultaan verrattavia kilohintaan joten taaskaan ei irrotella mitään vaan maalausrajat paistaa silmään ja sitten on vedetty poraruuveilla jne.
Materiaalit ei oikeasti maksa mitään siihen verrattuna että joku ylimaalaus taitaa olla 4 tonnin luokkaa. Tuohonkin hintaan saa ostaa kaikki mahdolliset maalit ja tarvikkeet ja tehokasta työaikaa täydet 6 päivää 70€ tuntihinnalla. Niin joo ja noihin hintoihin olettais että spraymaaleja ei viedä lähellekkään autoa vaan sinne pohjalle peltipinnalle vedetään epoksi ruiskulla. Hemmetti kun joka vehkeestä mitä on maalauttanut niin saa painepesurilla pestä maaleja pois.
Materiaalit ei oikeasti maksa mitään siihen verrattuna että joku ylimaalaus taitaa olla 4 tonnin luokkaa. Tuohonkin hintaan saa ostaa kaikki mahdolliset maalit ja tarvikkeet ja tehokasta työaikaa täydet 6 päivää 70€ tuntihinnalla. Niin joo ja noihin hintoihin olettais että spraymaaleja ei viedä lähellekkään autoa vaan sinne pohjalle peltipinnalle vedetään epoksi ruiskulla. Hemmetti kun joka vehkeestä mitä on maalauttanut niin saa painepesurilla pestä maaleja pois.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Ymmärtäähän tuon kun tulot on sitä luokkaa, ettei autoharrastajien tinkimistä tarvi kuunnella. Vakuutusyhtiön hommilla taitaa päästä sellaisiin tuloihin joista monet voi vain unelmoida. Kysynnän ja tarjonnan laki. Eikä kuulema ammattikoululaisia kiinnosta maalarin hommat vaikka valtaosa korkeakoulutetuista jää tuloissa kakkoseksi.
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Tuplaposti
Viimeksi muokannut lufsen, To 08.02.2018 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Toiveena olisi, että saisi edes isolla rahalla hyvää jälkeä, mutta jäänee nykyään haaveeksi...tämä asia liittyy ammattietiikkaan.BHN kirjoitti:Ymmärtäähän tuon kun tulot on sitä luokkaa, ettei autoharrastajien tinkimistä tarvi kuunnella. Vakuutusyhtiön hommilla taitaa päästä sellaisiin tuloihin joista monet voi vain unelmoida. Kysynnän ja tarjonnan laki. Eikä kuulema ammattikoululaisia kiinnosta maalarin hommat vaikka valtaosa korkeakoulutetuista jää tuloissa kakkoseksi.
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
Tuosta vähän mallia työnlaadusta...takakyljet oli ainakin maalattu 6 kertaa ilman maalinpoistoa...johan tuo oli aikakin...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: R107 ruostevaurioiden korjaaja hakusessa
sisältyikö siihen 4100e tuo pellille puhalluskin ja maalaus + kasaus? Ei paha jos näin on.