CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

S202 kirjoitti:Komeat käyrät tuossa 250 cdi:ssä, ei paljoa jää kutoskoneelle. Kestävyydestä on sitten paha sanoa. Näissä pitäis laatikon ohjelma E asetuksella toimia niin että vaihtais suurempaa jo viimeistään 3700 kohdalla.
Olet oikeassa, turha kierrättää korkeille kierroksille.

ArtoCDI kirjoitti:Tuikun pitäisi kyllä ostaa itselle testiksi tuommoinen om651 250cdi. Nähtäisiin mitä semmoisesta oikeasti irtoaa ja mitä pitää muuttaa.
Saan kyllä riittävästi naplata asiakkaidenkin autoja, voi olla parempi näin.
Hyvää juhannusta sinne.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1556
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

tuikku kirjoitti:
S202 kirjoitti:Komeat käyrät tuossa 250 cdi:ssä, ei paljoa jää kutoskoneelle. Kestävyydestä on sitten paha sanoa. Näissä pitäis laatikon ohjelma E asetuksella toimia niin että vaihtais suurempaa jo viimeistään 3700 kohdalla.
Olet oikeassa, turha kierrättää korkeille kierroksille.

ArtoCDI kirjoitti:Tuikun pitäisi kyllä ostaa itselle testiksi tuommoinen om651 250cdi. Nähtäisiin mitä semmoisesta oikeasti irtoaa ja mitä pitää muuttaa.
Saan kyllä riittävästi naplata asiakkaidenkin autoja, voi olla parempi näin.
Hyvää juhannusta sinne.
Saako tuohon tublaturbo Sritteriin nuin huimat tehot nykyisin.Riittää kyllä tuo sun nykyinenkin päivitys,Käytiin vasta Hannoverissa koira hakemassa, 4300km/4vuorokautta.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
ohamalai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: To 02.01.2014 03:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ohamalai »

Tuli käytyä juuri Parolassa ottamassa tuikun ohjelma omaan CLK:hon. Suurkiitos tuikulle kun onnistui etähommat nopealla varoitusajalla. Hymyissä suin ajelin takaisin Helsinkiin. 8) :thumbup:
CLK 320 CDI -06
eemelinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 12.03.2017 20:02

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja eemelinen »

ohamalai kirjoitti:Tuli käytyä juuri Parolassa ottamassa tuikun ohjelma omaan CLK:hon. Suurkiitos tuikulle kun onnistui etähommat nopealla varoitusajalla. Hymyissä suin ajelin takaisin Helsinkiin. 8) :thumbup:
Itseänikin vähän ns. "hipluiluttais" oman w212 300cdi:n vm. 2010 Tuikulla käyttö. Ei sillä, etteikö lähtimet riittäisi nykyiselläänkin, mutta sitähän sanotaan, ettei voimaa ole koskaan liikaa. - Minkälainen ohjelmoitava tuommoinen peli mahtanee olla ja vaatiiko jotain muutoksia tekniikan suhteen? Entäpä sen egr:n poisto ja muut huomioitavat seikat? Kysyn kun itse en todellakaan ole mikään tekniikan ihme-guru :oops: .
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Taitaa olla vm 2010 vehkeet ihan perus juttua. Ei se vaadi tekniikan muuttamista, eikä siinä ole mitään järkeäkään jos kaikki toimii. Välijäähy näissä taitaa jäädä ensin pieneksi, mutta on vähän työläs vaihtaa. Alkuperäisellä kyllä pärjää.
Jos egr on ehjä niin sitä säädetään vain ohjelmasta pienemmälle tai kokonaan kiinni. Ei sitä tarvii mekaanisesti tulpata.
Dpf poistamisella saa jonkun lisä hevosen. Sekin on semmoista ekstreme hommaa joka kannattaa perus ohjelmoinnissa jättää tekemättä.
Lyhyesti = ehjä auto ei vaadi muutoksia. Softa vain sisään ja iloisena kohti auringon laskua.
C30 AMG kanssa harrastelua
hemi413
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 01.11.2010 19:24
Paikkakunta: kaakonkulma

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja hemi413 »

hei. Minkälaista päivitystä olisi saatavilla -05 111cdi vitoon? Entäs -06 220cdi c:hen?
Vito varmaan menisi aika maltillisellakin päivityksellä kunhan kulutusta saisi vähän pienemmäksi.. Sen sijaan C:hen saisi ottaa vähän isompiakin lukemia jos mahdollista, toki vakionakin liikkuu jo ihan mukavasti 150hv/340nm.
C 220cdi -04
C 220cdi -06
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vito noin 200/400
C noin 190/400
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
hemi413
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 01.11.2010 19:24
Paikkakunta: kaakonkulma

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja hemi413 »

tuikku kirjoitti:.
Vito noin 200/400
C noin 190/400
Kiitos :thumbup:
C 220cdi -04
C 220cdi -06
Avatar
jari k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 25.05.2016 20:43

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jari k »

Moi.
Minkälaiset teholukemat saa W212 220 CDI vm.2012 170hv ?
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Itteä kiinnostas kans mitä saisi w212 300cdi potkua? Ja varmaan joku joskus kysynykkin että mitä teknisiä eroja on 350cdin kanssa?
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 975
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja joskami »

Onko Tuikku mahdollista saada ennen ja jälkeen tehokäyrät ?
Siitä taas voisi päätellä miten hyvin ohjelma toimii alkuperäinen vs. chipitetty.
Luulisin, että tulee erinäköinen käyrä mitä autonvalmistaja on dynottanut johtuen mittaustavasta .

Hienoa Kari että jaksat edelleen yllättää meidät näillä projekteille!
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vakioista harvoin tulee, mitä tehdas lupaa, kun auton kunto alkaa jo vaikuttamaan, heitot on suuria.
Ja jos ei tulekkaan oikeaa tehoa alussa, niin tunnelma on jo valmiiksi huono, kun asiakas vaan miettii että mitä puuttuu ja miksi.
Olematon informaatio + paha mieli = eipä ole kannattanut paljoa viljellä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Jeshu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 16.07.2017 18:32

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jeshu »

Hei tuli laitettua tuossa w204 vm. 2011 180 cdi, mitä tästä sais ohjelmoimalla Oulun alueella irti ilman että kestävyys kärsisi?

Onko tässä ihan sama moottori, vaihdelaatikko yms kuin vastaavassa 200cdi?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Jeshu kirjoitti:Hei tuli laitettua tuossa w204 vm. 2011 180 cdi, mitä tästä sais ohjelmoimalla Oulun alueella irti ilman että kestävyys kärsisi?
Onko tässä ihan sama moottori, vaihdelaatikko yms kuin vastaavassa 200cdi?
Viestiä laitettu ;)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
JHJ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: To 28.02.2013 21:48

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JHJ »

Onko kukaan vielä ohjelmoinut w213 220cdi:tä?
Jotkut bulkki ohjelmat lupailee n.220&450..
Onko Tuikulla vielä näistä kokemusta?
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

JHJ kirjoitti:Onko kukaan vielä ohjelmoinut w213 220cdi:tä?
Jotkut bulkki ohjelmat lupailee n.220&450..
Onko Tuikulla vielä näistä kokemusta?
En osaa sun kysymykseen vastata, haluun vaan kysyä että onko tuo jo uusi OM654?
E350CDI&A180CDI
Avatar
JHJ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: To 28.02.2013 21:48

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JHJ »

Juu sehän se.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

JHJ kirjoitti:Onko kukaan vielä ohjelmoinut w213 220cdi:tä?
Jotkut bulkki ohjelmat lupailee n.220&450..
Onko Tuikulla vielä näistä kokemusta?
Ihan muutaman.
Ruiskutusjärjelmän on taasen toimittanut Bosch.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
JHJ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: To 28.02.2013 21:48

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JHJ »

tuikku kirjoitti:
JHJ kirjoitti:Onko kukaan vielä ohjelmoinut w213 220cdi:tä?
Jotkut bulkki ohjelmat lupailee n.220&450..
Onko Tuikulla vielä näistä kokemusta?
Ihan muutaman.
Ruiskutusjärjelmän on taasen toimittanut Bosch.
Ok. Minkälaisia lukemia niistä lähtee? Vai yllä olevan kaltaista?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hiukan enemmän, Boschin suutin on parempi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Mistä syystä bmw:n 335i:ssä ahtimet on samankokoiset ja rinnan ja 335d:ssä eri kokoiset ja sarjassa?
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Johtuu bensan ja diiselin toiminta erosta. Diisselissä tarvitaan pieni ahdin matalille kierroksille, että ilmaa saadaan koneeseen reilusti yli tarpeen eikä savua tai päästöjä tule.
Bensassa ei saa olla ilmaa yli tarpeen vaan kaikki happi pitää polttaa. Siinä on siis kaksi pientä ahdinta jolloin ne saadaan heräämään aikaisin ja hyvä alavääntö aikaiseksi.
C30 AMG kanssa harrastelua
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Ebayssa tuli vastaan noiden irto billettien lisäksi kokonaiset sisuskalut billetillä kasattuna. Olisiko tuossa hyvä päivitysvaihtoehto jollekkin turbovaivaiselle 270:lle? Käynee sekä OM612- että OM647-moottoreille. http://www.ebay.com/itm/252607426805" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko täällä kukaan uskaltautunut kasaamaan turbon uudella CHRA cartridgella?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vain kompurasiipi vaihdettu - ei hyvä.
Turbiini on tärkeämpi, jos sille ei tee mitään, ei kannata teetättää mitään muutakaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
123CDI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: To 17.03.2016 20:11

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 123CDI »

Minä oon muutaman CHRA cartidgen vaihtanut, alkuperäistä vastaavan ja täysin ongelmitta on toiminut.

Onko tuikulla minkälaisia kokemuksia tämmöisestä (gt2256) pelkästään billetillä? olin ajatellut tekeväni sen vanhan 320 pakosiivelle ja 56/41.5mm jätöllä/otolla olevalle biletille, mutta akselin kierous syistä se tuli vakio pakosiivellä billetin kans, heräävyys parani todella paljon. Todellista koeponnistusta ei ole vielä kuitenkaan tehty mitä tapahtuu kun puristetaan vähän enemmän. Tarkoitus joka tapauksessa laittaa vielä isompi pakosiipi mutta tilailuksi menee niin viivästyy.
Lempäälän Keisari
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 02.08.2017 13:06

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Lempäälän Keisari »

tuikku kirjoitti:
JHJ kirjoitti:Onko kukaan vielä ohjelmoinut w213 220cdi:tä?
Jotkut bulkki ohjelmat lupailee n.220&450..
Onko Tuikulla vielä näistä kokemusta?
Ihan muutaman.
Ruiskutusjärjelmän on taasen toimittanut Bosch.
Minkä verran tehoja näihin 220D:hin sitten saisi ja paljonkohan kustantaisi? Pitäisi varmaan keretä sitten pyörähtää mutka Kajaanissa?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Lempäälän Keisari kirjoitti:
tuikku kirjoitti:
JHJ kirjoitti:Onko kukaan vielä ohjelmoinut w213 220cdi:tä?
Jotkut bulkki ohjelmat lupailee n.220&450..
Onko Tuikulla vielä näistä kokemusta?
Ihan muutaman.
Ruiskutusjärjelmän on taasen toimittanut Bosch.
Minkä verran tehoja näihin 220D:hin sitten saisi ja paljonkohan kustantaisi? Pitäisi varmaan keretä sitten pyörähtää mutka Kajaanissa?
Mittaamallahan se selviää.
Luulisin tehoa tulevan väh. sama, kun toisillakin, en vain ole vielä päässyt mittaamaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

123CDI kirjoitti:Minä oon muutaman CHRA cartidgen vaihtanut, alkuperäistä vastaavan ja täysin ongelmitta on toiminut.

Onko tuikulla minkälaisia kokemuksia tämmöisestä (gt2256) pelkästään billetillä? olin ajatellut tekeväni sen vanhan 320 pakosiivelle ja 56/41.5mm jätöllä/otolla olevalle biletille, mutta akselin kierous syistä se tuli vakio pakosiivellä billetin kans, heräävyys parani todella paljon. Todellista koeponnistusta ei ole vielä kuitenkaan tehty mitä tapahtuu kun puristetaan vähän enemmän. Tarkoitus joka tapauksessa laittaa vielä isompi pakosiipi mutta tilailuksi menee niin viivästyy.
Enpä ole tehnyt.
Toimintaperiaatteen vastainen muutos periaatteessa, mutta voihan se olla, että 2256,n pakosiivessä on kuitenkin varoja suhteessa imusiipeen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Lempäälän Keisari
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 02.08.2017 13:06

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Lempäälän Keisari »

tuikku kirjoitti:
Lempäälän Keisari kirjoitti:
tuikku kirjoitti:
JHJ kirjoitti:Onko kukaan vielä ohjelmoinut w213 220cdi:tä?
Jotkut bulkki ohjelmat lupailee n.220&450..
Onko Tuikulla vielä näistä kokemusta?
Ihan muutaman.
Ruiskutusjärjelmän on taasen toimittanut Bosch.
Minkä verran tehoja näihin 220D:hin sitten saisi ja paljonkohan kustantaisi? Pitäisi varmaan keretä sitten pyörähtää mutka Kajaanissa?
Mittaamallahan se selviää.
Luulisin tehoa tulevan väh. sama, kun toisillakin, en vain ole vielä päässyt mittaamaan.
Ok, Muilla ei kuulukaan vielä töpselistä kirjoittamalla onnistuvan tämä uusi OM654 moottori (Bosch MRD 1.40). Paljonko etukäteen pitää aika varata ohjelmoinnille, meneekö monta tuntia?
cls350cgi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 20.07.2016 19:29
Paikkakunta: Tampere

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja cls350cgi »

Kantsii kattoa lisaatehoa.fi mitä sieltä ois tyrkyllä. Itse olen cls350cgi ja 3,2l mesen koneella varustetun crossfire käyttänyt optimoinnissa tuolla ja varsinkin jälkimmäisestä tuli HYVÄ ml automaatin toiminta.
Vastaa Viestiin