S202 kirjoitti:Komeat käyrät tuossa 250 cdi:ssä, ei paljoa jää kutoskoneelle. Kestävyydestä on sitten paha sanoa. Näissä pitäis laatikon ohjelma E asetuksella toimia niin että vaihtais suurempaa jo viimeistään 3700 kohdalla.
ArtoCDI kirjoitti:Tuikun pitäisi kyllä ostaa itselle testiksi tuommoinen om651 250cdi. Nähtäisiin mitä semmoisesta oikeasti irtoaa ja mitä pitää muuttaa.
Saan kyllä riittävästi naplata asiakkaidenkin autoja, voi olla parempi näin.
Hyvää juhannusta sinne.
S202 kirjoitti:Komeat käyrät tuossa 250 cdi:ssä, ei paljoa jää kutoskoneelle. Kestävyydestä on sitten paha sanoa. Näissä pitäis laatikon ohjelma E asetuksella toimia niin että vaihtais suurempaa jo viimeistään 3700 kohdalla.
ArtoCDI kirjoitti:Tuikun pitäisi kyllä ostaa itselle testiksi tuommoinen om651 250cdi. Nähtäisiin mitä semmoisesta oikeasti irtoaa ja mitä pitää muuttaa.
Saan kyllä riittävästi naplata asiakkaidenkin autoja, voi olla parempi näin.
Hyvää juhannusta sinne.
Saako tuohon tublaturbo Sritteriin nuin huimat tehot nykyisin.Riittää kyllä tuo sun nykyinenkin päivitys,Käytiin vasta Hannoverissa koira hakemassa, 4300km/4vuorokautta.
Tuli käytyä juuri Parolassa ottamassa tuikun ohjelma omaan CLK:hon. Suurkiitos tuikulle kun onnistui etähommat nopealla varoitusajalla. Hymyissä suin ajelin takaisin Helsinkiin.
ohamalai kirjoitti:Tuli käytyä juuri Parolassa ottamassa tuikun ohjelma omaan CLK:hon. Suurkiitos tuikulle kun onnistui etähommat nopealla varoitusajalla. Hymyissä suin ajelin takaisin Helsinkiin.
Itseänikin vähän ns. "hipluiluttais" oman w212 300cdi:n vm. 2010 Tuikulla käyttö. Ei sillä, etteikö lähtimet riittäisi nykyiselläänkin, mutta sitähän sanotaan, ettei voimaa ole koskaan liikaa. - Minkälainen ohjelmoitava tuommoinen peli mahtanee olla ja vaatiiko jotain muutoksia tekniikan suhteen? Entäpä sen egr:n poisto ja muut huomioitavat seikat? Kysyn kun itse en todellakaan ole mikään tekniikan ihme-guru .
Taitaa olla vm 2010 vehkeet ihan perus juttua. Ei se vaadi tekniikan muuttamista, eikä siinä ole mitään järkeäkään jos kaikki toimii. Välijäähy näissä taitaa jäädä ensin pieneksi, mutta on vähän työläs vaihtaa. Alkuperäisellä kyllä pärjää.
Jos egr on ehjä niin sitä säädetään vain ohjelmasta pienemmälle tai kokonaan kiinni. Ei sitä tarvii mekaanisesti tulpata.
Dpf poistamisella saa jonkun lisä hevosen. Sekin on semmoista ekstreme hommaa joka kannattaa perus ohjelmoinnissa jättää tekemättä.
Lyhyesti = ehjä auto ei vaadi muutoksia. Softa vain sisään ja iloisena kohti auringon laskua.
hei. Minkälaista päivitystä olisi saatavilla -05 111cdi vitoon? Entäs -06 220cdi c:hen?
Vito varmaan menisi aika maltillisellakin päivityksellä kunhan kulutusta saisi vähän pienemmäksi.. Sen sijaan C:hen saisi ottaa vähän isompiakin lukemia jos mahdollista, toki vakionakin liikkuu jo ihan mukavasti 150hv/340nm.
Onko Tuikku mahdollista saada ennen ja jälkeen tehokäyrät ?
Siitä taas voisi päätellä miten hyvin ohjelma toimii alkuperäinen vs. chipitetty.
Luulisin, että tulee erinäköinen käyrä mitä autonvalmistaja on dynottanut johtuen mittaustavasta .
Hienoa Kari että jaksat edelleen yllättää meidät näillä projekteille!
.
Vakioista harvoin tulee, mitä tehdas lupaa, kun auton kunto alkaa jo vaikuttamaan, heitot on suuria.
Ja jos ei tulekkaan oikeaa tehoa alussa, niin tunnelma on jo valmiiksi huono, kun asiakas vaan miettii että mitä puuttuu ja miksi.
Olematon informaatio + paha mieli = eipä ole kannattanut paljoa viljellä.
Jeshu kirjoitti:Hei tuli laitettua tuossa w204 vm. 2011 180 cdi, mitä tästä sais ohjelmoimalla Oulun alueella irti ilman että kestävyys kärsisi?
Onko tässä ihan sama moottori, vaihdelaatikko yms kuin vastaavassa 200cdi?
Johtuu bensan ja diiselin toiminta erosta. Diisselissä tarvitaan pieni ahdin matalille kierroksille, että ilmaa saadaan koneeseen reilusti yli tarpeen eikä savua tai päästöjä tule.
Bensassa ei saa olla ilmaa yli tarpeen vaan kaikki happi pitää polttaa. Siinä on siis kaksi pientä ahdinta jolloin ne saadaan heräämään aikaisin ja hyvä alavääntö aikaiseksi.
Ebayssa tuli vastaan noiden irto billettien lisäksi kokonaiset sisuskalut billetillä kasattuna. Olisiko tuossa hyvä päivitysvaihtoehto jollekkin turbovaivaiselle 270:lle? Käynee sekä OM612- että OM647-moottoreille. http://www.ebay.com/itm/252607426805" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko täällä kukaan uskaltautunut kasaamaan turbon uudella CHRA cartridgella?
Minä oon muutaman CHRA cartidgen vaihtanut, alkuperäistä vastaavan ja täysin ongelmitta on toiminut.
Onko tuikulla minkälaisia kokemuksia tämmöisestä (gt2256) pelkästään billetillä? olin ajatellut tekeväni sen vanhan 320 pakosiivelle ja 56/41.5mm jätöllä/otolla olevalle biletille, mutta akselin kierous syistä se tuli vakio pakosiivellä billetin kans, heräävyys parani todella paljon. Todellista koeponnistusta ei ole vielä kuitenkaan tehty mitä tapahtuu kun puristetaan vähän enemmän. Tarkoitus joka tapauksessa laittaa vielä isompi pakosiipi mutta tilailuksi menee niin viivästyy.
123CDI kirjoitti:Minä oon muutaman CHRA cartidgen vaihtanut, alkuperäistä vastaavan ja täysin ongelmitta on toiminut.
Onko tuikulla minkälaisia kokemuksia tämmöisestä (gt2256) pelkästään billetillä? olin ajatellut tekeväni sen vanhan 320 pakosiivelle ja 56/41.5mm jätöllä/otolla olevalle biletille, mutta akselin kierous syistä se tuli vakio pakosiivellä billetin kans, heräävyys parani todella paljon. Todellista koeponnistusta ei ole vielä kuitenkaan tehty mitä tapahtuu kun puristetaan vähän enemmän. Tarkoitus joka tapauksessa laittaa vielä isompi pakosiipi mutta tilailuksi menee niin viivästyy.
Enpä ole tehnyt.
Toimintaperiaatteen vastainen muutos periaatteessa, mutta voihan se olla, että 2256,n pakosiivessä on kuitenkin varoja suhteessa imusiipeen.
JHJ kirjoitti:Onko kukaan vielä ohjelmoinut w213 220cdi:tä?
Jotkut bulkki ohjelmat lupailee n.220&450..
Onko Tuikulla vielä näistä kokemusta?
Ihan muutaman.
Ruiskutusjärjelmän on taasen toimittanut Bosch.
Minkä verran tehoja näihin 220D:hin sitten saisi ja paljonkohan kustantaisi? Pitäisi varmaan keretä sitten pyörähtää mutka Kajaanissa?
Mittaamallahan se selviää.
Luulisin tehoa tulevan väh. sama, kun toisillakin, en vain ole vielä päässyt mittaamaan.
Ok, Muilla ei kuulukaan vielä töpselistä kirjoittamalla onnistuvan tämä uusi OM654 moottori (Bosch MRD 1.40). Paljonko etukäteen pitää aika varata ohjelmoinnille, meneekö monta tuntia?
Kantsii kattoa lisaatehoa.fi mitä sieltä ois tyrkyllä. Itse olen cls350cgi ja 3,2l mesen koneella varustetun crossfire käyttänyt optimoinnissa tuolla ja varsinkin jälkimmäisestä tuli HYVÄ ml automaatin toiminta.